2012-07-15 @ 16:27:41
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 29



Melissas perspektiv

Timmar senare satt vi alla i soffan. Vi tittade på en skräckfilm och jag fattade inte hur i hela världen Louis, Niall, Harry och Liam hade somnat. Jag och Zayn satt tryckta mot varandra. Eller, jag satt snarare lutad mot honom för att jag var rädd. Jag tittade mot Zayn och han log.
-Don't be scared, I'm here.
Jag log mot honom och han la sin arm runtom mig. Det kändes tusen gånger säkrare med Zayns arm runt mig. 


Hello, wanna meet up and have a coffee?” Det var ett sms från Zayn. Det var lördag eftermiddag och jag hade varit i studion ända fram tills nu för att jobba klart med låten jag skulle börja spela in i eftermiddag. Klockan fyra skulle jag vara tillbaks i studion. Klockan var bara halv två. ”Yes, I would love to. Where? I'll wait outside the Sony Music office!” svarade jag och kollade mig runt. Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Jag satte mig ner på en bänk som fanns några meter bort. ”I will be there soon, and we will find some café!” svarade Zayn efter bara en halv minut.

Zayn kom gående mot mig och jag reste mig upp.
-Hi! sa jag och Zayn log.
-Hello Melissa, how are you?
-I'm fine thanks, how are you?
-I'm fine, but tired! Zayn gav mig en snabb kram och sedan kollade han sig runt.
-Which way?
-This way, sa jag pekade åt vänster. Vad jag visste så skulle där ligga ett Waynes Coffee.

Tjugo minuter senare satt vi i varsin fåtölj med lite fika framför oss. Vi satt och snackade om allting och det förvånade mig hur lätt det var att snacka med Zayn. Jag hade alltid sett honom som den lite blyga, tysta killen, men bara på några minuter hade min uppfattning om honom ändrats. Han verkade hur snäll och glad som helst, han snackade på och jag kunde slappna av i hans närhet. Jag var inte ens nervös. Eftersom jag kommit så nära Liam var jag inte heller nervös med honom, men de andra killarna gjorde att jag blev nervös, men nu hade det släppt när det gällde Zayn.

-Are you going to release a single? Frågade Zayn och jag nickade.
-Yes thats the idea, in the start of June.
-That's soon! Sa han och jag nickade.
-I will be in the studio four o´clock today, and then early tomorrow because I'm going home on the evening.
-Are you? Frågade Zayn lite ledsamt och jag nickade.
-What a shame!
-For how long do you stay?
-Until Tuesday, I think, sa han och jag nickade.


Jag tog upp min mobil. Fem i fyra. Jag hoppade upp från stolen och Zayn kollade underligt på mig. Jag stoppade tillbaka mobilen i väskan och Zayn förstod ingenting.
-I have to be back in the studio in five minutes sa jag.
-Shit. I was supposed to be in the studio at half. Come, let's run, sa han och jag nickade. Vi lämnade kvar våra muggar, tallrikar och skedar på bordet och sprang nästintill ut från lokalen. Jag hatade verkligen att vara sen. Och Zayn som skulle varit där för 25 minuter sedan.


Zayns perspektiv


Jag hade panik. Killarna skulle undra vart jag varit och vad skulle jag säga? Liam kanske inte gillade att jag fikat med Melissa? Vi kom fram till ett kors, där jag skulle höger och Melissa vänster.
-See you, sa jag och Melissa nickade Jag gav henne en snabb kram och hon log mot mig. Hon gick snabb iväg mot sitt håll och jag mot mitt.

-Where have you been? Frågade Liam när jag kom in i studion.
-I'm sorry I'm late, what have you done? What must I do? Frågade jag och försökte förtränga Liams fråga.
-Where were you? Frågade han, som en en upprepning.
-One hundred situps, sa Harry och jag skrattade.
-Niall is in there, it's your turn after. You were lucky this time, sa Louis och jag nickade.
-Yes, probably, I was.
Min mobil vibrerade och jag tog upp den. ”Did they get angry?”. De var ett sms från Melissa. ”No, not directly, they just wondered where I had been. Did you get in time?”. Jag log lite. Melissa och jag hade ju kunnat snacka om allt och jag hade haft riktigt trevlig. Vi båda hade glömt bort tiden och jag skrattade åt hur Melissa sett ut när hon flög upp från stolen. ”Good! Yes, I'm here now, but Daniel isn't. I have to take a serious talk with him ;)”. Jag satte mig ner i soffan och log. ”Do that! We have to meet up more times, it was very nice”.
-Who do you text? Frågade Louis nyfiket och satte sig bredvid mig.
-Nobody, sa jag snabbt och låste mobilen så han inte skulle se skärmen.
-Yees, retades Louis och jag gav han en seriös blick. Niall kom ut från studion.
-Zayn, your turn, sa han och jag reste mig från soffan.

Senare på kvällen satt jag inne på mitt hotellrum och gjorde... ingenting. Jag behövde nog en kväll för mig själv. Jag tog upp min mobil och i samma sekund började det att ringa. Det var mamma.
-Hello!
-Hi, how are you?
-I'm good, but we are working hard so you get tired!
-I understand. I just wanted to hear your voice, I miss you very much!
-I miss you to mum, sa jag och log.
-We are going away now, everybody from here says Hi, see you at Wednesday!
-Say hi from me, see you!


Jag gick in på meddelande och skrev ett sms till Melissa. ”Is there time to meet up before you're leaving tomorrow?”. Efter pratstunden jag haft med henne idag så kändes det som vi blivit så bra vänner på något sätt. Jag ville gärna hinna träffa henne lite till, eller i alla fall säga hejdå.

Liams perspektiv

Det var lördagskväll och vi alla hade valt att ha en kväll för oss själv. Även om jag älskade att umgås med killarna, så behövde jag ibland en liten stund för mig själv. Mobilen började ringa och på skärmen stod Danielle.
-Hi Danielle! Utbrast jag glatt när jag svarade.
-Hello Liam, how are you? Hope I don't bothering you, it was just a log time ago we tal..
-It's okey. I have time to talk. I'm fine thanks, how are you?
-Good! I'm good thank you.
Danielle var en kompis till mig. Jag hade lärt känna henne under X-factor tiden. En snäll tjej som visste det mesta om mig. Jag visste att jag alltid kunde ringa henne, när som, men på senaste tiden hade jag inte snackat alls mycket med henne. Jag saknade henne verkligen.

45 minuter senare sa vi hejdå till varandra. Det kändes verkligen bra att ha snackat med henne. Det gjorde att jag saknade mina vänner och familj lite extra, men vi skulle åka hem på tisdag och på onsdag skulle jag få träffa alla igen. Jag lutade mig tillbaka i soffan och mobilen vibrerade. Denna gången var det Melissa.
-Hi, it's Liam.
-Liam, what are you doing? Det lät som om hon grät.
-Melissa? What is it? Are you crying? I do nothing. What has happened? Sa jag oroligt.
-I'm sorry. Have you time to meet up? I really need to talk and you're the only one..
-Yes, yes, just come over. Or, should I come to you?
-No, I'm coming, if it's okey?
-It's always okey, Melissa.
Jag la på och blev orolig. Vad hade hänt?


 

Lite av Zayns och Liams perspektiv, hoppas ni gillar det. Det hade varit rolig om ni kommenterade lite hur gamla ni är och vart ni bor, skulle vara roligt att veta! (Självklart behöver ni inte skriva exakt, men om ni bor i söder, norr, Stockhom, Göteborg, Malmö, Norrland.. ja ni fattar!)
Och om ni inte har något bättre för er, så kan ni gärna få skriva ett litet meddelande till mig på KIK. Heter ”Angelica1D” där (kreativt va?). Är riktigt uttråkad så nu väntar jag på minst ETT meddelande ;) Självklart svarar jag! :)

 


Kommentarer
Postat av: evelina

jag fyller snart 14 och bor i boliden, 2km från strömfors;)

2012-07-15 @ 16:48:18
URL: http://evelinajakobson.blogg.se
Postat av: Anonym

Älskaar verkligen er novell ! <3
* 13 (född 98:a ^^ )
* gööteeboorg, för att vara mer specifik.. Hisingen <3


godnight, sleep tight <3 xx issa

sorry för mitt flumsiga mood, har säkert tatt droogeeer xD

2012-07-15 @ 16:56:23
Postat av: Hanna

Skiiit bra!! längtar tills nästa! :) jag är 14, 15 i november, och jag bor typ 30 minuter med bil norr om Stockholm :D

2012-07-15 @ 17:12:47
Postat av: helena

skitbra!!!vill ha nästa nu!♥jag är 12 och kommer från stockholm,solna:D

2012-07-15 @ 17:17:53
URL: http://musicforeverinmylife.blogg.se
Postat av: Jossan sofailed Johansson

Jag är 12 år och bor i Göteborg :)

2012-07-15 @ 17:24:35
URL: http://sofailed.blogg.se
Postat av: Cissi

Jag är 14 (: jag bor vid djurpatken ungefär..alla måste väl veta var djur parken ligger...ibland brukar det komma fram personer ( gamla som unga) till mej och fråga
-är det här kolmården?
jag - japp?
- Vart är ingång då?
LOL


det är kolmårdens djurpark som till hör kolmården inte vi som tillhör den...

2012-07-15 @ 17:41:31
Postat av: Minna

Jag fyller 17 om 2 månader och bor i en liten by 2 mil ifrån Uppsala. :)

2012-07-15 @ 17:49:10
URL: http://minnahuovinen.blogg.se
Postat av: Maria

Ja e 15,men fyller 16 om bara någon vecka och bor i Dalarna.
Superbraa del!! (Som alltid)

2012-07-15 @ 17:54:59
URL: http://1dnovellblogg.devote.se
Postat av: Anonym

14 idag.. ;)))))))) halland

2012-07-15 @ 18:17:54
Postat av: Sofia

Jag heter Sofia då och är 15 år, jag bor i sundsvall om du vet vart de ligger ? haha i norrland iaf :) xx

2012-07-15 @ 18:23:09
URL: http://sofiasshowroom.devote.se
Postat av: Emilia

Jättebra! :)
14 år, Småland :)

2012-07-15 @ 18:27:38
URL: http://Emiiliaa.blogg.se
Postat av: Emilia

Jättebra! :)
14 år, Småland :)

2012-07-15 @ 18:27:39
URL: http://Emiiliaa.blogg.se
Postat av: sabina

Jag är 15, 16 i september o bor lite utanför Halmstad :)

2012-07-15 @ 18:56:04
URL: http://sabinaaeelise.devote.se
Postat av: sofia

åh vad har hääääääänt???? vill ha nästa! :D

ja e 15, bor i gbg :D

2012-07-15 @ 19:05:14
Postat av: Daria

13 år bor i stockholm fyller år 22 september ;)
Supperbra del som vanligt! >D

2012-07-15 @ 19:21:07
URL: http://letmelove.blogg.se
Postat av: GReeeeta......

Jag är 14 och bor i norr!

2012-07-15 @ 19:24:56
Postat av: Tina

Jätte bra längtar till nästa//bor 10 minuter från stockholm ungefär

2012-07-15 @ 19:37:34
Postat av: Amanda

Sjukt bra<3

Är 13 år skriver noveller om 1D och bor i Stockolm på Solsidan<3 kram

2012-07-15 @ 19:49:29
URL: http://novellonediction.devote.se
Postat av: Ella

Älskar det här kapitlet!!! Efter att Zayn svarade på Melissas SMS på engelska skrev ni det på svenska också (aaahhhhh, jag gjorde det igen, va?) Jag är 13 (fyller 14 i December) Jag bor lite utanför Stockholm, ungefär vid Globen i Sköndal, fast jag är halv skåning (mamma kommer från Önnestad i Skåne, fast min skånska släkt bor vid Österlen/Kristianstad) Jag går i Internationella Engelska Skolan i Gubbängen. Jag har en nioårig Minecraft spelande datanörd till lillebror, och en aprikos färgad stor/kungs pudel som heter Hera. Jag är en Directioner (som ni inte redan listat ut det 😉), fan av Harry Potter, Gossip Girl fantast (kan inte fatta att sjätte säsongen blir sista säsongen😭) och Vampire Daireis fan. Och ni får inte glömma att jag är kär i Louis Vuitton väskan som Arizona Muse poserar med i deras Cruise Collection 2012 (den blåa) 😁 Ja, här har ni lite information om mig (lite och lite? Jag har nog babblat upp hela min livshistoria) Om ni undrar varför jag gjorde en sån lång kommentar (är den här lång?) så har jag precis beställt 'One Direction: The Only Way Is Up och Dare To Dream (om ni undrar varför jag inte läst den, I was busy reading Harry Potter again😉😁) /Ella xx

2012-07-15 @ 19:55:41
Postat av: Miranda

Jag älskar din novell! :)
Själv är jag 15 och kommer från en liten stad utanför Örebro :)

2012-07-15 @ 19:57:01
URL: http://minonednovell.blogg.se
Postat av: Madde

älskar din novell!
jag är 14 år och bor 1,5 mil utanför Falun (dalarna)

2012-07-15 @ 20:03:06
Postat av: Ellinor

Jag är 14 och bor i Småland... Tyvärr.

2012-07-15 @ 20:08:15
URL: http://onedshow.blogg.se
Postat av: irma

Jag är 14 och bor i Linköping. Älskar eran blogg!!

2012-07-15 @ 20:22:30
Postat av: Cassandra

Rättelse i engelskan: Ni skrev "”No, not directly, they just wondered where I had been. Nej, inte direkt, de undrade bara vart jag varit! Did you get in time?”." Eller, ja, mer tryckfel än språkfel, men still^^

Jag fyller 17 på Liams födelsedag (hihi, älskar att säga det!) och bor Karlstad :)

2012-07-15 @ 20:39:36
Postat av: Emelie

Riktigt bra kapitel! 15 och bor söder om vänern (;

2012-07-15 @ 20:45:55
URL: http://objectiv.blogg.se
Postat av: Alina

Jag är 17 och bor i Kristianstad :) måste bara säga att din/er novell är skitbra 😝

2012-07-15 @ 20:48:39
Postat av: J

GRYM story!Måste bara veta vad som händer nu alltså!!Är 16 år och bor i en by ca 20 km utanför Malmö :D

Svar: då bor vi förmodligen inte såå långt ifrån varandra! vi bor typ tjugo minuter norr om lund :) i mitten av skåne!
Johanna Malmgren

2012-07-15 @ 21:01:34
Postat av: manda

Ahhahh, så spännande! Meneh, är 15 och bor i Norrland, i en liten by som heter Enånger. :3

2012-07-15 @ 21:33:00
Postat av: Filippa

14 år och bor i Stockholm :)

2012-07-15 @ 21:41:50
Postat av: Anna

17 år, 18 om exakt 3 månader idag! :D
Bor i en liten håla mitt i Småland, tyvärr..

2012-07-15 @ 22:14:13
Postat av: kristina

Skitbra del! Är 13 år och bor somsagt lite utanför Skellefteå ;)

2012-07-15 @ 22:22:36
Postat av: Ester

VAD HAR HÄNT? :O Är 12 och bor i utkanten av Stockholm! :)

2012-07-15 @ 22:54:23
Postat av: Matilda

Hejhej :)
Jag är 13 och bor i en liten by 4 mil utanför Göteborg som heter Sätila. Förmodligen vet du inte vad det är eftersom den typ inte ens finns med på kartan. ;)

Jättebra novell förresten, klarar mig inte utan att gå in och kolla den minst en gång om dagen!
Kram
Och om det är du som fyller år idag, GRATTIS :)

2012-07-15 @ 22:55:18
URL: http://mmatildaalexandra.devote.se
Postat av: Matilda

Oj, fel av mig..
Du fyllde visst år igår! Men grattis i efterskott! :D

2012-07-15 @ 22:56:51
URL: http://mmatildaalexandra.devote.se
Postat av: Sofia Eriksson

Jätte bra! :D Älskar att Zayn och Melissa kommit nära, då kanske det blir lite triangel drama i framtiden? ;)
Jag är 15 (16 om 4 månader!) och bor i Eskilstuna, Södermanland, vilket är typ en timme från Stockholm :)

2012-07-15 @ 23:03:43
URL: http://sofiaaeriksson.webblogg.se
Postat av: Anonym

omgomg... fett nervös vad liam ska säga hahha xd men är 16 å bor i stockholm :))

2012-07-15 @ 23:14:12
Postat av: Fanny

Åh jag älskar eran novell!!:D Jag är 13 år och bor i Piteå(ca 45 min från Skellefteå)!

2012-07-15 @ 23:30:26
Postat av: Fanny

Skkitbra del!!:D Jag är 13 år och bor i lilla Piteå som ligger norr om Skellefteå(ca 45 min)!:)

2012-07-15 @ 23:32:52
Postat av: Ida

Jag är 14år och bor i Norrland! Spännande kapitel förresten!

2012-07-16 @ 00:02:49
Postat av: Bea

Jag är 17 och bor mitt i Malmö :)

2012-07-16 @ 01:47:46
Postat av: Lisa

Jag är 15 i september och bor i Norrtälje typ en h ifrån Sthlm :)

2012-07-16 @ 02:16:08
Postat av: Wilma

12 år från Linköping

2012-07-16 @ 10:15:21
Postat av: Emma

Jag är 14 (fyller 15 i december) och bor en bit utanför stockholm :)
Grym novell btw! :D

2012-07-16 @ 12:47:10
Postat av: Märta:)

Älskar eran novell<3 är 13 men fyller 14 i september och bor i göteborg:)<3

2012-07-16 @ 22:43:01
Postat av: Märta:)

Älskar eran novell<3 är 13 men fyller 14 i september och bor i göteborg:)<3

2012-07-16 @ 22:43:02
Postat av: olivia

Jag är 17 bor på gotland i när i ett blått hus. Hoppas inget äckligt peddo kommer och tar mig nu... Xx

2012-07-17 @ 00:25:30
URL: http://one-diiirectiion.tumblr.com

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0