2012-07-29 @ 00:11:16
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 38



Melissas perspektiv


-Yes, and that's the girl who is there inside you. That's the girl who recorded an amazing cover and that's the girl I met in Sweden.
Liam sträckte ut sina armar och log mot mig.
-Come here, sa han och jag kunde inte motstå att krypa upp i hans famn och höra hans andetag. Jag vilade mitt huvud mot hans bröst och kände mig trygg. Men jag skämdes fortfarande.


Jag la vilande mot hans bröst och jag slöt mina ögon. Jag skämdes, riktigt mycket. Jag kände fortfarande att jag inte borde vara här och det kändes som om jag ville gå här ifrån, men samtidigt inte. Jag förstod inte mig själv. Hur hade jag kunnat göra så? Jag hade ignorerat Liam, personen som fått mig att må bra under så lång tid, personen jag kunnat berätta allt för, personen som lyssnade och inte dömde mig, personen som på så kort tid hade blivit en stor del i mitt liv. Hur fan tänkte jag? Jag kände hur en tår trängde sig fram. Jag och Liam satt helt tysta och jag snyftade till.
-Melissa, please don’t cry, sa Liam bedjande. Jag sa inget, jag bara satt där. Ännu en tår rann ner för kinden. Jag kunde inte hjälpa det.
-I’m sorry, snyftade jag. Liam la sin hand om mitt huvud och tryckte mig närmre honom.
-The reason why I’m crying is not becuase I feel sorry for myself, I’m crying because I regret everything I’ve done, I’m an idiot. I don’t deserve a guy like you, you’re too good for me Liam, sa jag och lutade mitt huvud in mot Liams bröst.
Liam lyfte upp mitt huvud och torkade bort mina tårar. Våra ögon möttes och han log mot mig.
-Melissa, you deserve a second chance. I know who you really are and that’s why I want to give you a second chance.
-But I’m ashamed Liam. I’ve treated you like you were air to me. You are the kindest boy I ever met, you’re the only boy who actually care about me and I ignored you, sa jag och fler tårar kom.

Liams perspektiv


Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Hon hade ju rätt. Hon hade betett sig dumt och ignorerat mig, men jag kunde inte bara släppa henne. Jag kunde inte bara låta henne komma ifrån mig. Jag gillade henne, väldigt mycket. Avståndet hade nog gjort oss båda lite osäkra, men kanske mest Melissa. Jag gillade Melissa och jag ville bara göra henne glad igen, visa henne att drömmar kan bli verkliga och att man måste misslyckas för att lyckas.
-Do you know? Sa jag och Melissa skakade på huvudet.
-When we were in USA I heard people talking about your song and some people came to me and said the liked it and they said they liked you, sa jag och ett leende trängde sig fram på Melissas läppar. Det var underbart att se.
-Are you serious? Sa hon och jag nickade.
-Yes. And I will help you with everything. You’ll be back on track again. Do you have any contact with Sonny Music?
-No, not much, I got so disappointed when it didn’t went well and yeah…
-I’m gonna help you with everything, sa Liam. Hon reste sig upp och skakade på huvudet.
-No.
-What?
-Liam, I do appreciate that you want to help me, but everone will think that I’m just using you and I don’t want people to think that, sa jag och Liam skakade på huvudet.
-No, No. I understand that you want your own fans, but I still want to help you. Everythings gonna be alright.
-Thanks Liam, but please don’t help me too much. I wan’t to do this by myself, and I will do it. But only if someone believes in me, sa Melissa samtidigt som hon tittade upp mot mig.
-I believe in you, I believe that you can make it, sa jag och pussade henne i pannan. Ett leende spred sig på hennes läppar och det kändes skönt att se henne le, för det gjorde mig så glad. Det smittade liksom av sig, var hon glad så var jag också det.
-Thanks Liam, it means really much to me, sa hon med ett leende.
-Do you know anything that means much to me? Frågade jag henne och hon skakade direkt på huvudet istället för att säga ”nej”.
-That you are here now bevcuse you mean really much to me.

Melissas perspektiv

-No Liam, It can’t, not after everything I’ve donet o you, sa jag och började dra mig ur hans grepp lite, men utan någon framgång. Han drog mig bara hårdare in till sig. Jag gillade ju att ha hans armar runt mig, det kändes så tryggt men efter allt jag har gjort kändes det så fel, på något sätt.
-I don’t care about what you have done. Because the Melissa I know is totally amazing and means really much to me and I want everything to be like it was before, between you and me. Because Melissa, it’s you who makes me feel good and great, sa Liam och tittade rakt in i mina ögon. Jag hade ingen aning om vad jag skulle svara. Han betydde och riktigt mycket för mig för han har alltid funnits där för mig oavsett vad och han dömer inte mig för vad jag gör.
Jag tittade upp mot Liam som log lite osäkert. Försiktigt sträckte jag mig upp mot hans ansikte och han log fortfarande osäkert.
-Thanks, you mean more to me than you can imagine.Tack, du betyder mer än vad du kan ana, sa jag och jag hade mitt ansikte så nära han så jag kände hans andedräkt mot mig, han böjde sitt ansikte närmre mitt och våra läppar möttes i en kyss. Det kändes helt underbart, jag hade verkligen saknat att ha hans läppar mot mina. Det kändes så rätt, för Liam var verkligen speciell, inte som alla andra killar. Jag ångrade verkligen vad jag hade gjort, och Liam förstod mig, det kändes bara så tryggt och rätt att ha honom in till mig och denna andra chans skulle jag verkligen inte förstöra.


Hoppas ni inte är allt för sura pga den dåliga uppdateringen, men ibland behöver vi koppla bort bloggen, som vi annars lägger ner väldigt mycket tid på varje dag. Imorgon åker Angelica till Rhodos och Johanna kommer sköta uppdateringen under veckan. Lova att kommentera mycket då det gör att Johanna får lite extra power!
Förresten, många frågar om våra instagram, så vill ni följa oss får ni gärna det, MEN vi vill helst inte att kommenterar våra bilder med typ ”gillar din/er novell” , okej? Ja, Angelicas instagram är aangelicaxx och Johannas är JohaannaaM

Bilder till delen kommer imorgon, och skulle det vara något fel i engelskan (vilket jag antar där är) så säg gärna till :) 

 


Kommentarer
Postat av: cissi

Melissa har sådan tur! Kom igen öt Johanna du klarar det ng båda är fantastiska skrivare !

2012-07-29 @ 00:38:59
Postat av: Ellen :)

Ni äger tjejer! :) Fortsätt som ni gör! Jag blir så glad varje gång jag loggar in på bloglovin och ser ett nytt inlägg från er! Ni lyser upp vardagen. :)

instagram: ellendeubler
twitter: ellendeubler

2012-07-29 @ 10:25:53
URL: http://cuteonedirectionnovels.blogg.se
Postat av: Saga

Okej, jag TROR att det stog wan istället för want, någonstans i mitten.

2012-07-29 @ 10:27:18
Postat av: Emma

"Amazing, Amazing, your A-a-a-amaziiiing
that's what you are"!!
Jag tänker alltid på den låten när jag komenterar....
Hahahah, men det är sant, ni är verkligen asgrymma!
Pepp-talk: Kom igen nu Johanna, du kommer skriva skitbra kapitel! Det vet jag, för du (och Angelica) är helt otroligt duktiga på att skriva!! Så KÖR HÅRT!:D<333333

2012-07-29 @ 16:47:43

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0