The way to my life - del 10

När alla fansen hade gått sprang vi ner mot vattnet och skrattade högt. Klockan var nästan halv 6 när vi satte oss i bilen för att köra hemåt.
_________________________________________________________________________________________________
-Vänta lite här nu, var ska vi!? Sa Harry när vi hade satt oss i bilen.
-Hem! Svarade Louis.
-Men vad menar du med hem? Frågade jag
-Hem till någon av oss din lilla knäppgök, svara Louis
-Vi kan köra hem till mig, svarade Harry snabbt.

Louis startade bilen och vi körde till Harrys hus. Jag satt bredvid Harry i bilen så började prata väldigt mycket. 
Helt plötsligt får Niall luft från ingenstans och säger

-Visste ni att Sophie sjunger sjukt bra!
-Det gör jag ju inte alls, sa jag och kollade ner i mitt knä.
-Det gör du visst, sjung lite nu!
-Nej jag vägrar att sjunga nu, kanske senare, okej?
-Okej, sa alla fem samtidigt och jag kunde höra hur några suckade.

-Så vad vill ni göra när vi kommer hem till mig då? Frågade Harry.
-Baka muffins, jag är så sjukt sugen på muffins…eller rättare sagt smeten! Sa jag
Alla började bara skratta åt vad jag nyss hade sagt.

När vi kom hem till Harry började vi att baka allt gick jättebra tills smeten var färdig. Då stoppade Harry ner sitt pekfinger i smeten och tog det på min näsa.

-Hey, vad var det bra för? Frågade jag och låtsades vara arg.
-Ja, jag tyckte bara du behövde bli lite sötare än vad du redan var, sa Harry och jag kände hur jag blev lite röd i ansiktet. 
Jag tog ner mitt finger i smeten och kletade lite mer smet på honom än vad han hade gjort på mig.
-Jaha, och vad var det bra för? Frågade han och försökte låta allvarlig, men han började skratta istället.  Både jag och alla de andra killarna började skratta. Några sekunder senare brottade Harry ner mig och började sedan kittla mig. Han visste inte hur kittlig jag var, men skulle snart få reda på det. Jag la ner på golvet och skrattade riktigt mycket medan alla killarna satt runt mig och kittlade mig. Efter ett tag reste jag mig och började kittla Niall. 
-Vi tar Niall istället, ropade Zayn högt och Niall sprang iväg med oss andra bakom sig.

-Vad snälla ni är, nu måste jag hem och byta kläder, utbrast Niall efter vi kastat ner honom i poolen. Vi andra bara stod och skrattade åt Niall som gav oss alla en ond blick.
-Jag måste nog hem och äta nu, sa jag och började ta på mina skor.
-Du kan äta här om du vill? Sa Harry och log jättegulligt mot mig.
-Tack, men jag tror att mamma och pappa har fixat något! Men tack för dagen allihopa, har haft jätteskoj men förresten, smeten är ju kvar… det blev inga muffins. Jag skrattade till och kollade på de andra.
-Juste… men jag klarar nog av att baka själv, kan väl inte vara så svårt att hälla upp lite smet och sedan sätta in de i ugnen, det fixar jag! Sa Harry stolt.
-Vad bra, lycka till, sa jag och log mot honom.
-Kan ju behövas… de lär inte bli några bra muffins, sa Liam och alla började skratta.
Jag tog på min jacka, sedan gav jag alla varsin kram. Först Louis, sedan Liam, Niall och Zayn och tillsist Harry.
-Hejdå… och förresten, du blev också lite sötare med smet på näsan, viskade jag i hans öra. Han log mot mig och jag gjorde detsamma.
-Hejdå killar, vi ses! 
De nickade och sedan började jag gå hemåt.

-Vad har ni hittat på idag då? Frågade mamma mig samtidigt som jag la upp lite ris på min tallrik.
-Först var vi på stranden, där vi badade, solade och åt glass… sedan åkte vi hem till Harry och tänkte baka muffins, men det hela slutade med att vi kastade ner Niall i poolen. Jag skrattade till som även mamma gjorde. 
-Så vad har ni gjort då? Frågade jag.
-Vi har bara varit här hemma och tagit det lugnt, sa pappa och drack lite mjölk.
-Så, vad ska vi hitta på imorgon? Frågade jag och log.
-Vi hade tänkt att gå på ett museum, men vi förstår om du inte tycker det är så kul…sa mamma och kollade på mig. 
Jag tyckte inte att det var så jättekul, men jag vill spendera lite tid med mamma och pappa nu när vi kunde vara hela familjen tillsammans.
-Men de är lugnt, jag vill ändå följa med! 
Jag såg på både mamma och pappa hur glada de blev och jag log för mig själv.

-Tack för maten. Jag satte in mina saker i diskmaskinen och gick sedan upp på mitt rum. 
Jag kollade på min mobil och såg att jag fått ett nytt sms från Harry, jag öppnade snabbt sms:et och läste ”Hejsan, tack för en rolig dag. Ville bara säg till dig att muffinsen tyvärr inte blev så lyckade… fast vill du ha en bränd muffins så kom gärna hit ;)” Jag skrattade för mig själv och svarade ”Haha, nästa gång lovar jag att hjälpa dig ;)”. Bara en halv minut senare fick jag ett svar ”Gulligt av dig, lust att träffas imorgon?”. Jag blev så glad att han frågade om jag vill träffas, men jag ville inte svika mina föräldrar. ”Ja, såklart jag vill men jag och mina föräldrar ska iväg imorgon, men kanske på kvällen! Men jag ska nog sova, godnatt och sov sött, puss”. Jag tryckte på skicka. Jag väntade otåligt på svar i 5 minuter, sedan startade jag datorn.

Jag blev ganska trött, så jag gick in i badrummet och fixade mig, sedan kröp jag ner under täcket. Innan jag släckte min sänglampa kollade jag på mobilen. 1 nytt meddelande. Jag kände hur glad jag blev och läste snabbt ”Jaha, ha det så kul. Godnatt och sov sött du med, puss”. Jag blev glad av de han skrev. Jag somnade snabbt med Harry i mina tankar.

-Dags att vakna Sophie! Jag hörde pappas röst några meter ifrån mig och jag öppnade ögonen.
-Mhm. Jag kollade på klockan. Halv 10. Jag reste mig sagt från sängen och gick mot badrummet.
______________________________________________________________________________________________
Förlåt för delarna kommer upp så sent! Men lämna en kommentar och låt oss höra vad ni tycker, alla kommentarer uppskattas!
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: rayahin

har precis börjat läsa denna novell och den är sjukt grym säger jag asso fortsätt så! den e jätte bra! ska fortsätta följa er o läsa jag stöttar er o kommer tipsa er novell!! fortsätt så! o tack för en grym novell :D<333

2011-10-15 @ 20:34:50
Postat av: Unni

asså älskar eran novell!

men de liam sa att harry inte skulle lyckas med muffinsarna han jobbade ju på ett bageri förut;) (haha)

2012-04-14 @ 12:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback