The way to my life - del 28

-Tjejer, gå upp nu så ni hinner torka tills maten är klar! Sa mamma och vi gjorde som hon sa.
Innan vi gick in tog jag upp mobilen för att se om hon hade svarat.
-Tjejer, gå upp nu så ni hinner torka tills maten är klar! Sa mamma och vi gjorde som hon sa.
Innan vi gick in tog jag upp mobilen för att se om hon hade svarat.
_________________________________________________________________________________________________
Jag kollade snabbt på skärmen men där var inget nytt sms. Ville hon inte träffa oss eftersom inte killarna var hemma? Tänkte jag samtidigt som vi gick upp på mitt rum.
Jag gick in i badrummet och duschade av mig och bytte om. När jag va klar och gick in på mitt rum igen vibrerade mobilen till. Jag tog upp mobilen och såg att jag hade fått ett nytt sms, av Sarah. “Såg inte sms:et från nu, men har ni alla tre lust att träffas imorgon?” Jag log lite, hon kanske inte ville utnyttja oss? Jag svarade inte, jag skulle först snacka med Evelina och Amanda.
Amandas perspektiv
-Maten är klar, kommer ni? Hörde vi hur Sophies mamma ropade och vi alla sprang ner för trappan.
På bordet stod det massor med skålar som innehöll majs, lök, gurka, tomater, sallad och andra grönsaker. I en större skål fanns det köttfärs och på tallriken bredvid låg det bröd.
-Tacos! Utbrast jag och Spophie, de andra skrattade åt oss och sedan satte vi oss för att äta.
När vi hade ätit klart gick vi upp på Sophies rum och satte oss vi datorn.
-Jo, förresten… Sarah frågade om vi hade lust att träffa henne imorgon?
Hon klickade upp twitter och skrev “Have a great time in London with my two best friends from sweden” och tryckte på tweet.
-Ja, det går bra för mig, sa Evelina och jag instämde.
-Okej, vad bra!
Hon gick till sin säng och tog upp sin mobil. Hon skrev något snabbt och la ner mobilen igen.
-Jag skrev att vi kunde träffas på kaféet där vi träffades idag, sen kan vi ju hitta på något roligt.
-Det blir bra! … Kan jag få logga in på min skype förresten?
-Ja, absolut!
Hon gav datorn till mig och jag loggade in. En av mina vänner från Sverige var inne och jag ringde upp henne.
-Heeeeeej, sa hon efter att hon hade svarat
-Heej Natalie, sa jag och Evelina i kör
-Hur är det med er?
-Det är bra, själv? Och detta är vår bästa vän, Sophie! Jag pekade på Sophie som sa ett enkelt “Hej” och log.
Vi fortsatte att prata till klockan blev halv tio och sedan stängde vi av.
Vi bytte om till pyjamas och sedan la vi oss i våra sängar.
Sophies perspektiv
Jag tog upp mobilen för att kolla klockan. Men istället fastande mina ögon på skärmen där det stod 1 nytt meddelande, från Harry.
Jag tryckte snabbt upp och läste “Hej gumman, jag saknar dig! Hoppas allt är bra, vi ses snart, och hälsa de andra från oss alla, puss”
Evelina och Amanda hade fortsatt att prata men jag hörde inte vad de sa.
-Sophie, hallå?
-Ja.. va? Sa jag och tryckte samtidigt på svara och började skriva “Hej, jag saknar dig också… och vaddå ses snart? Om en vecka ju! Vi hälsar tillbaka, puss!”
-Ja, vilken tid ska vi träffa Sarah imorgon?
-Halv tolv bestämde vi… Harry smsade, det var därför jag inte svara… jag skulle hälsa från dem.
Evelina flinade åt de jag sagt och Amanda sa
-Aha, kanske dags att sova så vi vaknar då!
-Kanske det.. godnatt, sov gott! Sa jag och sedan släckte vi lampan.
Evelinas perspektiv
När jag vaknade på tisdagsmorgonen var klockan redan 10. Jag reste mig snabbt och drog av Amandas och Sophies täcke.
-Ahhh, ge mig mitt täcke! Sa båda två samtidigt och jag flinade mot dem.
-Klockan är 10... Och vi ska vara i köpcentret halv tolv, upp med er!
De vände på sig och mumlade men jag gav inte upp.
Jag startade musik på min mobil och kopplade i högtalarna som stod på Sophies skrivbord. Jag tog en typisk ringsignal som fanns på mobilen och när den sattes igång vaknade dom genast till och gav mig varsin ond blick. Jag skrattade åt de ännu en gång och tillsist gick de upp.
Vi tog fram frukost och satte oss i soffan för att kolla på TV. Vi hade alla vaknat till lite och vi satt och snackade i soffan. Jag kollade på klockan och såg att den redan hade hunnit blivit tjugo i elva.
-Uhm, vi kanske borde göra oss klara? Frågade jag osäkert och de andra tittade snabbt på klockan och nickade mot mig.
-Gå ni upp och duscha om ni ska det, jag dukar ut, sa Sophie och reste sig.
-Säker? Vi kan hjälpa..
-Jag gör det själv, fixa ni er!
-Okej, tack för frukosten, sa jag och Amanda i kör och gick upp för att fixa oss.
Efter att jag hade duschat och tagit på mig kläder tog jag fram mitt smink och drog några tag med min mascara. Sophie hade kommit upp och gick in i duschen efter att Amanda var klar.
Vi satte oss vi Sophies datorn och jag loggade in på twitter. Jag skrev “Gonna be a great day here in London with Sophie, Amanda and my new friends Sarah!”
Jag loggade även in på MSN för att chatta med lite vänner från Sverige.
När klockan var kvart över elva var vi alla klara och vi gick ner mot dörren. Vi tog på våra skor och gick med ganska snabba steg på köpcentret.
Klockan var lite över halv tolv när vi var framme och där satt Sarah.
-Hej! Sa hon och gav oss varsin kram
-Hej, vi blev lite sena, men de var faktiskt Amandas och Sophies fel! Sa jag och Sarah log.
-Det är ingen fara… men vad ska vi hitta på?
-Vi kan väl köpa varsin glass här, sen kan vi ju gå ut och gå runt lite? De är ju fint väder, sa Amanda och vi andra nickade.
Efter att vi hade köpt varsin glass gick vi ut från köpcentret och började gå. Vart vi skulle visste vi inte, vi bara gick
Sophies perspektiv
-Sarah, var bor du? Frågade jag och hon kollade på mig
-En bit härifrån, i ett ganska litet hus…
-Jaha, vad heter dina föräldrar?
Jag såg hur hon kollade ner och hennes leende försvann.
-Vad är det? Jag kollade på henne och vi stannade upp.
Hade hon inga föräldrar? Var den första tanken som dök upp i mitt huvud  och jag fick en konstig känsla i magen.
_______________________________________________________________________________________________
Vad tycker ni? 
Vi har sett att det börjar komma fler noveller om killarna, men vi hoppas att ni stannar kvar och läser!
Iaf, om vi får 15 kommenterar från olika IP-adresser så kommer kapitel 29 ut idag! :)
/Johanna & Angelica

Kommentarer
Postat av: elvina

grymt bra ju,har längtat att få läsa det hära! :) <3

2011-07-14 @ 14:11:42
URL: http://evvetano.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer! :D

2011-07-14 @ 14:18:07
Postat av: myMy

KOMMENTERA!

2011-07-14 @ 14:56:44
Postat av: Elelta

MER :)

2011-07-14 @ 15:02:08
URL: http://eleltatella.blogg.se/
Postat av: Erika

Meeer!! :D

2011-07-14 @ 15:03:00
Postat av: Anonym

Mer! :D

2011-07-14 @ 16:25:56
Postat av: ellie

Meeeer :D

Jättebra (y)

2011-07-14 @ 16:55:00
Postat av: Amanda

Så bra!!! MER :D

jag har nyss hittat hit och jag blev fast direkt! så sjukt bra! :)

2011-07-14 @ 17:41:42
Postat av: Anonym

åh, mer!

2011-07-14 @ 18:04:27
Postat av: Julia Engström

skit bra! lägg ut nästa! :D

2011-07-14 @ 18:26:32
Postat av: jennifer

sjukt bra! :D

2011-07-14 @ 18:51:05
URL: http://biebernovell.blogg.se/
Postat av: ellinor

as bra!! fortsätt såhär :D längtar däremot tills killarna kommer tillbaks igen :P

2011-07-14 @ 19:37:33
URL: http://oxmo.blogg.se/
Postat av: Nelly

Är helt fast vid era noveller, fortsätt så kommer ni bli stora bloggare i Sverige!

2011-07-14 @ 22:08:14
Postat av: Rebecka

sjukt bra!!! :)

2011-07-14 @ 22:17:07
Postat av: Anonym

jättebra :D

2011-07-14 @ 22:36:51
Postat av: Alexandra

sååå bra novell!!!! fortsätt :DD

2011-07-14 @ 23:18:04
Postat av: Stina

15de kommentaren :)

2011-07-14 @ 23:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback