The way to my life - del 38

Vi reste oss från golvet och satte oss vid köksbordet.
-Hur var kvällen då? Frågade jag och log mot Amanda.
-Superbra, ska jag berätta?
-Ja, allt! Sa Evelina
-Varenda detalj, la jag till och hon flinade mot oss.

_____________________________________________________________________________________

Precis när Amanda skulle börja berätta hörde vi hur ytterdörren öppnades och jag suckade.
-Vi kan ta det senare... om du inte vill att mina föräldrar ska veta allt! Sa jag och hon skrattade.
-Haha, vi tar det sen!

-Hej tjejer, hur är det? Sa mamma när hon gick in i köket.
-Hej, sa vi och hon log mot oss.
-Vi har bakat muffins, vill ni ha? Sa jag
-Ja, visst! Vi kan sätta oss vid TV:en och fika ju, sa mamma och jag nickade mot henne.
Jag tog ner fem tallrikar och fem glas, sedan gick in i vardagsrummet och satte ut det på bordet. Jag gick tillbaka till köket igen för att hämta lite dricka.
-Vad vill ni ha att dricka? Frågade jag och de ryckte på axlarna.
-Det spelar ingen roll, sa Evelina och jag tog ut saft flaskan och mjölken ur kylskåpet.
-Går det bra med saft eller mjölk? Jag kollade på dem och Evelina nickade.
-Mjölk? Sa Amanda och kollade frågande på mig.
-Mjölk och chokladmuffins är gott tillsammans, sa jag och Amanda flinade åt mig.
-Okej! Sa hon och skrattade till.

-Gud vad goda muffins ni har bakat! Utbrast pappa och kollade på oss
-Det säger du varje gång, sa jag och skrattade åt honom.
-Men det är alltid gott!
Amanda och Evelina skrattade till och även mamma.

-Godnatt tjejer, sov gott! Sa pappa och kramade om mig.
-Godnatt, sa vi i kör och sedan gick dom till sitt sovrum.
-Ska vi gå upp till mitt rum? Föreslog jag och de nickade mot mig.

Vi gick in i badrummet och borsta våra tänder och tvättade bort sminket. Jag borstade igenom mitt hår och sedan gick vi in på mitt rum.

-Amanda, berätta nu! Sa Evelina
-Okej, sa hon och vi log mot henne.
-Vi åkte taxi till en restaurang som var superfin! Vi åt grillad lax med potatis... det var sjukt gott! Förresten, vad åt ni här hemma?
-Pan pizza, sa vi samtidigt och skrattade åt oss själva.
-Okej!
-Vad gjorde ni sen då?
-Vi gick till London Eye och åkte där, det var jättekul och Niall stod där och höll om mig!
-Åhh, vad gulligt! Utbrast Evelina och jag log svagt mot Amanda.
Jag kom och tänka på första gången jag hade åkte där med Harry. Allt var så perfekt, vi stod där tillsammans och han kysste mig. Jag kunde inte släppa han från mina tankar. Jag kände hur mitt öga fylldes med tårar. Jag kunde inte hålla det inne. Amanda visste ingenting, medan Evelina visste allt. Jag ville att Amanda skulle veta, men jag ville låta hon berätta klart först.
-Vad är det? Frågade Amanda mig och jag kollade upp på henne.
-Nä, inget... så gulligt att han höll om dig! Något mer som hände? Sa jag och skrattade lätt.

Amandas perspektiv

-Ja, han är jättegullig! Ehm... han kysste mig, sa jag tyst och de kollade på mig och log stort.
-Åh, så ni är tillsammans? Frågade Sophie och jag nickade.
-Så gulligt!
Jag rodnade lite och tog sedan upp min mobil för att logga in på twitter. Jag gick in på Nialls sida och såg att han hade tweetat för en halvtimme sen. ”A special day, i will never forget it, i love u!” jag log för mig själv.
-Kollla vad han har skrivit på twitter, sa jag och höll upp mobilen framför Amanda och Sophie.
-Gud vad gulligt! Utbrast Evelina och jag log.
Jag ville inte svara, då skulle alla förstå att det var mig han menade. Och eftersom han inte hade skrivit mitt namn ville han kanske att alla skulle veta än. Jag skrev istället en ny tweet. ”I'm a happy girl right now!” var det enda jag skrev och sedan loggade jag ut igen.
-Jag kommer snart, jag ska bara på toa, sa Evelina och vi nickade mot henne.

Jag kollade på Sophie som satt i sin säng. Jag såg på henne att något var fel. Varför hade hon tårar i ögonen innan? Hon verkade inte vilja snacka om det... men samtidigt ville jag visa att jag brydde mig. Jag reste på mig och satte mig bredvid henne.
-Vad är det egentligen? Frågade jag tyst och hon kollade upp på mig.
-Asså... jag vet att jag borde berättat, men jag ville inte förstöra din kväll, sa hon.
-Berätta nu då! Hon tog ett djup andetag.
-Det är slut mellan mig och Harry, sa hon tyst och jag hoppade till.
-Men? Varför? Nej!

Sophies perspektiv

-
Jag var hos han innan idag ju, sa jag, hon nickade och jag fortsatte.
-Han var inte vaken, så när jag kom så väckte jag honom men sedan somnade vi båda i hans säng, sa jag ganska tyst.
-Fortsätt!
Jag fick fram ett leende och blev glad att hon verkligen lyssnade.
-När vi sedan vaknade skulle han gå in och duscha och då fick han ett sms av en som heter Madison... jag såg lite av vad där stod och jag öppnade för läsa hela.
-Vad stod det då?
- Hej, jag saknar dig, jag saknar dina varma kramar och din underbara doft. Önskar att du var här bredvid mig nu, bara du och jag. Hoppas vi ses snart.
Hon kollade på mig med en sorgsen blick och mina ögon blev ännu en gång tårfyllda. Hon böjde sig framåt och kramade om mig. Jag kramade henne tillbaka och mina tårarna rann ner för mina kinder.
-Gumman... du vet att jag skulle gjort vad som helst för att göra allt bra!
-Jag vet och jag är så tacksam att jag har er... men det kommer aldrig bli som förr!
-Det förstår jag, men har du pratat med Harry?
-Nej och jag tänker inte göra det, han har sårat mig!
-Men Sophie? Även om du inte vill att ni blir tillsammans igen så måste ni ändå snacka!
Evelina kom in i rummet och kollade på mig. Hon satte sig bredvid oss.
-Kanske det, men inte nu och inte imorgon.
_____________________________________________________________________________________

Del 38, innan klockan 12, wiho! Haha!
Förresten, vi har slått besöksrekord med över 80 besökare, tack ska ni ha!
Fortsätt besöka och kommentera, vi blir så glada!
/Angelica & Johanna!

Kommentarer
Postat av: Elelta

FETT bra!, kan det inte hända mer med Harry och sophie:)?

2011-07-27 @ 23:42:41
URL: http://eleltatella.blogg.se/
Postat av: Bella

Kommer det någon mer i kväll? xx

2011-07-28 @ 00:15:12
URL: http://onednovell.blogg.se/
Postat av: elvina

älskar den,helt seriöst.

även fast jag inte har min dator med mig så brukar jag gå in på mobilen och läsa och kolla om ni har uppdaterat! :)<3

2011-07-28 @ 02:21:36
URL: http://evvetano.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra!

2011-07-28 @ 03:50:12
Postat av: Helin

Längtar tills Harry kommer in i bilden igen :-P

kommer det någon mer novell idag/ikväll??

2011-07-28 @ 10:39:17
Postat av: Elelta

Blir det en till del ? :=)

2011-07-28 @ 15:56:39
URL: http://eleltatella.blogg.se/
Postat av: Madelene

Awesome! Mer mer mer! :D x

2011-07-28 @ 17:18:33
Postat av: Emily

SJUKT BRA!!!! Mer snart? :D <33

2011-07-29 @ 13:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback