Everything about you - del 3

-Alicia kolla! Utbrast hon efter några minuter och jag flög upp från sängen. Jag ställde mig bakom henne och på skärmen visades några bilder på några killar.
-Vem är de? Frågade jag och hon skrattade.
-One Direction!
-Och de är?
-Ett band, sa hon och log stort.
_____________________________________________________________________________________
-Okej, sa jag lite osäkert och hon slog till mig på armen. 
-Dom är snygga! Utbrast hon och jag flinade. 
-Erkänn nu! Fortsatte hon och jag lutade mig fram.
-Helt okej, sa jag och hon slog till mig lite lätt ännu en gång. 
-Han är snyggast! Sa hon och pekade på skärmen.
-Vad heter dom? Frågade ja.
-Så, du gillar dom?
-Det sa jag inte! Jag frågade vad dom hette!
-Det betyder att.. började hon men jag avbröt henne.
-Vad heter dom? Frågade jag igen och hon skrattade.
-Louis, Niall, Harry, Liam och Zayn, svarade hon samtidigt som hon pekade på bilderna.
-Han är snyggast! Sa jag och hon log.
-Zayn! Sa hon och jag nickade stolt.
Hon tog fram fler bilder och jag stod bakom henne helt tyst.

-Fyfan vad han är snygg, utbrast jag efter några minuter och hon skrattade. Hon letade upp deras några videos på killarna och när mamma en timmes kallade på oss för att vi skulle äta kunde vi knappt slita oss från datorn.

När klockan var halv elva la jag och min syrra nerbäddade i varsin säng. Vi delade rum, vilket jag oftast tycke var väldigt jobbigt, men just nu var det riktigt skönt. Vi förstod varandra så bra.
-Godnatt Sanna, sa jag tyst. Hon svarade inte och jag vände mig om. Hon sov redan och jag bestämde mig för att göra detsamma.

Jag vaknade upp nästa morgon av att väckarklockan ringde med sin vanliga signal. Jag orkade verkligen inte gå upp, men nu var det ju en ny skola. Jag ville starta ett nytt liv. Jag reste mig upp och gick ut i köket för att ta något att äta, men som vanligt var där inget i kylskåpet som var okej för att äta. Istället gick jag in på mitt rum, plockade fram ett par slitna jeans eftersom det var kallare idag än vad det var igår och en vanlig vit, enkel tröja. Jag borstade tänder och tog några drag med hårborsten, smink orkade jag inte med. Jag tog på mig mina gamla skor och tog skolväskan, sedan gick jag snabbt iväg mot skolan.

Jag gick mot mitt skåp för att hämta böcker till första lektionen. Där stod någon som jag aldrig varken hade sett eller pratat med förut. När jag gick förbi slängde han ut en kommentar,
-Så du hade inte råd med några hela byxor? Är du så fattig? När han sa det kollade jag bara ner i marken och ignorerade det. Hur kunde han veta att jag inte hade råd till att köpa några nya kläder? Det var just detta jag inte ville skulle hända. Jag ville vara tjejen som ingen kände när jag kom. Tjejen som ville börja ett nytt liv utan massa spydiga kommentarer från resten utav eleverna. Jag ville skaffa mina första vänner någonsin.
När jag kom in i klassrummet satte jag mig sidan om en tjej som satt ensam, men hon såg inte så glad ut för det. Precis när jag satte mig ner så ställde hon sig upp och gick mot en annan plats. Folk ska börja undvika mig? Varför? Varför kunde jag inte bara vara som alla andra? Jag tog upp mobilen och skrev ett snabbt sms till Rasmus, ”Kan vi ses i eftermiddag?” Några sekunder senare kom läraren och vi gick in i klassrummet.

När klockan var tio över tolv satt jag inne i matsalen, helt själv och kollade ner i maten. Potatis och korv. Inte min favorit, men jag visste att jag var tvungen att äta.
-Kan vi sitta här? De var tre tjejer som kom. Jag kände inte alls igen dom, men jag nickade.
-Visst, sa jag och de log. De satte sig ner och började snacka med varandra direkt. Jag lyssnade på vad de snackade om, men jag orkade inte lägga mig i. Efter ett tag bestämde jag mig för att gå ifrån matsalen och in i biblioteket. Tjejerna kollade efter mig, men jag fortsatte att gå. När jag kom in biblioteket var det ganska mycket folk, men jag hittade en dator som var ledig. Jag satte mig vid den och skrev in mina inloggningsuppgifter som vi fått reda på tidigare idag. De första jag gjorde var att gå in på youtube och kolla på videos. Jag visste knappt vem killarna, One Direction, var men jag tyckte de var riktigt snygga.
-Vem fan är de? Frågade en kille, som hade gått i min klass i nian och jag suckade. Jag ignorerade hans fråga och gick en på en annan sida. När jag såg att killen gått iväg gick jag tillbaka till youtube och fortsatte kolla.

Nästan gång jag kollade på klockan var den kvart över ett.
-Shit, sa jag tyst för mig själv och loggade snabbt ut från datorn. Min lektion började klockan ett, så jag sprang mot klassrummet.
-Förlåt att jag är sen, sa jag tyst när jag kom in i klassrummet och läraren spände blicken i mig.
-Hon var i biblioteket och kollade in snygga killar! Utbrast en kille, som jag knappt visste namnet på och jag suckade.
-Hon har väl redan en pojkvän? Frågade någon annan och jag kände hur ilskan steg inom mig.
-Har hon? Seriöst? Har hon en pojkvän? Stackars pojkvän! Utbrast Erik och jag flinade lite för mig själv. Rasmus och Erik kände varandra, men tydligen visste inte Erik att jag och Rasmus var ihop.
-Vad heter han? Sa någon och jag kollade ner i bänken.
-Tyst! Utbrast läraren till min räddning och jag tog upp min penna för att kladda i mitt skrivhäfte.

Klockan var tre och jag hade en lektion kvar. Jag satte mig i korridoren för att vänta. Mot mig kom Erik och två andra killar.
-Vad heter han? Frågade Erik.
-Va? Sa jag och kollade frågande på honom.
-Din kille.
-Gissa! Sa jag och log mot honom.
-Nils?
-Tyvärr, fel svar, sa jag och skrattade. Erik tyckte inte det var så kul och han spände blicken i mig.
-Vad heter han?
I samma sekund kom vår lärare och jag reste på mig.

Jag kände att de vibrerade i fickan och jag tog upp mobilen. ”Anna Persson” stod det på skärmen och jag kollade konstigt på skärmen. Anna? Det var ju Rasmus mamma. Hon brukade inte ringa mig och jag tryckte på den gröna luren.
-Hej.. sa jag tveksamt.
-Alicia? Är det du? Hörde jag henne säga med en orolig, stressad röst.
-Ja, vad är det? Sa jag lite tyst för att ingen skulle höra mig.

_____________________________________________________________________________________
Ni verkar gilla denna novellen, är den bra? Vi har snackat igenom vad som ska hända och vi tror att detta kommer bli en lite mer spännande och innehållsrik novell! Nu har statistiken gått uppåt och vi är så glada för det, plus alla era kommentarer. Keep on!
Förresten, ännu en novell... den handlar typ om alla killar! Klicka här!
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: Matilda <3

LOVE IT! Jag vill ha mer :'D

2011-11-13 @ 00:42:34
Postat av: Eve

MEEEER!! <3

2011-11-13 @ 10:14:02
Postat av: Sofia

ASBAJSGRYM!

2011-11-13 @ 10:54:53
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: Roza

Mer mer mer grymt bra om ni söker en till novell bloggare kontakta mig !!! Så kan jag skicka en liten kort novell jag har skrivit

2011-11-13 @ 11:24:47
Postat av: Anonym

älskar den! meraaa! :D

2011-11-13 @ 11:33:16
Postat av: Anonym

Den e bra ! MEEER !

2011-11-13 @ 11:33:47
Postat av: Johanna

Otroligt jävla bra!! :) :P Meeeer!! =)

2011-11-13 @ 11:50:24
Postat av: Anna

Såå bra!!!!!

xx

2011-11-13 @ 12:04:39
Postat av: Anonym

Mer! :)

2011-11-13 @ 12:10:54
Postat av: Linda-chan

mer yay <3

2011-11-13 @ 13:50:05
URL: http://lindachan.blogg.se/
Postat av: Anonym

sjukt bra meeer!! :D

2011-11-13 @ 14:17:15
Postat av: Johanna x2 och Felicia

Heej! Vi är tre tjejer som oxå startat en novellblogg om 1D, eran åsikt skulle betyda mycket för oss så titta gärna in och säg vad ni tycker :) hittils har vi bara skrivit ett kapitel, men ändå :)



http://onedirectionloove.blogg.se



Älskar era noveller btw, ni e bäst! :D

2011-11-13 @ 20:15:59
URL: http://onedirectionloove.blogg.se/
Postat av: Ebba

Azumm vi älskar lång delar!!!<33333

2011-11-13 @ 21:20:04
Postat av: amandaaluong :)

Mer ! :D

2011-11-13 @ 21:52:03
URL: http://aamandastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback