The way to my life - del 67

Efter ett tag satt vi vid matbordet , åt och skrattade. Louis och Niall hade tänt värmeljus runt om i köket.

-Mysigt vi har det killar! Ni ska veta så tacksam jag är för att få vara er vän! Sa jag och log.

-Och vi är tacksamma att få ha dig som vän, fyllde Niall snabbt i och jag log mot honom. Louis höjde sitt glas och alla kollade på honom.
-Skål! Utbrast han och alla skrattade.
-Skål
_____________________________________________________________________________________
När vi senare satt framför TV och kollade på någon humor serie kom alla tankar på Jake tillbaka. Som vanligt. Jag försökte få bort dom, men det gick verkligen inte. Jag satt bredvid Harry och jag la mitt huvud på hans axel. Han blev lite förvånad, eftersom jag för bara några sekunder sedan hade skrattat. Han kollade orolig på mig, och sa, väldigt tyst, nästan mimade.
-Vad är det? 
Jag bara skakade på huvudet som svar och han pussade mig lätt på pannan. Allt kändes helt plötsligt mycket bättre. Jag lyckades få bort tankarna och i samma sekund brast Louis, Niall och Liam ut i skratt. Dom vek sig dubbla och la sig ner på golvet. Jag, Harry och Zayn kollade på dom och flinade.
-Såg ni inte det roliga? Frågade Liam och vi skakade på huvudet.
-Vad? Sa Harry och dom fortsatte skratta. Utan något svar fortsatte vi kolla, medan de la kvar på golvet och skrattade. Jag flinade åt dom.-Vad var det roliga? Frågade jag om Niall kollade på mig, utan att ge mig ett svar. Jag skakade huvudet och vände tillbaka blicken till TV. Programmet var slut och alla suckade.

-Så vad ska vi göra nu? Frågade jag och Zayn ryckte på axlarna.
-Jag vet! Utbrast Liam och reste sig snabbt från golvet och sprang upp för trappan, in på mitt rum.

Bara några få sekunder senare kom han tillbaka med min laptop och sladden.
-Vi gör en livechat! Sa han och satte sig i soffan. Alla nickade instämmande och jag loggade in på datorn.
-Jag vet! Sophie, du skriver att du ska göra en, så vet dom inte att vi är här! Sa Niall glatt.
-Ja! Utbrast Harry.

Jag gjorde som dom sa och skrev en snabb tweet. ”Guys, are you bored? Come and watch me!” och några sekunder senare hade jag en del tittare som skrivit tweets som löd ”OMG, it's not just you. IT 1D!” eller liknande. Vi alla skrattade åt alla tweets och sedan började vi alla svara på massa frågor. Det var verkligen jättekul och alla deras fans var så snälla mot mig. Jag visste att inte alla gillade att jag var tillsammans med Harry, men jag var glad över att jag inte fick så mycket hat.

Två och en halv timme senare stängde vi av, efter att ha svarat på massa frågor och sjungit några låtar, plus att vi skrattat en del. Klockan var inte så mycket, så vi bestämde oss för att gå ut i trädgården, där vi tog fram en boll och började spela fotboll.

När klockan slog halv tio satt vi alla i soffan med godisskålar, chipspåsar och läskflaskor framför oss. Filmen vi satte på var en komedi och det hade bara gått 13 minuter av den. Louis skrattade förfullt och Niall var inte sämre. Jag gav ifrån mig några skratt då och då. Och när filmen senare var slut gick vi upp till mitt rum istället, där vi satte i en ny film.

Vi alla hoppade till under filmens gång. Ingen av oss hade sett filmen förut och den var väldigt läskigt. Jag satt intryckt mellan Harry och Zayn, vilket kändes väldigt tryggt.

Harrys perspektiv

Klockan stod på 02:00 när eftertexterna på en skräckfilm vi nyss sätt rullade på TV-skärmen
Louis låg i Liams knä och sov med en filt över sig, Niall hade somnat i en fåtölj och Zayn låg lutad mot väggen.
Sophie hade somnat i min famn, hon låg där och såg så söt ut i sin one piece som hon hade tagit på sig strax innan vi satte igång filmen.
Jag strök min hand sakta mot hennes kind för att försöka väcka henne. Hon ryckte till och jag log mot henne. Hon öppnade sina ögon långsamt och tittade på mig och log.

-Förlåt att jag somnade! Det var så skönt att bara ligga här i din famn, sa hon tyst.
-Lungt älskling, titta runt dig, du är inte den ända som har somnat, sa jag och Sophie skrattade. 
-Ska vi väcka dom? Frågade Sophie.
-Låt dom sova, vi drar fram någon madrass så kan vi lägga oss och sova, dom ser ut att ha det riktigt bekvämt! Svarade jag och hon nickade.

Vi gick och hämtade en madrass från Sophies föräldrars rum. Sophie tog med sig några kuddar och ett täcke som vi kunde dela på.
När jag kom tillbaka la jag madrassen bredvid sängen, där Zayn, Louis & Liam hade somnat, och bäddade medan Sophie var där nere för att släcka alla lampor.
Jag drog av mig mina byxor och tog av mig tröjan och la mig ner, samtidigt som det blev bäcksvart i huset.
-Älskling var är du? Viskade jag.
-Jag är här, svarade Sophie.
Jag såg hennes skugga komma upp för trappan och in i rummet. Jag hörde hur hon drog av sig sina kläder, och böjde sig ner för att lägga sig bredvid mig. Hon la sig tätt intill mig och jag la mina armar runt henne och höll om henne.

-Tack för en mysig dag gubbe, sa Sophie.
-Tack själv sötnos, jag älskar dig, svarade jag.
-Och jag älskar dig, svarade hon.
Jag kysste henne i mörkret och vi somnade.


Jag reste mig hastig och kollade runt mig samtidigt som det gick en lättnad genom hela mig. Jag hatade att drömma mardrömmar. Jag kollade på min mobil. 06.57. Jag såg att Liam, Louis och Zayn fortfarande låg kvar i sängen och Niall sov också. Jag kollade på Sophie, som la lika nära mig nu som innan vi somnade. En hårslinga hade ramlat ner framför hennes ögon. Jag tog sakta bort den och gav henne en puss på pannan. Sedan la jag mig ner igen. Jag la där och allt var så tyst. Jag hörde hur Sophie mumlade lite och sedan sa hon, i sömnen.
-Harry, jag älskar dig.
Hon sa det inte högt, men tillräckligt högt för att jag skulle höra det. Jag kände hur det rann en tår ner för min kind. Hon fick mig alltid att må bra.
-Jag älskar dig också Sophie, viskade jag, även om jag visste att hon inte hörde. Sedan somnade jag om.
_____________________________________________________________________________________

Förlåt för VÄRLDENS SÄMSTA UPPDATERING. Men nu är vi här igen. Glada & pigga.. eller trötta..haha.
Men, ja, hoppas ni gillar, glöm inte slänga in en kommentar. 
Förresten, vem av er har träffat våra killar i helgen?
Vi hörde att det var kaaaos, men hoppas ni inte kom till skada eller något!
/Angelica, Johanna & Nellie


Kommentarer
Postat av: emma

jättebra!

2011-10-03 @ 23:16:29
Postat av: Lovisa

Jag och mina vänner var där från 18.00 i lördags :) de var så vårt de <3

Älskar eran novell förresten :) xo

2011-10-03 @ 23:16:45
Postat av: Ebba!

Awesome del!!!:)

Jag träffade våra underbara guys i helgen!! Ni har rätt det var helt klarat KAOS! Min kompis half svimmade o vi köade i 11 timmar men sen fick vi träffa dom och det var så värt allt!:)<3

2011-10-04 @ 07:28:10
Postat av: Alice

Jag träffade världens bästa killar!10 gånger snyggare och hur trevliga som helst! De var SÅ söta och allt köande var värt det! :)

2011-10-04 @ 09:00:08
Postat av: Johanna

Grymt bra!! :) =)

2011-10-04 @ 14:48:20
Postat av: Anonym

jag var där :D gryyymt!

2011-10-04 @ 17:22:47
Postat av: L I N N

Jag träffade dom och fick en kram av alla, dock fick jag inget armband!

Men det var absolut värt att åka från göteborg, och vara i kön 02:20 !!

:D

2011-10-04 @ 21:39:57
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Postat av: Bella

kan vi få en länkning/shoutout?

2011-10-04 @ 21:46:07
URL: http://onednovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback