A moment changed everything - Del 18

 



Melissas perspektiv

-Men jag har en idé, sa Niall och hela hans ansikte lös upp.
-Vadå? Frågade Zayn nyfiket.
-Vad sägs om att du följer med oss till studion och lyssnar lite på våra nya låtar? Sa han med ett stort leende. Jag tittade mot Alice för att se om det var okej, hon nickade snabbt och jag förstod att jag fick.
-Ja, jättegärna, sa jag och Liam lös upp i ett leende. 


Jag kollade mot Alice en gång till och hon log.
-Gå du, vi hörs senare. Jag nickade tacksamt och reste mig försiktigt från stolen. Killarna hade redan börjat gå vidare så jag bara följde efter dem.

Vi kom fram till ett rum och mannen som gått före öppnade. Killarna gick in och Liam vände sig mot mig.
-Kom här, sa han och höll upp dörren som en gentleman och jag log.
-Tack, sa jag tyst och gick in. Killarna hade satt sig ner vid ett bord och Louis gjorde plats åt mig i soffan.
-Du kan sitta här, sa han och slog med handen på platsen bredvid honom. Jag nickade och satte mig nervöst bredvid honom. Jag kände hur jag svettades lite, på grund av nervositet. Jag kollade mig runt och det kändes lite sjukt att jag var i samma rum som killarna.
-Du är Melissa va? Som jobbade med Daniel igår?
Killarna kollade fundersamt på mig och mannen och jag nickade.
-Ja.
-Mitt namn är Peter, sa han och jag nickade.
-Så, killar, ni kanske ska presentera er för Melissa?
-Jag heter Louis, sa Louis glatt och jag log. Dem behövde egentligen inte göra detta. Jag visst ju mer än vad som trodde.
-Jag är Niall, fortsatte Niall.
-Zayn.
-Harry, sa Harry med ett flirtigt leende. Jag kunde inte låta bli att le lite extra mot honom. Hans leende var svårt att missa.
-Och jag är Liam, sa Liam och jag log mot honom.
-Jag vet, sa jag och flinade. Killarna kollade förvånande på mig.
-Är du ett fan? Frågade Niall och jag nickade.
-Ja, såklart!
-Så roligt! Vill du höra lite av våra nya låtar?
Jag nickade ivrigt.
-Ja, gärna!

En stund senare hade jag fått lyssna på de låtar de spelat in än så länge och jag gillade verkligen låtarna.
-Åh, jag älskar låtarna. Alla är superbra! Utbrast jag och jag kunde se hur alla killarna log.
-Säker på att du inte ljuger? Sa Harry och jag flinade.
-Nej, jag lovar, jag älskar alla låtarna, sa jag och han nickade.
-Jag tror dig då!
-Jag kommer snart igen, jag ska bara... hämta en sak, sa Peter och vi alla nickade mot honom.
-Så, vart bor du Melissa? Här i Stockholm? Frågade Louis och jag skakade på huvudet.
-Nej, jag bor i norra Sverige, i en liten by.
-Ah, i alla fall, kan du inte sjunga lite? Fortsatte han och jag skakade snabbt på huvudet.
-Nej, jag sjunger inte så br...
-Tyst! Du sjunger riktigt bra, sa Liam snabbt och jag log mot honom.
-Tack, men jag vågar inte sjunga för er, här och nu...
-Jo, kom igen! Sa Harry och han log sitt fina leende igen. Hur kunde han vara så perfekt?
-Vi alla kan sjunga What makes you beautiful? Sa Niall och jag nickade.
-Ja, det låter bättre.

”You're inscure, don't know what for. You're turning heads when you walk through the do-o-or.”

Jag och Liam började sjunga och han log mot mig. Refrängen närmade sig och det såg ut som om alla killarna var redo att sjunga med, men när jag tog ton i ”Baby you light up my world like nobody else” slutade killarna sjunga och där satt jag och sjöng helt själv inför killarna. Jag var nära på att sluta, men jag mötte Zayns blick och jag kunde se hur han mimade ”fortsätt”. Jag gjorde som han sa, även om jag helst av allt hade velat sjunka genom golvet. Det var riktigt pinsamt. 


 

Hoppas ni gillar idén med att vi skriver både med englsk och svensk dialog. Tänk på att vi gör det för er skull och glöm inte vara lika grymma på att kommentera som ni brukar vara! Inte så händelserik del, men det kommer bättre delar! Någon skrev "man märker att ni bryr er om era läsare" och det är precis vad vi gör. :)

Vill ni läsa novellen med englska dialoger? Klicka er in på http://onedirectionnovell.blogg.se/english och läs där. Glöm inte lämna en kommentar vart du än läser :). 

 


Kommentarer
Postat av: Ifrah

Ohh vad bra nu vill jag bara ha mera;)

2012-07-02 @ 08:12:10
Postat av: Hanna :)

Super bra :) äntligen kommer killarna in i bilden :) <3

2012-07-02 @ 08:33:52
Postat av: Hania

Jag älskar novellen och eran uppdatering! :)
Jag tycker det är jättebra med att man kan läsa novellen på engelska också! KRAM

2012-07-02 @ 09:32:33
Postat av: Fiffi

Riktigt fett bra! :) det är bra att ni bryr er om era läsare! :)

2012-07-02 @ 09:57:36
Postat av: sofi j-e

Jättebra, längtar redan till nästa!

2012-07-02 @ 10:19:40
Postat av: sofi j-e

Jättebra, längtar redan till nästa!

2012-07-02 @ 10:19:40
Postat av: lollo

ass bra del kunde inte låta att le när jag läste denna del
asså ni är bara bäst på att skriva noveller:):)

2012-07-02 @ 10:21:39
Postat av: Tilda

Meeeer! Jag älskar eran novell!!! :D

2012-07-02 @ 10:51:15
URL: http://thosedays.devote.se
Postat av: Kattiz!

Mer! Snälla, jag ber dig! Det är en riktigt bra novell!

2012-07-02 @ 10:53:34
URL: http://nattstad.se/Bieberdirectionnovel
Postat av: Cornelia

Åh, jag har exakt samma dröm som Melissa!
Vill också få skivkontrakt :) !
Kram <3

Svar: never give up! :)
Johanna Malmgren

2012-07-02 @ 11:08:07
URL: http://Www.correbloggen.blogg.se
Postat av: Cornelia

Åh, jag har exakt samma dröm som Melissa!
Vill också få skivkontrakt :) !
Kram <3

2012-07-02 @ 11:08:10
URL: http://Www.correbloggen.blogg.se
Postat av: Emi

Hej hej! Jag är ett stort fan av den här bloggen och det är som en en... Ja det är en STOR grej för mig ni skriver så sjukt bra och är sjukt DUKTIGA på vad ni gör :) Om ´ni gjorde en bok så skulle jag köpa TIO stycken och ge bort för den skulle vara SÅÅÅÅÅHÄÄÄÄÄÄRRRR bra! NI är sjukt duktiga det finns inte ord och ni bryr er om era läsare DET är de viktigaste

Svar: aw, din kommentar gjorde oss verkligen glad. TACK! x
Johanna Malmgren

2012-07-02 @ 11:09:22
URL: http://emipedersen.devote.se
Postat av: Emmeli

Det e en såå bra ide att ha både engelska o svenska (:
Yes, nu har killarna börjat komma in lite mer! :D

2012-07-02 @ 11:13:07
Postat av: Anonym

meeeer

2012-07-02 @ 11:22:01
Postat av: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Så. Sjukt. Bra. Kan. Inte. Säga. Mer. Ni. Äger. På. Att. Skriva! <3

2012-07-02 @ 11:30:26
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se
Postat av: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Så. Sjukt. Bra. Kan. Inte. Säga. Mer. Ni. Äger. På. Att. Skriva! <3

2012-07-02 @ 11:30:29
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se
Postat av: frida

Wow, första kommentaren!! Super jobb tjejer!! :D

2012-07-02 @ 11:31:06
Postat av: frida

Det kommer bli Harry, eller hur? ;)

2012-07-02 @ 11:37:46
Postat av: Anna carlsson

Grym kapitel!!och ni uppdaterar super bra!

2012-07-02 @ 11:57:19
URL: http://annacarlssonss.blogg.se
Postat av: Tove

Jag tycker iden med att man kan välja engelska och svenska är jättebra. Sen måste jag säga att det här är dem bästa novellerna jag läst och det är allatid et första jag gör när jag sätter på datan ;)

2012-07-02 @ 12:13:40
Postat av: wilma

MER MER MER :)

2012-07-02 @ 12:26:58
URL: http://martinsenz.blogg.se
Postat av: ayya

Mer

2012-07-02 @ 13:20:26
Postat av: :D

Jättebra! Vill ha meeer :D

2012-07-02 @ 14:10:51
Postat av: Niall flickvän<3

hej! love it! är utomlands men kan verkligen inte få nog av era noveller!de är bara bäst! helt underbara och älskar iden om hur de skulle träffas egentligen älskar ja allt! hahah...bara ingen dör sen please klarar inte av det kram! xx

2012-07-02 @ 14:21:01
Postat av: Olivia

Åhh,vad bra!! Kändes som om jag nästan var där själv :)

2012-07-02 @ 14:29:28
URL: http://messiolivia.blogg.se
Postat av: Wilma :)

Grymt bra mer nu!! :D Älskar den verkligen! :)<33

2012-07-02 @ 15:14:54
URL: http://wiillmmaass.bloggplatsen.se
Postat av: Noa

Love it! :D

2012-07-02 @ 16:34:38
Postat av: Lisa

Skit bra! :D
Kolla gärna in min nystartade blogg! <3

2012-07-02 @ 18:43:25
URL: http://onlyonedirectionnoveller.blogg.se/
Postat av: Amanda

jag sitter och fnissar för mig själv.. Vet själv hur det känns.. ;D Urshh.. Kan ni inte göra lite längre delar? eller.. skitbra iaf<3 Kramisar

PS: Vem vare som vann eran design ni gjorde?

2012-07-02 @ 19:05:37
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Rebecca

Älskar eran novell!
Längtar tills nästa c;

2012-07-02 @ 19:27:44
Postat av: Ponni

Älskar det, Man känner sig inne i berättelsen

2012-07-02 @ 19:32:59
Postat av: Fannyy

Ni skriver så sjukt bra! :)

2012-07-02 @ 19:33:19
URL: http://Sweetlikeaprincess.blogg.se
Postat av: Rebecca

Jääääättebra! :D

2012-07-02 @ 19:34:36
Postat av: Johanna

Är redan helt fast i novellen! ;)

2012-07-02 @ 20:05:07
Postat av: Alexandra 1D

Jättebra !!! Ni äger verkligen på att skriva bra att killarna kom in nu !!!!!!

2012-07-02 @ 22:51:17
Postat av: Alexandra 1D

Mer mer mer snälla ni är bara bäst . Är i Frankrike ... Har inte kunnat läsa .. Men fick WiFi i kväll yes !!! Kram

2012-07-02 @ 22:56:36
Postat av: Emma

Jag är ett äkta one direction fan, och den här berättelsen är den bästa jag har läst! Jag vill ha mer! Ska vi göra ett länkbyte? :) kram kram!

2012-07-02 @ 23:28:25
URL: http://bruudeenn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback