A moment changed everything - Del 13



Melissas perspektiv

Varför skulle pappa tvunget åka? Jag saknade han, riktigt mycket. Jag behövde honom nu. Jag visste inte vad jag skulle göra. Inget skulle bli som förr. Jag skulle leva i detta huset resten av mitt liv. Jag skulle aldrig kunna uppnå mina drömmar. Det var inte likt mig att tänka så, men just nu var det bara så jag tänkte.


3 februari, fredag.

Har glömt bort bloggen lite på sistone. Men allt har varit så jobbigt. Pappa har ju flyttat och mamma träffar en ny och det känns verkligen som om hela mitt liv rasar ihop. Idag är det i alla fredag och det är alltid skönt. Har ingen aning om vad jag ska hitta på i helgen men så länge jag slipper skolan så mår jag bra.
/Melissa

Jag slog igen datorn och tog min väska. Mamma skulle köra både mig och Simon till skolan idag och nu hade vi lite bråttom, vilket vi alltid hade när vi skulle åka bil och inte buss.
I bilen plingade min mobil till och det var ett nytt mejl. Jag kollade frågande på skärmen. Jag fick ju aldrig mejl? Jag låste upp min mobil och gick in i mejlet. Sony Music stod som avsändare och jag hoppade till. Varför Sony Music? Jag öppnade mejlet och läste igenom det. Två, nej tre, gånger innan jag ens vågade tro att det var verklighet. Att dom mejlat mig och bett mig ringa upp dom så fort så möjligt. Jag ville egentligen göra det nu, men bestämde att vänta tills efter skolan.

Skoldagen gick ganska snabbt och så fort jag kom hem öppnade jag datorn, loggade in i mejlen och skrev ner numret som stått i mejlet. Jag tog upp min mobil och tog ett djupt andetag. Jag slog in numret och förde mobilen sakta mot örat. Jag satte mig ner i sängen och tog ännu ett djupt andetag.
-Välkommen till Sony Music, det är Klara, svarade en tjej som jag skulle tro var ganska ung.
-Hej, mitt namn är Melissa. Jag fick ett mejl från er tidigare idag där det stod att ni ville att jag skulle ringa upp er.
-Melissa Falk?
-Ja.
-Åh, vad bra. Jag ska koppla dig vidare, sa hon och innan jag hann svara var hon borta.

-Hej, mitt namn är Alice, sa en kvinna plötsligt och jag vaknade upp från mina tankar.
-Hej, det är Melissa. Du hade mejlet mig och bett mig ringa.
-Ja, vad bra att du ringde. Är allt bra med dig?
-Ja då, sa jag. Jag mådde väl inte helt perfekt, men jag var nyfiken på vad hon hade att säga.
-Jo, vi här på Sony Music har råkat få syn på din cover av What makes you beautiful, och vi undrar om du är intresserad av att komma hit och träffa lite olika människor inom musikbranschen och kanske få chansen att få ett skivkontrakt.
När hon sa ordet skivkontrakt fylldes hela jag av lycka och kände hur en tår rann ner för kinden. Glädjetårar.
-Skoja du? Utbrast jag och Alice skrattade till.
-Nej, vi har lyssnat på dina covers och du är jätteduktig. Du kommer få jobba med röstcoacher som kan hjälpa dig att bli ännu bättre.
-Oj, ja, jag är verkligen intresserad av att komma. Är det i Stockholm? Jag bor i Skellefteå och det tar väldigt lång tid att åka och det är dy...
-Ja, men vi fixar allting till dig. Vi betalar tågresan fram och tillbaka, och boende.
-Oj, ja, men då kommer jag mer än gärna. När hade ni tänk er?
-Kan du komma nästa fredag?
-Ja, men det tar ju väldigt lång tid att åka tid, så jag får nog ta ledig från skolan då.
-Tror du att det funkar?

-Ja, absolut.
-Bra. Jag bokar tåg och allting, så skickar jag ett mejl med tågbiljetten. Vi hörs mer nästa vecka.
-Ja, okej, tack, sa jag och sedan la jag på.
Jag bara satt där i tystnaden. Ett leende trängde sig fram på mina läppar och plötsligt var allt jobbigt borta. Jag skulle få åka till Stockholm. Komma bort från denna hålan och få leva i storstaden för några dagar. Och att de gillade min cover. Allt kändes så overkligt.

-Mamma, mamma, mamma, vet du? Utbrast jag så fort mamma öppnade ytterdörren.
-Nej, vad? Sa hon glatt.
-Jag ska till Stockholm!
-Va? När? Själv? Men, vi har inte rå..
-Nästa fredag, helt själv ska jag åka. Sony Music kontakta mig för de hade sett min cover. Dom betalar allt, så oroa dig inte.
-Men, du kan inte åka själv?
-Mamma, jag är 17 år. Jag kan åka själv.
Mamma suckade och gick förbi mig. Kunde hon inte ens visa lite glädje för min skull? Jag suckade gick mot dörren. Jag hoppade i mina converse, drog på mig min vinterjacka och öppnade dörren.
-Jag går över till Vanessa, ropade jag. Jag smällde igen dörren, huttrade till på grund av kylan och gick sedan mot Vanessas hus.

-Så, du ska få ett skivkontrakt? Utbrast Vanessa när jag berättat vad som hänt och jag flinade.
-Det är ju inte helt säkert, men kanske, sa jag och Vanessa log stor åt mig.
-Shit, vad roligt. Jag är så glad för din skull. Du förtjänar det verkligen.
Jag gav Vanessa en kram och sedan fortsatte vi snacka.
-Hur är det annars? Med din pappa, din mamma? Emil?
-Har inte snackat alls mycket med pappa, men han har fullt upp med sitt nya jobb. Mamma träffar fortfarande Stefan, men jag har berättat om Emil och hon tvingar mig i alla fall inte att träffa honom.
-Åh, vilken tur.
Jag nickade mot henne.
-Hon verkade inte så glad över Stockholmsresan, men jag bryr mig inte. Jag ska dit.
-Never give up your dreams!
-Precis, sa jag och vi båda skrattade.


 

Skev detta inatt och hade ingen ork att läsa igenom det, så hittar ni något stavfel, så säg till så rättar vi det. De senaste dagarna har statistiken varit på topp och ni kommenterar mycket, vilket vi uppskattar. Fortsätt så!
Som ni nog märkte gjorde vi ett litet hopp framåt i tiden, mest för att vi inte vill tråka ut er med massa text om vad hon gör varje dag. One Direction kommer snart in, vi lovar!

Förresten, har ni inget bättre för er så får ni gärna följa Typical1Dfans på twitter, massa tweets om typical things directioners do!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Jättebra!!! Kul att killarna kommer snart!<3

2012-06-28 @ 08:47:27
URL: http://ellenlife.devote.se
Postat av: ida

Hur kan man skriva så sjukt bra?? Älskar novellen!! <3

2012-06-28 @ 09:26:44
URL: http://hoppfreaksen.blogg.se
Postat av: Emma

Det var jättebra för att ha varit skrivet inatt!! Och nu börjar det hända grejer för Melissa! SUPERKUL!:D<33

2012-06-28 @ 09:31:40
Postat av: Daria

Älskar novellen :D

2012-06-28 @ 09:32:20
Postat av: sofia

åååååh vad spännande!! :D vill ha meeeeeer :D

2012-06-28 @ 09:44:03
Postat av: Izabella

Skitbra! :D Älskar verkligen den här novellen den är så spännande.

2012-06-28 @ 09:58:23
URL: http://diaryofbella.blogg.se
Postat av: Emmeli

Såå bra! (:

2012-06-28 @ 09:59:46
Postat av: Emmeli

Haha, yeey jag fick första kommentaren där uppe! XD

2012-06-28 @ 10:06:39
Postat av: Linnea

grymt bra :)

2012-06-28 @ 10:18:17
Postat av: Emma

Åhhh så bra! :)

2012-06-28 @ 10:21:13
URL: http://oneperfectionnovell.blogg.se
Postat av: Alva

Jättejättebra! Fortsätt såhär! Kolla gärna in min blogg. :D ♥

2012-06-28 @ 10:25:33
URL: http://mylifeinawebsite.blogg.se/
Postat av: G.P

Känner mig som stalker men kan inte lita bli att läsa din blogg xx;)

2012-06-28 @ 10:27:01
Postat av: G.P

Känner mig som stalker men kan inte lita bli att läsa din blogg xx;)

2012-06-28 @ 10:27:02
Postat av: Alexandra 1D

Älskar novellen !!!!! Hoppas Melissa får skivkontrakter !!!!! Bra att killarna kommer in snart /Mvh Alexandra

2012-06-28 @ 10:28:39
Postat av: 1D Novell

Mera!! Det är så himla bra! :-)

2012-06-28 @ 10:36:23
URL: http://britishboyband.blogg.se/
Postat av: Julia

Super bra ;)

2012-06-28 @ 10:37:40
Postat av: Ponni

As bra, älskar denna bloggen. Ni skriver så bra och har så mycket fantasi :3

2012-06-28 @ 10:53:24
Postat av: Ellen

Så sjukt bra, detta är ju typ den bästa novellen på hela nätet!

2012-06-28 @ 11:41:18
URL: http://www.systerns.blogspot.se
Postat av: Fiffi

BÄST! Som vanligt! <3

2012-06-28 @ 11:43:34
Postat av: Anonym

MEEER! :D

2012-06-28 @ 12:52:27
Postat av: bella.

löööööve...d. S:D;ASD:AS:;DFSDKMGLÖKADÖÄF

2012-06-28 @ 13:00:19
Postat av: Lena

WOW! Cool novell! Undrar om hon blir kär i nån i 1D sedan... (hoppas i louis eller niall)

2012-06-28 @ 13:57:42
Postat av: sStella

Kul att det börjar gå bra för henne igen.. ^^'
Ska bli kul att se vem av killarna det blir.. :3

2012-06-28 @ 14:18:41
Postat av: manda

OH MY GOOOOD, nu händer det! Shiiiit! Längtar såååååå mycket till nästa kapitel! <3333

2012-06-28 @ 14:19:59
Postat av: Alexandra 1D

Asså ni äger hoppas att det kommer en till del idag !!!!

2012-06-28 @ 14:23:23
Postat av: Hanna :)

super bra :) längtar till nästa del :) <3

2012-06-28 @ 14:58:23
Postat av: Anonym

Ni är grymt bra! Längtar till nästa del <3 :)

2012-06-28 @ 15:07:57
Postat av: Anonym

Längtar till killarna kommer! <3 :)

2012-06-28 @ 15:08:46
Postat av: Amanda

Riktigt riktigt bra :)
Kommer man kunna vara med i bloggen? och typ bli ihop med någon av killarna.. Typ Louis som redan har Eleanor.. Asso undrar bara.. :D<3 Kram

2012-06-28 @ 15:13:13
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Anonym

jätte bra novell :)

2012-06-28 @ 16:11:29
URL: http://onedirectionswenovell.blogg.se
Postat av: Olivia <3

Fett bra!! Blir nyfiken om vad som ska hända.. Kan knappt vänta till nästa del ;D

2012-06-28 @ 16:38:16
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Anonym

Hejsan! Jättebra novell!
Jag har nyss startat en ny novellblogg och skulle gärna vilja komma igång med lite läsare! Det skulle vara riktigt snällt om ni vill ha min länk i er meny! www.fanfictiononed.blogg.se
Självklart kan jag ha eran länk i min meny då!
Kram! ♥

2012-06-28 @ 17:01:12
URL: http://fanfictiononed.blogg.se
Postat av: Anonym

Hejsan! Jättebra novell!
Jag har nyss startat en ny novellblogg och skulle gärna vilja komma igång med lite läsare! Det skulle vara riktigt snällt om ni vill ha min länk i er meny! www.fanfictiononed.blogg.se
Självklart kan jag ha eran länk i min meny då!
Kram! ♥

2012-06-28 @ 17:01:25
URL: http://fanfictiononed.blogg.se
Postat av: lollo

sjukt bra del asså ni behöver inte gå fram i tiden för man blir bara mer och mer intresserad och man vill veta så mkt om melissa så jag tycker ni ska skriva som ni tycker men annars så är ni sjukt bra och fortsätt med det:):)<3<3<3<3

2012-06-28 @ 17:12:55
Postat av: Alexandra 1D

När kommer nästa del ???? Längtar så det är så spännande !!!!<3

2012-06-28 @ 17:26:15
Postat av: Anonym

JÄTTE BRA! längtar tills killarna kommer ;)
Kram <3

2012-06-28 @ 17:47:58
Postat av: Hania

Awesome! Haha jättebra iallafall! Jag älskar novellen skriv gärna mer imorgon! Kram

2012-06-28 @ 19:37:06
Postat av: Lynn

Super bra loveit!

2012-06-28 @ 20:52:37
Postat av: Ellinor

Väldigt bra!

2012-06-28 @ 20:58:11
URL: http://onedshow.blogg.se
Postat av: Matilda

Jättebra novell! :D
Längtar tills killarna kommer mer in i novellen ^^

2012-06-28 @ 21:45:11
Postat av: lovisa

Jätte bra!!!!!!

2012-06-28 @ 22:16:44
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Postat av: stefanie

gryyymt bra! Ni anar inte hur glad jag blir när jag ser att ni lagt upp en ny del!! ÅHH, gör mina dagar! (: älskar eran uppdatering förresten! keep it up! Loveeee ! :) xx

2012-06-28 @ 22:20:56
URL: http://1Dimagen.devote.se
Postat av: Vida

Asssssssså guuuud ni är så bra asså jag bara älskar alla era noveller gud jag önskar jag var lika bra på att skriva som ni!!! <333
JAG ÄLSKAR ERA NOVELLER!!!!
btw one direction ska ha en twitcam imorgon :D

2012-06-28 @ 23:23:29
URL: http://sweetonedirection.bloggplatsen.se
Postat av: Amanda!

EN TILL IDAG SNÄLLA? ! <3

2012-06-28 @ 23:41:19
URL: http://kchampion.devote.se
Postat av: Alexandra 1D

Ni äger !!!!!! Nu börjar det hända något för Melissa !!! En till idag snälla ni ;-) .

2012-06-29 @ 06:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback