Seras novell - Little things

 

Jag satt på en nästan full krog med en orörd tequila framför mig. Mina bästa vänner, Sera och Medina var på dansgolvet. Jag förstod inte ens att de hade tvingat med mig hit.

 

Jag älskade att släppa loss, men jag var ledsen. Eftersom han hade gjort slut. Det återspelades som en filmrulle i mitt huvud.

 

'' Vi var fan inte gjorda för varann. Alla de där orden jag sa, de var lögner. Försvinn härifrån, din jävla ... '' 

 

Jag hade försvunnit innan han hade sagt något mer. Jag började nästan gråta när jag tänkte på det, för jag visste inte varför han var så arg. Vad var det egentligen? Jag hade älskat Jake. Jag hade tagit mina väskor och lämnat Southampton bakom mig.

 

Jag hade flyttat in till lägenheten jag hade, den som stod tom i London. Och jag hade väntat mig en filmkväll med Ben&Jerry med Sera och Medina, samtidigt som dom muntrade upp mig. Men istället var vi här. På en krog, med en orörd tequila framför mig.

 

'' Eh ... Hi. Are you gonna drink that? '' Det lät som Medina, som tog vad som helst som fanns över. Men hon hade inte en sådan röst.

 

Jag tittade på rösten som var så sexig, och där satt någon ängel, fast utan vingar och gloria. Hade jag dött? För att jag var så ledsen? Och nu såg jag änglar? Fast han hade någon gloria, den liksom strålade omkring honom.
Omkring hans chockladbruna lockar som studsade, runt han muskulösa armar.
'' Wow, your eyes shine brighter than the stars. '', sa han och log. Jag kände igen honom på något sätt. Hans hesa, sega röst. Hans accent, sättet han log på.
'' You can take it. '', sa jag och puttade drinken mot honom. Jag ville inte höra komplimanger för att han skulle få någon drink, då kunde han lika gärna gå. Fast jag ville inte att han skulle gå. Jag ville att han skulle stanna hos mig, hålla om mig och le vänligt.
'' I don't want it. I'm not drinking tonight. I'm gonna drive home my friends. '', sa han och nickade mot tre killar. De kändes också välbekanta. Jag antod att jag bara var ledsen över Jake.
'' You look ... sad. Can I cheer you up? '', sa han och log gigantiskt.
'' I don't think a one-night-stand will make me happy. '', sa jag surt. Jag visste inte varför jag sa det, det var som något ont inom mig brann. Men han log.
'' I like girls, that are a bit hard to get. ''
'' Who said your going to get me? '', frågade jag. Han log och bet sig i läppen.
'' My ego. '' Jag skrattade.
'' You got a pretty beautiful smile, I can see. ''
'' I'm going to sleep with you, in your dreams. ''
'' I'm sure I will dream about you. '' Jag kände hur kinderna blev heta, han var charmig. Det var han verkligen.
'' I think I need to take those two girls home, but it was nice to meet you. '', sa jag. Jag ville inte gå, jag ville verkligen inte det. Men mitt hjärta och min hjärna samarbetade inget vidare bra.
'' I'm so boring? '', frågade han och såg lite ledsen ut.
'' No, the opposite. I'm just ... strange. And I'm not one of these hot girls your looking for. ''
'' Your the only hot girl I can see in here. I'm Harry. Can you write your number on my arm? ''

 

Han lyfte upp en penna och jag stelnade, det var som en slags dröm. Sedan skrev jag siffrorna.
'' Deniz is my name, Prince Charming. ''
'' Deniz. It's like sugar on my lips. '' Jag skakade på huvudet.
'' Your crazy. ''
'' Probably, you know that crazy little thing called love? ''
'' I did. '', sa jag och hjärtat värkte igen. Men när Harry rörde min hand, i nästan två sekunder och femtio mikrosekunder så läkte det.
'' I'll call you. ''
'' Take care of your friends. It was really nice to meet you. ''
'' It wasn't the last time. '', sa han och log när jag gick därifrån.


Nästa på tur – första delen av Seras novell ”Little things”. Vill ni läsa fortsättningen, så klicka er in på thedirectiondiary.blogg.se


Vad tycker jag om början?
Gillar hur man kastas in i en berättelse och får träffa på charmiga Harry. Lite småfel i engelskan, men klagar absolut in eftersom jag själv inte skriver perfekt engelska och jag tänker inte klaga på andra om jag inte gör det perfekt själv. Just nu finns det två delar av novellen uppe, så det är lätt att läsa ikapp och jag tror säkert att novellen kan utvecklas till något bra! 

 

 


Kommentarer
Postat av: sera

Åh, herre! TACK VAD GLAD JAG BLIR :D

2012-11-01 @ 22:18:58
URL: http://thedirectiondiary.blogg.se
Postat av: Malin

Nawww. Vad bra novell-skrivare du är;) Super bra!!!:D

2012-11-02 @ 22:08:02
Postat av: Alexcya

Hej, gör du länkbyten?

2012-11-03 @ 20:19:45
URL: http://directionfanfiction.blogg.se
Postat av: carro

jag hittar inte till eran ny novell skulle ni kunna länka den

2012-11-04 @ 07:56:30
Postat av: Anna & Hedda

Hej! Förlåt om ni hatar såna här frågor eller kommentarer men skulle ni vilja ha ett länk bytte? Älskar er novell läst allihop! Om ni skulle vilja ha ett kan ni kommentera på vår blogg http://onebiebernovell.bloggse ) eller mejla oss [email protected] !om ni inte vill så förstår vi ni är liksom sveriges största men hoppas ni vill!

2012-11-05 @ 22:34:46
URL: http://onebiebernovell.blogg.se
Postat av: Maryan Xuz

Hej kan du göra ne sån på min blogg också asså lite av min novell :)

2013-05-09 @ 10:57:18
URL: http://onednovelll.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback