Let me be your last first kiss - del 13

 


Detta har hänt:

Killen som funnits i mina tankar hela tiden. Senast jag träffade honom visste jag ingenting om honom och han visste ingenting om mig. Nu hade jag berättat saker för honom som ingen annan visste. Det kändes sjukt. Jag blev mer och mer nervös. Men varför egentligen? Han visste vem jag var och jag hade inte något att bevisa för honom. Jag ville bara vara mig själv och det är egentligen inte så svårt. Jag närmade mig och han hade inte fått syn på mig än. Jag tänkte ut något bra att säga. ”Men sluta oroa dig. Det är bara Harry” sa jag till mig själv och log. 

Harrys perspektiv

Klockan tickade och nervositeten steg. Jag tittade upp och plötsligt såg jag henne där, med sitt fina axellånga bruna hår och ett leende som gjorde att hon strålade som en sol, hennes grönbruna ögon lyste av glädje. Men jag kunde ändå se en nervositet i hennes utstrålning.

Jag skakade lätt på mina armar, tog ett djupt andetag och pustade ut för att försöka få bort lite av min nervositet. Jag tittade mot henne och började sakta rikta min steg mot Beth. Vi kom närmre varandra och äntligen stod hon där, precis framför mig.”Det är bara Beth” sa jag för mig själv och log mot henne.
”Hej” sa jag och hennes fina ögon mötte mina. Det kändes som om jag var i en helt annan värd. Det enda jag såg var henne. Bethany, som stod där framför mig. Vackrare än vad jag kom ihåg. Lite smalare, men fortfarande lika vacker. ”Hej” sa hon och jag log ännu en gång. Ingen av visste riktigt vad vi skulle göra. Jag sträckte ut mina armar och drog in henne i min famn. Det kändes bra. Efter alla sms och efter alla nätter jag legat vaken för att snacka med henne så kändes det skönt att bara få ha henne nära. Jag gillade henne verkligen. Det var skönt att få krama om henne och även om det kändes lite konstigt att stå på Oxford Street och krama om en tjej som man gillade väldigt mycket, och en tjej man bara träffat en gång tidigare, så kändes det ändå helt naturligt. För jag visste så mycket om henne. Och hon visste att jag var Harry Styles från Holmes Chapel, inte Harry Styles från One Direction. Det var något som gjorde den bra känslan ännu bättre. Hon släppte taget om mig. ”Ska vi ta en fika på Starbucks?” frågade jag. ”Jag fikade med min familj, men du kan ta något så kan vi snacka, snälla!” sa hon och jag log. ”Visst”.

”Säker på att du inte ska ha något?” frågade jag innan det var min tur att beställa. ”Japp” sa hon och jag nickade. ”En choklad frappuccino” sa jag och tjejen bakom disken nickade. ”Ditt namn?” ”Harry” sa jag, i hopp om att varken hon eller någon annan skulle känna igen mig. Jag fick min frappuccino och vi gick och satte oss vid ett bord.

Vi båda satt väldigt tysta och det kändes lite obekvämt för mig. Jag ville snacka med henne. Nu när jag hade chansen. Jag kunde inte dra ut på tiden. Jag visste inte hur länge det skulle dröja tills jag fick se henne nästa gång. Det gällde att ta vara på tiden.
”Okej, berätta något om dig själv som jag inte vet” sa jag och Beth skrattade. ”Som vad? Att jag älskar London?” sa hon och jag log. Vi fortsatte att snacka, skratta och bara umgås. Nervositeten som funnits där var som bortblåst.

Tiden gick, som vanligt, fort och klockan var snart kvart över ett. ”Ska vi resa oss och gå och titta i lite affärer?” frågade jag och Beth nickade. ”Låter som en bra idé. Och, det ser ut som dina fans har letat upp vart du befinner dig” sa hon och kollade mot dörren. Jag vände mig om och såg en del tjejer komma in genom dörren. ”Harry, Harry, Harry”. Alla ropade mitt namn och jag suckade. Jag som tänkte spendera min dag med bara Bethany. Jag suckade lite för mig själv och fick lite arga blickar på mig av folket som satt inne på Starbucks. Jag tittade på tjejen bakom disken och mumlade ”Förlåt” och gick snabbt ut där ifrån med tjejerna runt om mig. Jag tittade bak och såg att Beth stod kvar där inne. Fan. Nu skulle hon säkert aldrig mer vilja träffa mig, på grund av detta. Jag ville att det bara skulle vara hon och jag. Inte massa fans. ”Harry, kan jag ta ett foto? Kan jag få din autograf?”. Jag log mot några tjejer och kollade in på Starbucks igen. Jag ville inte säga nej till mina fans, men jag ville inte heller lämna Beth där inne. Tänk så tyckte hon detta var jobbigt? ”Förlåt alla, men jag är ledig idag. Vi tar en bild på alla, men sen måste jag gå” sa jag en tjej bad sin mamma ta en bild. Jag ställde mig i mitten och log stort mot kameran. Fotot togs och alla tjejerna tackade mig. ”Jag älskar er” sa jag och gick in på Starbucks igen. Bethany hade satt sig ner igen. Varför skulle det bli såhär? ”Förlåt Beth, jag trodde inte att någon skulle veta att jag var här. Det var absolut inte meningen, jag vill inte att det ska bli jobbigt för dig. Åh förlåt. Är du arg?” sa jag och satt mig framför henne. ”Harry, lugn. Det är lugnt. Jag förstår. Arg? Varför skulle jag vara det?” sa hon och jag log mot henne. ”Tack för du förstår! Ska vi stanna här?” sa jag osäkert och hon skrattade. ”Du bestämmer” svarade hon och jag tittade på klockan. ”Men, jag hade sett fram emot att gå runt i stan med dig” sa jag och Beth skrattade. ”Då gör vi väl det!” sa hon glatt och hoppade upp från stolen.

Innan vi gick ut från Starbucks gick jag in på twitter, via mobilen. Det första jag såg på timeline var en tweet av ett fan. Jag suckade. ”Harry was spotted with a girl today at Starbucks... ” och nästa var ”Harry, I hate you... and that bitch you were spotted with”. Varför kunde de inte bara låta mig träffa personer jag ville träffa? 


 Först och främst, såååå roligt att det kommit många nya läsare! 

Förlåt om vår uppdatering inte är bäst, men vi kan inte uppdatera varje dag och ni får helt enkelt vänta på uppdatering. Har ni frågor, ställ dom i blogresponse (läänk) och ni som klagar på uppdateringen – det gör ingen nytta. Om ni kommenterar bra på denna del ska vi försöka få ut en del imorgon! :)

 


Kommentarer
Postat av: sara

Hej, kokar in här dagligen ihopp om att det ska ha kommit en ny del ! Tycker novellerna ni skriver är skiit bra !!!:-) älskart !

2013-01-04 @ 23:07:59
Postat av: Hanna

Sjukt bra novell! :) Hoppas den blir lång och att ni uppdaterar så mycket ni kan för den här är hur bra som helst! :D

2013-01-04 @ 23:10:19
URL: http://hannawendens.blogg.se
Postat av: e

Åh det är så bra vill bara ha mer tittar in flera gånger om dagen i hopp om nytt kapitel! Älskar novellen!

2013-01-04 @ 23:11:17
Postat av: julia

super bra:)

2013-01-04 @ 23:15:00
Postat av: julia

super bra:)

2013-01-04 @ 23:15:04
Postat av: Victoria

Inte för att vara sån, er uppdatering är okej, tänker inte på det såååå mycket men ni nämner det i alla inlägg....;P

Svar: Yess, för att en del klagar hela tiden och vi vet liksom om det, men vi ska sluta nämna det då! :)
Johanna Malmgren

2013-01-04 @ 23:20:13
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se
Postat av: Kajsa :]

Älskar denna fanficeeeen! :)

2013-01-04 @ 23:26:39
URL: http://www.kajsaviolas.blogg.se
Postat av: Malin :)

Så sjuuuuuuuukt bra!!!!!<3

2013-01-04 @ 23:35:29
Postat av: Sabina

SOM JAG HAR VÄNTAT PÅ DET HÄR AVSNITTET! OH GOOOD!
Ni är grymma, fast det vet ni säkert fortfarande ;) <3

2013-01-04 @ 23:45:30
URL: http://sabinakjellhard.blogg.se/
Postat av: Eleanor

Skitbra! Undrar hela tiden om det blir Harry eller om hon väljer Lou till slut?!?! xx

2013-01-05 @ 00:20:12
Postat av: Frida

Så sjukt bra! Jag älskar den och bloggen<3

2013-01-05 @ 00:28:38
URL: http://1dfrida.blogg.se
Postat av: Millis

Såå bra!! Längtar till nästa del! Det kanske är såhär som Harry känner med Taylor!! Kan han inte bara få träffa vem han vill utan att få massa hat och elaka kommentarer!!

2013-01-05 @ 00:30:13
Postat av: Rebecka

Åh vad bra!

2013-01-05 @ 00:48:02
Postat av: Tina

Ni skriver verkligen jätte bra! SÅ HIMLA BRAAA. Kan läsa den om och om igen! :)

2013-01-05 @ 00:50:02
URL: http://tinasafapor.blogg.se
Postat av: Emma

Så jäkla bra!! :)

2013-01-05 @ 00:54:15
URL: http://iwillneverlookback.blogg.se
Postat av: Nina

Håller med tjejerna :)
Novellen är bara för grym, som man brukar säga; det som är bra får vänta. Då får man väll vänta på ett nytt helt fantastiskt avsnitt, eller? <3

2013-01-05 @ 00:56:45
Postat av: Linnea

Så himla bra!! Jag skulle bli sjukt glad bara jag fick se Harry på 50 meters avstånd så för mig skulle det vara en dröm att få ta ett kort med honom! Men iaf, jag tycker att eran uppdatering är ganska bra, det kommer upp några nya kapitel ibland och den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge, eller hur? ;)

2013-01-05 @ 00:58:45
Postat av: Saga

Superduperbra :)

2013-01-05 @ 01:23:21
Postat av: 1Dlover

woow amazayyyn ;)

2013-01-05 @ 01:30:51
Postat av: frida

fantastisk kul att det kommit ut en ny del! längtar (som vanligt) efter nästa! :)

2013-01-05 @ 01:32:31
Postat av: Wilma

Älskar novellen! Så undebart bra, kan inte
Vänta tills nästa del kommer ut!
Kram på er :)

2013-01-05 @ 02:15:46
Postat av: Anonym

arfhyyjuikuedsa blir helt till mig.

2013-01-05 @ 03:20:26
Postat av: L

Älskar er novell + blogg <3 Klickar in här varje dag för att se om de kommit nån ny del (;

2013-01-05 @ 09:50:43
Postat av: Elif

Grym kapitel!:)

2013-01-05 @ 10:21:26
Postat av: Jag :)

Sjuuuukt bra del!! :) Den här novellen är inte som alla andra noveller jag har läst!! :D xoxo Jenny <3 :)

2013-01-05 @ 11:05:18
URL: http://jennyL.devote.se
Postat av: Julia

Jäääättebraaa!! Den här är ju lite annorlunda om man jämför med dom andra, vilket gillas stort! :D

2013-01-05 @ 11:21:29
Postat av: Salina

Jag blir så glad varje gång det kommer upp en ny del :) När jag läst klart delen så väntar jag bara på nästa! Ni skriver verkligen jättebra och man lever sig verkligen in i historien som om det var en själv det handlade om. Fortsätt skriva ni är verkligen jätteduktiga!

2013-01-05 @ 12:17:25
Postat av: :D

as bra!:D

2013-01-05 @ 12:24:27
Postat av: Lisa

Jätte bra! Längtar till nästa del! :)

2013-01-05 @ 12:35:51
URL: http://lisaandersson1.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Åhh så spännandeeeeee!! Längtar till att få läsa fortsättningen! :(

2013-01-05 @ 13:16:50
URL: http://fridalinamatildaeliasson.blogg.se
Postat av: Frida

:)*

2013-01-05 @ 13:17:38
URL: http://fridalinamatildaeliasson.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej!!
Jag vill bara rekommendera denna grymma blogg: http://onenovella.blogg.se/

Det är en spännande novell om killarna :)

Titta gärna in på den :)

2013-01-05 @ 13:45:02
Postat av: Janina

Underbart kapitel, helt klart!

2013-01-05 @ 13:54:02
Postat av: Johanna

Jag älskar verkligen den här bloggen och så så ta inte illa upp eller nått nånt men har ni aldrig tänkt på att ha dialogerna på engelska? Man lever sig in så mycket mer om det är på engelska, enligt mig, men älskar novellen. :D

Svar: Jo, vi har tänkt på det, men kommer tyvärr inte ändra på det nu mitt i allt men kanske till nästa novell :)
Johanna Malmgren

2013-01-05 @ 19:07:06
Postat av: Alexandra Pettersson

Shiiit den är så himla bra! Började läsa den för ungeför två dagar sen och jag är redan fast! Ni borde skriva en bok eller nåt för ni skriver såå himla bra! :D

2013-01-05 @ 20:16:38
Postat av: Matilda

Skit bra!, som vanligt då då! Snälla kan någon kika in på min nya novellblogg? Skulle betyda allt!!

2013-01-05 @ 21:32:50
URL: http://onenovella.blogg.se
Postat av: Issa

Jätte bra, vill bara läsa mer :D

2013-01-05 @ 23:52:27
Postat av: Anonym

JÄTTE BRA!

2013-01-06 @ 09:54:58
Postat av: Josefin

Sjukt bra!!!!! ❤

2013-01-06 @ 10:27:03
Postat av: Anonym

Håller med resten, riktigt bra novell! Skriver du en ny varje dag, kommer den bli ännu bättre och, hur lång som helst! :D Riktigt bra "grund-historia" ;)

2013-01-06 @ 12:17:32
Postat av: Ella

verkligen grymma noveller, jag var vaken till 3 och läste klart enchanted by you, grymt jobbat!!

2013-01-06 @ 14:51:05
Postat av: Malin

Åh den är så bra och ni är så duktiga på att skriva! :)

2013-01-06 @ 17:21:14
Postat av: emilia

jättebra kapitel!! ni är värkligen bra på att skriva noveller :)

2013-01-06 @ 21:21:03
Postat av: 1directionfanfiction

Hej! Kolla gärna in min fanfic :)

2013-01-07 @ 17:49:39
URL: http://www.1directionfanfiction.devote.se
Postat av: Anna&Hedda

Åhhh grymmt kapitel! Skulle ni vilja ha ett länk byte? (förlåt om ni hatar såna här kommentarer) vi skriver en novell just nu om Niall Horan och Justin bieber så den är både för Directioners och Beliebers ;)

2013-01-08 @ 22:35:49
URL: http://onebiebernovell.blogg.se
Postat av: Fanny och Nora

Jätte bra kapitel, snälla läs våran novell blogg!!!

2013-01-09 @ 17:41:46
URL: http://onedstolemytime.blogg.se
Postat av: Fanny och Nora

Älskar kapitlet!! Snälla skulle vara super grymt om ni kunde läsa våran fanfic eller göra en shout out eller bara lämna en kommentar:)

2013-01-09 @ 17:53:56
URL: http://onedstolemytime.blogg.se
Postat av: Kajsa :)

När kommer nästa kapitel? :))

2013-01-09 @ 18:11:44
URL: http://www.kajsaviolas.blogg.se
Postat av: Eleanor

hejhej, kika in på min blogg för att se hur DU kan blir huvudrollen till en av mina noveller!

2013-01-09 @ 20:47:27
URL: http://louiszaynharryliamniall.blogg.se/
Postat av: Julia

vad händer med uppdateringen? inget illa menat, det brukar bara inte vara typ fem dagar mellan ett kapitel här. men ni kanske har fullt upp med skolan osv. :)

2013-01-10 @ 20:44:15
Postat av: Emma

Naaawwww, vilket gulligt kapitel! Älskar när det blir ifrån killarnas perspektiv! Superbra!:)<333

2013-01-11 @ 17:06:33
Postat av: Frida

Jätte bra! Men när kommer nästa kapitel?!?!?!?!?!?!?!?

2013-01-11 @ 18:42:46
URL: http://dfrida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback