Everything about you - del 29

Mamman's perspektiv

När dom gick ut där med sina resväskor kändes det så jobbigt. Jag visste att det var på grund av oss som dom gjorde detta. Vi hade varit världens hemskaste föräldrar. Varför hade jag inte brytt mig? Det var först nu jag insåg hur mycket Alicia och Sanna betydde för mig. Men det var för sent.
_____________________________________________________________________________________
Vi stängde dörren efter dom och när jag vände mig om kände jag en tår rinna ner för min kind. Jag ställde mig vid köksfönstret och såg att Alicia och Sanna hoppade in i en taxi som väntade på dom. Jag vinkade sakta mot dom, i hopp om att allt bara skulle vara en dröm och att dom faktiskt skulle komma upp hit till lägenheten inom några minuter och jag skulle få en andra chans. Jag såg hur taxin körde iväg och jag visste att min andra chans inte skulle komma.

Sannas perspektiv

När vi satt i taxin på väg mot flygplatsen snurrade det så mycket tankar i mitt huvud. Det kändes konstig att lämna mamma och pappa. Detta var inte bara en resa över en helg, det var en resa på obestämd tid. Det kunde bli att jag träffade dom till jul eller kanske om ett år? Men, jag visste att det var detta jag ville inners inne.

-Vad kostar det? Frågade Alicia när vi skulle hoppa av taxin.
-150 kronor, svarade han surt och jag visste att vi inte hade så mycket pengar med oss. Alicia letade igenom sina fickor och kollade på mig och sedan mot chauffören.
-Ehm.. mina pengar är borta. Förlåt.
Han kollade mot henne och man kunde verkligen se på honom att han blev mer sur än vad han redan var.
-Mm.
-Jag glömde dom hemma, men hade jag haft pengar hade jag såkl..
-Ja, avbröt han samtidigt som man kunde se att han mimade ”förbaskade ungar” tyst för sig själv.
-Gå nu, sa han och vi nickade, hoppade av bilen och tog snabbt våra tunga resväskor.


När vi kom till flygplatsen checkade vi in våra väskor, som vägde lite för mycket och sedan gick vi mot säkerhetskontrollen, där vi nästan var först så vi gick igenom direkt. Nu fanns det ingen återvändo. Vi var här. På den sidan av flygplatsen där man bara kom ut i världen. Det var dags att lämna Sverige bakom sig. Även om det kändes tungt och jobbigt, så var jag så glad.

-Vill du ha något att äta?
-Men, du hade ju glömt pengarna?
-Dom kom tillbaka nu! Svarade hon och log lite mot mig. Jag flinade åt henne och 2 sekunder senare brast vi båda ut i skratt.

Alicias perspektiv

Vi åt lite, kollade i lite affärer och jag fick syn på skvaller tidning där jag såg en bild på mig och Niall. Jag skrattade lite och läste snabbt igenom artikeln.

När klockan var tjugo i sju satt vi inne på flygplanet och väntade på att få flyga iväg och börja ett nytt liv. Där ingen kände oss och ingen kunde döma oss efter rykten. Jag tog upp min mobil och skrev in ett sms till Niall. ”Hej! Vi lyfter om tjugo minuter, vi sitter här, redo att åka! Vi saknar er, men snart ses vi. Är ni på flygplatsen när vi kommer? xx”. Jag tryckte på skicka och var på väg att stänga av mobilen när jag fick ett svar. ”Låter bra, vi saknar er och såklart kommer vi vara där! xx”. Jag log för mig själv och sedan stängde jag av min mobil.
-Sanna, detta kommer bli så himla bra! Sa jag och hon nickade mot mig.
-Jag vet! Utbrast hon och jag log.
-Men, tyckte inte du det var lite jobbigt när vi lämnade mamma och pappa?
Jag tänkte efter lite. Visst, det kändes... konstigt att veta att jag åker hit utan att veta när jag kommer få träffa dom igen, men samtidigt visste jag att jag gjorde helt rätt.
-Jo, lite. Men, Sanna vi kan inte bo kvar hos mamma och pappa. Dom kanske inser nu att dom har behandlat oss som skit, men hade vi inte åkt hade dom inte insett det.
Hon nickade och log mot mig. Jag gav henne en kram och log för mig själv.

När klockan var exakt 19.00 började planet rulla och två minuter senare kunde vi utöver Göteborg och vi såg mer och mer av de som från och med nu var en annan del av vårt liv. Vi hörde inte hemma där just nu. Jag letade upp min tidning ur mitt handbagage och satte mig tillrätta för att läsa. Bakom oss satt en mamma med ett litet barn, som inte verkade ha något emot att störa andra. Hon skrek, sjöng, skrattade och allt. Ett tag blev hon ganska tyst men tydligen hade hon ingen lust att sova. Hon började skratta, sjunga och skrika igen och till min glädje började hon att sparka på min stol. Jag kollade bak och gav hennes mamma en ganska sur blick. Hennes mamma kollade mot mig och sedan ner i sin tidningen. Jag försökte koppla bort den lilla skrikande tjejen genom att läsa i tidningen. Sanna hade somnat och jag bestämde mig för att göra detsamma.
_____________________________________________________________________________________

En ganska kort del, men bätttre än inget! Har inte blivit så spännande i dessa två senaste delarna, men nu kommer dom till London och där kan ju allt möjligt hända, right? Vems perspektiv vill ni läsa ifrån?
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: .

Älskar er blogg, novellen är så sjukt bra!:D

2011-12-16 @ 21:01:35
Postat av: Jessica

Nice, superbra som vanligt!! Jag vill läsa meeer..!! :D x

Postat av: Hanna

Nialls ! :D

2011-12-16 @ 21:56:20
URL: http://augustiibaarn.blogg.se/
Postat av: becka

ooo vad bra

2011-12-16 @ 21:57:40
Postat av: Jennifer, Inte i Eric Saades band ;)

Jag skulle gärna vilja se det från Niall håll när dom kommer! :D

MEN SJUKT BRA!!!!!!!!!!!!!!!!<333333333333

SÅ BRA!? Hur kan du vara så duktig?? :O :D

Längtar till nästa :)<3

Kjam<3

2011-12-16 @ 22:15:28
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Clara

läs gärna min novellblogg! http://wefoundlove.blogg.se

2011-12-16 @ 22:33:42
URL: http://wefoundlove.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Asbra tjejor!! Längtar tills nästa de l och det skulle va kul att få läsa lite om vad resten av killarna tycker och tänker :) x

2011-12-16 @ 23:54:59
Postat av: emma

riktigt bra ! niall perspektiv vill jag läsa lite ifrån :)

2011-12-17 @ 00:19:59
Postat av: Julia

Jag tycker det borde vara från Nialls håll när dom kommer. Och sen skulle jag vilja veta lite mera om va resten utav killarna tycker! Super bra iallafall! <3

2011-12-17 @ 10:25:17
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Eve

meeer!! snälla?! :) <3

2011-12-17 @ 11:02:17
Postat av: Anonym

meeer!! snälla?! :) <3

2011-12-17 @ 11:02:44
Postat av: Linn

Jag vill läsa från allas perspektiv, skulle vara kul att veta vad dom andra killarna tycker om att alicia och sanna flyttar dit, superbra novell!!! förstår om ni kanske inte vill ha med läsare i novellen, men om ni vill det så skulle jag jättegärna vilja vara med:D

2011-12-17 @ 13:18:42
Postat av: Sofia

Säger bara omnomnomnom! ASGRYMYMYMYMYM

Postat av: emma

shit va bra den är! verkligen grym! :D längtar tills nästa del, och kan ni inte skriva ur nialls perspektiv? (:

2011-12-17 @ 15:12:19
Postat av: Anonym

Jättebra jag vill också läsa från nialls perspektiv! :D

2011-12-17 @ 17:52:38
Postat av: Wanja

VILL HA MER AV LIAM!!!

2011-12-17 @ 20:57:51
URL: http://saadestoories.blogg.se/
Postat av: Virre

Grymt bra :D



Jag vill läsa från nialls perspektiv ^^)

2011-12-17 @ 21:39:07
URL: http://veronicawiberg.blogg.se/
Postat av: One Direction diary

Hej! Kolla gärna in vår nystartade novellblogg om One Direction. Förta kapitlet uppe nu! Kram

2011-12-18 @ 20:33:41
URL: http://onedirectiondiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback