Everything about you - del 40

Plötsligt gick hon fram och slog Alicia på kinden med sin knytnäve och alla tjejerna försökte snabbt springa därifrån, men Liam fick tag i en av tjejernas armar så alla stannade. Alicia tog sig för kinden och jag såg att hon hade riktigt ont. Jag gick fram och höll om henne så hon fick gråta ut, ingen skulle få göra såhär mot min Alicia.

-Vad håller ni på med? Sa Liam upprört och jag såg att Liam var riktigt arg. Det var inte ofta han blev arg, men nu var han riktigt arg och besviken, jag såg det på han.
___________________________________________________________________________
Liams perspektiv

Jag var verkligen arg. Att dom bara kunde. Visst, dom fick tycka vad dom ville om Alicia men att gå fram och slå henne var inte acceptabelt. Tjejen som slagit Alicia kollade på mig och hon såg väldigt ledsen ut.
-Förlåt, sa hon tyst och jag skakade på huvudet.
-Det var inte mig du slog, gå fram till Alicia och säg förlåt. Niall hade släppt taget om henne och man kunde se att Alicia var röd på kinden.
Hon gick fram till henne och sa förlåt, ganska tyst. Alicia nickade mot henne och jag gav henne ett svagt leende.
Tjejerna vände sig om och gick mot dörren och innan de gick ut sa ja,
-Tjejer, tänk efter nästa gång!
De stannade upp och nickade.
-Vi är stora fans av er, detta blev helt fel egentligen. Vi lovar er att det inte ska hända igen.
Jag nickade mot dom och de gick iväg. Jag var fortfarande arg. Om dom nu var fans borde dom verkligen inte göra såhär.

Vi fortsatte med bowlingen, men det var en ganska så konstigt stämning. Alicia ville inte längre vara med och alla var allmänt nere. Särskilt jag och Niall. Det var vi som kände Alicia bäst och det måste vara riktigt jobbigt för henne när det blir såhär. Hon förtjänade inte ens de minsta hatet.
-Ska vi gå och äta någonstans istället? Frågade jag och alla nickade.
-Det låter bra! Vi kan bowla till helgen? Sa Louis och alla nickade. Vi tog våra saker och lämnade ifrån oss våra bowling skor.

Tjugo minuter senare satt vi inne på en restaurang och vi höll på att bestämma oss för vilken maträtt vi ville ha. Stämningen hade redan blivit lite bättre, men man märkte på Alicia att hon inte mådde så jättebra.
-Jag ska bara gå på toa, sa Alicia och vi nickade mot henne.

Alicias perspektiv

Jag gick in på toaletten och stängde dörren om mig. Jag ville egentligen bara vara för mig själv. Ingen förstod hur ont detta gjorde. Hela kinden dunkade och just nu ville jag bara åka hem till mamma och pappa och stanna där. Allt kunde inte vara bra här i London, men jag hade inte förväntat mig fans som slår mig? Jag hade inte gjort dom något. Jag var tillsammans med Niall och jag förstod att dom också skulle vilja få den chansen. Men att slå mig? Det var för mycket. Jag satte mig ner på toalettstolen och la mitt huvud ner i mina händer. Jag hade inte bara ont, utan det var så mycket känslor. Skulle jag verkligen fortsätta? Jag hade inte bott här alls länge, men detta kändes som det skulle ta stopp. Jag skulle kanske inte klara av detta?
-Alicia? Hörde jag någon säga lite tyst.
-Mm, sa jag tyst och jag hörde hur någon gick fram mot dörren.
-Det är jag, öppna, sa Sanna och jag låste upp dörren.
-Du ser helt förstörd ut!
-Ja, kanske för jag är det. Vad ska jag göra? Jag kommer inte klara av detta. Jag åker hem!

Sannas perspektiv

-Åka hem!? Utbrast jag och hon nickade.
-Ja.
-Nej, Alicia, du stannar i London.
-Men du förstår inte så jobbigt detta är. Och imorgon ska vi till skolan. Allt kommer bli så fel.
-Du gör alla ledsna om du åker hem. Speciellt Niall.
-Men, vad ska jag göra här?
-Alicia, vi satt och snacka nu när du var iväg, och du förstår inte så mycket Niall faktiskt älskar dig. Han började gråta på grund av detta, för han förstår ju att du inte mår bra av det och om du lämnar honom blir han mer än ledsen.
-Grät han? På riktigt?
-Ja. Han mår inte direkt bra av att se dig vara ledsen.
-Mm, men jag mår inte bra av att bli slagen av hans fans.
-Nej, men det var ju inte så att killarna inte brydde sig om dig?
-Nej jag vet, men jag orkar inte. Jag har gått igenom tillräckligt mycket. Jag älskar Niall men jag klarar inte detta mer. Jag kommer flytta tillbaka till Sverige.
-Alicia, nej. Detta är första dagen och jag tror att Niall kommer tweeta något om detta sen. Allt ska bli bra, snälla, lita på mig.
-Jag litar på dig, och du är den bästa syrran man kan ha. Men det är för jobbigt.
-Vill du snacka med Niall?
Hon nickade lite sakta och jag kramade om henne. Jag kallar på honom.

När jag kom tillbaka satt alla killarna och skrattade och snackade. Jag ville egentligen inte förstöra nu, men jag visste att Alicia behövde snacka med Niall om detta.
-Niall? Alicia vill snacka med dig!

Nialls perspektiv

Jag kollade mot Sanna och hon log.
-Förlåt om jag förstörde den roliga stämningen, sa hon och vi log.
-Det är ingen fara! Du får ta över mig då, sa jag och hon nickade och sedan gick jag mot toaletterna.

-Alicia? Hon satt där med sina händer framför huvudet men när hon hörde mig kollade hon upp på mig. Hon reste sig upp och jag kramade om henne. Jag tryckte henne intill mig och sedan pussade hon mig lätt på munnen.
-Niall, du förstår inte. Jag hade inte förväntat mig att fans slår mig. Jag visste att dom skulle tweeta mig, men inte slå mig. Jag vill här ifrån. Jag kommer flytta tillbaka, sa hon och jag kollade mot henne.
-Du ska vadå? Alicia, nej.

_____________________________________________________________________________________
Woho, tredje delen idag... klaga inte på uppdatering nu! ;) Haha, vi tänkte göra en liten överraskining här, eller en liten tävling! Kommenterar man bra så har man stor chans att vinna, just saying!
Ibland blir det lite mindre kommentarer än vanligt... är novellen dålig?
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: Bella

DA DA DAAAAM, undrar vad som kommer hända ;) så excited inför del 41 :D

ni fattar inte hur sjukt duktiga ni är på att skriva, detta är en av de bästa 1D novellerna jag har läst..ärligt, älskar också att det är en Niall novell (ja ni fattar) & om ni ska skriva en till senare, vilket jag hoppas ;) så är ett förslag att ni kan skriva en om Louis för såna är sällsynta nu för tiden... hahah

men ni ska veta att ni är sjukt underbara båda två :') detta kanske blev lite rörigt men hoppas ni fattar, Angelica du kommer iaf fatta & då kan du ju förklara för Johanna...

2011-12-27 @ 23:21:02
Postat av: Josefine

novellen är absolut inte dålig! Hon får inte flytta tillbaka! niall kommer bli förkrossad :(

Postat av: Linn

Er novell är skitbra, jag älskar att det händer så mycket och har en väldigt bra handling! skulle vara kul om det handlar lite mer om dom andra killarna också;-)

2011-12-27 @ 23:45:30
Postat av: Anonym

HON FÅR INTE FLYTTA! USCH JAG SATT OCH HADE TÅRAR I ÖGONEN.. :/

2011-12-27 @ 23:50:02
Postat av: jenna :D

Nääe!! Den är jätte bra<3 och dagens 3 kapitel har varit jätte bra!! <333 men nu längtar man som en galning till nästa!!!!!

Kjam<333

2011-12-27 @ 23:50:57
URL: http://www.jennasliv.devote.se
Postat av: Anonym

den här novellen är as braaaa :D och hon får absolut inte flytta, kommer inte ns på frågan ! ;)

2011-12-27 @ 23:53:52
Postat av: Ellinor

Jag älskar verkligen den här novellen. Ni är grymma tjejer ;D Novellen har aldrig varit dålig heller, så det får ni inte tro att vi tycker! Har följt er ända sen bloglovin, vilket är väldigt länge, sen Maj va? Då skrev ni om Harry och Sophie. Era noveller är de bästa jag följt! Plus att det är as bra att ni skriver om Niall nu, nästan inga som har noveller om honom, och det gör att novellen blir ännu roligare att följa eftersom eran är annorlunda då! :) Ni är jätte duktiga på att skriva. Ibland skriver ni jätte roliga meningar/ klockrena meningar så att jag sitter och skrattar för mig själv här hemma. Och ibland är Niall och Alicia så söta så jag sitter och ler framför dataskärmen som ett fån. Och när det händer dåliga saker (t.ex det där med att ett fan slog Alicia på kinden) i novellen så sitter jag med en sur min. Haha, alltså jag älskar verkligen eran novell!! Man lever lixom in i den, som en riktig bok! Den är bäst:D Fortsätt såhära, kan verkligen inte vänta tills ni lägger ut kapitel 41! Soooo excited , Love ya xx

2011-12-27 @ 23:57:25
URL: http://ellinorhanssons.blogg.se/
Postat av: emma

jag älskar eran novell ! :)

2011-12-28 @ 00:07:24
URL: http://Popoflove.devote.se
Postat av: Anonym

neej den är as bra!!! snälla en liiiiiten del till!!!

2011-12-28 @ 00:20:42
Postat av: Julia

INTE OKAY!!!!!

Jag börja gråta?!

Urgh inte okay? :(

Hon får inte flytta.

Hon och nialler ska leva lyckliga i alla sina dar.

Och ha massa mini Niallers springandes omkring ( min framtid ;) )

Mohahahah!

Jag älskar novelleeeen!

Urgh men inte okay att ni får mig att gråta.

PUSS PUSSSSS! :* xxxxxxz

2011-12-28 @ 00:21:38
URL: http://blondiiegotswag.wordpress.com
Postat av: Felizia

Jag satt typ och skrek "goo Liam" när han "skällde ut" den där tjejen ;D Jag är verkligen besatt av den här novellen ;P

2011-12-28 @ 00:24:34
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: anna

NEEEEJ, Alicia får inte flytta tillbaka till Sverige! Never! Tagga kapitel 41!!! :D

2011-12-28 @ 00:31:50
Postat av: Emmy

Asså jag belv as glad när jag såg att ni hade lagt upp tre stycken kapitel idag!! Älskar novellen! såg att ni ville veta vad man tycker är bra med bloggen...

Jag älskar storyn i novellen, asså att hon hade det dåligt hemma och så och att naill kommer som en räddare i nöden :D haha!! Ni skriver bra också, alltså man blir inte trött på att läsa den som man väldigt lätt kan bli på en novell. Hoppas att ni fortsätter med novellen ett bra tag till! kraaaam!! <33

2011-12-28 @ 00:38:59
Postat av: L I N N

Super braa! :D

2011-12-28 @ 01:10:26
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Postat av: isa

nej vi älskar novellen eller jag gör det i alla fall.

jag blev så ledsen när hon sa att hon skulle flytta tillbaka till Sverige hon blev faktiskt slagen av sina föräldrar där hela tiden nu har hon ju "bara" blivit slagen en gång av ett avundsjukt fan som inte riktigt tänkte sig för innan hon slog Alicia på kinden, Jag tycker även att Naill och Alicia är hur gulliga som hällst tillsammans dom får bara inte göra slut ok ;) PUSS OCH KRAM :) XXXXXXX

2011-12-28 @ 01:34:26
Postat av: Anna

Helt sjukt vilken uppdatering ni har! Ni är bäst!! Novellen är super ni är så sjukt duktiga på att skriva båda två. Säkert MVG barn i Svenska! Wow rörigt, men det e så jag e :) Vill bara säga att ni ska fortsätta som ni gör för novellen är helt grym. Kraaam!!

2011-12-28 @ 01:34:40
Postat av: Lina

Ni skriver grymt bra. Men ibland kan saker bli lite röriga. Ta detta positivt. Jag älskar era idéer, ni borde bara försöka beskriva lite mera och inte skriva " sen gick vi till ... Och efter det gick vi till..." om ni förstår :) Annars är novellen helt awesome!!

2011-12-28 @ 01:52:44
Postat av: Julia

Asså nej! Hon kan inte få flytta! Inte krossa Niallers hjärta Alicia! Tycker föräldrarna får flytta utomlands istället för att hon ska flytta hem igen! ;-) sjukt jätte bra! Tycker du borde ha lite mera utav Sannas perspektiv dock!

2011-12-28 @ 01:53:48
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Louise

Era novell är verkligen jätte bra det är den!!

Blir lila glad varje gång jag ser att ni har uppdaterat !!

Men jag saknar verkligen era gamla novell..

Den var verkligen underbar!! Jag kunde skita i läxor bara för att få läsa den..

Nu kommer de ju hända nått också..

Men tycker ni skall ha med lite saker så den påminner lite om den gamla, typ att föräldrarna har tagit tag i sina liv där hemma jobbar upp dom och flyttar till

London också, eller typ att mamman iaf förstår vilken idiot hon har varit. Och jobbar upp sig och flyttar över!! Och inte bara att Alicia skall vara ledsen och så!! Hon skall typ säga nått jötte ba så alla fansen börjar gilla henne!! Och lite drama mellan Sanna och mån behöver inte ens vara nån av killarna kan ju vara nån hon träffat i skolan eller vad som hälst!!

Jaja skall inte klaga eller så!!

Älskar er novell!! Annars skulle jag ju inte läsa den right???:))

Fortsätt så här nu så kommer det gå långt!:)

Hehe.. Blev ganska långt :))

Krraamm på er!!

(hade varit kul med svar!!!)

2011-12-28 @ 02:26:35
URL: http://onedirectiontwodreams.blogg.se/
Postat av: Louise

Era novell är verkligen jätte bra det är den!!

Blir lila glad varje gång jag ser att ni har uppdaterat !!

Men jag saknar verkligen era gamla novell..

Den var verkligen underbar!! Jag kunde skita i läxor bara för att få läsa den..

Nu kommer de ju hända nått också..

Men tycker ni skall ha med lite saker så den påminner lite om den gamla, typ att föräldrarna har tagit tag i sina liv där hemma jobbar upp dom och flyttar till

London också, eller typ att mamman iaf förstår vilken idiot hon har varit. Och jobbar upp sig och flyttar över!! Och inte bara att Alicia skall vara ledsen och så!! Hon skall typ säga nått jötte ba så alla fansen börjar gilla henne!! Och lite drama mellan Sanna och mån behöver inte ens vara nån av killarna kan ju vara nån hon träffat i skolan eller vad som hälst!!

Jaja skall inte klaga eller så!!

Älskar er novell!! Annars skulle jag ju inte läsa den right???:))

Fortsätt så här nu så kommer det gå långt!:)

Hehe.. Blev ganska långt :))

Krraamm på er!!

(hade varit kul med svar!!!)

2011-12-28 @ 02:27:13
URL: http://onedirectiontwodreams.blogg.se/
Postat av: Emelie

grymt bra! helt klart en av dom bästa novellerna jag har läst och jag har läst många ska jag säga. ni har väldigt bra idéer.

visst den kan vara lite rörig i bland, men det är det i författares böcker också.

ärligt talat har jag suttit 2 timmar framför dator och läs eran novell ifrån börjar igen. nu är jag för nyfiken på nästa del så att man inte kan sova.

så ni gör något väldigt rätt, för att få mig att fastna framför dator i 2 timmar och bara läsa.

Postat av: Felicia

Asså det är en sjukt j* grym novell ni skriver tjejer. Den är så grymt bra, man känner verkligen känslorna i den och vill bara ha mer och mer hela tiden. Den är verkligen en av de bästa noveller jag har läst och man blir helt gripen av hur ni beskriver olika situvationer. Ni är riktigt profsiga. Men snälla låt inte Alicia åka hem, det kommer ju krossa Niall <3

2011-12-28 @ 09:18:19
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Postat av: Emmy

novellen är jätte bra :D men gör inte niall ledsen...

2011-12-28 @ 09:24:37
Postat av: Andrea

Det där var ett helt fantastiskt kapitel! Bra jobbbat tjejer! Grymt bra! Nu får vi bara hoppas att hon inte flyttar? hon ska absolut inte tillbaka till Sverige! E hon galen eller?! hon måste ju stanna med Niall! Ni båda är jätte duktiga på det sättet att skriva o det låter helt trovärdigt! Sen kanske det kan vara lite mer hur Niall o Alicia kramar varann jag vet det låter helt random men ja jag vet inte aja! hahah sjukt bra skrivet! Älskar eran blogg!! Hoppas ni får ett sjukt bra jullov så hoppas vi att ni väljer mig som nya rollen kanske? hahah ska inte ha förstora förväntningar men hoppas ni har det bra så hörs vi! SJUKT BRA!

2011-12-28 @ 11:03:15
URL: http://teamtf.blogg.se/
Postat av: Jessica

Grym uppdatering!! Och ni skrev att vissa delar får mindre kommentarer?? Det är för ni uppdaterar så mycket att man hinner inte läsa en del förrän nästa kommer upp, och då kommenterar man bara den sista..! Det är min teori, för den är verkligen inte dålig! :) NEJ, hon får inte åka hem!! Nu blir jag riktigt rädd, jag tror inte hon kan tänka klart, hon kommer få det mycket sämre hemma, hon måste ha glömt av hur elaka hennes föräldrar är!! Jävla fans, att man ska vara så himla besatt att man inte kan respektera folk!! Alla directioners borde läsa denna novellen och lära sig hur mna INTE ska bete sig när man träffar killarna, och även att man inte kan skriva vad som helst på twitter! hehe.. Ni skriver så himla bra och troligt, jag älskar denna novellen, och jag älskar er förra, den var helt underbar!! :D xx

Postat av: felicia

hon får absolut inte flytta tillbax! novellen är skitgrym btw! ;)<33

2011-12-28 @ 13:23:07
Postat av: Hajrija

OHHHHHHHH!!

SERIÖST! jag sitter här med tårar som rinner och hoppas att inte mina föreldrar kommer in till mitt rum, ni två är sjukt begåvade jag är 12 och HATAR att läsa men ni gör så trovärdigt, allvar jag drömmer om det ni skriver. Jag kollar minst 10 gånger om ni har skrivit något nytt och det är bara när jag sitter på datan och ska kolla några saker.

Jag vill in fjäska elr något utan, jag gillar elr nej ÄLSKAR eran novell jag har till och med läst den andra novellen som ni skrev, det änada jag gjorde va att jag läste den 95 långa delar på 1 ½ dag!!

Hon får inte flytta allvar jag blev arg när ni skrev det!!!!:(:P

Hon ska stanna kvar snälla snälla!!

Älskar den!!!<33<33:)xx

2011-12-28 @ 13:29:11
URL: http://trefantastiska.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Vada dalig novell!! Som ni kanske marker sa kan ja inte anvanda de tre sissta bokstaverna i alfabetet och det ar for att jag ar i thailand! hehe men om jag tyckte att novellen var dalig sa skulle jag ju inte sitta har i thailand och lasa den eller hur? det blev lite udda men aja hoppas att ni forstar xD xx

2011-12-28 @ 14:29:15
Postat av: matildalindgren

NEEJ! Novellen är bäääst!

Jag gråter jätte ofta när det händerdåliga saker och jag blir jätte glad när det händer något bra, ni får aldrig sluta skriva!

Novellen påminner om min familj, jag har det jätte svårt med min pappa och han har slagit mig så jag känner på nått sätt igen mig. Han har knäckt min handled och tog stryptag på mig när jag var yngre. NI får inte sluta! Älskar den här novellen! :)

2011-12-28 @ 14:35:15
URL: http://matildalindgren.blogg.se/
Postat av: Nora

MEERR!!!!! Grym novell!! <3 Xx

2011-12-28 @ 15:29:09
Postat av: Anonym

älskar den! :D mer snälla!

2011-12-28 @ 16:52:12
Postat av: lovisa

Ni skriver jättebra! Novellen är superbra! :)

2011-12-28 @ 17:46:25
URL: http://bloggenlovisa.blogg.se/
Postat av: Micha

först vill jag bara aäga hur duktiga ni är på att skriva, ni får med så mycket från flera perspektiv och ni skriver väldigt intressant. jag vill inte att alicia ska åka hem men jag älskar drama så ett bråk skulle göra mig nöjd eller något annat typ jättedrmatiskt som att någon hamnar på sjukhus. fast det måste inte hända direkt nu, men det är något som ni kan ha i bakhuvudet om ni vill att novellen ska byggas upp till det tillfället. ni är gryma, tack för en awesome novell kram<3

2011-12-28 @ 19:03:38
Postat av: sandra

Ahhh! Jag måste säga att er novell är absoulut den bästa 1D novellen någonsin!! Och man kan verkligen leva sig in i den. När någon blir ledsen blir man själv ledsen osv. Man kan se det framför sig precis som en film (gud vad kul om er novell hade blivit en film) haha ajja. Novellen är riktigt spännande men jag tyccker inte att alicia ska åka hem för jag längtar verkligen tills att hon ska börja i skolan och se hur det blir. Ett tips kan ju va att folk uttnyttjar henne i skola eller att hon blir påkommen av papparazzis när hon slår till någon eller något sånt haha jag vet inte riktigt har inte världens bästa fantasi men ville ändå försöka komma på något bra att skriva till er för ni förkänar verkligen mååånngggaa och långa kommentarer med tanke på allt jobb ni lägger ner för oss! Ni ÄR BÄST o glöm aaalllddrrigg det! Stor bamsekram Sandra!!

2011-12-29 @ 12:34:06
Postat av: Ida

I'm dying back here ! Novellen är verkligen inte dålig ! Hur kan du säga nåt sånt ? :)

Hoppas inte Alicia flyttar tillbaks :C

2011-12-29 @ 21:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback