Everything about you - del 43

-Så, var bor du då? Frågade läraren och jag fick en klump i halsen.
-Ehm... hos Ni.. nej, jag menar i London, sa jag snabbt och läraren kollade fundersamt på mig..
-Hos Ni.. va? Sa han tjej och jag svalde hårt. 
-I London, sa jag och hon gav mig en underlig blick. Tjejen som jag stött på i korridoren satt längst bak och jag svalde hårt ännu en gång.
-Hon är Nialls tjej, sa hon snabbt och alla tjejerna vände sig först mot henne och sen mot mig.

-VA? Utbrast nästan alla tjejer och jag insåg att jag inte kunde komma undan denna gång.

_____________________________________________________________________________________
Alla tjejerna började prata i mun på varandra och läraren skrek till.

-Nu får ni vara tysta! Tack ehm...

-Alicia, fyllde jag i och han nickade.

-Du kan sätta dig igen, sa han och log mot mig.

Jag satte mig bredvid Ella igen och suckade. Hon skrattade lite åt mig och jag kollade mot tjejerna som blängde surt på mig.

 

När kemilektionen var över var det dags för lunch. Både jag och Ella var riktigt hungriga, så vi slängde in våra böcker i våra skåp så snabbt som möjligt och sedan sprang vi nästa mot matsalen.

 

-Du, kom! jag ska bara gå och snacka med min syster, sa Ella till mig efter att vi tagit mat och jag nickade och följde efter henne. Jag såg Sanna sitta där vid ett bord med en annan tjej. Jag vinkade åt henne och hon log sort. Det var verkligen roligt att se henne le. Jag hade nog aldrig sett henne le så stort i skolan förut, men jag förstod verkligen henne.

-Vänta, vem är din syster? Frågade jag när jag märkte att vi närmade oss Sanna och hennes vän.

-Jane, hon som sitter där, sa hon och jag skrattade. Ella vände sig om och kollade frågande på mig.

-Vad?

Jag skakade på huvudet och två sekunder senare var vi framme.

-Hej Sanna, sa jag glatt och jag såg hur Ella kollade mot mig.

-Va? Känner ni varandra?

-Ja, vi är syskon, sa Sanna glatt och vi alla började skratta.

Jag och Ella satte oss ner bredvid våra syskon och alla presenterade sig lite snabbt.

-Jag måste bara fråga, varför sitter typ alla och kollar hit och pekar? Sa Jane efter några minuter och vi skrattade lite.

-Två anledningar! Svarade Ella.

-Vilka?

-Dom är nya på skolan, sa hon och Jane nickade.

-Ja, och nästa anledning?

-Ehm... du ser Alicia som typ sitter framför dig? Sa Ella och Jane nickade.

-Ja?...

-Hon är tillsammans med Niall...

-Hon är vadå!? Utbrast hon och kollade på mig med stora ögon.

Jag flinade lite åt hennes reaktion och jag kände att jag var tvungen att förklara detta, åtminstone för Jane och Ella.

Jag berättade från början. Att vi vunnit en tävling och att dom åkt till Sverige och allt. Jane och Ella hade sett bilderna på Niall när han kramade om en tjej i Sverige och de förstod nu att det var jag.

När vi lämnade matsalen var det dags för oss alla fyra att gå iväg till våra lektioner. Jag skulle inte ha fler lektioner med Ella idag, så jag sa hejdå till henne och gav henne en kram. Det kändes faktiskt som om vi kunde bli vänner. Hon hade gått fram och snacka om Niall direkt, men hon verkade vara glad för min skull och jag tror säkert att hon är en bra vän. Kanske svårt att säga efter bara en dag, men samtidigt visste jag hur människor gjorde. Efter allt jag gått igenom kunde jag ganska lätt se hur riktiga vänner var och Ella verkade vara en bra vän, även Jane. Jag var såklart glad för att Sanna hittat någon hon kunde vara med, eftersom hon var så pass ung och jag visste att hon tyckte det var jobbigt att lämna alla vänner i Sverige.

 

Nialls perspektiv

 

Vi hade åkt iväg ganska tidigt för att göra en intervju och nu var vi i studion för att sjunga lite. Jag tänkte ganska mycket på Alicia och Sanna. Jag var lite orolig för dom efter vad som hänt igår, men samtidigt visste jag att dom skulle klara sig bra. Jag märkte även att Louis inte riktigt kunde koncentrera sig på det vi gjorde. De andra killarna sa till oss två emellan åt och varje gång kollade Louis mot mig och flinade.

 

När klockan var halv fem fick vi lov att åka hem. Alla vara ganska trötta, men när jag möttes av en glad Alicia i dörren blev jag mycket gladare. Jag gav henne en lång kyss och hon kramade om mig.

-Så, hur var det i skolan? Sanna kom upp bakom Alicia och de båda såg glada ut.

-Det var superbra! Visst, jag fick en hel del sura och avundsjuka blickar på mig men jag brydde mig inte om dom, sa Alicia glatt och jag kunde inte rå för att också le.

-Vad bra, för jag har varit orolig för er hela dagen och har inte kunnat sms:a dig eller något, svarade jag och Alicia kramade om mig hårt.

-Jag har faktiskt fått en kompis, Ella heter hon! Hon är visserligen ett väldigt stort fan av er men hon var så snäll mot mig. Jag kan se på folk om dom är falska mot mig eller inte, sa hon och jag skrattade till lite, både Alicia och Sanna kollade konstigt på mig.

-Vad är det nu Niall?

-Inget, eller jo. Det lät bara så roligt när du sa ”jag har faktiskt fått en kompis”, jag såg att Alicia och Sanna inte kunde låta bli att skratta, så några sekunder senare brast båda ut i ett skrattanfall och jag stod där och log som ett fån.
När de hade lugnat sig så började jag prata med igen,
-Alicia, får jag fråga vad Ella sa till dig?

-Åhh, du allt nyfiken du va? Sa hon och slog till mig lite lätt på min arm för att retas lite med mig.

-Nyfiken som en mus! Men det kan faktiskt vara bra att vara nyfiken ibland, sa jag bestämt med ett stort leende.

-Nej, men hon sa bara att hon tyckte att vi var jättesöta tillsammans och att jag skulle inte bry mig om jag fick en massa hat.

-Jag håller med henne till hundra procent, svarade jag och pussade Alicia snabbt på munnen och jag såg glädjen i Alicias ögon.

 

Jag satte mig vid köksbordet och pustade ut eftersom jag egentligen var ganska trött, men Alicia och Sanna såg hur pigga ut som helst. Hur kunde dom vara så pigga? Efter en hel dag i skolan?

-Men vad ska vi hitta på nu då? Frågade jag och jag hörde hur Alicias mage kurrade.

-Äta kanske? Svarade Alicia glatt.

-Det låter som en bra idé eftersom det verkar som du är hungrig, svarade Sanna.

-Det tycker jag också låter bra, jag gillar tjejer som gillar tjejer som gillar att äta, sa jag utan att tänka mig för.

-Jaså, säger du det? Betyder det då att du gillar mig? Frågade Alicia nyfiket och blinkade med ena ögat mot mig.

-Nej, jag gillar inte dig...jag älskar dig, svarade jag och reste mig lite över bordet för att kunna kyssa Alicia. Vi möttes i en mjuk kyss som var hur härlig som helst.

-Jag älskar dig med, sa Alicia tyst efter vi hade avslutat kyssen.

-Inte mer än vad jag älskar dig, sa jag igen och gav henne en snabb kyss som hon precis hann att besvara.

-Men åhh, kan ni sluta och vara så gulliga mot varandra hela tiden? Sa Sanna irriterat men jag och Alicia brast ut i skratt.
_____________________________________________________________________________________
As we said.. one more part! Ni är bäst på att kommentera, så keep on!
Imorgon kommer fler delar! :)
Och juste - vems perspektiv vill ni läsa ifrån? Det har inte blivit så mycket Zayn och Liam, kanske dags? 
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Bella

super bra :D mer Zayn kanske?;)

2011-12-29 @ 22:14:39
Postat av: Eve

mer! Det speelar ingen roll vems perspektiv, bara man får läsa blir man glad :) <3

2011-12-29 @ 22:29:29
Postat av: emma

LIAMS? jättebra :)

2011-12-29 @ 22:31:39
Postat av: Ellinor

Liams perspektiv skulle vara roligt att läsa ifrån! :D btw, ni är grymma, fortsätt såhär girls (; x

2011-12-29 @ 22:37:50
URL: http://ellinorhanssons.blogg.se/
Postat av: Nora

Spelar ingen roll!! Men saknar Liam och Harry..... <3 MEER! ;)

2011-12-29 @ 22:42:56
Postat av: Jessica

Jättebra,jag tycker de inte spelar så stor roll i vems perspektiv .jag tycker eran novellblogg är skitbra!;)

2011-12-29 @ 22:46:06
Postat av: Anonym

älskar den :D mer snälllaa..ja mer Liam<3 han är så underbar!

2011-12-29 @ 22:52:54
Postat av: Emma

LIAM OCH HARRYS <3333

2011-12-29 @ 22:56:15
Postat av: Linda-chan

Kanske lite mer Louis plz <3

Vill veta hur det går för honom med de där smsen XD ;D

2011-12-29 @ 23:03:29
URL: http://lindachan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grymt bra!!:D

spelar ingen roll vem perspektiv.

vill ha mer!

älskar verkligen eran novell!.

2011-12-29 @ 23:12:02
URL: http://emelliie.myshowroom.se
Postat av: Anonym

skit bra tjejer! zayn skulle vara roligt att höra ifrån :)) xx

2011-12-29 @ 23:19:43
Postat av: Josefine

braaaa! mer louis, jag vill veta hur det går med eleanor! :D

Postat av: Ida

Ja ! Zayn precis, jag vill ha hans perspektiv :)

2011-12-29 @ 23:49:44
Postat av: Hajrija

skit bra, keep the good work going!

ZAYYN's perspektiv snälla, snälla!!!!:)xx

2011-12-30 @ 00:38:20
Postat av: Wanja

mer LIAM!!!!!!! Han är så himla underbar<3

2011-12-30 @ 01:29:04
URL: http://saadestoories.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Galet bra kapitel!! Hmm Zayn's perspektiv kanske? Det blir nog bra villket som haha :D xx

2011-12-30 @ 04:44:26
Postat av: E

grymt bra kapitel! :) Liams perspektiv hade vart kul ;)

2011-12-30 @ 09:22:47
Postat av: matildalindgren

asså jag äääääääääälskar verkligen eran novell. Mest av allt älskar jag nog att det är niall det handlar mest om, haha !

Man lever sig in i den, det är nice! :)

2011-12-30 @ 12:10:53
URL: http://matildalindgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

As bra!! Jag tycker att det skulle vars kul om Ella skulle bli tillsammans men någon av killarna! Typ zayn eller liam <3

2011-12-30 @ 12:51:31
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

SUPERBRA!! det är verkligen svårt att hitta ord!? :D<3333333333 MEEEEEEEEEEEEEER!!!

kjam<3

2011-12-30 @ 13:12:14
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Daniella

Så sjuuuuuukt bra! Tog mig tid att läsa hela novellen idag! HAPPY!

Gjorde fan min dag!!

2011-12-30 @ 14:45:22
URL: http://thecupcake.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback