Everything about you - del 44

-Jag älskar dig med, sa Alicia tyst efter vi hade avslutat kyssen.

-Inte mer än vad jag älskar dig, sa jag igen och gav henne en snabb kyss som hon precis hann att besvara.

-Men åhh, kan ni sluta och vara så gulliga mot varandra hela tiden? Sa Sanna irriterat men jag och Alicia brast ut i skratt.
_____________________________________________________________________________________
Vi satte oss ner vid köksbordet och åt varsin macka, samtidigt som vi snackade. 
-Niall, vi måste verkligen fixa en lägenhet till oss, sa Alicia och jag kollade mot henne.
-Så, du trivs inte här?
-Du fiser för mycket, sa hon och jag kunde se hur både hon och Sanna skrattade för sig själva.
-Nej, men vi kan ju inte bo här hela livet och Sanna kan ju inte flytta runt över allt, fortsatte hon och jag nickade.
I samma sekund öppnades dörren och alla vände sina blickar mot Liam som stod där.

Liams perspektiv

-Hej, sa jag och de alla log mot mig.
-Hej! Kom in sa Niall glatt och jag log. Jag tog av mina skor och satte mig vid bordet bredvid Sanna.
-Vi snackade lite om lägenhet till tjejerna, sa Niall och nickade.
-Ja, jag tänkte också på det, det var därför jag kom, sa jag och vi alla skrattade lite smått.
-Men, en av lägenheterna här blir ledig snart, och vad jag vet är det ingen som köpt den, sa jag och Alicia log åt mig.
-Va? Men, då kan vi ju bo där? Sa Alicia och jag nickade.
-Förmodligen!
Vi snackade lite om hur vi skulle fixa med det och jag lovade dom att jag skulle snacka med de som skulle sälja lägenheten.

När klockan var halv sju gick jag tillbaka till min lägenhet och jag tog upp min mobil. ”Hej, vi har inte träffats på läänge, kanske dags?” stod det i ett nytt sms från Danielle och jag log. ”Det tycker jag! Vad gör du just nu? Kan vi inte gå ut en runda?”. Jag gick in i mitt sovrum och såg alla mina kläder som la på golvet. Jag suckade och började plocka upp dom innan någon skulle se det.
”Jo visst! Om en halv timme?” svarade Danielle och jag knappade in ett enkelt ”Yes” och tryckte på skicka och sedan satte jag mig i soffan och satte på TV:en.

När klockan var kvart över sju mötte jag upp Danielle. Jag gav henne en lång varm kram och våra läppar möttes.
-Hej, sa hon och jag log.
-Hej!
Jag såg Sanna och Alicia komma ut från trapphuset och jag tittade mot dom och de log mot oss.
-Hej, vart ska ni?
-Vi tänkte springa en runda, du vet, träna är viktigt, svarade Sanna och jag log mot henne.
-Haha! Men, här är Danielle förresten, ni har väl inte träffats?
-Nej, sa både Danielle, Sanna och Alicia samtidigt och sedan hälsade de på varandra.
Vi stanna och snackade lite innan Sanna och Alicia gav sig iväg och jag tog ett hårt grepp om Danielles hand och vi började gå. Vi hade ingen aning om vart vi skulle, men jag älskade faktiskt att vara ute och gå. Ibland snackade vi om allt möjligt och ibland gick vi bara helt tysta.
-Är de dom tjejerna från Sverige? Sa hon lite frågande och jag nickade.
-Ja, och Niall är tillsammans med Alicia, hon längsta.

-Aha! Har du snacka mycket med dom?
-Ja, dom är verkligen jättesnälla!
-Va bra, sa hon och jag log lite.
-Men, varför flyttade dom hit? Frågade hon och jag tog ett djupt andetag.
-Vad?
-Det är en lång historia.
Jag berättade lite snabbt om vad som hänt och hon verkade verkligen vara jätteledsen för deras skull och hon sa flera gånger att hon skulle vilja lära känna dom bättre.

Louis perspektiv

Klockan åtta ringde det på dörren och där stod Eleanor.
-Hej! Utbrast jag och kramade om henne.
-Hej, sa hon lite tyst och jag gav henne en frågande blick.
-Är du inte glad idag?
-Jo, sa hon och jag nickade. Jo säker.. tänkte jag för mig själv, men jag orkade inte bry mig.

Vi gick in till TV:en där Harry satt och drack läsk.
-Du, Harry?
-Mm?
-Förlåt om vi är taskiga nu, men har du något emot att kanske typ gå hem till Niall eller Zayn?
-Ohh, vad ska ni hitta på?
-Kolla film, utan dig, sa jag och han skrattade.
-Och kanske.. typ..
-Harry, ge dig! Vi vill kolla film utan någon störig Harry!
-Okej då! Sa han lite surt och jag flinade åt honom.
-Tack Harry, sa jag och han stannade upp.
-Ingen fara, Boo Bear!
-Du sa vadå? Jag hörde att Eleanor flinade lite och Harry gjorde detsamma.
-Hejdå, sa Harry snabbt och sprang ut ur lägenheten.

Vi satte oss ner i soffan efter att vi startat en film. Eleanor verkade inte vara så inne i filmen där hon satt med sin mobil uppe, nästa hela tiden.
-Ville du inte kolla film eller? Sa jag efter ett tag och hon kollade mot mig samtidigt som hon suckade.
-Asså, Louis, detta funkar inte, sa hon och jag kollade frågande på henne.
_____________________________________________________________________________________
Inte så rolig del, men jag hinner inte mer just nu! Det kommer förhoppningsvis en del till ikväll! Igår blev det besöksrekord och vi har fått mycket kommentarer på de senaste delarna - det gillar vi! Tack fina ni!
Och, det kommer komma mer från Zayn perspektiv senare, men ni har länge velat ha Louis, och det är svårt att skriva från någons perspektiv när det inte handlar så mycket om dom just då, ja, ni fattar? :)
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Ellinor

As bra kapitel! Som vanligt, har suttit hela eftermiddagen och längtat efter det här. Bra att ni tog Louis och Liams perspektiv :D Ni är grymma! xx

2011-12-30 @ 16:17:42
URL: http://ellinorhanssons.blogg.se/
Postat av: Josefine

Noooo! säg inte att hon tänker göra slut!? jag är rädd nu... skriv mer!! jag måste få veta :D

Postat av: Emelie

ni är grymma asså! ni skriver grymma kapitel och man längtar efter nya kapitel hela tiden.

2011-12-30 @ 16:59:46
URL: http://emelliie.myshowroom.se
Postat av: Nora

Bra kapitel!! Älskar att ni valde att skriva om de andra killarna också! Har saknat dom lite!

Haha! MEER!!<3 ;)

2011-12-30 @ 17:11:36
Postat av: Sofia <3

Snälla ett till idag,ni är sjukt grymma på att skriva och jag typ stalkar er blogg XD

Kram :) <3

2011-12-30 @ 17:32:34
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Linda-chan

Boo Bear <3333

2011-12-30 @ 17:41:25
URL: http://lindachan.blogg.se/
Postat av: Anonym

aww va gulliga alla är..åh lilla Louis<3 mer snälla!

2011-12-30 @ 17:44:19
Postat av: N

håller me Ellinor!!

2011-12-30 @ 18:31:09
Postat av: anna

gud va bra! meeeeeeeeeeer x

2011-12-30 @ 18:38:15
Postat av: Anonym

AS BRA.

läs gärna min också.. ---> www.stylesstory.blogg.se

2011-12-30 @ 19:29:13
URL: http://stylesstory.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Kan man skicka in sin motivering till den där grejen imorgon?? :)) x

2011-12-30 @ 19:40:28
URL: http://ellinorhanssons.blogg.se/
Postat av: Eve

meeer! :) <3

2011-12-30 @ 20:10:47
Postat av: Felizia

Har fortfarande en crush på Liaaam<3 ;) Grymt bra! :)

2011-12-30 @ 20:19:16
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: sofia

älskar verkligen eran blogg! den är så underbar att läsa! grymt skrivet också! :) älskar hur ni börjar blanda in dom andra killarna i novellen mera! älskar att ni skriver från Louis perspektiv! fortsätt med det! xoxo

2011-12-30 @ 20:36:24
URL: http://mylifemydreammychoice.blogg.se/
Postat av: Nina

Åhhh , kan inte sanna bli tsm med nån av dom? <33

2011-12-30 @ 21:57:49
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

SKIIIIIITBRA!! :D<3

MEN nu längtar man till man nästan dör!! :P

KJAM<3

2011-12-30 @ 22:14:22
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Disa

Jättebra längtar som jag vet inte vad till nästa kapitel :D xx

2011-12-30 @ 22:29:54
Postat av: E

längtar till nästa :)

2011-12-30 @ 23:23:20
Postat av: mandy

grymt bra uppdatering! nästan så att man inte hänger med... ;) och nej, jag klagar absolut inte! älskar att kika in så är det 1-3 delar att läsa :D .xx

2011-12-31 @ 00:43:18
Postat av: lilly

jag har för mig att harry inte dricker te... haha

2012-01-09 @ 20:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback