Everything about you - del 1

Jag gick in genom dörrarna till skolan och jag kände alla blickar på mig. Klockan var 08.27 och om tre minuter skulle alla vara samlade i skolans aula. Det var första dagen efter sommarlovet och de var första dagen på en ny skola. Det var dags att börja första året på gymnasiet och jag var riktigt nervös. Jag hade ett par gamla jeansshhorts och en kortärmad tröja på mig. Min röda Adidas väska, som jag fått av min kille Rasmus, hängde på axeln och jag kollade på klockan igen. 08.29 visade klockan.
-Åh, var är aulan? Sa jag tyst för mig själv och kollade mig runt. Det var nästan tomt överallt, men några meter fram stod två tjejer. Jag ökade takten och gick fram till de.
-Ursäkta, var ligger aulan? Sa jag och de kollade på mig, samtidigt som de skrattade.
-Vet du inte var aulan ligger? Sa en utav tjejerna retsamt och jag skakade på huvudet.
-Nej.
-Runt hörnet, där finns en stor dörr, sa en annan tjej som kommit fram. Jag nickade och log mot henne. Jag gick runt hörnet och såg en stor dörr. Ovanför stod ”AULA” och jag suckade för mig själv. Jag öppnade försiktigt dörren och allas blickar vändes mot mig. Jag kollade mig osäkert runt och såg en tom plats längs ut på en utav bänkraderna. Jag gick dit med ännu snabbare steg och satte mig tyst.
-Välkommen till skolan, vi hoppas ni ska trivas här, började rektorn och jag andades tyst ut.

En timme senare hade alla klasser samlats i sina hemklassrum och ja satt längst bak helt själv. Jag var van vid detta. Att gå runt helt själv i skolan, få dumma kommentarer och alltid känna mig ensam. Jag hade ingen riktig vän som jag kunde berätta allt för. Jo, Rasmus. Men han var inte min vän. Han var min stora kärlek. Jag älskade han mer än allt annat. Vi hade varit ihop i snart två år och han hade alltid hjälpt mig genom allt svårt. Han var den enda jag kunde lita på. Jag berättade allt för honom och jag visste att han gillade mig. Jag hade aldrig varit populär. Jag hade aldrig velat ta hem vänner till vår lilla lägenhet som jag, min mamma, min pappa och syster bodde i.
-Jag tänkte att alla ska presentera sig, vem vill börja? Frågade vår lärare och jag kollade ner i bänken. Att prata högt inför folk som jag inte kände var de värsta jag visste.
-Jag! Utbrast en kille och läraren nickade.
-Kom fram.
Ska jag behöva gå fram där och berätta om mig själv? Tänkte jag för mig själv och sedan började killen, som tydligen hette Erik prata.

-Så, nu är det bara du kvar, sa läraren och allas blickar riktades mot mig. Jag svalde hårt och gick fram.
-Jag heter Alicia, jag bor i en lägenhet med mina föräldrar och min syster, sa jag och läraren log stort mot mig.
-Något mer du vill säga? Sa han och jag skakade snabbt på huvudet och gick tillbaka till min plats.

Skoldagen slutade redan halv ett och jag tog upp min mobil så fort jag lämnade skolbyggnaden. Jag ville aldrig visa min mobil i skolan. Jag hade inte den nyaste mobilen, men den funkade bra för mig. Jag öppnade mina meddelande och skrev ett nytt till Rasmus. ”Hej, är på väg hem nu, jag överlevde!! Lust att träffas?”. Jag la ner mobilen i fickan och fortsatte att gå. Det var inte så långt och när jag gick in genom dörren till lägenheten vibrerade mobilen. ”Hej, vilken tur! Men, jag och några kompisar ska ut nu, du kan följa med?” Jag suckade för mig själv. Rasmus gick andra året på gymnasiet och jag visste att han älskade att vara med sina vänner. Jag skulle bara förstöra stämningen. ”Nej, jag stannar hemma! Ha så kul” svarade jag och la ner mobilen i min byxficka. Jag gick in i köket där mamma satt.
-Ska inte du jobba? Frågade jag och hon kollade upp.
-Nej.
-Varför? Du jobbar alltid denna tiden på måndagar, sa jag.
-Vill du inte att jag ska vara hemma då? Frågade hon, nästan med gråten i halsen.
-Mamma, varför?
-Jag orkade inte, sa hon och jag kände hur en tår rann ner för kinden?
-Mamma? Fattar du inte? Du måste jobba! Pappa sliter varje dag och du sitter här med en ursäkt att du inte orkar! Tror du att pappa egentligen orkar jobba varje dag så mycket som han gör? Hon kollade ledsamt på mig och jag fäste min blick i hennes.
-Mamma, vi måste få så mycket pengar så möjlig, du måste jobba! Sa jag, med en högre ton och hon nickade.
-Jag vet.
-Vadå jag vet? Du förstår inte. Snart kommer vi fan inte ha någonstans att bo, skrek jag och jag kunde inte hålla gråten inom mig.
_____________________________________________________________________________________

Första delen! Tror ni att detta kan va en bra början? Vi har en del idéer, så ge inte upp att läsa än i alla fall!
Tack för alla 55 kommentarer på förra delen, som var den sista av The way to my life. Vi läser ALLA kommentarer! Vi kommer skriva helt på svenska för er som undrar. Någon ville att vi skulle skriva blandat, men vi tycker det blir lite rörigt! Finns en del noveller på engelska, ex.  DENNA som ni kan läsa! :)
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: Josefine

ÄLSKAR den redan! ni är bäst helt klart :)

2011-11-10 @ 21:38:37
Postat av: Johanna

Så sjukt jävla bra!! Älskar den!! :) :P

2011-11-10 @ 21:45:44
Postat av: Anonym

As bra meer!! :D

2011-11-10 @ 21:47:55
Postat av: Anna

Sååå bra ni måste skriva mer snabbt!!!!!

xxx

2011-11-10 @ 22:03:19
Postat av: Anonym

BRA BÖRJAN :D

2011-11-10 @ 22:16:18
Postat av: Julia

skitbra början, ska bli spännande att läsa! och tack så mycket för reklamen, ni är bäst giirls! xx

2011-11-11 @ 15:59:24
URL: http://likenobodyelse.blogg.se/
Postat av: Eve

asgrym!! när kommer nästa? <2

2011-11-11 @ 18:02:01
Postat av: Linda-chan

Den här är jätte bra novell! och jag gillar verkligen att det är helt svensk, annars måste man hela tiden växla språk, sjuuuk jobbigt. ÄLSKAR DENNA NOVELL!

2011-11-11 @ 19:55:32
URL: http://lindachan.blogg.se/
Postat av: Anonym

meraa! vem av killarna ska den handla om?

2011-11-11 @ 20:02:33
Postat av: L I N N

Verkar som en bra början på en novell! :)

2011-11-11 @ 23:26:31
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Skulle du kan kolla in min blogg? :)

Har tänkt göra en blogg där jag lägger upp så många One Direction-noveller som möjligt.

Men för att det ska gå så måste jag ju ha några intresserade!

Så skulle du kanske kunna reklamera på din blogg, eller iaf besöka bloggen och skriva ner de noveller om 1D som du känner till + skriva vem av killarna din novell handlar om så lägger jag upp den!

2011-11-13 @ 16:17:57
URL: http://sofiasnoveller.blogg.se/
Postat av: Alicia

Den verkar jätte bra! Jag själv heter Alicia så det blir skojjsigt!

2013-06-09 @ 19:17:05
Postat av: Alva

Hur gramal är hon?

2013-06-13 @ 13:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback