Everything about you - del 12

-Ska vi gå iväg och käka? Allihopa? Frågade Emma och alla nickade. Jag hade i alla fall fått fyra nya vänner, som inte kunde döma mig efter hur jag varit innan. De visste ingenting om mig, bara att jag gillade One Direction. De visste inte att jag var mobbad i skolan och att mina föräldrar behandlade mig som skit. De visste inte att Rasmus dött. Här kunde jag visa upp vem jag var. En glad positiv tjej som älskade att vara med vänner. Just nu var livet bara så perfekt.
____________________________________________________________________________________
När vi alla ätit klart skildes vi åt. Klockan var runt halv 6 och vi stod någonstans inne i London. Bara jag och Sanna. 
-Vart ska vi gå? De flesta affärer var stängda och Sanna suckade.
-Jag vet inte, jag vill åka London Eye, sa hon och nu var det jag som suckade.
-Vi har inte råd, sa jag och hon nickade.
-Jag vet, men jag vill verkligen, svarade Sanna och kollade ledset ner i marken. 
-Men vi kan väl åka till Milkshake city? frågade jag glatt.
-Hur tar vi oss dit? Frågade Sanna och kollade konstigt på mig.
-Hallå, vad tänker du med? Vi är i London och här finns något som kallas för tunnelbana, där man åker under marken, okej? Sa jag och Sanna började bara att skratta.
-Men ska vi sticka dit då? Frågade Sanna med ett leende på läpparna.
-Klart vi ska!

Vi satt där i tunnelbanan och jag kunde inte släppa tankarna på att jag nästan precis hade träffat killarna, men det jag absolut inte kunde fatta var att jag hade Nialls nummer i min mobil och han hade mitt i sin mobil. Det var helt galet.
-Hallå, Alicia! Jag tror vi ska av vid nästa hållplats! 
-Va, vad säger du? Svarade jag eftersom jag fortfarande var helt inne i mina tankar.
-Jag upprepar, jag tror vi ska av på nästa ställe!
-Jaha, men kom då! Sa jag och ställde mig upp och gick mot dörrarna. 

Nu var vi utanför Milkshake city och när vi öppnade dörren slog lukten från all milkshake emot oss, det doftade så gott. Vi gick in och möttes utav glada människor som stod bakom disken. -Vad vill du har för någon denna gången? Frågade Sanna mig och jag ryckte på huvudet.-Jag vet inte, sa jag samtidigt som någon kom fram till oss.-Är ni från Sverige? Sa han och smålog mot oss. -Ja, svarade vi tyst och han nickade.-Vill ni beställa? Frågade han och vi nickade, även om vi inte visste vad vi skulle ha. Vi kollade runt lite och efter ett tag hade vi äntligen bestämt oss. Vi satte oss ner i samma fåtöljer vi suttit i förra gången vi var här, vilket inte var särskilt längesedan. Två minuter senare kom killen vi snackat med innan fram till oss med våra milkshakes och han satte sig ner för att snacka med oss. -Åh, kolla vem som kommer! Utbrast killen, som hette Rob. Vi kollade mot dörren och såg Niall, Liam, Harry, Louis och Harry komma in med stora leende. De hälsade glatt på Rob och sedan satte de sig ner bredvid oss. De log mot oss och jag kände att jag började skaka lite. Även om jag träffat dom innan så kändes det konstigt. Och killarna kände igen mig. -Hej tjejer, har ni hittat hit? Sa Louis och vi skrattade lite lätt. Killarna beställde varsin milkshake och till vår glädje satt de kvar bredvid oss. Jag, Sanna och Rob hade varsin fåtölj medan killarna delade. Fast Niall stod upp och jag tyckte synd om honom.-Niall, du kan sitta här, sa jag lite tyst, men tillräckligt högt för att han skulle höra. Jag flyttade på mig lite lätt och han log mot mig och satte sig ner. -Tack, sa han och log mot mig ännu större. -Så, var i Sverige bor ni? Frågade Louis.-Göteborg, sa jag och ha nickade, även om han såg lite ut som ett frågetecken. Min mobil vibrerade i fickan och jag tog upp den lite diskret. Jag kände hur Niall kollade på skärmen och jag knappade in ett svar på mammas sms. ”Ja, vi mår bra och har haft en bra dag.” Jag la ner mobilen i fickan så snabbt så möjligt och mötte Nialls blick. Han log mot mig och jag log lite svagt tillbaka.
-Finns där lika många galna cyklister som i Stockholm? Frågade Louis med stor glädje och alla började skratta förutom jag.
-Ehh, jag vet faktiskt inte...jag har aldrig varit där, sa jag och kollade ner i marken. När Niall såg det tog han sin arm om mig och drog in mig i en liten kram. Självklart skulle jag börja rodna och då sa Niall,
-Du är väldigt gullig när du rodnar.

_____________________________________________________________________________________
Som ni nog insett kommer novellen handla om Niall eftersom han inte alltid får lika mycket uppmärksamhet. Men eftersom vi alla älskar honom ska vi nu lyfta fram honom. En bra idé? :)
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: Amanda

En riktigt bra idé för Niall är ju sååååå go!:D

2011-11-26 @ 00:46:20
Postat av: Linnéa

tycker det låter toppen, vill ha mer för tusan! :D

2011-11-26 @ 00:54:23
URL: http://lellennea.blogg.se/
Postat av: Eve

bästa iden ever!! älskar Niall sååå mycket :) <3

2011-11-26 @ 09:54:10
Postat av: ElinSkantz

Grym idé Niall är helt underbar förtjänar verkligen uppmärksamhet :D

2011-11-26 @ 10:20:13
URL: http://skaantz.blogg.se/
Postat av: Emma<3

mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer !!!!

2011-11-26 @ 10:50:48
URL: http://missbiebe.soclog.se
Postat av: Linda-chan

Yay It's Niall <333

2011-11-26 @ 11:44:46
URL: http://lindachan.blogg.se/
Postat av: Anna

Jättebra och jag är glad att ni har valt Niall!!!!!

När kommer nsta del?!?

2011-11-26 @ 12:06:36
Postat av: Anonym

jätte bra ide! galet bra kapitel! :)

2011-11-26 @ 16:38:14
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D xx

2011-11-26 @ 17:04:49
Postat av: J u l i a

sååja niall är min favorit! <3

2011-11-26 @ 20:12:10
Postat av: Nathalie

IT'S NIALL BITCH!! Haha grym Idé tycker jag :) xx

2011-11-26 @ 23:22:48
Postat av: Emmy

As bra novell! Längtar tills nästa del<33

2011-11-27 @ 10:42:11
Postat av: emmelie

åh vad bra att den ska vara om niall, han har alltid varit min favorit och jag har bara hittat 1 novell om han. Så det ska bli kul att fortsätta läsa den här!

2011-11-27 @ 20:15:41
Postat av: Veronica

ny läsare här ^^

sjukt bra novell :D älskar det! ^^

2011-11-28 @ 19:11:34
URL: http://veronicawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback