Everything about you - del 7

-Varför gråter du nu då? Har du ingen att vara med? Frågade Erik stöddigt.
-Ja, jag är så sjukt ensam så det finns bara inte för den enda som någonsin har brytt sig om mig har precis lämnat mig, svarade jag och jag kunde inte hjälpa det men tårarna bara rann.
-Jaha, har din älskade pojkvän gjort slut på grund av din fulhet?
-Nej, det har han inte. Han har lämnat mig för himlen. Det var Rasmus, din bästa kompis, min pojkvän, sa jag och tårarna forsade ner för mina kinder. Jag mötte Eriks blick. Han såg riktigt förvånad ut.
_____________________________________________________________________________________
-Va? Skojar du? frågade han med en konstig blick som var blandad med rädsla och förvåning.
-Nej, jag skojar inte...han var mitt allt, han var den enda jag hade, sa jag men det var svårt att få fram det eftersom tårarna forsade nerför mina kinder. Erik gick närmre mig, och skulle precis krama mig.
-Nej, rör mig inte! Varför ska du helt plötsligt bry dig om mig nu, när mitt liv är som värst och du alltid har varit taskig mot mig? sa jag surt.
-Jag vet att jag har varit det och jag ångrar det nu.-Det spelar ingen roll just nu, sa jag snabbt. Jag vände mig snabbt om och gick iväg.

En timme senare satt hela skolan samlad i aulan, för en enda sak. De skulle berätta om Rasmus. Även om han inte gick på denna skolan. Han hade många vänner här och jag ville faktiskt att alla skulle veta om det. Jag var röd i huvudet när jag gick in och det blev inte bättre. Jag satte mig lite avskiljt från alla andra och sedan kom Erik gående mot mig.
-Är det okej om jag sitter här? Jag kollade upp mot honom och han kollade lite ledsamt mot mig. Jag orkade inte dra igång någon stor diskussion. Jag förstod att han ville visa att han brydde sig. Jag nickade mot honom och han log lite svagt. Någon började prata i mikrofonen och jag bet mig själv i tungan. Jag skulle kunna börja gråta när som helst och jag ville egentligen inte hålla det inne, men jag vill inte att alla blickar skulle vändas mot mig.

1 vecka senare – Tisdag.

Senaste veckan i skolan hade varit riktigt jobbigt. Fast ändå hade alla varit riktigt snälla mot mig. Jag hade inte fått några dumma kommentarer och alla de killar som innan mobbat mig trodde nu de var mina bästavänner. Var det de här som behövdes? Skulle ens pojkvän dö för att man skulle kunna få fler vänner? Det gjorde ont i mig när jag tänkte på de. Vår mattelärare kom och jag gick in i klassrummet. Först som vanligt.
-Ni ska jobba själva idag, sa han och jag nickade. Jag tog upp mina hörlurar och satte på musik. What Makes You Beautiful med One Direction spelades i mina hörlurar och jag log för mig själv. Även om denna senaste veckan varit riktigt jobbig så fanns det en, eller kanske två, saker som fått mig att le. Första saken var One Directions låt. På datorn hade jag sparat ner över 500 bilder och deras låt spelades om och om igen. Den andra saken var min syster. Hon hade fått mig att le mycket denna veckan. Även fast vi båda ville flytta bort från våra föräldrar, så stöttade vi varandra och det var inte förrän nu jag hade insett hur mycket hon verkligen betydde för mig.

-Hej, utbrast jag när jag öppnade dörren in till vår lilla lägenhet och jag möttes av en hoppande glad syster. Hennes humör smittades snabbt av sig och jag log mot henne.
-Varför är du så glad? Frågade jag samtidigt som jag gick in i köket för att dricka lite vatten.
-Förresten, är mamma och pappa hemma? Hon skakade snabbt på huvudet och log ännu större.
-Men berätta! Utbrast jag och hon skrattade. Hon drog med mig in i vårt rum och pekade på skärmen.
-Läs! Sa hon snabbt och jag satte mig ner på stolen och spände fast blicken i datorn skärmen.

När läst igenom mailet som Sanna tagit fram på datorn satt jag där med öppen mun och jag skakade.
-Är detta sant? Var det enda jag fick fram efter några sekunder och jag vände mig mot Sanna.
-Ja, sa hon och nickade mot mig. Jag log världens största leende och just nu kunde inget få mig att vara ledsen. Jag hade Rasmus i tankarna hela tiden, men detta tog över just nu. Jag reste mig från stolen och slängde mig på Sanna. Hon skrattade mot mig och jag log.
_____________________________________________________________________________________
Förlåt för världens sämsta uppdatering och en kort del. Men, kommenterar ni mycket så får ni två delar imorgon. Kanske en blir lite kort, men två delar iaf.
Såg ni killarna på Children In Need!? Visst var om duktiga!? .. Och, glöm inte förhandsboka deras album, bara 5 dagar kvar nu!
Och, en fråga... vem är just DIN favorit av killarna? Skulle vara kul att veta!
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Linda-chan

Yaay Jag gissade rätt <33

Älskar den här delen.

2011-11-19 @ 08:17:06
URL: http://lindachan.blogg.se/
Postat av: P

Jätte jätte bra! :D å jag kan nog inte välja någon favorit, , men det har nog mest varit Harry... Hahah ;)

2011-11-19 @ 09:31:05
Postat av: Clara

Grym del!! Vill ha näst kapitel nuuuu!:D

2011-11-19 @ 09:55:22
Postat av: Anonym

Älskar denna novellen! Bästa 1D novellen!

2011-11-19 @ 09:56:19
Postat av: C

Min favorit är Harry! Men jag älskar ju liksom alla lika mycket! Alla är mina favvisar!

2011-11-19 @ 09:57:47
Postat av: Matilda

Niall är sååååå lätt min favorit, är helt jävla as kär i han!

2011-11-19 @ 10:04:32
URL: http://matildalindgren.blogg.se/
Postat av: Anna

Grymt bra!!

2011-11-19 @ 10:22:26
Postat av: Johanna

Jättebra! :) snälla två delar till imorn! :D

Själv har jag ingen favorit av killarna, älskar dem alla 5 :)

2011-11-19 @ 10:26:22
Postat av: Johanna

Grymt bra!!! Meeeer!! :) Louis är min favorit! <3

2011-11-19 @ 10:30:59
Postat av: Ebba

Super bra!!!!! Vi vill ha mer:) jag har ingen favorit kan inte välja alla är så underbara!!!

2011-11-19 @ 11:07:37
Postat av: Linnea

skit bra! längtar tills nästa del! :D

Själv så har jag ingen speciell favorit, jag älskar alla like mycke! :D <3

2011-11-19 @ 11:09:47
URL: http://dudeitsme.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grymt! 2 delar imorrn! :D

2011-11-19 @ 11:18:44
Postat av: Looolloo

Åhh mer mer mer!:D

Och min favorit är Harry..

som typ alla andra också.

men jag älskar alla andra lika mycket men harry drar ifrån lite..:))

2011-11-19 @ 13:28:47
URL: http://onedirectiontwodreams.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer! :D

Min favorit är nog Liam eller Zayn haha.

2011-11-19 @ 14:21:13
Postat av: Emmelie

min lilla Nialler är självklart min favorit

Postat av: Eve

grym del!! skriv mer!! :) <3

2011-11-19 @ 15:36:17
Postat av: Snälla

Snälla ge oss 2 delar!

2011-11-19 @ 16:12:40
Postat av: LINN

LLIIIIIIAAAAMMMMMM

2011-11-19 @ 16:20:46
Postat av: rayahin

Älskar vill ha mer! :) Alla är lika underbara men Louis har alltid varit lite mer speciell :)

2011-11-19 @ 16:26:27
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/
Postat av: Mikki

MER!



Btw.. BooBear är min favorit :)

2011-11-19 @ 16:36:49
Postat av: mandy

bäääst! bland de bästa noveller jag läser, helt klart! :D min favorit är harry.. han liksom tilltalar mig, hans utseende, hans hår, hans kläder. fast mest hans underbara personlighet!! fast gillar de andra jättemycket med :D .x

2011-11-19 @ 17:07:01
Postat av: Nathalie

Det är as svårt att välja en favorit av killarna för de är ju så bra allihop! Men en sak vet jag och det är att den här novellen är den bästa jag har läst!! Så fortsätt som ni gör :) xx

2011-11-19 @ 17:28:10
Postat av: vanessa

Zayn <33

2011-11-19 @ 18:37:56
Postat av: Anonym

har inte riktigt nåb favo men jag gillar nog mest zayn och harry :D btw älskar den här novellen ;d

2011-11-19 @ 18:43:01
Postat av: Anonym

Jättebra skrivet :)

När ska killarna komma in i novellen?

Min favo är Zayn eller Harry <3

2011-11-20 @ 14:28:48
Postat av: Nathalie'

Louise och Harry lätt!!! ;)

2011-12-06 @ 19:46:41
Postat av: Sofie

Kan inte välja vem jag gillar bäst för alla är så underbara <33

Ha ha Alicia har över 500 bilder på datan på One Direction ni skulle bara veta hur många bilder jag har på dom på MOBILEN ;) Jag har ca 2000 bilder och jag skojar inte xD

2012-01-03 @ 00:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback