Enchanted by you - del 50

Johannas perspektiv

-Jag vet inte än, men jag lovar dig att allt ska bli bra. Hon log mot mig och sedan kramade hon om mig.
-Tack.
-Tack för vad?
-För att du lyssnade, och för att du förstår, sa hon och jag log mot henne.
-Och förlåt mig som var så sur, sa jag.
-Men, bilden var...
-Hemsk, la hon till och vi båda skrattade.

____________________________________________________________________________________
Jag vaknade tidigt nästa morgon med ett leende på läpparna. På golvet låg Amanda och sov. Jag kollade på klockan. 07.33. Jag suckade och la mig ner igen i hopp om att somna, men det verkade inte funka.

Vid nio tiden vaknade Amanda och hon kollade förvånat mot mig när hon såg att jag var vaken.
-Hur länge har du varit vaken? Frågade hon och kliade sig i ögat.
-Sen halv åtta, sa jag och nu såg hon ännu mer förvånad ut.
-Det har nog aldrig hänt, sa hon och jag skakade på huvudet.
-Förmodligen inte.

Vi gick upp bara några minuter senare för att äta frukost. Vi hade bestämt att vi skulle vara på sjukhuset vid 11 eftersom Julia skulle få komma hem idag. Medan vi åt frukost fick vi ett sms från Julia, som berättade på vilket humör hon var på idag. Vi skrattade åt hennes sms och sedan gjorde vi oss klara.

Bara några minuter efter 11 stod jag, Julia och Amanda utanför sjukhuset och alla njöt av solen som redan gjorde att man svettades.
-Shopping på schemat? Sa Julia och alla nickade.
-Kom! Utbrast Amanda, men Julia stoppade henne.
-Vänta.
Hon tog upp sin mobil och gjorde något, innan hon tog upp den mot örat. Hon log mot mig och viskade ”Harry” och jag nickade. Man kunde se på henne hur glad hon var. Jag och Amanda satte oss på en bänk bara några meter från Julia. Det kändes bra att få se Julia så pigg och glad igen.

Harrys perspektiv

Min mobil ringde och alla blev helt tysta. När jag såg Julias namn på skärmen gick det ett lyckorus genom hela kroppen och jag log stort för mig själv. Jag tog upp mobilen, reste mig upp och gick ifrån soffan som vi satt i.
-Hej, sa jag och log stort för mig själv, även om hon inte kunde se det.
-Hej Harry.
Man kunde tydligt höra att det var Julia. Hennes glada och söta röst gick rakt in i mina öron.
-Hur är det?
-Bättre! Jag har kommit ut från sjukhuset nu. Jag, Amanda och Johanna ska shoppa lite och sådär, sa hon.
-Vad bra! Jag saknar dig...
-Jag saknar dig också, riktigt mycket, men vi ses på måndag, sa hon och jag log.
-Det är långt tills dess.
-Ja, men bättre sent än aldrig, sa hon och jag skrattade till.
-Ja, precis!
-Men, jag måste gå. Tack för att du ringde, sa jag.
-Vi ses, hälsa de andra killarna, sa hon glatt och jag nickade.
-Det ska jag göra, hälsa Johanna och Amanda.
-Yes! Hejdå Harry.
-Hejdå sötnos, sa jag och jag kunde höra hur hon små skrattade.
-Puss puss.

När jag la på log jag för mig själv och killarna såg förmodligen mitt stora leende.
-Vem var det? Frågade Zayn.
-Julia. Hon hade kommit ut från sjukhuset nu, hon mådde mycket bättre, sa jag och jag kunde se hur alla killarna log.
-Så, Louis, har du kommit på någon bra överraskning? Frågade Liam och Louis skakade på huvudet.
-Nej, sa han utan att röra en min. Jag suckade för mig själv. Varför kunde inte allt bli bra mellan honom och Amanda?

Johannas perspektiv

-Kan vi inte gå och fika? Frågade jag och Amanda skrattade.
-Du vill alltid det, sa hon och jag log stolt.
-Japp!
-Var? Frågade Julia, men svaret var ganska självklart.
-Espresso house? Sa jag och Julia nickade.

När vi väl satt inne på Espresso house kände jag på mig att vi var tvungna att berätta för Julia, skulle inte Amanda göra det, så skulle jag göra det.
-Har ni snackat mycket med killarna? Jag känner mig helt off! Sa Julia när vi satt oss ner vid ett bord. Jag märke direkt hur Amanda suckade och jag kollade menande på henne.
-Jag och Louis har typ bråkat..., sa hon och Julia kollade förvånande på henne.
-Va? Utbrast hon och Amanda nickade.
-Mm.
-Men va? Hur? Varför har du inte sagt något? Sa hon och Amanda log.
-För du låg inne på sjukhuset och mådde inte bra, sa hon och Julia nickade.
-Jo, ja, men ändå...
-Men berätta nu, sa jag och Amanda kollade på mig och sedan kollade hon ner i bordet.
-Det var Marcus som skadade dig, ellerhur? Sa hon och Julia bara kollade på henne.
-Hur vet du? Sa hon och Amanda tog ett djupt andetag.
-Vi gick in i ert hus när du och din mamma åkt iväg och jag hittade en lapp och jag kände igen hans handstil.
-Aha, men vad har det med Louis och göra?
-Lyssna vidare, sa jag och Julia nickade.
-Jag smsade Marcus och vi bestämde att vi skulle träffas. Han sa att han gillade mig och sen typ... kysste han mig. Och tydligen fanns det någon dum människa som fotade, sa Amanda och jag såg att hon var ledsen. Jag satt bredvid henne, så jag la min arm om henne. Julia, som satt mittemot kollade först på Amanda och sen kollade hon mot mig.
-Har du snackat med Louis?
-Mm, sa Amanda.
-Jag berättade allt, men han verkar inte tro mig, fortsatte hon och Julia suckade.
-Jo, han kommer säkert tänka på det och förstå att du inte ljuger, sa hon, men Amanda verkade inte lyssna. Jag såg att hon torkade bort en tår och jag kunde se hur dålig hon mådde av detta. Plötsligt kom Marcus in från ingenstans och satte sig bredvid Amanda. Han la sin arm om henne, men Amanda verkade inte märka något.
-Vad gör du här? Frågade Julia och först då kollade Amanda upp.
-Varför är du ledsen gumman? Frågade Marcus och lutade sig mot Amanda. Hon puttade snabbt bort honom och han kollade oroligt på henne.
-Marcus, bara stick. Hon behöver inte dig längre, hon har kommit över dig. Du har förändrats, så sjukt mycket. Bara inse att hon inte gillar dig. Hon har en mycket bättre kille. Bara gå.
Jag kunde inte hjälpa att jag sa det. Jag bara ville att han skulle gå därifrån. Amanda förtjänade inte detta. Han fick henne att må dåligt.
-Jo, jag ser det. Hon sitter här och gråter för att hon saknar mig, sa han och la armen om henne.
Hur i hela världen vågade han ens? Jag ville bara slå han eller skrika på honom. Men jag tog ett djupt andetag och samlade mig själv. Vi satt trots allt inne på Espresso house.
-Hon sitter och gråter på grund av dig. Du har förstör tillräckligt för Amanda nu.
Det var Julia som vek in. Amanda bara satt där och kollade ner medan Marcus blev lite stum.
-Bara gå, sa jag surt. Marcus tog försiktigt bort sin arm han haft runt Amanda och reste sig försiktigt. När han gick ut log jag mot Julia och sedan kollade Amanda upp.
-Är han borta?
Jag nickade mot henne och hon log.
-Men Louis kommer aldrig tro mig, inget kommer bli bra, sa hon och hon snyftade till.
____________________________________________________________________________________
En l å n g del, det gillar ni väl? Kommentera på bra nu så ska vi försöka hålla bra uppdatering. Dock vet jag inte hur det blir denna veckan, det brys på hur mycket jag har i skolan osv. 
Jag börjar nu själv bli galet arg på Marcus... haha ;)
Btw, älskar när ni kommer med era 'ÅH hoppas louis förlåter henne' osv, känns verkligen som ni lever er in i det osv. Tack för era kommentarer, ni förtjänar en lång del, hah :) 
/Angelica & Johanna

update,
FIck sitta och godkänna 24 kommentarer! Asså åhh vad ni är gulliga och snälla!
This: Hata "Marcus alltså...vi borde starta en sån fb-grupp ;)" fick mig att skratta. Haha, stackars han Marcus.. ingen gillar honom. 
And this: "du förtjänar ju nån slags medalj eller novellpris för dina noveller ! :O <3" fick mig att le ritkigt stort.
Satt och läste igenom alla kommentarerna med ett stort leende, det betyder verkligen mer än vad ni tror! 
Detta gjorde min dag (+ att det kom ut topless bilder på killarna!) ;)

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

ja äntligen en ny del!:D

åh, varför kan inte bara marcus försvinna?? haha hoppas verkligen d kommer flera kapitel i veckan, ja har lov så kommer ha b o r i n g! hahah ^^

2012-04-09 @ 20:56:37
Postat av: Felicia

Asså shit va bra ni är :D vill bara ha mer och mer hela tiden ni är bäst :D

Längtar tills Amanda och Louis ses för de MÅSTE prata!! <3

2012-04-09 @ 21:10:25
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Postat av: Victoria

Pah tårögd. Blöööööö, försvinn marcuuuuuuuuus >:(



Louissssss, förlåt henne! Hahahha )

2012-04-09 @ 21:11:18
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se/
Postat av: Julia

åååh!!!!marcus....

Jag vill se mer Harry och Julia!!:DDDD

jätte bra novell btw!!:)

2012-04-09 @ 21:32:25
Postat av: Izabella

Haha sitter och skrattar för mig själv åt marcus, hahaha. men louis borde förstå att hon inte ljuger. Hoppas verkligen att det kommer fler kapitel i veckan, ÄLSKAR verkligen den här novellen och eran blogg!

2012-04-09 @ 21:34:59
URL: http://diaryofbella.blogg.se/
Postat av: One Direction Diary

Hata Marcus alltså...vi borde starta en sån fb-grupp ;)

2012-04-09 @ 21:42:38
URL: http://oneddiary.blogg.se/
Postat av: Elin

fy vad bra ni är på att skriva, helt sjuk alltså.

2012-04-09 @ 21:51:36
Postat av: ebba

du förtjänar ju nån slags medalj eller novellpris för dina noveller ! :O <3

2012-04-09 @ 21:59:00
Postat av: Anonym

2012-04-09 @ 22:13:18
Postat av: Anonym

omg jag vet inte vad jag ska säga ! ni är helt awesome, bässta novellbloggen på läänge ! kan knappt vänta på nästa del, ni är överbra på att skriva, och precis som du sa så lever vi in rollen. amayzin is the word !! :)

2012-04-09 @ 22:20:35
Postat av: Anonym

så bra!

2012-04-09 @ 23:10:30
Postat av: josefinestylessss

omg :D

hoppas det blir bättre mellan louis och johanna.. åh vill :'( <3

2012-04-10 @ 00:01:42
URL: http://nattstad.se/josefinereutenberg
Postat av: Nora

Hur ska detta sluta? Åh dör! Klarar inte att vänta !;)

2012-04-10 @ 00:43:09
Postat av: Johanna

Gah! Kan han inte bara lämna henne ifred?! Och snälla, snälla lilla rara söta, säg att Louis förlåter henne och tror på henne!! <3 älskar verkligen eran novell!

2012-04-10 @ 06:54:16
URL: http://johaannaadaretodream.blogg.se/
Postat av: elleni

ååå gud! jag är verkligen förälskad i denna novellen!!!!!!!!!!!!! marcus verkar vara en stor idiot! Louis MÅSTE ta tillbaka henne!!!!!!!!!!

2012-04-10 @ 07:44:20
Postat av: Anonym

Snälla skulle ni kunna tänka er att länka eller läsa denna underbara novellblogg http://epicdirection.blogg.se/ ! Det är inte jag som skriver den men jag vill att hon som skriver den ska få lite vred för det hon gör!!! Och novellen handlar om Harry! Men snälla jag ber er att iallafall läsa lite grann av den! För den är sjukligt bra!!! Eran noveller är ju självklart as bra, och ni skriver med sådan inlevelse!!!

2012-04-10 @ 08:09:31
URL: http://epicdirection.blogg.se/
Postat av: Malin

Shiiit vad bra!! Det måste verkligen bli bra mellan dem! Och så måste dom åka till London snart!! :D

2012-04-10 @ 08:22:37
Postat av: Alva

Jag vill bara slå till Marcus! han förstör allt men det skulle inte bli lika kul utan honom så.... :D

2012-04-10 @ 08:51:54
Postat av: Linnea

Älskar den här novell bloggen!!!!!! :D Kan ni inte lägga upp ett till kapitell i dag snääääääääääääääääääääääääääääällla!!!<3

2012-04-10 @ 09:49:32
URL: http://linneaklasson.blogg.se/
Postat av: MajaMaja

älskar värkligen dän här novellen! :D

2012-04-10 @ 09:52:24
URL: http://mistermaja.blogg.se/novell
Postat av: Felicia

Ååh hoppas han förlåter amanda dem passar sååå bra !:D kärlek till denna novell !:):)

2012-04-10 @ 10:00:50
Postat av: samaa

Ååå längtar tills Louis förlåter Amanda

2012-04-10 @ 10:19:18
URL: http://bloglovin.se
Postat av: Nina

Gud va jag hatar Marcus!!! Nör kommer nästa del?? Längtar...

2012-04-10 @ 13:05:21
Postat av: Manda

f**k you marcus! Dra åt h*lvete! HAHAHH fick lite damp ppå han ;)

2012-04-10 @ 13:44:58
Postat av: amanda

vill bara att Louis ska förlåta henne och allt blir bra! :D DU är sjukt bra att skriva, jag lever mig rikit in som om jag skulle vara den där amanda! :D

2012-04-10 @ 14:33:23
Postat av: Gina

Snällla skriv så snabbt ni kan!! Vill verkligen veta vad som kommer hända sen!!! Ni e grymma på att skriva! Längtar till nästa del :D<3

2012-04-10 @ 15:21:33
Postat av: Hajrija

Seriöst han den där Marcus börjar gå mig på nerverna -.- huuuh JAG VILL HA MEEEEEER!! :P xx

2012-04-10 @ 16:29:02
Postat av: Therese

åh gud vad bra du/ni skriver!! Man lever verkligen in sig i berättelsen! Bra jobbat och fortsätt så! :D

2012-04-10 @ 16:30:31
URL: http://eclipsis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh shit va bra! Hoppas det löser sig mellan Amanda och Louis! :)

Och kan inte Marcus bara... typ försvinna!

2012-04-10 @ 17:38:13
Postat av: stefanie

Håller verkligen med kommentarerna ! Du borde ju få ett nobell pris!! När jag läser dina noveller, lever jag verkligen in mig i dom! haha, loggar in på bloggen typ 15 ggr per dag för att se när nästa del kommer ut !:) SÅ BRA ÄR DEN!

det skulle betyda jätte mycket om du hade kunnat kika in på min imagine blogg och tippsat mig om ngt? behöver hjälp från ngn som är så duktig som du är ! :)

Kommentera och läs jätteeeegärna! :) hade gjort min dag!

ha det bra !:)



http://1dimagen.devote.se ... :)

2012-04-10 @ 18:25:06
URL: http://1dimagen.devote.se
Postat av: sofie

hahahah, lever alltid in mig i novellen så jävla mycket, vill att marcus bara ska försvinna och jag ville verkligen slå till han typ. Har värsta "talet" i huvudet om vad jag skulle sagt till han om det var min kompis han skadat och höll på så med xd + att du är så jävla GRYM på att skriva! LOVE YOU

2012-04-10 @ 18:39:48
Postat av: Mirja

Riktigt bra! älskar novellen

2012-04-10 @ 18:48:27
URL: http://mirjastylinson.blogg.se/
Postat av: Elin

Ni är verkligen grymma! Alla andra har väl redan sagt allt bra som kan sägas om er ;)

2012-04-10 @ 21:13:36
Postat av: Elin

Måste tillägga att jag har läst eran blogg sen ni började, från allra första början! Ni måste inse hur bra ni är när ni har fått mig att fortsätta läsa så länge ;) <3

2012-04-10 @ 21:20:50
Postat av: nina

Ni skriver sjukt bra och asså det är så spännade.detta är den bästa novellen jag har läst och tro mig jag har läst många hahaha! :)

Tipsat om denna och hon älskar den.



Ni borde bli författare!



2012-04-10 @ 21:52:10
Postat av: sandra

Ni ska vetta att jag är era egna stalkers haha nä men jag läser er novell varje dag och är inne på sidan flera ggr per dag oxå!! JAG ÄLSKAR ERA NOVELLER! och ja jag lever mig in i den ortoligt mycket! Ni skriver så verklighetstroget! Det är underbart! Bliir sååååå arg på marcus! Var nära på att kasta iväg mobilen ett tag hahaha ... Men louis måste förlåta henne!! Åhhh nu vill jagbara skriva något som förklarar hur myckett jag älskar er novellblogg men det går inte.. Den är så GRYMT BRA! Skriv ut alla sidor och gör en bok av den! Skicka in den till ett förlag på tryck!! Vet ni hur många som hade köpt den boken!? JAG LOVAR ATT ALLA DIRECTIONERS HADE KÖPT DEN! Och jag är så stolt när jag visar er novell för mina kompisar och bah: jag har läst alla deras noveller sen dom började skriva på den aldra första! Och nu är såklart alla mina kompisar fast i dem oxå! När vi sitter tillsammans hos någon så händer det ofta att någon av oss 2ar upp mobilen, checkar er sida och skriker: De har uppdaterat! Vi andra hoppar ett glädjeskutt, rycker upp mobilerna och sen sittter vi alla där tysta och läser... När alla är klara bryter diskussionerna ut.. AHH HUR KUNDE MARCUS GÖRA SÅ BLAH BLAH BLAH!!

Ja hoppas bara att ni förstår hur mycket vi uppskattar ert jobb ni lägger ner och att NI ALDRIGG FÅR SLUTA! Hehe så keep it going cuz you are the best!!

sååå nu fick no oxå en liten novell kommenatar av mig och hoppas nu bara att louis förlåter amanda!!! KRAM!

2012-04-10 @ 22:40:58
Postat av: wilma

asså har suttit och läst HELA novellen idag. kan liksom inte sluta läsa den! BERONENDEFRAMKALLANDE nää men typ. man ska lyssna på I wont give up med jason mraz när man läser dessa senaste delarna. ni AMAZAYN på att skriva noveller! älskar ALLA och har läst ALLA. ni borde få ngt novellpris för ni är BÄST på att skriva noveller! LOVE LOVE LOVE denna novvell.

2012-11-04 @ 13:37:06
URL: http://wilmaslifeblogg.blogger.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback