Enchanted by you - del 62

Johannas perspektiv

-Zayn, i det stora pojkbandet One Direction, har råkat ut för en olycka och är allvarligt skadad.
Vad skulle jag göra? Niall stod i duschen och det fanns ingen annan i lägenheten. Jag kände hur jag fick mer och mer panik.
-Niaaaaaaaaaaaall! Ropade jag och gick mot badrummet.

_________________________________________________________________________________________________________________
Niall, som precis börjat duscha stängde av vattnet och jag knackade på dörren och kände hur jag fick mer och mer panik.
-Saknar du mig redan? Sa han och jag kunde höra hans gulliga skratta.
-Niall, detta är seriöst... dom sa på TV:en att...
Jag kände en tår rinna ner för kinden. Jag hatade orden ”allvarligt skadad”. Det gjorde mig så rädd. Och nu handlade om Zayn.
-Hallå? Johanna? Fortsätt...
-Han var allvarligt skadad.
Jag svalde hårt och väntade på Nialls reaktion.
-Va?
-Ja, dom sa det, sa jag..
-Men, va? Ring dom andra nu, jag kommer snart.
Jag hörde att hans röst lät lite darrig och jag mådde nog inte mycket bättre än honom. Jag sprang in till TV:en, där nyheterna nu var slut, och hämtade min mobil. Jag bläddrade igenom min telefonlista och det stannade precis vid Liams namn, så jag tryckte på ring.

-Hej det är Liam, svarade Liam med en lugn röst i andra änden i telefonen.
-Liam, såg du nyheterna? Sa jag och man kunde höra paniken i minn röst. Och rädslan.
-Va? Nej...men vad är det? Du låter rädd..
-Ja. Dom sa att Zayn, i det stora..
Jag tog en paus. Jag ville bara skrika av rädsla. Jag kände hur jag började skaka och jag såg att Niall kom mot mig. Hans såg helt förskräckt ut och han kollade mot mig. Jag mimade ”Liam” och han nickade.
-Johanna?...
-Pojkbandet One Direction, har råkat ut för en olycka och är allvarligt skadad.
Det sista sa jag snabbt och det blev tyst i telefonen.
-Kom ut. Vi ses där ute. Jag säger till dom andra.
Sedan var han borta. Jag tog bort telefonen från örat och samtalet stängdes av. Jag ställde mig upp och kunde se en tår i Nialls öga. Det gjorde ont i mig och det kändes som allt blev värre än vad det kanske var. Men jag var så rädd. Jag tog ett steg mot honom och kramade om honom.
-Vi skulle gå ut och träffa dom andra, sa jag och Niall nickade. Jag släppte taget om honom och vi gick mot ytterdörren. Jag drog på mig min skinnjacka och satte på mina converse. Niall tog nycklarna och vi gick ut. Min mobil la jag ner i fickan och sedan mötte vi upp Liam, Harry, Louis, Julia och Amanda.

Jag, Julia och Amanda stod en bit ifrån killarna. Det verkade som om dom ringde runt till massa olika människor och vi kände att vi inte ville störa dom just nu. Vi alla var i tårar. Det som gjorde mig mest rädd var att ingen visste vad som hänt. Det vi visste var att han var allvarligt skadad.

Julias perspektiv

-Vad sa dom på nyheterna? Frågade jag.
-Att.. Zayn i det stora pojkbandet One Direction var allvarligt skadad...

-Inte vad som hänt? Eller var?
Johanna skakade på huvudet.
-Gå in på internet och kolla om där står något, föreslog Amanda och jag kände i mina fickor. Jag hade glömt min mobil.
-Har någon av er sin mobil här? Jag glömde min.
-Jag har, sa Amanda och Johanna samtidigt, men Johanna stoppade ner sin i fickan igen och Amanda gick in på internet.

-Här! Utbrast Amanda efter någon minut. Jag och Johanna vände våra huvud mot henne.
-Vad står det?
Amandas ansiktsuttryck ändrades till en förskräckt min och jag uppreade.
-Vad står det?
-Kändiskille skjuten och allvarligt skadad.
Mitt hjärta hoppade över ett slag och jag kände hur tårarna började rinna. Zayn, skjuten? Jag ville inte ens tänka tanken. Jag tog mobilen ur Amanda händer, i hopp om att hon bara skojade, men varför skulle man skoja om en sån sak? Jag läste samma sak som hon läst och tårarna bara fortsatte rinna.
_________________________________________________________________________________________________________________
Så himla kul att ni kommenterar så mycket, vi blir riktigt glada! Nu funkar mitt internet igen *glädjedans* :) 
Några har undrat hur många delar det kommer vara på denna delen osv, men vi vet inte exakt. Vi kommer skriva tills vi känner att denna novellen borde få ett slut, men efter det kommer vi förmodligen börja på en ny! 
Kommentera mycket nu så kommer vår dag börja bra imorgon om jag måste godkänna massa kommentarer!
/Angelica & Johanna

förlåt om här finns lite stavfel och slarvfel, men jag fick skriva ihop dethär ganska snabbt, men ni kan nog läsa det ändå ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Spännande! Ni förstår hur man handskas med tipset dramatik, super! :)

2012-04-26 @ 22:09:30
Postat av: Rebecca Fredriksson

NEEEJ!!!!!! MEERR <3

2012-04-26 @ 22:09:54
Postat av: Michaela

OMG! Så spännande! men vem sköt? Och varför? ni måste skriva så fort som möjligt! ÄLSKAR er novell! :)

2012-04-26 @ 22:12:20
Postat av: Izabella

Bra! Det var inte särskilt mycket fel alls ju. Hoppas det händer något oväntat, längtar till nästa del!

2012-04-26 @ 22:14:03
URL: http://diaryofbella.blogg.se/
Postat av: Victoria

ÅÅåååh nej! Don't die. Ååh. :( Inte nu när Louis och Amanda löst allt!



Förresten grym del - perfekt att läsa efter man kommit hem från konsert ju, haha! ;D

2012-04-26 @ 22:14:46
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se/
Postat av: L

Lika bra som vanligt tjejer!!

2012-04-26 @ 22:17:44
URL: http://lillanovellen.blogg.se/
Postat av: Josephine

Zayn älsklingen, nej. Min babbyboo :'(

2012-04-26 @ 22:20:43
Postat av: Lovisa

Skit bra!! :D men skojar ni med mig ni som inte sluta där! Meeeeeeeeeer! :)

2012-04-26 @ 22:32:30
Postat av: Malin

Asbraaa!! Hoppas allt löser sig igen!!

2012-04-26 @ 22:37:36
URL: http://mpnyberg.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

Vill bara läsa mera och mera!!! Nervöst :(

2012-04-26 @ 22:42:58
Postat av: Fanfic 1D

Neeej! Meeeera! Nuuu! Gud vad spännande! Ni måste skriva en till del i morgon, jag dör nästan! Okej inte dör men jag kan inte sova. Tänker bara vad som kommer hända med Zayn :(

2012-04-26 @ 22:48:16
URL: http://Fanfic1d.devote.se
Postat av: Anonym

NEJJ DET FÅR INTE HÄNDA MER MED STACKARS ZAYN NOVELLEN ÄR SÅ SPÄNNANDE ATT MAN INTE VILL SLUTA LÄSA OCH SEN NÄR EN DEL TAR SLUT OCH NÅT SPÄNNANDE HAR HÄNT SÅ TÄNKER MAN PÅ DET HELA DAGEN OCH ÄR JÄTTE SEG I SKOLAN FÖR MAN TÄKER BARA PÅ VAD SOM KOMMER HÄNDA I NOVELLEN OCH INTE TÄNKER PÅ SKOLARBETET SÅ JOHANNA OCH ANGELICA SLUTA INTE SKRIVA NÄR NÅGOT SPÄNNANDE HÄNDER ELLER NEJ LYSSNA INTE PÅ VAD JAG SA SLUTA SKRIVA NÄR NÅGOT SPÄNNANDE HÄDER FORTSÄTTNINGENL LÄSA FORTSÄTTNINGEN

2012-04-26 @ 22:54:17
Postat av: Agnes

JÄTTESPÄNNANDE OCH JÄTTEBRA! Det känns så himla verkligt allt ni skriver. Men jag hoppas verkligen inte att Zayn har blivit skjuten på riktigt :(

2012-04-26 @ 23:04:41
Postat av: Tilda

Nej!!

Det måste ha varit någon annan som har blivit skjuten eller något?... Det kan väl ändå inte vara Zayn!... Eller??? :/ <3

2012-04-26 @ 23:19:40
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Vah neej vadå skjuten?? As bra men lite oväntade grejer som händer!! Haha men ja vill ha nästa del för att få veta vad som hänt och vem och så! Haha älskar er novell, puss :)

2012-04-27 @ 00:17:09
Postat av: emma

Neeeeeej, inte Zayn :( stackare.



Annars är det riktigt bra skrivet :)

2012-04-27 @ 00:34:45
Postat av: One Direction Diary

Omg! Inte vad jag väntat mig men helt klart superbra. Nyfiken på fortsättningen!!! :))

2012-04-27 @ 07:10:32
URL: http://oneddiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nooo, Min Zayn :(

2012-04-27 @ 13:04:43
Postat av: Ellen

Ni är sjukt duktiga, rös lite undertiden jag läste detta. Ser upp till er ska ni veta :)

Postat av: Ellen

ååå gud!!! så nervös inför nästa del!!!!!

VEM sköt Zayn!!!!!!!???????

älskar er novell!! den har jag följt enda sen start!!!!!<33

2012-04-27 @ 15:33:30
Postat av: CamillaLundqvist

Åhhh, fortsätt.. Ni skriver så grymt, och det var så späänande! :O

2012-04-27 @ 18:16:46
URL: http://cluu.blogg.se/
Postat av: Tomlinson eller Malik

Heej! Först måste vi bara skriva att ni är otroligt bra på att skriva! Och sen undrar vi om ni skulle vilja länka oss? :) Vi har precis startat en ny novellblogg, och självklart länkar vi er på en gång! :D

Kramar, Tomlinson & Malik

2012-04-27 @ 18:34:34
URL: http://our1dstory.bloggplatsen.se
Postat av: Emina

Men åh! Ni tror jag har orken att vänta på nästa kapitel!

Skriv kvinnor, skriv! Jag håller på att sprcika av spänning <3

2012-04-27 @ 19:17:36
URL: http://justonedirectionnovell.blogg.se/
Postat av: Manuella

Älskaaaaaaar er novell ! :)

2012-04-27 @ 19:49:01
Postat av: Lollo

Neej kapitel nu <3

2012-04-27 @ 21:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback