Enchanted by you - del 63

Julias perspektiv

-Här! Utbrast Amanda efter någon minut. Jag och Johanna vände våra huvud mot henne.
-Vad står det?
Amandas ansiktsuttryck ändrades till en förskräckt min och jag upprepade.
-Vad står det?
-Kändiskille skjuten och allvarligt skadad.
Mitt hjärta hoppade över ett slag och jag kände hur tårarna började rinna. Zayn, skjuten? Jag ville inte ens tänka tanken. Jag tog mobilen ur Amanda händer, i hopp om att hon bara skojade, men varför skulle man skoja om en sån sak? Jag läste samma sak som hon läst och tårarna bara fortsatte rinna.

_________________________________________________________________________________________________________________
Liams perspektiv

Jag vände mitt huvud mot tjejerna för att se vad de höll på med. Julia höll en mobil hårt med båda händerna och stirrade chockat på skärmen. Jag kunde se tydligt hur alla grät. Vad hade hänt Zayn egentligen? Jag gick fram mot tjejerna och kramade om de samtidigt. När jag släppte taget om dem så sträckte Julia fram Amandas mobil. Var det verkligen sant det som stod på mobilen? Hade Zayn blivit skjuten? Vem kunde vilja skada honom? Var är han nu? Tankarna for runt i min hjärna och jag märkte då hur tårarna rann nerför mina kinder. Jag kunde bara inte förstå det vad som hade hänt.

Jag vände mig om och gick mot killarna. Tjejerna följde sakta efter mig. Niall kollade mot Johanna och drog snabbt in henne i en kram, han pussade henne på hjässan.
-Har ni fått reda på något mer? Frågade Harry oroligt och jag kunde se hur han också grät. Det var ingen av oss som hade ett öga tort. Jag visste inte vad jag skulle säga så jag nickade försiktigt.
-Vet ni vad som har hänt med Zayn? Frågade Louis och det lät som han hade lite hopp. Hopp om att det var något positivt, men det var de inte. Det jag skulle berätta för dem nu var hemska nyheter.
-Han har, hann jag säga innan min röst brast. Tårarna rann som aldrig förr. Veta att någon har gjort såhär mot Zayn. Hur kunde någon bara skjuta Zayn? Och vem kunde ha gjort det?
Julia klappade mig tröstande på ryggen, men de hjälpte inte.
-Han har blivit skjuten, sa Julia både snabbt och tyst, så man knappt hörde det. Jag var tacksam för att hon sa det eftersom jag inte klarade av att säga det själv. Killarna såg helt chockade ut, de stod och gapade samtidigt som tårarna trängde fram.
-Men va? Sa Harry förvånat och han lät även väldigt förvirrad. Jag kunde se i hans ansikte att han var helt förstörd.
-Vi måste hitta honom, sa Louis helt plötsligt och jag förstod inte hur vi skulle kunna hitta honom, London var ju riktigt stort.
-Men hur ska vi hitta honom? Tänk om, sa jag innan jag blev avbruten.
-Han bör ju vara på något sjukhus, sa Johanna lugnt. Varför hade vi inte tänkt på det tidigare? Klart han var på ett sjukhus någonstans i London. Men vilket? Det fanns ju mer än ett sjukhus här.
-Vi måste leta, vi måste se hur det är med han, sa Niall. Han lät panikslagen, som han var verkligen var tvungen att hitta Zayn nu. Han hade rätt, vi var tvungna att hitta Zayn på en gång. Tänk om han inte överlevde, vad skulle vi ta oss till då?
-Men ska vi åka och leta efter rätt sjukhus? Ska vi dela upp oss? Frågade Louis och vi alla nickade.

Vi satt nu i bilen. Jag åkte med Louis och Amanda, med Harry körde Julia, Niall och Johanna.
-Vi kanske borde ringa Paul, sa Amanda plötsligt.
-Varför? frågade Louis.
-Vem vet, ni är kanske i fara nu. Det är kanske någon som vill skada alla er, sa hon och började gråta. Jag insåg ganska snabbt att det hon sa kanske kunde vara sant. Men varför ville någon skada oss? Jag tog upp mobilen för att ringa Paul. Snabbt tryckte jag in hans nummer som jag kunde utantill. Ton efter ton gick och till slut svarade han.
________________________________________________________________________________________________________________
Tror ni att dom kommer få reda på var Zayn är? Eller, är det för sent?...
Ni har blivit proffs på att kommentera, fortsätt så :)
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Anonym

gaah ni kan ju inte sluta en del så!? vill veta hur det går!! eran novell är bäääst!! :D

2012-04-27 @ 23:04:37
Postat av: Anonym

Neeeej !!! Dom ska hitta Zayn och han kmr bli braaaaa !!!! Det kan bara inte vara försent ! :((

2012-04-27 @ 23:14:02
Postat av: One Direction Diary

Hoppas nästa del kommer snart! (:

2012-04-27 @ 23:14:16
URL: http://oneddiary.blogg.se/
Postat av: Emina

Gud...hoppas dom hittar han innnan det är försent!

2012-04-27 @ 23:17:39
URL: http://justonedirectionnovell.blogg.se/
Postat av: Tilde

Åh jag började nästan gråta, lägtar tills nästa del ni är grymma!

2012-04-27 @ 23:41:21
URL: http://theonedirectionstory.webblogg.se/
Postat av: Victoria

Skriv mer!

2012-04-27 @ 23:43:07
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den äggggeeeeeerrr!!!



Men skulle inte ni kunna berätta lite om er själva :)

2012-04-28 @ 00:04:12
Postat av: Mirja

Asbra uppdatering! älskar novellen.

2012-04-28 @ 07:40:32
URL: http://mirjastylinson.blogg.se/
Postat av: Izabella

Längtar till nästa!

2012-04-28 @ 08:19:27
URL: http://theonedirectionstory.webblogg.se/
Postat av: Malin

Asbraa!! Allt ni skriver är grymt och så har ni världens bästa uppdatering. En sak jag stör mig lite på att alla låter verkligen så barnsliga.. Hehe just saying :P

2012-04-28 @ 10:03:25
URL: http://mpnyberg.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Grymt bra, längtar redan efter andra kapitel

2012-04-28 @ 11:40:31
Postat av: Amanda

omg hoppas de hittar Zayn! det får inte vara försent eller något :/

2012-04-28 @ 14:16:38
Postat av: Elleni

gud! tänk om Zayn dör det får bara inte hända! er novell är sååå bra och spånnande!

2012-04-28 @ 16:50:57
Postat av: Louise

Dom måste hitta Zayn!



Jag är ny läsare också <3 Har läst allt idag! <3



Xoxo

2012-04-28 @ 17:24:35
Postat av: Maja P

Hej! precis publicerat första kapitlet på min One Direction novell! skulle uppskatta ifall du läste den & kommentera vad du tycker!

kram Maja P! :)

http://bedersen.blogg.se/category/pedersens-noveller.html

2012-04-28 @ 18:54:42
URL: http://bedersen.blogg.se/
Postat av: Anonym

dör zayn så slutsr jsg läsa jsg menar dem är inte något band utan zayn så han får inte dö och de måste hitta han så skynda och skriv nästa del så att jag vet om jag ska stanna kvar på sidan eller sluta läsa er novell

2012-04-28 @ 20:23:33
Postat av: Elin/Erlina

När kommer nästa del?

Längtar så!!

2012-04-28 @ 22:09:14
URL: http://erlina.rothservice.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback