Enchanted by you - del 64

Liams perspektiv

-Vem vet, ni är kanske i fara nu. Det är kanske någon som vill skada alla er, sa hon och började gråta. Jag insåg ganska snabbt att det hon sa kanske kunde vara sant. Men varför ville någon skada oss? Jag tog upp mobilen för att ringa Paul. Snabbt tryckte jag in hans nummer som jag kunde utantill. Ton efter ton gick och till slut svarade han.

_________________________________________________________________________________________________________________
-Hej, sa en välkänd röst.
-Hej, sa jag och innan jag fortsatte tänkte jag igenom vad jag skulle säga.
-Liam, ni har hört vad som hänt med Zayn va? Håll er alla inomhus, okej?
Det var som om han visste varför jag ringde.
-Men... var är han? Vi måste hitta honom, sa jag och Paul suckade.
-Ja, jag vet. Men folk kan vara ute efter att skada er. Ni måste stanna inomhus. Lova mig det. Allt kommer fixa sig.
-Men Paul, vi mås...
-Stanna inomhus, sa han bestämt och jag suckade. Jag skulle aldrig har ringt honom, fast då hade han förmodligen ringt någon av oss.
-Paul. Det är Zayn. Vi måste få reda på vilket sjukhus han kommit till, eller något.
-Liam, lyssna på mig. Ni stannar hemma, okej?
Jag visste att vi borde stanna hemma, men jvi var ju trots allt i bilen redan, på väg till... ja, var vi nu var på väg.
-Ja, okej, sa jag efter några sekunder och sedan la jag på.

-Vad sa han? Frågade Louis.
-Han sa att vi skulle stanna hemma...
-Ska vi vända? Frågade han osäkert och jag skakade på huvudet.
-Nej, vi måste ta reda på vilket sjukhus han kommit till, sa jag och Louis nickade.
-Men killar, ni kan också vara i fara, sa Amanda som satt i baksätet. Jag vände mig om och våra blickar möttes.
-Någon är kanske ute efter att skada er alla, fortsatte hon och jag nickade. Hon hade rätt, men jag tänkte inte åka hem nu. Jag visste att Paul skulle bli arg, men det fick jag ta sedan. Det kanske skulle vara mitt fel nu om vi blev skadade, men för mig var det viktigt att hitta Zayn. Jag hade ringt på hans mobil ett antal gånger, men ingen hade svarat. Hade ingen märkt han han blivit skjuten? Tänk så låg han bara mitt på en gata någonstans i London? Tanken skrämde mig och jag kom snabbt tillbaka ifrån min tankar.
-Ja, men vi måste hitta Zayn, sa jag och sedan kollade jag fram igen.
-Var ska vi köra? Frågade Louis och efter några sekunders tänkande så var det St. George's hospital som kom upp i hjärnan. Det var ett av London större sjukhus, så vi kanske fick chansa.
-Kör till St. George's hospital, sa jag och Louis nickade.

Vi parkerade bilen utanför sjukhuset och jag bad Amanda ringa till någon av de andra. Vi satt kvar i bilen tills dess att Amanda snackat färdigt.
-Vem snackade du med?
-Johanna. Dom kommer hit snart, jag sa att vi väntade här.

Harrys perspektiv

Vi svängde in på parkeringen och parkerade bredvid Louis bil. Vi gick av bilen och det gjorde även Liam, Louis och Amanda.
-Vi snackade med Paul också, sa Liam och jag nickade.
-Vad sa han?
-Att vi borde stanna inomhus..
-Men, varför körde vi då?
-För det handlar om Zayn. Vi måste i alla fall få veta vart han är, sa Liam och jag nickade. Han hade rätt, men jag visste också att Paul skulle bli arg för dethär. Riktigt arg.
-Kom, vi går in nu, sa Liam och började gå mot den stora ingången. Vi alla följde efter honom, lite smått rädda för vad som skulle hända.

När vi väl kom in fanns det knappt en människa inom synhåll. Vi kollade oss omkring och jag såg att där satt en kvinna en bit bort med massor av papper runt sig. Jag antog att det var receptionen och jag vände mina steg ditåt.
-Hej, sa jag. Kvinnan kollade upp på mig. Hon såg inte så värst glad ut. Hon verkade ha en ganska dålig dag där hon satt i en tröja som såg väldigt gammal ut och håret var mer som ett fågelbo. Hennes andedräkt var inte heller den bästa. Alla de andra kom upp bakom mig och kvinnan kollade surt på oss alla.
-Vad vill ni?
Till min räddning tog Liam över.
-Jo, vi söker efter Zayn. Zayn Malik, är han här? Vi hörde att han blivit skadad och vi vill veta om han kommit till något sjukhus?
Kvinnan, som inte sa så jättemycket, kollade ner i sina papper och gjorde några konstiga miner med sin mun och sedan kollade hon upp mot oss.
-Rum 759. Men, det är förbjudet att gå in där. Han är... mycket allvarligt skadad.
Vi alla blev nog lite glada av att vi hittat rätt, men att han var allvarligt skadad gjorde oss ledsna och rädda. Tänk om... han inte skulle överleva? Att bli skjuten var trots allt ganska farligt.
_________________________________________________________________________________________________________________
Någon skrev att dom tänkte sluta läsa om Zayn dog och att vi skulle säga om han skulle dö eller inte.. men vi tänker inte säga något. Vill ni få reda på vad som händer, då får ni läsa ;)
Kommentera på, för vi vet att ni är duktiga på det! :)
Såg även att vi börjar närma oss 200 följare på bloglovin, wiho!
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Fanfic1d

OMG! NEJ! Han får inte dö! När den här novellen är slut kan inte ni skriva om Liam? Det känns som om man glömmer bort honom, och bara skriver om dem andra.

2012-04-28 @ 22:54:21
URL: http://fanfic1d.devote.se
Postat av: Anonym

Grymt bra. o vad jag vill eta vad som händer här näst nu. Spännande slut hade ni

2012-04-28 @ 22:59:50
Postat av: moamalik

han får inte dö.

2012-04-28 @ 23:03:33
URL: http://moabestarodin.devote.se/
Postat av: One Direction Diary

Vill ha nästa del ganska pronto för annars kommer jag (med betoning på jag) dö, så det så!!! ;D

2012-04-28 @ 23:03:46
URL: http://oneddiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej jag ska fortsätta och läsa tills jag får reda på vad som hänt Zayn men snälla låt han inte dö :'( stackars Zayn :'( jag älskar er novell och vill fortsätta läsa men vet inte om jag orkar om Zayn dör så snälla snaälla snälla låt inte Zayn dö I love Zayn Malik från hela mitt hjärta det är därför jag inte vill att han ska dö och inte vill fortsätta läsa novellen om min favorit kile dör så han dör väl inte :-)

2012-04-28 @ 23:05:13
Postat av: Anonym

Gud vad spännande!! Åh as bra!!

2012-04-28 @ 23:12:48
Postat av: Anonym

st bra mera!!!!!1<3<3

2012-04-28 @ 23:37:00
Postat av: Malin

Skit bra!!!

2012-04-28 @ 23:37:55
Postat av: Josefine

guuuuuud va spännande! mer, mer, mer!!! :D

2012-04-29 @ 00:04:05
URL: http://directionernovell.blogg.se/
Postat av: emma

han får inte dö! :(

2012-04-29 @ 00:41:52
Postat av: Louise

Yey! Grattis till nästan 200följare!



Men nu måste jag snart ha mer! Zayn går inte dö!

Jag vet precis hur dom känner eller aa nästan! Min hund har/hade cancer vi vet inte om dom har lyckats få bort det och om det är kvar så vet vi inte om hon kommer att överleva :(

2012-04-29 @ 01:47:55
Postat av: Louise (igen)

Hihi! Jag vet hur det är att vakna upp på ett sjukhus och hur det är att bli nersövd jag blev det i måndags!

När jag blev nersövd snurrade allt innan jag somnade hihi det var kul och läskigt!!

När jag vaknade upp var de först jag tänkte "vad är jag?" sedan insåg jag att jag var på sjukhuset och det som då blev min andra tanke var "Vart är pappa? Han skulle ju vara här jag vaknade!" sedan såg dom att jag hade vaknat och dom kom fram till mig och sa hur jag skulle ha min hande som dom hade opererat och då såg jag bandaget som var och fortfarande är i Zayns favorit färg <3

Jag vet jag låter barnslig okej men jag är snart 14år så snälla skäll inte på mig!

2012-04-29 @ 01:53:16
Postat av: 1Dstory

Jag älskar den här novellen, så sjukt bra.



Jag har en liten fråga, gör ni länkbyten i menyn? alltså på 'länkar' att ni lägger in där? :)

2012-04-29 @ 02:01:50
URL: http://theodstory.blogg.se/
Postat av: Victoria

För min skull.... kan ni väl publicera en extra lång del idag? :) Jag fyller trots allt år, hah :D

2012-04-29 @ 08:21:00
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se/
Postat av: Izabella

Bry er inte om någon slutar läsa, det är ju liksom deras förlust.

2012-04-29 @ 08:22:22
URL: http://diaryofbella.blogg.se/
Postat av: emelie

ååh, vad bra!!

2012-04-29 @ 09:18:56
Postat av: Elleni

ååååå vill bara ha mer mer mer!!!

gråter nästan för jag älskar Zayn!!!!

håller med "fanfic1d" gör ni en nästa novell tycker jag att den ska handa om Liam för han glöms ju nästan bort!<33333

2012-04-29 @ 10:15:54
Postat av: Bismillah <3

intressant :D

2012-04-29 @ 14:35:07
URL: http://quraninswedish.blogspot.com
Postat av: miranda

jätte bra kapitel ! älskar novellen ! :) x

2012-04-29 @ 18:21:08
URL: http://ourdirection.devote.se
Postat av: Linn

blir det någon ny del idag eller vill ju liksom veta vad som kommer hända Zayn

2012-04-30 @ 00:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback