Enchanted by you - del 65

Harrys perspektiv

Kvinnan, som inte sa så jättemycket, kollade ner i sina papper och gjorde några konstiga miner med sin mun och sedan kollade hon upp mot oss.
-Rum 759. Men, det är förbjudet att gå in där. Han är... mycket allvarligt skadad.
Vi alla blev nog lite glada av att vi hittat rätt, men att han var allvarligt skadad gjorde oss ledsna och rädda. Tänk om... han inte skulle överleva? Att bli skjuten var trots allt ganska farligt.

_________________________________________________________________________________________________________________
Vi väntade otåligt på hissen. Jag stod och hoppade upp och ner och äntligen kom hissen. Vi gick in och Amanda tryckte på sjuan eftersom det var på den sjunde våningen. Det kändes som hissen tog en evighet att komma upp, men jag antar att det är så när man väntar på något. Jag tror vi alla bara ville se Zayn, se så att han levde.

Hissen stannade och dörrarna öppnades. Alla tog ett försiktigt steg ut från hissen och vi började leta efter rummet Zayn skulle vara i.
Vi gick tysta och nervösa längs korridoren och kom tillslut fram till rum 759. På varje dörr fanns ett litet fönster. Ingen vågade titta in genom fönstret till Zayns rum, vi var rädda för hur han kanske såg ut.
Efter lite om och men gick Johanna mot dörren, med Niall tätt efter henne. Han hade sina händer på hennes midja. Johanna tittade in genom fönstret och jag såg direkt i hennes blick att det var något som inte stämde.

Johannas perspektiv

Niall stod tätt intill mig när jag skulle titta in genom fönstret, han hade lagt sina händer på min midja och det kändes tryggt. Tryggt att ha honom i närheten.
Jag tittade in genom fönstret och blinkade några gånger. Var detta verkligen rätt rum? Eller hade jag blivit helt snurrig i huvudet? Zayn hade väl inte grått hår? Jag vände blicken mot Niall och han tittade in. Han så chockad ut och jag märkte hur resten blev nyfikna på vad vi såg. Det kändes som allt hopp rann ur mig. Zayn kanske inte var på detta sjukhus ändå.
-Vad är det? Fick Louis ur så.
-Det är inte Zayn, sa jag försiktigt.
-Vad menar du? Frågade Harry och såg nästan lite rädd ut.
-Det är inte Zayn i detta rummet, det är inte Zayns rum, sa Niall och alla var lite chockade och arga. Hur kunde kvinnan i receptionen säga fel till oss?
Vi gick ut från korridoren och ut mot hisshallen. Julia tryckte på hissen och efter ett litet tag kom den.

Hissen stannade och vi gick ut. Med snabba steg gick vi mot den sura kvinnan som satt i receptionen.
-Hej, du sa att Zayn Malik var i rum 759 men det var han inte, sa Julia lite irriterat. Harry gick fram och viskade något i hennes öra, antagligen att hon skulle lugna sig lite.
Kvinnan tittade ner i alla papperna hon hade men det verkade inte som hon hittade det hon letade efter. Hon vände sig istället mot datorn och jag såg att hon skrev in Zayns namn. Hon scrollade upp och ner och suckade. Tillslut stannade hon med pilen på någonting.
-Här är det… jag sa fel innan, jag menade rum 957, sa hon utan att titta mot oss.
-Så du menar att han ligger i rum 957? Frågade jag och tittade mot henne och äntligen vände hon blicken mot mig.
-Ja, det menar jag. Fast ni får inte gå in till honom eftersom han är allvarligt skadad och man vet inte om han kommer att klara sig.
-Men exakt vad har hänt honom? Och hur mår han? Frågade Louis, eftersom han var väldigt orolig.
-Tyvärr har vi här i receptionen inga rättigheter till att ge ut uppgifter om de inlagda.
-Okej, tack ändå, svarade Louis och vi började gå därifrån mot hissarna.
_________________________________________________________________________________________________________________
Här är del 65! Alla era kommentarer gör oss riktigt glada, så fortsätt kommentera! :)
Delen är kanske lite kort men jag hoppas att det inte gör något.
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: One Direction Diary

Gaaah,meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer! ;D

2012-04-30 @ 00:41:39
URL: http://oneddiary.blogg.se/
Postat av: Sofie

Älskar eran novell man kan det inte hända något snart. I 4 kapitel så har dom bara åkt runt och letat efter Zayn. Sorry men det börjar bli långtråkigt.

2012-04-30 @ 00:55:42
Postat av: Louise

Guud!

Jag värkligen älskar denna! Vet inte

Vad jag skulle hjort utan den!

2012-04-30 @ 01:52:50
Postat av: MOLLY BERGSTRÖM - Uppsala

Natti :)

Hoppas du haft en fin helg och att du sover gott i natt!

Önskar dig föresten en trevlig Valborg ;P



KRAM!

2012-04-30 @ 01:56:37
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fett bra även fast det vAR ganska kort;)

2012-04-30 @ 07:55:00
Postat av: Izabella

Bra! Vill ha mer nu!

2012-04-30 @ 08:54:43
URL: http://diaryofbella.blogg.se/
Postat av: Anna

Meer!! :D

2012-04-30 @ 09:13:08
URL: http://annalovisanilsson.devote.se
Postat av: Victoria

Bra del längtar efter mer!

2012-04-30 @ 09:34:43
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

så grymt bra del.. ;) även fast den var kort.. xx

2012-04-30 @ 09:34:48
Postat av: elleni

guuuuuuuud!!!!!!!!!!!!

jag undrar hur Zayn mår!!!!!!!!!!!!!!!!!<333

2012-04-30 @ 09:52:58
Postat av: julia

ååååhhh! jag vill ha längre delar,hellre att ni läger upp varannan dag men att ni gör dom mycket längre än att lägga upp små korta bitar! det blir ganska långtråkigt! förövrigt väldigt bra serie

2012-04-30 @ 10:59:52
Postat av: Linn

ahhhh stackars Zayn han måste få leva älskar er novell längtar till nästa del jätte mycket nu vill ju veta hur Zayn mår snälla skriv en del fort nu

2012-04-30 @ 11:19:25
Postat av: Anonym

omg den är så sjukt bra :)

2012-04-30 @ 13:12:34
Postat av: L

Jag håller med en del ovanstående: Ingenting händer just nu! Hitta Zayn ngn gång! Jag älskar novellen men det börjar bli lite långtråkigt nu

2012-04-30 @ 14:16:51
URL: http://lillanovellen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gillar verkligen novellen men asså det börjar faktiskt bli långtråkigt. Hitta Zayn nu..

2012-04-30 @ 17:19:18
Postat av: Malin

Kan dom inte bra hitta honom snart!! Hahah :p bättre en del än ingen XD

2012-04-30 @ 17:34:52
Postat av: Emma

Meeeeerr !

Kan ligga uppe en hel natt och läsa noveller om 1D , ni skriver otroligt bra :)

2012-04-30 @ 17:50:57
Postat av: Nellieeeee

Älskar novellen, vill ha mer nu! Ni är bääst :)

2012-04-30 @ 17:57:50
Postat av: Izabelle

Älskar eran novell ! Ni är bäst . Uppskattar verkligen att ni orkar skriva varje dag TACK ! Haha låter helt knäpp men jag menar det verkligen :D

2012-04-30 @ 18:27:12
Postat av: Nora

Sjukt bra!

2012-04-30 @ 20:16:46
Postat av: Anonym

Kan vi inte få veta hur det är med Zayn? Känns som om det har varit jätte många kapitel då man bara har väntat, haha jag vill veta ju!! :D

2012-04-30 @ 23:07:40
Postat av: Anonym

NEJ NEJ NEJ ZAYN FÅR INTE DÖ! E lite töntig nu men snälla, han får inte dö! :O

Bra novell btw! :)

2012-04-30 @ 23:17:04
Postat av: Anonym

omg nee Zayn kommer väll inte dö :/ hoppas inte han dör :/

2012-04-30 @ 23:35:26
Postat av: AZLIN

HALLÅ NI UPPTADATERA JU INTE IDAG VARFÖR MÅSTE FÅ VETA HUR ZAYN MÅR SÅ VAR GULLIGA OCH LÄGG UPP DEL 66 IMORGON BITTI TACK KAN INTE VÄNTA MER HAR VÄNTAT FÖR LÄNGE NU JAG VILL INTE LÅTA DRYG ELLER NÅT MEN SKULLE INTE NI KUNNA SKRIVA LÄNGRE DELAR OCH LITTE TIDIGARE PÅ DAGEN FÅR JU INTE SITTA VID DATORN/ ANVÄNDA MOBILEN EFTER KL 21.30 NÄR DET ÄR SKOLA DAGEN EFTER NEJ JAG KAN TYVÄRR INTE LÄSA DEM PÅ DAGEN FÖR DÅ HAR JAG ANNAT ATT GÖRA OCH KAN INTE SOVA OM JAG INTE LÄSER NÅGOT FÖRST OCH JAG HAR REDAN LÄST ALLA BÖCKER HEMMA SÅ ER NOVELL ÄR DET ÄNDA JAG KAN LÄSA FÖR ATT KUNNA SOVA

2012-05-01 @ 00:41:52
Postat av: Frida

WOW, älskar drama! Go girls! <3

2012-05-01 @ 12:13:50
Postat av: Anonym

Jag tkr ni har bra uppdatering så alla som kommenterar att det är dålig uppdatering, det är inte så lätt att hålla en bra uppdatering..

2012-05-01 @ 12:31:02
Postat av: onednovelll

Åh, vill ha mer! <3

2012-05-01 @ 22:18:30
URL: http://onednovelll.blogg.se/
Postat av: johanna

åh vill också ha mer!!!

2012-05-02 @ 07:51:50
Postat av: Onedirectionnovellee

Hej jag skriver också noveller om one direction eller jag har precis börjat och jag undrar om ni kanske kunde länka eller något?

Det hade varit jätte gulligt! Kram och tack i förhand:)

http://onedirectionnovellee.devote.se/

2012-05-02 @ 16:51:55
Postat av: Scarlett

Vill ha Mer snälla !!! <3

2012-05-02 @ 17:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback