A moment changed everything - Del 41



Melissas perspektiv

-Vi löser det sen, sa han och stoppade in sitt kort i kortläsaren. Han slog snabbt och enkelt in sin kod och det blev godkänt. Vi sa hejdå till kvinnan och gick ut från vandrarhemmet.
-Liam, jag vet inte hur jag ska tacka dig, sa jag och Liam tog tag i min hand.
-Ett vanligt tack räcker, sa Liam.
-Tack tusen gånger om, jag vet inte vad jag skulle gjort utan dig. Men jag lovar att du ska får tillbaka pengarna, sa jag och jag hann knappt sluta prata förrän Liam böjde sig ner och pussade mig snabbt. Jag tittade mig snabbt runtomkring för att se så ingen hade sett, för jag ville inte att någon skulle se oss. Men det kändes som inte någon kunde se oss här precis eftersom vandrarhemmet låg ganska gömt.

Liams perspektiv

Vi kom in i min lägenhet och det första Melissa gjorde var att parkera sin ena resväska precis innanför dörren och satte sig ner på den.
-Jag är trött, sa hon med en suck och jag skrattade till.
-Upp och hoppa, jag tänkte sätta in dina väskor i mitt rum om det är okej. Eller du vill hellre ha gästrummet? Sa jag, och jag tvekade lite innan jag frågade om hon ville ha gästrummet istället, för jag ville verkligen att hon skulle sova inne hos mig.
-Ditt rum blir perfekt, sa hon med ett leende.
-Bra, om du vill får du gärna gå till köket och ta fram något så vi kan äta lite frukost, sa jag med ett leende, Melissa nickade och gick in mot köket.
Jag tog tag i hennes väskor och gick in med dem på mitt rum, det kändes så bra att Melissa var här. Jag slapp oroa mig för var hon var, det kändes så bra och det kändes precis som inget hade hänt. Men jag antar att vi båda ville förtränga det. Med ett leende ställde jag hennes väskor i en hörna på mitt rum och gick ut mot köket där Melissa var. Jag tittade mot henne och hon stod bara rakt upp och ner och tittade in i kylskåpet.
-Hittar du något gott? Frågade jag henne och kramade om henne bakifrån.
-Nej, det är ju ganska tomt här, sa hon och fnissade lite. Jag böjde mig fram och pussade henne på kinden.
-Äh, det finns mjölk och det finns flingor i skafferiet. Hoppas det går bra, sa jag och hon nickade. Motvilligt släppte jag greppet om henne och gick mot skafferiet för att ta ut flingorna, plötsligt vibrerade min mobil till och jag tog snabbt upp den. ”Var har du tagit vägen?” Stod där och jag skrattade tyst för mig själv när jag läste sms:et från Niall. ”Jag är hemma, jag hittade Melissa igår så hon är här hos mig nu J Har du lust att ringa killarna så vi alla kan hitta på något idag? Alltså om du vill. ”, svarade jag snabbt la tillbaka mobilen i fickan.
Melissa gick och öppnade de olika skåpen jag hade i köket och jag skrattade åt henne för det såg ganska roligt ut när hon gick där med en lite otålig min.
-Var har du skålar egentligen? Frågade hon samtidigt som hon öppnade nästa skåp.
-Där, svarade jag snabbt och hon vände huvudet in mot skåpet där skålarna stod. Hon ställde sig upp på tå för att nå skålarna medan jag öppnade översta lådan för att ta fram varsin sked som jag sedan la på bordet, kort därefter kom Melissa med skålarna och placerade ut dem på varsin plats.

Vi satt och pratade om allt möjligt, precis när Melissa hade munnen full med mjölk och flingor råkade jag säga något som Melissa tyckte var roligt. Hon började skratta och sprutade ut all mjölk hon hade i munnen, det kom rakt på mig och jag hoppade till.
-Melissa! Skrek jag samtidigt som jag skrattade och reste mig upp från stolen. Blicken var fäst på Melissa som bara satt och skrattade.
-Nu du, sa jag och gick fram till henne. Hon reste sig snabbt upp från stolen och sprang in mot mitt sovrum. Hennes skratt fyllde lägenheten och jag kunde inte göra annat än att känna mig riktigt lycklig. Jag sprang efter henne och tillslut kom jag ifatt henne när hon inte hade någon återvändo, hon stod i hörnet vid sina väskor och jag greppade tag om henne. När jag höll henne med en hand började jag kittla henne med den andra. Hon försökte ta sig ut mitt grepp men hon lyckades inte.
-Ah, sluta Liam! Skrek hon samtidigt som hon skrattade, men jag slutade inte. Hon vände sig snabbt om och jag hängde med i hennes häftiga rörelse, så jag tog ett nytt grepp om henne, men hon backade bak så hon ramlade på sängen. Hon låg på rygg och jag hoppade upp i sängen bredvid henne och fortsatte att kittla henne. Än en gång försökte hon ta sig ut mitt grepp genom att rulla runt, men snabb som jag var satte jag mig gränsle över henne, utan att lägga för mycket tyngd på henne. Jag tittade in i hennes ögon och slutade kittla henne. När jag hennes blick mötte min var det som allting stannade. Försiktigt böjde jag mig ner mot henne och kysste henne mjukt, jag hade saknat att ha henne nära mig och få känna hennes läppar mot mina. Hon besvarade kyssen och helt plötsligt började hon skratta. Jag drog mig tillbaka och kittlade henne igen, hon skrattade ännu mer.
-Melissa! Hörde jag hur några skrek, jag hoppade till så jag hamnade sidan om Melissa och framrusande kom Niall, Louis, Zayn och Harry. Melissa reste sig snabbt upp och sprang fram till killarna som mötte henne i en stor gruppkram. Jag reste mig upp från sängen och ville också vara med i gruppkramen.
-Vad ska vi hitta på idag? Frågade Niall när vi hade avslutat gruppkramen.
-Det är soligt, så vad säger ni om vi kör ner till stranden i Britghton? Sa Harry glatt.
-Ja, det låter perfekt! Utbrast Louis.
-Men kan vi inte stanna där till ikväll så kan vi väl grilla och ha det lite mysigt där ikväll, sa Melissa och alla tyckte det verkade som en bra idé.
-Ja, jag tar med min gitarr, så kan vi sjunga och lite sånt också. Melissa du kan ju sjunga för oss, sa Niall glatt och Melissa bara skrattade.
-Men har vi något att grilla? Eller ska någon hänga med mig och köpa lite hamburgare? Frågade Zayn.
-Vi tar det på vägen, sa Louis glatt.
-Men gå till era lägenheter nu och ta badkläder och allt sånt så ses vi snart där nere, okej? Sa jag glatt och alla instämde på det. Killarna försvann snabbt ut genom dörren och Melissa slängde sig över sina resväskor, antagligen för att se om hon kunde hitta sin bikini eftersom vi bara hade slängt ner allt innan idag.


Förlåt att jag inte uppdaterade igår, men mådde inte särskilt bra. Denna delen är inte särskilt lång, men jag hoppas ni tycker det är bättre än inget ;)
Vad tycker ni nu när alla killarna har kommit in lite mer?

Kommentarer
Postat av: johanna

jättebra meer <3

2012-08-02 @ 00:05:44
Postat av: Ida

Men Liam är väl rädd för skedar? ;)

2012-08-02 @ 00:09:19
URL: http://idaaekman.blogg.se
Postat av: Linnea

Liam + spoon?

2012-08-02 @ 00:15:27
Postat av: Ifrah

Haha så känt att du uppdraperade idag men en fråga har inte Liam sked fobi ?

2012-08-02 @ 00:32:37
Postat av: Johanna H

Hoppas du mår bättre nu och jag tycker att det är jätte bra att killarna har kommit in mer nu för jag har "saknat" dom lite. :)

2012-08-02 @ 00:33:52
URL: http://astoryaboutfiveboys.devote.se
Postat av: Filippa

Det är kul att de andra killarna kommit med :D
Som jag sagt alla :DDDD

2012-08-02 @ 01:10:09
Postat av: Matilda

Ah vad gulligt! Hehe lite mer sånt ;) <3 längtar redan till nästa del.. ^^

2012-08-02 @ 01:27:43
Postat av: Elma

Synd att du mådde dåligt igår :( massor med kramar och pussar till dig! Jättebra kapitel!

2012-08-02 @ 01:36:59
Postat av: elin

superbra! :D

2012-08-02 @ 02:12:12
Postat av: Nicole

As bra! :) xx

2012-08-02 @ 04:34:29
Postat av: Lovisa

Älskar! Så bra!

2012-08-02 @ 09:49:41
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se
Postat av: Madde

AS Bra!!

2012-08-02 @ 10:00:52
URL: http://www.novellonedirectionswe.blogg.se
Postat av: Julia

Den är jätte bra nu när alla killarna är lite mer med i den så fortsätt skriv :)

2012-08-02 @ 10:37:18
Postat av: Rebecca

Superbra! c:

2012-08-02 @ 12:12:54
Postat av: Emmeli

Bra, såklart! Riktigt bra del även fast den var lite kort

2012-08-02 @ 12:13:56
Postat av: Aea

åh, skriv mer!!

2012-08-02 @ 13:00:07
Postat av: LULUUUU!<3

Sjukt bra, Som vanligt!

2012-08-02 @ 13:30:55
URL: http://LOLGAB.BLOGGPLATSEN.SE
Postat av: Hanna :)

haha är inte Liam rädd för skedar.. :)

2012-08-02 @ 21:58:37
Postat av: Matilda

Asså ni Ä.G.E.R!!! Meraa! :) <3 snälla kolla min blogg eller kommentera iaf om jag ska börja göra novell! <3

2012-08-02 @ 22:10:11
URL: http://matildazelahn.devote.se
Postat av: sofia

Åh vad bra del!!!!!!:) synd att du mådde dåligt igår... längtar till nästa!!! :D

2012-08-02 @ 22:36:07
Postat av: lovisa

Jätte bra! MER

2012-08-03 @ 13:28:16
Postat av: Josefine

superbra! :D

2012-08-03 @ 14:02:49
URL: http://directionernovell.blogg.se
Postat av: madde

så braaa !

2012-08-03 @ 18:23:35
Postat av: elleni

jättebra!!!! roligt att killarna är med mer!! LIAM ÅT MED EN SKED!!!!!<3:)

2012-08-03 @ 19:02:02
Postat av: Louise :)))))

såklart va de skit bra som vanligt! :) det jag la märke till ( o faktiskt irriterade mig liiite) var att du skrev att de tog fram skedar o åt med (; fast de e ju en fanfic, o då behöver ju liam inte va rädd för skedar egentligen, eftersom allt är hittepå, men ändå x)

2012-08-03 @ 19:10:03
URL: http://fanficaboutonedirection.blogg.se
Postat av: Elin

Jättebra!:)))

2012-08-03 @ 20:46:12
Postat av: bethany

Super bra kapitel och skönt att de andra också kom med men Liam har fobi för skedar :DDD
Men jaja (:

Hugs, Bethnay :)xx ♥

2012-08-03 @ 21:34:18
Postat av: isabelle

jätte bra, länktar tills det kommer mer! :)

2012-08-05 @ 03:22:51
Postat av: Lollo

Haha fick lite chock när dom skulle till Brighton :):):) har bott där i ett år haha det var kul :)

2012-08-10 @ 20:12:08
URL: http://Www.lollostar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback