A moment changed everything - Del 47



Melissas perspektiv


Jag log stort mot Vanessa som öppnade dörren till Liams lägenhet.
-Heej! Hur gick det? Sa hon och mitt leende berättade nog redan ganska mycket. 


Jag nickade glatt och jag såg hur Vanessa sken upp i ett leende.
-Så jag antar att det gick bra eftersom du ler som ett fån och inte kan prata, sa Vanessa och skrattade till.
-Det gick mer än bra, kan man väl säga, sa jag och tittade nyfiket in mot vardagsrummet där jag hörde att Tv:n var på ganska hög volym.
-Ska vi gå in till Liam så du kan berätta för oss samtidigt? Frågade Vanessa och jag tog snabbt av mig mina skor. Jag gick in mot vardagsrummet där jag såg att Liam satt framför Tv:n. Jag hostade till och han vände sig snabbt om med ett leende på läpparna.
-Hur gick det? Frågade han samtidigt som han reste sig upp och började gå mot mig. När han frågade mig, fick jag ett ännu större leende på mina läppar eftersom jag kom då och tänka på vad som verkligen var på väg att hända för mig. Han tog snabbt ett grepp om mig och höll mig kvar.
-Eller vänta! Jag behöver knappt fråga hur det gick, för jag ser på ditt leende att det gick bra, fortsatte Liam och drog bort sitt huvud från mig så han tittade rakt in i mina ögon och jag såg hur han log. Han böjde sig försiktigt ner mot mig och kysste mig mjukt. Jag avslutade kyssen och backade undan lite från Liam.
-Sätt er ner i soffan så kan jag berätta lite mer, sa jag och de båda var snabba på att slå sig ner i soffan.
-Vad kom ni fram till där? Frågade Liam snabbt och exalterat.
-Hmm, var ska jag börja? Sa jag lite finurligt.
-Från början, sa Vanessa snabbt.
-Okej, vi kom fram till att jag ska börja jobba med Sony Music här i London, sa jag snabbt och Liam sken upp i ett leende. Men ingen av dem sa någonting, de satt tysta i soffan och det såg ut som de väntade på att jag skulle berätta mer.
-Och om ni inte har något för er den andra juli, så får ni gärna komma till Birmingham och se när jag sjunger på en festival där, sa jag glatt.
-Seriöst? Utbrast Vanessa på svenska och Liam, som såg väldigt glad ut såg samtidigt lite frågande ut när han inte förstod svenska. Jag skrattade.
-Ja, de hade bokat in mig där, sa jag glatt och Liams frågande min försvann.
-Så himla roligt ju! Utbrast Liam och jag nickade. Vanessa sträckte ut sina armar.
-Kom här, utbrast Vanessa och jag gav henne en varm kram. Liam, som satt bredvid henne, lutade sig fram och hans armar omfamnade oss båda.
-Liam Payne kramar om mig, sa Vanessa med en pipig röst och jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt. Liam kollade frågande på oss båda och Vanessa flina lite.
-Jag bara...tyckte det var coolt att du kramade mig, sa Vanessa och Liam log. Han lutade sig mot henne och gav henne ännu en kram. Jag kunde nästa höra hur Vanessa skrek inombords.

Jag hade varit ute på en liten shopping tur, ensam, i London. Vanessa hade inte mått så bra under eftermiddagen och Liam hade ingen lust att följa med mig in i massa skoaffärer. Han hade sagt tusen gånger att vi kunde hitta på något roligt tillsammans på kvällen och att han kände sig dum som inte följde med, men jag hade bara flinat åt honom.
-Liam, det är okej, du är världens bästa i alla fall, hade jag sagt och sen gått. Innan han hade hunnit säga något mer. Nu var jag på väg tillbaka, men lite nya kläder och ett par nya skor. Ett par Jeffrey Campbell med vit spets. Mina nya älsklingar. Jag hade hittat ett par jeans som hade suttit perfekt, så som jeans egentligen aldrig gör. Även ett par nya jeanshorts och två linnen. Jag verkligen älskade Londons shoppingutbud. Jag knackade försiktigt på dörren och hörde hur stegen på andra sidan dörren närmade sig.
-Hej! Sa Vanessa glatt och hon såg inte alls ut till att må dåligt. Hade hon lurat mig? Hade hon gjort något annat under dagen? Varit med Liam? Eller något annan av killarna? Glädjen som faktiskt fanns inom mig sen mötet försvann lite. Varför gjorde hon såhär?
-Hittade du något roligt? Frågade hon och slängde en blick mot mina kassar.
-Jadå. Köpte ett par Jeffrey Campbell, sa jag och log. Något kändes fel. Det kändes skumt. Något var på väg att hända.


 

Inte så lång del men har haft fullt upp idag, plus att det var min första skoldag. Roligt att det börja komma in mejl ang. gästbloggare, vi läser och vi kommer vänta några dagar innan vi börjar välja ut osv. Någon frågade om gästbloggaren skulle sköta all uppdatering själv och NEJ det ansvaret lägger vi inte på er, eftersom det är sjukt jobbigt, plus att vi såklart vill hjälpa till på vår blogg liksom ;). Vi kommer tillsammans skriva delar, komma på idéer osv. :)


Kommentarer
Postat av: Kattiz!

Älskade delen, men jag känner på mig att något har hänt mellan Liam och Vanessa. Och jag mailade er om att jag vill bli gästbloggare!

2012-08-15 @ 22:38:13
URL: http://nattstad.se/Bieberdirectionnovel
Postat av: :)))

Sjukt bra som vanligt! ;) <3

2012-08-15 @ 23:19:01
Postat av: nini

bra del längtar till nästa:)

2012-08-15 @ 23:32:29
Postat av: Matilda

Skit bra del! Man vill ju aldrig att det ska ta slut! Längtar tills nästa del! En frÅga bara: hur många delar (tror ni) kommer det att bli? Tacksam för svar, Kram! <3

2012-08-16 @ 00:44:21
URL: http://Matildazelahn.devote.se
Postat av: Mandiish<3

SKIIIITBRA! XD Min skola börjar inte förren nästa tisdag eller onsdag xD

2012-08-16 @ 01:48:29
URL: http://NOVELLONEDIRECTION.DEVOTE.SE
Postat av: anonym

BRA del längtar tills nästa

2012-08-16 @ 08:32:00
Postat av: Emmeli

Bäääst ;)

2012-08-16 @ 08:38:06
Postat av: Amanda

as bra del :) känns som det kommer vara någon överrasknigs fest för Melissa:) (Läs gärna min novell blogg också)

2012-08-16 @ 14:57:28
URL: http://theonednovells.blogg.se
Postat av: sofia

Det känns som om det hänt något mellan Liam o vanessa!! Suuuperbra som vanligt!!!! :D

2012-08-16 @ 17:19:07
Postat av: lovisa

åhhhh mer, måste få veta vad som kommer hända!!!

2012-08-16 @ 22:14:18
Postat av: Alexandra :D

Mer! Sjukt bra! Jag känner på mig att något har hänt mellan Liam och Vanessa, dom gjorde säkert något med när Melissa var på saken med Alice, då Liam redan var klar med intervjuen. Dom har säkert kysst varandra eller något.. :S

2012-08-16 @ 22:28:24
Postat av: Julia

bra novell men får jag fråga hur hon hade råd med ett par jeffry campbell men inte hotell hyran??

2012-08-16 @ 23:46:17
Postat av: Anonym

Kommer ni svara på varenda mejl? eller svarar ni bara på den som "vinner"? och hur snart får "vinnaren" då veta att den "vunnit"? jätte bra del, som alltid :)

2012-08-16 @ 23:53:38
Postat av: Elma

OMFG är allt jag kan säga just nu!! Meerrrr

2012-08-17 @ 02:05:11
Postat av: Katrin

Jätte bra! <3

2012-08-17 @ 09:21:43
Postat av: Lova

BRAAAA!!! Min syster har nästan exakt såna skor.. Alltså vita Jeffrey Campbell med spets :)

2012-08-17 @ 10:16:23
Postat av: Kajsa

superbra

2012-08-17 @ 11:27:01
URL: http://oneednoveller.blogg.se
Postat av: Hanna :)

super bra :) oj undra om vanessa har för sig? mer :) hihi

2012-08-17 @ 20:32:24
Postat av: Elin

Gud vilken bra del!
Längtar jättemegasuperdupermegajättemycket till nästa del!

2012-08-17 @ 21:53:26
Postat av: Maja Pedersen

Hej! Jag har precis gjort en ny novell på en sida som heter OneDirectionfanfiction.com! Och ifall du skulle kunna tipsa dina läsare eller bara läsa denna novellen själv så skulle jag bli super glad! :) http://onedirectionfanfiction.com/viewstory.php?sid=39101

2012-08-17 @ 23:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback