A moment changed everything - Del 49



Melissas perspektiv

-Ni behövde verkligen inte, sa jag och tittade in i Liams ögon. Jag öppnade presenten försiktigt. Jag lyfte locket på asken som fanns innanför pappret. Inuti asken låg ett silverhalsband format som en kamera med ett hjärta inuti. Det var jättegulligt, men samtidigt som jag log skakade jag med huvudet mot Liam.
-Jag kan inte ta emot det, det är för mycket, sa jag och han skakade bara på huvudet.
-Du kommer att få något mer en annan dag, och du är värd allt, sa han och kysste mig. 


Liams perspektiv

Klockan var fem över åtta på fredagsmorgonen och idag var det Melissas födelsedag. Jag gick försiktigt upp för att inte väcka Melissa som låg bredvid mig och sov sött. Jag ville gärna böja mig ner och ge henne en kyss, men jag fick vänta. Jag drog på mig ett par mjukis byxor och gick ut i köket där Vanessa stod och höll på att laga frukost.
-Godmorgon! Sa jag och gäspade. Vanessa skrattade åt mig.
-Godmorgon!
Vi hade bestämt att de andra killarna skulle komma hit vid halv nio så vi skulle kunna väcka Melissa och överraska henne med frukost på sängen.

”Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar våran Melissa idag” började vi sjunga samtidigt som vi gick in mot mitt sovrum där hon låg och sov. Hon vände och vred på sig innan hon öppnade ögonen och log stort.
-Grattis! Utbrast vi alla och hon gäspade.
-Tack så mycket, sa hon och jag böjde mig ner mot henne. Våra läppar möttes innan jag kramade om henne hårt.
-Grattis världens bästa tjej, viskade jag i hennes öra och när jag släppte taget om henne log hon.
-Tack världens bästa Liam.

Det var kväll och det var dags för att festa loss, men först skulle vi besöka en restaurang. Även om jag kanske borde vara lite orolig över hur Melissa skulle hantera det denna kvällen, så var jag inte orolig. Eller var det så att jag kanske var det, men att jag inte ville tänka på det, jag ville lita på henne och hon hade ju ändrat sig igen. Denna gången var vi alla med och vi brukade inte bli allt för fulla, så det skulle nog gå bra.

Melissas perspektiv

Vi satt inne på en restaurang där de spelade musik på svag volym, det var lite kyligt utomhus, men eftersom det trots allt var sommar så ville vi sitta ute och få lite utomlandskänsla. Fast det var trots allt utomlands för mig och Vanessa. Det var svarta bord, svarta stolar och ljusblåa dukar. På varje bord stod små ljus, salt, peppar och servetter. Det började komma fler och fler människor, vissa småbarnsfamiljer men också par. Både unga och gamla. En kypare kom mot oss med varsin meny. Vi tackade artigt och ag öppnade menyn. På första sidan stod det en WiFi kod och jag tog snabbt upp min mobil från väskan och skrev in lösenordet.
-Här finns WiFi! Sa jag galtt, som om det var det bästa med hela restaurangen och Zayn skrattade åt mig. Jag gav han en seriöst blick.
-Vad? Jag klara mig inte utan internet, sa jag oskyldigt och han skrattade. Jag gick in på twitter och såg att jag hade fått en hel del ”Grattis på födelsedagen” tweets. Jag log för mig själv och skrev en tweet. ”Har haft en super dag och sitter just nu på en mysig restaurang med världens bästa personer!”.

Maten vi beställt kom in och jag blev nästan mätt av att bara kolla så mycket det fanns på tallriken. Jag tog upp mina bestick och skulle precis börja äta när Liam stoppade mig.
-Du? Sa han och jag nickade.
-Jag ville bara önska dig, en sista gång, grattis, jag hoppas du haft en bra dag, för det förtjänar du. Jag kommer alltid finnas för dig Melissa, i alla lägen. Du betyder allt för mig och jag hoppas du vet det. Jag vill aldrig se dig må dåligt, och om du gör det vill jag att det är mig du pratar med, så jag kan göra dig glad igen. Jag hoppas du gillade presenten du fick i onsdags, men jag har faktiskt en överraskning kvar!
Jag kände hur mina ögon fylldes med tårar. Det han just sagt till mig hade aldrig någon kille sagt till mig. Jag hade aldrig känt mig så betydelsefull för en kille. Jag log mot honom, vad skulle jag göra? Han satt mitt emot mig och det kändes som allas ögon var riktade mot mig.
-Liam, du är så himla fin och underbar. Jag har haft en underbar dag, tack vare dig, och er, sa jag och tittade mot killarna som alla log. Jag vände mig sedan mot Vanessa.
-Och jag är såg glad att just du är här, sa jag och Vanessa, som satt bredvid mig, kramade om mig.
-Vill du veta din överraskning? Frågade Liam och jag nickade. Vad hade han nu hittat på? Egentligen ville jag inte ta emot mer. Jag älskade presenter och överraskningar, men något jag värdersätter allting jag får av honom. Varenda kram, varenda puss, vartenda leende och allt. Att bara få höra hans röst och kalla han min. Sånt betydde minst lika mycket för mig.
-Du och jag, bara vi, ska åka till Mallorca en vecka senare i sommar. Bara vi!
Mallorca? Med Liam? I en hel vecka? Bara massa sol och bad? Hur viste han att jag älskade det så mycket? -Skojar du? Utbrast jag och log stort. Liam skakade på huvudet.
-Nej, jag hoppas bara du vill följa med, sa han och jag nickade.
-Såklart jag vill!
De andra killarna, plus Vanessa log stort och så gjorde även jag.
-Men kan vi börja äta eller? Jag är hungrig och maten svalnar, stönade Niall och alla skrattade.
-Smaklig måltid! 


 

Förlåååååt för lite bad update men ja, vi är människor vi med. Svaren till frågestunden kommer upp i veckan och imorgon kommer vi välja ut gästbloggare osv. Vi ligger lite efter här men vi gör vårt bästa! Hur många delar blir denna novellen? Inte bestämt men inte så många som de andra novellerna iaf! :)

 


Kommentarer
Postat av: YOLOnovell

h

2012-08-19 @ 22:22:03
URL: http://yolonovell.blogg.se
Postat av: YOLOnovell

Aaaaaas grym som vanligt :)

2012-08-19 @ 22:22:21
URL: http://yolonovell.blogg.se
Postat av: Moa

Meeeeeeeer!!<3
Aaaaaaas grym<3

2012-08-20 @ 07:40:58
URL: http://moabax1.bloggplatsen.se
Postat av: Lollo

Grym! Jag bara undrar... Snälla kan ni byta design. Inte för att vara taskig, men tycker värkligen inte om den :( Annars har jag aldrig läst nån bättre novell, BRAVO!

Grattis Melissa xx

2012-08-20 @ 08:20:22
URL: http://Www.lollostar.blogspot.com
Postat av: Elin

Super bra som alltid!<3 Jag är kääääär i den här novellen!;D

2012-08-20 @ 09:01:20
Postat av: Aea

Asgrym, men när kan ni ta in personer som inte är med novellen? :D

2012-08-20 @ 09:55:30
Postat av: Sofia

Längtar till nästa del så mycket!(Y)

2012-08-20 @ 10:17:04
URL: http://classicaloveoned.blogg.se
Postat av: Lovisa

Grymt!

2012-08-20 @ 15:24:08
URL: http://onedhearts.blogg.se
Postat av: Mandiish<3

Riktigt bra :) Super (Y)

2012-08-20 @ 15:53:35
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Selma

grymt bra, mer!

2012-08-20 @ 16:47:41
URL: http://iamnobodyelse.blogg.se
Postat av: Frida

Superbra! Jag älskar storyn. Hoppas verkligen det blir jag som får gästblogga under hösten.. :)

2012-08-20 @ 17:15:09
Postat av: isabelle

grymt bra! :D

2012-08-20 @ 17:32:07
Postat av: lollo

bra del

2012-08-20 @ 17:35:54
Postat av: Emmeli

Braa :D Haha, har varit på Mallorca tre gånger så jag vet att det är bra, Liam valde värsta bästa ön! x)

2012-08-20 @ 19:12:25
Postat av: Julia

Herregud vad bra ni skriver! Hittade er blogg idag och det enda jag gjort under dagen är att läsa era noveller,beroende är allt jag kan säga :)

2012-08-21 @ 00:31:18
Postat av: Hanna :)

super bra :)

2012-08-21 @ 12:29:51
Postat av: Maja

Någon som vill köpa Justin Bieber biljetter? :) har fått förhinder :(

2012-08-21 @ 18:01:30
Postat av: Lise

Hej! sjukt bra novell! Så himla bra skrivet! Jag har också en novel. Jag undrar om ni är intereserade av ett länkbyte? Skulle göra mig jätteglad! / Lise

2012-08-21 @ 18:24:06
URL: http://thisoneforyou.blogg.se/?tmp=789971
Postat av: Amanda

Hej! grymt bra skrivet och fin blogg!
Kanske kolla in min novell om killarna? :)

2012-08-21 @ 19:10:58
URL: http://onednovells.bloggplatsen.se
Postat av: Louise

Hej, har precis läst klart allt ni skrivit på bloggen och måste bara säga att ni e helt grymma på att skriva!:)
När man läst klart en novell tror man inte att något kan vara bättre och sem börjar man på nästa... Då enman helt fast i den oxå :)
Ni e verkligen jätteduktiga!! :)

En sak som jag tänkt på e att ni alltid böjar ur tjejrnas liv och hur dom träffar 1D,nån gång kanske ni ku de börja med 1D och hur dom träffar tjejerna/tjejen :) bara en tanke, klagar absolut inte på något! :)

2012-08-21 @ 20:13:43
URL: http://louisebonander.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback