A moment changed everything - Del 51



Melissas perspektiv

-Jag älskar dig också Melissa, jag är riktigt glad att du är här, sa han och jag närmade mig hans ansikte och våra läppar möttes. Att ha sagt de tre orden till honom, kändes som en sten hade lättat från mitt hjärta. Jag älskade verkligen honom, han betydde riktigt mycket för mig och ingen kunde någonsin ersätta honom.
-Godnatt Liam, sa jag och tittade fortfarande in i hans ögon.
-Godnatt sötnos, och sov så gott, sa han och pussade mig på pannan. 


Jag vaknade på lördagsmorgonen av att min mobil ringde. Jag tog snabbt upp den och kollade vem det var. Mamma. Jag tryckte på svara så att Liam inte skulle vakna av ringsignalen.
-Hej, sa jag trött och gäspade.
-Godmorgon! Sover ni fortfarande? Klockan är tolv!
-Mamma, för det första, klockan är bara elva här, och vi var ute och festade igår och vi somnade nog inte förrän vid fem, sa jag tröttsamt och mamma skrattade till.
-Jaha, förlåt, jag tänkte inte på tiden och..
-Nej, det är ingen fara mamma.
-Så, hur var din födelsedag?
-Super! Killarna och Vanessa kom in med frukost på morgonen och sedan under dagen tog vid det lugnt och laddade upp för en partykväll! Vi började med att äta på en restaurang och sen gick vi vidare, allt gick bra och jag hade så himla roligt!
-Minns du något? Sa mamma retfullt och jag skrattade.
-Mamma, ja, jag drack en cider, sa jag med betoning på en.
-Så, hur känns det att vara 18?
-Ingen skillnad, sa jag och sedan tänkte jag efter hur mycket jag fick göra nu. Men det var inte så att jag kände mig 10 meter längre och 10 gånger starkare. Jag var fortfarande lilla Melissa.
-Vet du mamma? Sa jag med en liten pipig röst och pirr i magen. Mamma skrattade till lite.
-Nej, vad?
-Liam sa igår att han älskade mig, sa jag och gjorde ett litet ”ihh”ljud. Mamma flinade.
-Gullegrisar. Han verkar så himla snäll och söt.
-Det är han! Och vet du?
-Mer nyheter?
-Ja, massa. Först och främst, jag ska uppträda på en festival den andra juli och för det andra, Liam och jag ska åka till Mallorca tillsammans senare i sommar.
-Festival? Mallorca? Min lilla flicka börjar bli stor!
-Ja, jag är trots allt arton år. Vanessa kommer stanna här tills den tredje juli, efter det ska jag jobba mycket med musiken och sedan i slutet av juli ska jag och Liam åka iväg!
-Åh, så roligt, men du? Jag måste åka iväg, lillebror ska spela match och jag lovade honom att komma och kolla idag!
-Hälsa honom från mig, jag saknar er båda väldigt mycket!
-Det ska jag! Men du? Kan du inte skriva lite på din blogg? Så vi vet vad du gör om dagarna?
-Oj, shit, den har jag nästan glömt. Jag lovar, ska göra det med en gång. Puss.
-Puss gumman, jag älskar dig.
-Jag älskar dig också.

Jag la ifrån mig mobilen och startade datorn så snabbt jag kunde. Bloggen. Shit. Den hade jag inte uppdaterat på länge. Jag loggade in på datorn och väntade ivrigt på att internet skulle starta sig. Jag gick in på blogg.se's hemsida och loggade in på bloggen. Några få kommentarer att godkänna och inte så många besökare. Det skulle bli ändring, men hur?

Jag satt ett tag och funderade. Vad skulle jag blogga mer om? Vad skulle jag liksom fylla bloggen med? Sen kom jag på en superbra idé. På sistone hade många sagt till mig att de gillade mina outfits. Jag kan börja blogga mer om kläder och mode. Och skriva på engelska, då skulle kanske några fans läsa? Kanske killarnas fans? Jag nickade för mig. Perfekt.

25 juni, lördag

Det var väldigt längesedan jag skrev här, men nu är jag tillbaka i spåret. Jag kommer uppdatera vad jag gör varje dag, hur det går med musiken, om mode och annat roligt. Jag hoppas ni kommer gilla det!

Okej, så igår fyllde jag år. Liam och resten av killarna, plus Vanessa, min bästavän, firade mig ordentligt och på kvällen var vi ute och festa! Min mamma ringde precis och hon avslutade med att jag borde uppdatera min blogg, så bäst att göra det! På måndag ska jag börja jobba ordentligt och nästa fredag är det dags att uppträda på festivalen i Birmingham. Ska bli såå roligt!
Xoxo Melissa.

Jag gick in på twitter och samtidigt smög Vanessa in i rummet.
-Godmorgon!
-Godmorgon! Sovit gott?
-Ja! Och själv?
-Ja, men mamma väckte mig!
-Haha, standard. Vad gör du?
-Bloggade lite. Mamma bad mig. Men, ska börja skriva på engelska och länka den på twitter nu, så kanske jag får fler läsare!
-Du är smart!
Jag nickade mot henne och loggade in på min twitter.
”Godmorgon! Hade en underbar kväll igår! @Real_Liam_Payne tack för allt du gör för mig, jag älskar dig !” skrev jag i min första tweet och sedan skrev jag en ny. ”Har bestämt mig för att börja blogga på engelska, så alla ni kan läsa! Här har ni länken: MelissaMusic.blogg.se :)”

Klockan började närma sig fem och min mobil ringde. Det stod ett nummer som jag kände igen. Men vems var det? Jag hann tänka på många innan jag tog upp mobilen och svarade. Liam satt bredvid mig och kollade frågande.
-Hallå? Sa jag och hörde massa surr. Vem var det?


 

Inte så händelserikt, men ändå... vem ringer tror ni?
Vår gästbloggare som vi valt heter Elin, det kommer komma upp ett inlägg lite senare om det och hur vi kommer bygga upp nästa novell, vi ska redan nu i helgen börja skriva på den och tänka ut allting osv. :)
På denna svenska blev det ju lite konstigt där med blogginlägget, eftersom det står att hon ska skriva på engelska, men det står på svenska, men det är ju för att detta är den svenska versionen. 

Märker även att denna bloggen, och alla andra bloggar jag besökt under dagen, ser helt cp ut, men de är nog blogg.se's fel, inte vårt :) 

 

 


Kommentarer
Postat av: Maja

Lämgtar tills nästa del! :)

2012-08-23 @ 22:39:48
Postat av: Elma Jugo

Tjolahopp! Gosh! Kan det vara hennes pappa elr den där killen som Melissa va med förut!

2012-08-23 @ 23:57:47
Postat av: Lovisa

Åh, så superbra!!!

2012-08-24 @ 06:57:11
URL: http://onedhearts.blogg.se
Postat av: Moa

Meeeeeeeeer!!<3

2012-08-24 @ 06:58:24
URL: http://moabax1.bloggplatsen.se
Postat av: Jossan sofailed Johansson

AAHHH , läser 3 noveller. Denna och två till . De är två som har slutat med att nån ringer och så : Hello? Längtar till nästa kapitel!

2012-08-24 @ 07:52:25
URL: http://sofailed.blogg.se
Postat av: Julia

Skitbra!:D

2012-08-24 @ 07:56:27
Postat av: isabelle

jätte jätte bra! :D

2012-08-24 @ 17:14:05
Postat av: Alexandra :D

Mer! :)

2012-08-24 @ 17:50:25
Postat av: Lollo

Slår vad om att de e Ryan xD

2012-08-24 @ 18:41:12
Postat av: Matilda

Bra uppdatering nu! Skit bra fortsätt med det, längtar till nästa del!!! (: <3

2012-08-24 @ 19:09:18
URL: http://Matildazelahn.devote.se
Postat av: bea

så grymmmmmmmmmt bra!!!!!!!!!

2012-08-24 @ 19:59:47
URL: http://takenbyou.blogg.se
Postat av: Elin

Jätte glad att ni valde mig! :D

Och denna delen är lika bra som alla andra! Nu längtar jag till nästa del, vill ju veta vem som ringer! :)

2012-08-24 @ 20:01:39
Postat av: lollo

bra del längtar till nästa
det kan vara hennes pappa eller killen som hon var med förut när hon festade:):)

2012-08-24 @ 21:07:06
Postat av: Hanna :)

as bra :) det kanske är hennes pappa som ringer henne av misstag och hon får höra massa saker hon egentligen inte skulle ha hört.... äsch jag vet inte..?

2012-08-24 @ 21:14:27
Postat av: Frida

Super! Synd bara att jag inte kunde gästblogga. :)

2012-08-24 @ 21:46:25
Postat av: Sofia

Yeaaaaay vad bra!!! Längtar tilll nästa, undrar vem det är som ringer... :D

2012-08-24 @ 22:28:14
Postat av: lovisa

jätte bra som vanligt då! :)

2012-08-24 @ 23:00:10
Postat av: Emmis

Jätte bra, älskar eran novell! :D

2012-08-28 @ 10:56:27
URL: http://novelldiirectiion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback