Tänk efter före.

Nu blir det ännu ett tråkigt inlägg, men vi måste ta upp detta, än en gång. Det är inte tillängnat alla, såklart inte, men de som gillar att klaga på vår uppdatering, ni kan iaf läsa. Så ta inte åt er någonting om ni nu aldrig skickat någon likande kommentar eller något.


Den här kommentaren fick vi: 




Hade nu personen inte varit anonym hade jag nog kontaktat personen personligt men tydligen kan inte denna person stå upp för sin åsikt. 

Jaha, okej, vi har dålig uppdatering - jo tack vi vet det. 
Nu är det såhär att vi är två HELT vanliga tjejer, precis som alla andra tjejer som läser. Vi går i skolan, men just nu har vi sommarlov, som är slut om bara typ 5-6 dagar. Vi har haft BRA uppdatering under hela sommaren och just nu är vi i en liten svacka eller vad man ska kalla det. Vi vill kunna umgås med vänner, glömma bort novellen för ett tag och inte spendera bort dagarna framför datorn. Asså, jag tror ni förstår egentligen. 
Jag själv tycker också det är tråkigt när en novellblogg inte uppdaterat på ett tag (dock är det typ bara 2 dagar) MEN jag går inte in och kränger ut en sån kommentar som låter väldigt elak. NEVER. 
Hur svårt det kan va att uppdatera? Ja du lille anonyma vän, det är inte så svårt, vi kan skriva en del på några minuter och lägga upp.... ja, varför gör vi inte det då? För att, för det första, vill bli nöjda med delarna, vi vill att dom ska vara genomtänka, liksom, vad händer nu - vad händer sen. För det andra, vi lägger mer MYCKET mer tid på novellen än vad vissa verkar tro. Vi skriver först en del, på svenska, sedan översätter vi då allt som ska vara med engelska dialoger, sedan måste vi leta bilder, klistra in allting här, se till att det ser bra ut och DÅ kan vi publicera. Asså det går inte på 5 minuter. Sen blir man inte så peppad av att skriva när man loggar in och ser en kommentar som denna. Sure, vi får inte SÅ många, men en kommentar kan räcka till att göra någon mindre glad. Så tänk efter före.
Dessutom, kan ni göra det mycket bättre själva? Uppdatera en novellblogg, som har ändå ganska många läsare, med en ny del varje dag? Komma på nya idéer så det blir drama, kärlek, väskap, ja allt? Jag säger inte att vi lyckas hela tiden, men vi har kämpat i ett år och inte gett upp! 

Vi vill verkligen inte låta uppkäftiga nu eller något, men ni måste faktiskt förstå oss. Hösten kommer bli tuff för vår del, massa plugg. Johanna går andra året på gymnasiet och Angelica går nian, vi båda satsar på höga betyg och vi kommer söka någon som vill hjälpa oss med uppdateringen i höst. Ett inlägg om det kommer upp imorgon, där kommer stå all info, men ni kan ju redan nu börja fundera på om ni hade velat hjälpa oss med uppdateringen i höst. 

Btw, var det någon som var i Malmö idag och såg Olly Murs? Om ni var det - VISST VAR HAN GRYM? (Vi två satt längst fram, till höger där det satt ganska många tjejer som var i 14-18 års åldern. Jag satt bredvid tjejen som tog badtempen ;) 
Ni som ska se honom imorgon - N J U T av tiden, enjoy it och bara ta vara på the moment. Han är mer än grym och ni har något att längta efter!!

En ny del kommer imorgon, vi lovar. 

update:
ja, vi skrev att en ny del skulle komma, men vi är tomma på idéer och behöver lite till tid för att göra en br del. Ni förstår, det vet jag. Inte lönt att skicka dumma kommentarer, det hjälper inte. Det kommer en ny del, när vet vi inte. 

Kommentarer
Postat av: wiktoria

hej jag har en novell blogg om one direction och jag letar efter en gratis design. vet du någon som gör fina design om 1d?? xx

2012-08-10 @ 22:24:16
Postat av: Bethany

Gud vad taskigt! Lyssna inte på deras dumma kamentarer ni updaterar super bra igenligt mig! och jag tycker att de borde gå och slänga sig i väggen, för man kan inte ju uppdatera hela tiden man har ju ett liv utanför och det är inte bra att sitta framför datan för jag satt framför nästan hela tiden och nu behöver jag typ glasögon ): Men i allafall lyssna inte på deras dumma komentarer och fortsätt att uppdatera som ni gör! ♥

Hugs, Bethnay :)xx ♥

2012-08-10 @ 22:32:41
Postat av: Anonym

Skit i dom! Men ofta Olly är i Malmö nån som vet om han kommer till Göteborg? :D

Svar: Nej, han var i Kalmar igår, Malmö idag och åker till Stockholm imorgon, sen åker han hem på söndag. :(
Johanna Malmgren

2012-08-10 @ 22:36:00
Postat av: Petra

jag ska se honom imorgon! jag längtar som f#n! Han är BÄST! han var så gullig idag på Sommarlov! ;)

2012-08-10 @ 23:04:43
URL: http://petrasponny.blogg.se
Postat av: Alexandra

Innan hon/han kommenterar så kan han/hon lära sig stava så slipper det bli mer pinsamt! :)
Jag vet hur det är att ha en novellblogg och ibland orkar man bara inte uppdatera eller så hinner man bara inte!
Så blunda för dom kommentarerna och se alla posetiva! :)
Jag ska faktiskt se Olly imorgon! Åkte från Göteborg upp till stockholm för att se honom så det kommer nog bli grymt! :D

2012-08-10 @ 23:08:30
URL: http://Theonedirectionnovells.blogg.se
Postat av: Lovisa

Förstår att ni tycker att det är tråkigt med sådana där kommentarer, det är riktigt fult gjort! Men jag tycker att ni uppdaterar hyfsat bra och varje gång man ser att en ny del är uppe blir man superglad! Ni skriver jättefint och man längtar verkligen tills en ny del är ute. Keep up the good work och ha det bra! Kram Lovisa

2012-08-10 @ 23:20:43
Postat av: felicia

Förstår exakt vad ni menar, fick en liknande och mitt kapitel hade inte sparats så fick snabb skriva, inte så peppande, men lyssna inte på dom :)

2012-08-10 @ 23:28:28
URL: http://minnoveller.blogg.se
Postat av: ANONYM

Tjenare tjenare!! Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till med uppdateringen, är en 13 årig tjej som inte har så mycket för mig. Skulle vara askul att få hjälpa till, har faktiskt redan några idéer hihi!! Jag fattar om ni redan har hittat nån eller om ni vill ha nån äldre eller nån ni känner men jag är definitivt frivillig!!
Hör av er!!
KRAM

PS. Just nu är mitt namn ANONYMT, men det kommer senare om ni väljer mig.....

2012-08-10 @ 23:29:59
Postat av: Eb Bieber ♥

Jag vill se Olly men vill inte dra dit helt alone.. :((

Ta inte åt er. Klart det gör ont osv. Men ändå. Jag har en novellblogg jag med, uppdateringen är helt okej, dock tog jah bort sen första då jag inte var så nöjd med den, det var typ uppvärmning. Men snart ska jag börja på en ny, handling o allt är uppe , hur som helst. Försök njuta av sommarlovet & skit i äckliga småbarn som tror de är något. Jag vet själv hur jävla svåååårt det är att uppdatera varje dag. Klart man blir glad av en ny del, men man har ju som sagt ett liv bakom bloggen. :) take care xoxo Eb.

2012-08-10 @ 23:34:54
Postat av: Dipzi

Lyssna inte på de!! Ni är grymma och ni har också ett liv!! Man får tänka säg in i er situation. Lyssna inte på de kommentarerna de år bara avundsjuka för att ni har en så stor novell!! Och den som vill ha nått gott får vänta länge;) men kom ihåg att ni är världens bästa<3

2012-08-11 @ 00:11:16
URL: http://dipzi.blogg.se
Postat av: Dipzi

Lyssna inte på de!! Ni är grymma och ni har också ett liv!! Man får tänka säg in i er situation. Lyssna inte på de kommentarerna de år bara avundsjuka för att ni har en så stor novell!! Och den som vill ha nått gott får vänta länge;) men kom ihåg att ni är världens bästa<3

2012-08-11 @ 00:11:17
URL: http://dipzi.blogg.se
Postat av: Ifrah

Vilka jävla idioter dom e har inget bättre för dig än att skriva taskiga saker om två underbara läsare kan bara säga en sak gå och häng er heters !!!

2012-08-11 @ 00:35:38
Postat av: Tilde

Jag kollade på TV:n han var jättesöt! Jag ska kolla om jag ser er! :D xxx

2012-08-11 @ 00:46:40
URL: http://Theonedirectionstory.webblogg.se
Postat av: Ida

Jag förstår att det måste ta jättelång tid med allt skrivande. Hon eller han som skrev den där kommentaren skulle nog inte kunna uppdatera en novellblogg lika ofta som ni gör. Dessutom verkar inte hon/han vara särskilt bra på att skriva heller...
Äh, den som skrev den där kommentaren har iallafall fått sitt straff. Det måste vara ganska pinsamt för hon/han att gå in på bloggen och märka att ni har "publicerat" kommentaren i ett inlägg. Haha!

2012-08-11 @ 02:19:22
Postat av: Lovisa

Ta inte åt er! Det är klart att ni inte sitter vid datorn dygnet runt för att uppdatera på sommarlovet! Det är helt förståeligt!

2012-08-11 @ 08:29:29
URL: http://onedhearts.blogg.se
Postat av: Emmeli

Förstår att det kan kännas jobbigt. Men jag tycker att ni har en väldigt bra uppdatering, då ni får till så sjukt bra delar! (:
Keep on girls x

2012-08-11 @ 08:44:28
Postat av: Lollo

Skörast att det e lite tråkigt att det inte e nya noveller när man går in, men jag förstår! Jag bloggar inte heller varje dag på min blogg!
Fortsätt bara skriva så får man ju vänta lite :)

Dn som väntar på något gott, väntar aldrig förlänge :)

2012-08-11 @ 09:03:46
URL: http://Www.lollostar.blogspot.com
Postat av: Elin

klart ni har en fritid också! kram på er!<3

2012-08-11 @ 12:16:20
URL: http://ellolavich.devote.se
Postat av: Gabriella

Ta den tid ni behöver! :) Själv tycker jag att ni skriver rätt mycket, för att vara sommarlov. :)

2012-08-11 @ 12:23:21
Postat av: Gabriella

Ta den tid ni behöver! :) Själv tycker jag att ni skriver rätt mycket, för att vara sommarlov. :)

2012-08-11 @ 12:23:30
Postat av: Hanna :)

ta inte åt er av komentarerna. ni uppdaterar super bra. alla behöver ett liv också. :)

såg er på sommarlov :)

2012-08-11 @ 12:46:13
Postat av: Elin

Hej :)
Jag tycker att den personen är skittaskig,jag tycker ni uppdaterar jättebra och tycker ni gör ett väldigt proffsigt jobb med bloggen.
Har själv en novellblogg,och ibland är man helt tom på ideer!
Men ha en bra dag!

2012-08-11 @ 16:39:01
Postat av: Matilda. c:

Såg Olly i Kalmar i torsdags, så j-vla grym va han! <3

2012-08-11 @ 19:03:22
URL: http://www.nattstad.se/matildahagmans
Postat av: Frida

TJEJER, lyssna inte på de som skriver så! Vi alla förstår att ni har sommarlov precis som oss och detta är helt förståeligt. Dessutom har ni superbra uppdatering även fast det är sommarlov! Jag blir alltid så glad när jag ser att det kommit upp en ny del :)

Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till med eran uppdatering i höst om det behövs, men jag börjar själv nian som Angelica så jag kommer nog också ha en del plugg.. Men jag vill gärna, det hade varit jättekul!

Go girls!

2012-08-11 @ 19:47:37
Postat av: Elma

Asså jag fattar inte bara sånna personer? liksom jag vet en novellblogg som inte har uppdaterat på snart 3 månader för att dem vill njuta av sommaren och samla massa med nya tips, inspiration och idéer! Och jag förstår dem! Men att man ska klaga på att man inte har uppdaterat en ny del på typ 2 dagar är bara så jävla lågt och omoget så att det inte är sant! Massa med kärlek till er! Ni är bäst!

2012-08-11 @ 19:57:45
Postat av: Mandiish<3

Japp.. Vet hur det känns själv, hatar sådana kommentarer, har en 1D novell blogg med 200 läsare varje dag, men jag uppdaterar med 1-2 varje dag :) ibland 3, så får inte värst mycket sådana kommentarer men när jag får det, nja, det är inte så värst kul asso.,.. Man blir deppig och får inget sug av att skriva som man kan få ibland, det liksom sätter sig i skallen och sitter där och gnager,, ahh hatar sånt, ÅNGEST, men jag älskar er novell, och det skulle vara en ära att hjälpa er med uppdateringen kram<3

2012-08-12 @ 00:15:02
URL: http://NOVELLONEDIRECTION.DEVOTE.SE
Postat av: Tilda

Nej gud vad taskigt!:( Jag har också en novellblogg, så jag fattar hur svårt det är att hinna uppdatera bra! Älskar era noveller btw!:D
Kan ni hjälpa mig att fixa design till min novellblogg? För den är helt vit nu, där hör ni hur bra jag är på att fixa sånt!;) Tacksam för svar!

2012-08-12 @ 11:41:44
URL: http://oneednovelll.blogg.se
Postat av: Anonym

När var var Olly i malmö och varför visste man inte om det?

Svar: I fredags och varför inte du visste om det har jag ingen aning om :p
Johanna Malmgren

2012-08-13 @ 09:41:06
Postat av: Emmis

Jag förstår er, har själv en novellblogg och vet att det inte alltid är så lätt att skriva hela tiden.

2012-08-28 @ 11:02:26
URL: http://novelldiirectiion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback