Svar på era frågor, plus en video ♥

Hej jag undrar hur många det är som skriver på den här bloggen?
Svar:
Vi är två som skriver här.

1. Favoritårstid?
2. Favoritlåt ur Take me home? Finns det någon särskild anledning till varför?
3. Take me home vs Up all night?
4. Hur länge har ni varit vänner? (:
5. Inte för att vara creepy, men var i Sverige bor ni? Storstad? o.o Kanske ni svarat på det här tidigare men har endast nyligen börjat läsa här så... ;x
Det var allt! Tack för att ni skriver grymma noveller för oss att läsa (: Kram ♥
Svar:
Angelica:
1. Måste nog säga sommar!
2. Little things, Last first kiss, Rock me, Heart Attack, They don't know about us, Summer love, Loved your first... okej ska sluta men seriöst så gillar jag alla låtar otroligt mycket av den enkla anledningen att alla låtar är så himla bra och antingen är de bra upptempo låtar, bra lyrics eller bra budskap.
3. Måste nog säga Take me home, även om Up all night alltid kommer vara ett speciellt album. Deras första och det har jag även signerat!
4. Sen jag kunde gå och prata typ.
5. En liten stad i mellersta Skåne!
Tack för du läser, kram ♥
Johanna: 1. Tror också jag säger sommar men älskar vintern om det är snö ute! 
2. Just nu är nog Over Again favoriten, men det går egentligen inte att välja en för favoritlåt skiftar hela tiden. Jag har nog olika favoritlåtar beroende på vilket humör jag är på.
3. ahh, det går inte att välja. Men måste nog också säga som Angelica att Take Me Home är bäst, men Up All Night kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta efter det var deras första album.
4. Sedan Angelica kunde prata och gå, men jag hängde alltid efter henne innan dess också! :)
5. Samma stad som Angelica, i en liten stad i mellersta Skåne! 


Varför skriver ni inte på engelska? Det låter mer verkligt om ni har dialogerna på engelska.. iallafall när killarna pratar.. :)

Svar: Alltså, det tar lång tid att översätta allt och som ni märker så har vi ju inte världens bästa uppdatering. Dessutom finns det folk som läser som är ganska unga och de kanske inte förstår osv. Kanske att vi kör på det nästa gång, vad vet jag!

Hur gamla är ni? Och hur långa är ni?

Svar:
Angelica:
Jag är 15 år och runt 155 cm kort.
Johanna: Jag är 17 år och ungefär 165 cm lång.

1. hur gamla är ni? 2. är huvudpersonen relaterad till er själva? 3. vet ni om Niall dejtar någon eller är han den enda som inte gör det? :)
Svar:
Angelica:
1. Jag är 15 år.
2. Nepp!
3. Han är singel tror jag.. vet inte mer än någon annan.
Johanna: 1. Jag är 17 år.
2. Nej, det tycker jag inte i alla fall.
3. Tror han är singel, han har ju inte sagt något annat så.


1. hur många bloggar läser ni?
2. vilka bloggar?
3. har ni träffat killarna? :)
Svar:
Angelica:
1. Menar du noveller eller vanliga? Noveller är typ inga och vanliga är en del.
2. Kenza, Foki, Tyra, Tinkerbella och massa mindre bloggar. Vänners bloggar. Kollar runt på småbloggar jätteofta!
3. Nej, men kan väl hoppas att ett mirakel händer när vi åker till London i februari för att gå på deras konsert. Någon annan som ska till London och se dem då? Vi ska se dem den 24/2.. någon mer? :)
Johanna: 1Hmm, jag läser typ inte alls många bloggar. Kanske fyra eller fem stycken.
2. Jag läser typ bara vänners bloggar.
3. Nej tyvärr, om ett telefonsamtal inte räknas? ;) Men håller fortfarande hoppet uppe på att jag ska få chansen att träffa dem i London.


Hur ofta kommer det nya delar? :)
Vart får du din inspiration att skriva? :)
Vilka andra novellbloggar läser du? :)
Svar:
Angelica:
När vi har tid och lust att skriva! Inspiration får jag från massor, allt från vad som händer i verkliga livet, från TV-serier, filmer, bilder och allt. Jag läser inga noveller just nu faktiskt.
Johanna: När vi känner att vi har tid, ork och lust att skriva, samt när vi har idéer.
Får väl inspiration från lite allt möjligt, grejer som händer i vardagen, filmer tv-serier.
Inga just nu. Har läst många, kommer dock inte ihåg vilka det var.


Vilket år är ni alla födda?
Vilka novellbloggar brukar ni läsa?
Vilka har ni hört är bra/rekommenderar att jag ska läsa? (jag gillar i princip allt förutom om killarna inte är kända i en novell)
Har de bra och jag hoppas verkligen att ni orkar/vågar göra en video! :)
Svar:
Angelica:
Jag är född 97. Läser inga noveller så har intenågon att rekommendera, sorry! Tyvärr blir det inga svar i en video men ni får en liten video iaf, titta längst ner! :)
Johanna:
Jag är född 1995. Läser inga novellbloggar och har heller därför inga att rekommendera.

Hej jag undrar varför liam och daniell gjorde slut och nu är dom ihop igen?
Svar:
Angelica:
För att de är två dumma människor som inte fattar att de är gjorde för varandra... haha, nej men ärligt talat så tror jag att det var pga av killarna var borta så mycket och Danielle fick mycket hat osv. Det är nog inte lätt att vara varken Liam eller Danielle men vi får vara glada att de är tillsammans igen. :)
Johanna: Svarar exkat samma som Angelica, men jag är bara verkligen glad att de är tillsammans igen. De två är ju som gjorda för varann! 

Hej❤
Finns det nån chans att man får vara med i novellen?
Svar:
Nej, inte vad vi planerat iaf. Det är supersvårt att ta med folk i en novell när man inte känner personen. Man ska försöka få med massa person beskrivningar osv och då är det supersvårt att ta med någon man aldrig träffat.

Varför skriver ni inte engelska dialoger på engelska? Det är verkligen svårt att veta.. ;)
Svar:
Jaadu på ett sätt gillar vi inte och blanda svenska och engelska men vi får se till nästa gång.

Måste bara säga att ni skriver bäst
1. Länkbyte?
2. Vilka noveller läser ni?
3. Vem av killarna är er favvo?
Svar:
Angelica:
Tackar :).
1. Vi gör tyvärr inte det just nu.
2. Nooone
3. Först var det Harry och sen Louis och Liam typ men just nu är det ingen. Jag bara gillar dom så otroligt mycket allihopa!
Johanna: Tack så mycket! :D
1. Tyvärr gör vi inga länkbyten för tillfället.
2. Inga :/
3. Nu kom den där svåra frågan. Först föll jag för Harry, sen för Niall och nu vet jag inte längre, jag gillar alla så otroligt mycket! 


Hej! Jag har en novellblogg med min bästa kompis men vi har såååååå dålig uppdatering så jag undrar hur ni får inspiration? :D Kram :)
Svar:
Angelica:
Som jag skrev innan så får jag det mycket från TV-serier, filmer, saker som jag hör händer i verkliga livet, kanske från twitter, böcker, facebook osv osv. Man måste bara våga tänka stort och våga utveckla sina tankar.
Johanna: Som Angelica svarade. Man får liksom tänka på verkligen allt som skulle kunna hända i verkliga livet också. Ifall det är något drama på facebook kan man hämta inspiration från det och så.

Jag undrar vart ni får er insperation ifrån? Är det ifrån bilder, låtar, verkliga livet, händelser?
Svar:
Angelica:
Som jag skrev, från sånt är det för mig.
Johanna: Japp, får inspiration från inprincip allt som händer runt omkring mig.

1.vilka tycker ni är dom bästa novellbloggarna (utan eran då).
2.Har ni träffat killarna i så fall hur var det?
3.Varför började ni skriva noveller??
4.Finns det någon annan artist/band som ni gillar
mycket?
5.Skriva/läsa novell?
6.Läsa bok/kolla på film
Det var allt jag kom på men ha det bra!
Svar:
Angelica:
1. Läser inga så vet inte.
2. Nej tyvärr!
3. För att... jag läste några Bieber noveller (som var grymma även om jag inte gillade Justin) och Johanna läste också sen ville vi läsa om One Direction, men det fanns inga så vi bestämde oss för att starta en egen!
4. Ed Sheeran, Olly Murs, Little Mix, Demi Lovato, Bruno Mars... ja mina spotify listor består inte bara av 1D-musik!
5. Skriva helt klart!
6. Kolla på film!
Ha det bra själv :)

Johanna:
1. Vet inte, för jag läser inga.
2. Nej tyvärr, men har pratat med Niall i telefon och det var alldeles underbart och kändes helt totalt overkligt.
3. Jag läste riktigt många Bieber noveller, och ville läsa om One Direction men hittade absolut inga. Så vi bestämde oss för att starta en egen novell om 1D så andra fans skulle kunna läsa.
4. Jag gillar faktiskt en hel del andra än One Direction. Jag lyssnar väldigt mycket på Olly Murs, Ed Sheeran, Demi Lovato Taylor Swift, Justin Bieber, Sons of Midnight, Ulrik Munther, Trey Songz och Tyler Ward.
5. Skriva! Orkar aldrig läsa! 
6. Kolla på film, det är för jobbigt att läsa, haha :) 


Hejsan! Jag håller på att skriva en novell! Jag har inte skapat en blogg än! Men jag ska när jag kommit in i novellen. Men, jag undrar om du vill göra en header åt mej? Kanske ska ha bloggplatsen.se
Tack på förhand!
Svar:
Angelica:
Känner att jag inte har så mycket tid osv, så nej tyvärr. Lycka till med bloggen!!
Johanna: Känner också att jag inte har så mycket tid till att göra det, så tyvärr. Men lyckat till! :D

Tack såååå mycket för alla frågor, superkul. Vi ska försöka få ut minst en del till detta år. Men novellen fortsätter vidare som vanligt nästa år annars. Det blev svar i text men in får en lite vinter/jul video. Hoppas ni haft en mysig jul och att ni får ett trevligt nyår. Massa kramar! 
 


Kommentarer
Postat av: Bella

Vem är vem i videon ? :)

2012-12-26 @ 15:41:30
Postat av: Lisa

Jätte bra novell! När kommer nästa del (alltså del.11)
längtar sjukt mycket! Det är bra att ni inte skriver på engelska för jag tycker det är väldigt jobbigt att översätta! Och så har jag en fråga till! Johanna kan du skriva i ett inlägg hur det va att prata med Niall och vad ni sa och vad han sa? Skulle bli sjukt glad! Och sen ville jag bara säga att ni är BÄST! /Lisa :D

2012-12-26 @ 17:19:28
URL: http://lisaandersson1.bloggplatsen.se
Postat av: Evelina

OMG, jag och min syrra och min kompis ska också till London och på samma konsert! Gud vad häftigt :) ungefär var sitter ni i O2? Grymt bra novell btw :D

Svar: Åh vad kul!!! Vi sitter på golvet, B1 ngn stans. Vet inte exakt rad, men ja på B1! Ni då? :)
Johanna Malmgren

2012-12-26 @ 21:11:51
Postat av: Evelina

Åh vad långt fram vi sitter högt upp på läktaren till vänster om scenen :) även fast det inte är de bästa plasterna ska vi ändå se amazing one direction haha :)

Svar: Jaaa man måste vara glad att man fått biljetter! Vad kul att vi ska på samma konsert, haha. :D
Johanna Malmgren

2012-12-27 @ 10:18:20
Postat av: Alva -

Hur i hela friden? Har Johanna snackat med Niall i telefon...Kan du inte göra ett inlägg om det.
Och om man får frågga..Varför pratade du med Niall? Vem ringde? Hur fick han/du tag på telefon numret?
SNÄLLA GÖR ETT INLÄGG OM DET!

2012-12-27 @ 16:38:46
URL: http://alvasonja.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej snälla jag vill bara be er en sak kan ni läsa min novell och kolla om den är bra snäälla jag vill veta vad ni tycker om handlingen och hur jag skriver och sång så snälla

2012-12-27 @ 17:14:37
URL: http://www.onediirectionstoryys.blogg.se
Postat av: Nora och Fanny

Hej vi är två tjejer som verkligen älskar era noveller! Vi har börjat skriva en själv och vi skulle vilja om ni kunde kika in på våran blogg och kanske läsa de kapitel vi har publicerat.

Kram Nora och Fanny

2012-12-27 @ 22:44:12
URL: http://onedstolemytime.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! :)
efter ganska exakt 8 månaders paus har jag börjat skriva min novellblogg igen! titta gärna förbi och läs :))

www.beautifulsoul.blogg.se

2012-12-28 @ 13:38:18
URL: http://beautifulsoul.blogg.se
Postat av: onedirectionfansfics

Skulle ni kunna göra inlägg om hur det var att prata med Nialler? xx

Svar: Kanskeee!
Johanna Malmgren

2012-12-28 @ 17:04:33
URL: http://onedirectionfansfics.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback