Enchanted by you - del 9

Johannas perspektiv

-Ingen fara, sa jag tyst. Han log lite, men han såg lite ledsen ut.
-Säker? Det var inte meninge...
-Det är lugnt! Sa jag och han log stort. Vad skulle jag ta mig till? Han satt ju inte sådär jättelångt ifrån mig. Jag skulle lika bra kunna hoppa på honom, krama om honom och kyssa han, men jag hindrade mig själv. Jag fick trots allt sitta bredvid honom och bara det fick mig att le större än någonsin.

_____________________________________________________________________________________
När Liam och Zayn spelat klart slängde sig Harry över en kontroll.
-Jag ska spela nu! Utbrast han. Alla kollade mot honom och han log stolt.
-Vem ska du möta? Frågade Louis. Harry kollade på oss alla och funderade lite. 
-Johanna? Sa han och jag hoppade till.
-Va? Nej, alltså, jag kan inte spe…
-Jag hjälper dig, sa Niall fort och jag log mot honom. Vad ”hjälper dig” innebar visste jag inte riktigt, men det lät gulligt och jag kunde inte direkt säga nej.
-Okej! Zayn gav mig kontrollen han haft och Harry startade ett nytt spel.
-Vänta lite, starta inte än! Utbrast Niall, Harry ryckte snabbt till och tryckte på någon knapp så han pausade spelet
-Men varför? Jag vill spela, sa Harry lite surt men han dolde ett leende.
-Johanna måste kanske veta vilka knappar som gör vad, svarade Niall och log mot mig. Harry nickade och lutade sig tillbaka i soffan med en djup suck och jag skrattade till lite.
-Okej, vi börjar med det viktigaste, du passar med ”krysset”, dribblar med ”triangeln”, lobbar med ”fyrkanten”, sa Niall och jag hängde knappt med.
-Lobbar? Sa jag förvirrat.
-Gör höga passningar, så när du passar de andra spelarna går bollen över dem, svarade Niall med världens finaste leende.
-Ah, okej, sa jag och jag såg i ögonvrån hur Amanda satt och skrattade åt mig. Jag kollade mot henne och försökte ge henne en seriös blick, men det gick inte. Jag brast ut i skratt och jag kände hur alla andra kollade konstigt mot oss.
-Kan vi spela nu? Frågade Harry och jag nickade mot honom.
-Go! Sa jag och han log. Bredvid Harry satt Julia och hon log lite.

-Alltså, hur gör man? Utbrast jag efter att vi spelat några minuter. Än hade Harry gjort 7 mål, medan jag knappt lyckats få spelarna att röra sig.
-Jag hjälper dig, sa Niall och la sina händer på mina. Mitt hjärta hoppade över några slag när hans händer nuddade mina. För några sekunder sedan önskade jag att jag var bättre på att spela FIFA, men nu gjorde det inte så mycket. Att få hjälp från Niall hade jag inget emot. Bara några sekunder senare gjorde en spelare från mitt lag mål och glädjen blev stor. Alla, förutom Harry, applåderade och jag kollade mot Niall.
-Wohoo, utbrast han och jag skrattade.
-Tack för hjälpen!
-Ingen fara, alltid kul att hjälpa söta tjejer, sa han och jag kunde inte låta bli att rodna. Hans fina ögon mötte mina. Varför skulle ha vara så perfekt?

Amandas perspektiv

-Vi ska bara gå ut och hälsa på alla fans, sa Liam och jag mötte hans blick. Han var så fin. Jag log mot honom och killarna gick ut ifrån rummet vi var i. När killarna stängt dörren lutade jag mig bak i soffan och andades ut, samtidigt som jag log stort för mig själv. Utan att säga ett ord till Johanna eller Julia kramade vi om varandra. Vi förstod varandra. Detta var sjukt. Vi som brukade tillbringa våra dagar där hemma, sittandes framför datorskärmen och kolla på bilder av One Direction. Men nej, nu hade vi suttit i samma rum, i samma soffa, spelat FIFA och andats samma luft som dom. Det var sjukt.

Tio minuter senare hade vi fortfarande inte lugnat oss. Vi gjorde några små glädje danser då och då. Jag stod framför soffan och dansade lite smått. Plötsligt öppnades dörren och jag mötte Louis blick. Jag ville bara sjunka igenom marken. Det var andra dagen jag träffade honom och jag lyckades skämma ut mig, totalt. Julia och Johanna var inte några stöttande personer i detta läge. Dom började skratta som aldrig förr och killarna gjorde det samma. Där satt jag mitt på golvet och var röd som en tomat. Det var ju inte riktigt vad jag tänkt mig.
_____________________________________________________________________________________
Smart där Amanda... don't you think so? Släng in massa kommentarer, så ska vi försöka fixa en del till idag/ikväll/inatt.
Följ oss gärna på bloglovin för att få reda på när nya delar finns at läsa! bloglovin
/Angelica & Johanna

Vill ni göra oss glada? Rösta på oss i 'blog awards' HÄR ,genom att kommentera 'Jag röstar på onedirectionnovell.blogg.se' eller liknande. Tack till alla som röstat so far!
Vi tävlar i kategorin 'bästa novellblogg' och vi tävlar endast mot JB-noveller. Hade varit kul att vinna över dom. 1D POWER! Så himla snällt av alla som röstat. PUSS
här trycker ni för att komma till inlägget, där ni kan rösta.


Kommentarer
Postat av: Mirja

Asbra!

2012-02-19 @ 18:07:19
Postat av: Jessica

Woho, hur bra somhelst!! :D

2012-02-19 @ 18:07:38
URL: http://https://twitter.com/JessicaNiall1D
Postat av: One Direction Novels

Haha,jag skulle bara ha skrattat om jag hade varit Amanda!! ((:

2012-02-19 @ 18:23:54
URL: http://onedirectionnovels.webblogg.se/
Postat av: Olivia

Ni är super bra hoppas det komme ett till idag inte alls försent :)

2012-02-19 @ 18:24:02
Postat av: Nathalie

Awkward för Amanda haha!! Men gullit kapitel :) Jag har röstat oxå för ni förtjänar verkligen att vinna!! xx

2012-02-19 @ 18:38:32
Postat av: Erika :)

Grymt bra! :D

Önskar att jag också kunde skriva så bra som ni kan, haha :)

2012-02-19 @ 18:39:40
Postat av: amanda

ganska trevligt att en av dom som är med i novellen har samma namn som mig!(hedrad)

älskar värkligen erat sätt att skriva, har läst alla noveller och sitter dirket jag läst klart och stirrar på skärmen i hopp om att ni har skrivit mer! ni är så himmla unerbara som gör mitt liv fulländat med den här novellen!

kram på er underbaringar!

2012-02-19 @ 18:44:33
URL: http://amandaroos.devote.se
Postat av: linda

haha fett kul, men skriv mer snälla :)

2012-02-19 @ 19:02:58
Postat av: matildalindgren

skriv mer!

Eran novell är så bra, har väntat hela dagen på det här :D

2012-02-19 @ 19:33:42
URL: http://matildalindgren.blogg.se/
Postat av: Sara

Najs! ;) :P

2012-02-19 @ 19:47:49
URL: http://myownsara.blogg.se/
Postat av: C'

Skitbra!!

2012-02-19 @ 19:47:52
Postat av: Felizia

Superduperbra!:D

2012-02-19 @ 19:49:45
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Miranda

Ni är superbra på att skriva ni borde ge ut en bok

2012-02-19 @ 19:53:05
Postat av: malin

Ni är sjuukt duktiga! Började läsa den idag och har nte tagit en enda paus! Haha bästa jaghar läst på läne!! :D

2012-02-19 @ 20:00:08
Postat av: Hanna :*

grym del! Följer er via bloglovin och har röstat på er :)

2012-02-19 @ 20:49:25
URL: http://fanbyharrystyles.blogg.se/
Postat av: Elin

sjukt bra! älskar den :D

2012-02-19 @ 21:00:36
Postat av: kitty

Assâ jag vill bara säga att ni är GRYMT bra pâ att beskriva personer. Särskillt Niall, tycker mer om han för varje gâng ni skriver<3

2012-02-19 @ 21:38:29
Postat av: Elin

haha nej så sött! men jag har en tävling på min 1D novellblogg där du har möjligheten att vinna en super fin earcuff! In och tävla med dig!



http://onedworld.blogg.se/2012/february/tavling.html#comment

2012-02-19 @ 21:44:58
URL: http://onedworld.blogg.se/
Postat av: Linda

Bääst :D mermermer!!! Sjukt bra:D

2012-02-19 @ 21:56:21
Postat av: Tilda

Varför måste du vara så duktig? :D

2012-02-19 @ 22:27:49
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Josefine

jättesuperbra! :D

2012-02-19 @ 23:06:55
URL: http://directionernovell.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jätte bara novell <333 vad är erat besöks rekord? ^^

2012-02-19 @ 23:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback