Everything about you - del 61

Louis perspektiv

Det var som om jag bjöd ut en tjej som Zayn gillar. Men, jag kunde inte hjälpa det. Men samtidigt kom alla tankar på Eleanor tillbaka. Hon var inte helt ute från min hjärna och jag hade redan börjat gilla någon annan. Vad var det med mig? Min tumme nuddade skärmen och meddelandet skickades iväg. Nervositeten spred sig genom kroppen och jag la mig ner på madrasserna, som vi fortfarande inte tagit bort, och drog täcket över huvudet.

___________________________________________________________________________
Matildas perspektiv

Jag satt i köket och hade precis blivit klar med läxan. Mobilen vibrerade till och jag tog upp mobilen. ”Hej Matilda, det är Louis! Hur är det? Vad gör du imorgon? Du vill inte träffas?”. Jag log för mig själv, men blev lite förvånad över hur han fått mitt nummer. ”Kan nog inte imorgon, men vad gör du nu? :) Och, hur fick du mitt nummer?” svarade jag och två sekunder senare ringde mobilen och jag hoppade till och blev lite nervös när jag såg att det var hans nummer.
-Hej, sa han glatt och jag log ännu en gång för mig själv.
-Hej, sa jag lite nervöst.
-Vill du träffas nu? Sa han och jag kände att jag blev varm inombords bara genom att höra hans röst.
-Ja, om du har tid så, sa jag snabbt och log stort, även om han inte kunde se det.
-Om en halvtimme?
-Ja, det går bra!
-Vart ska vi träffas? Frågade han.
-Du kan komma hit om du vill, sa jag utan att ens tänka efter. Bjöd jag precis hit Louis? Detta blev bara fel och fel. Jag kände han knappt. Men, på något sätt kände jag honom. Jag hade varit ett fan sedan jag såg dom för första gången i The X factor.
-Ja, är det okej om jag kommer om en halvtimme? Jag nickade för mig själv och kom sedan på att han inte kunde se mig.
-Eh, ja det går bra, sa jag lite förvirrat.
-Då ses vi! Sa han och sedan la han på. Jag stängde av samtalet och sedan log jag, riktigt stort. Louis Tomlinson skulle komma hit. Hem till mig. Inombords skrek jag av lycka, men jag insåg att han snart skulle stå utanför dörren. Min mobil vibrerade och jag fick tanken att det var Louis som smsade att han inte kunde. Men, det var Zayn. ”Hej, lust att träffas idag? :)”. Det högg till. Detta var inte bra. ”Jag kan inte just idag, ska träffa en vän, kanske en annan dag? :)” skrev jag och andades ut. Varför skulle han smsa precis nu? Jag ville träffa både Zayn och Louis, men nu hade jag bestämt att jag skulle träffa Louis och han visste inte om att jag och Zayn hade kysst varandra.

Jag sprang runt i hela huset och borstade igenom håret minst tjugo gånger innan Louis ringde på dörrklockan. Jag öppnade lite nervöst och möttes av världens finaste leende.
-Hej! Sa han och kramade om mig. Jag dog lite inombords samtidigt som jag kramade om honom. Jag var ett helt vanligt fan och nu stod Louis i min dörr och jag kramade om honom. Det var sjukt egentligen.
-Hej, sa jag lite efter och jag skrattade lite åt mig själv.
-Ska vi gå en runda, eller vara inne? Frågade han.
-Vi är inne, sa jag snabbt och han log.
-Okej!
Jag ville verkligen inte riskera att Zayn skulle lyckas vara ute och se oss eller att något annat skulle ske.

Liams perspektiv

När vi kom upp i Nialls lägenhet var klockan närmre fem och Louis var borta.
-Jag är iväg hos en vän, står det här på en lapp från Louis, ropade Niall från köket och jag blev lite fundersam, men tog istället upp min mobil och gick in på twitter. ”Have been chillin' today, hope you guys are okay!” skrev jag och inte många sekunder senare var mina mentions vid liv. Jag försökte svara några fans innan vi bestämde oss för att plocka undan alla madrasser och sedan gick jag, Zayn och Harry hem till våra egna lägenheter.

”Hej Liam, jag är hemma nu, så du slipper vara orolig! ;)” stod det i ett nytt sms från Sanna och jag log för mig själv, men kunde inte låta bli att ringa henne och fråga ut henne om den där killen.
-Hej Sanna! Sa jag så fort hon svarade och jag hörde att hon skrattade.
-Hej, jag är hemma nu! Sa hon och nu skrattade jag också lite.
-Så, träffade du William? Sa jag lite retfullt.
-Ja, sa hon tyst och jag var nära på att börja skratta ännu mer.
-Så, ni är tillsammans nu?
-Va!? Liam, neeej! Utbrast hon innan jag knappt hunnit snackat klart och jag kunde inte hålla mig för skratta längre.
_____________________________________________________________________________________
Fööörlåt att det inte kom någon del igår.. har ingen bra ursäkt, så därför får ni hata mig! Nej, men faktiskt, Johanna har inte haft någon tid alls denna vecka och jag har tagit på mig jobbet att skriva, så därför blir det lite kortare delar, men jag blir så glad när ni lämnar så fina kommentarer! Fredag imorgon.. vilket brukar innebära dålig uppdatering, men jag ska verkligen försöka skriva! 
/Angelica & Johanna

UPDATE;
Vi glömde inte att Zayn fyller år!
Nej, men tänkte inte på det när jag la upp delen bara, men självklart har vi skrivit grattis på twitter och så. Vår fina kille blir 19 år. Vee elscaday!


Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra och ni har varit så duktiga med uppdateringen på lovet så nu förtjänar en paus :)

2012-01-12 @ 21:25:25
Postat av: Josefine

vi hatar dig inte, det går nog inte om jag tänker efter! jättebra del, triangeldramat drar igång känner jag... :D

2012-01-12 @ 21:31:40
URL: http://directionernovell.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Den här delen va awesome även om den var kort jag blir alltid lika glad när jag ser att ni har uppdaterat:D Hmm undra vad som händer mellan Sanna och William hehe längtar tills nästa del!!! Ni äger!! xx

2012-01-12 @ 21:32:18
Postat av: Hajrija

skit bra!!

Men ni har glömt att skriva HAPPY BIRTHDAY ZAYNSTER!!:Dxx

2012-01-12 @ 21:45:38
URL: http://trefantastiska.blogg.se/
Postat av: Anonym

SNÄÄÄÄLLLLAAAA LÅT SNNA OCH HARRY BLI TSM, PLZ PLZ PLZ PLZ!!!!!

2012-01-12 @ 21:59:38
Postat av: Anonym

Sanna är 11 år o_o

2012-01-12 @ 23:32:39
Postat av: Jessica

åhh vad spännande den är!! tycker så synd om zayn! men louis och matilda verkar passa så bra ihop..! :)

Postat av: Emelie

ni har varit extremt duktigt på att uppdatera på lovet och ni förtjänar en paus ibland med.

grymt bra del!

2012-01-13 @ 00:30:21
URL: http://emelliie.myshowroom.se
Postat av: Felizia

Önskar just nu att Sanna var äldre O.o Sjukt bra skrivet! ^^

2012-01-13 @ 15:38:41
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: DANIELLA DEN BÄSTASTE!!!

ASBRA!



läs min novell : Thatonething.blogg.se



NYSTARTAD!

2012-01-13 @ 15:50:09
URL: http://thecupcake.devote.se
Postat av: Ida

Liam verkar vara som en storebror , haha :')

2012-01-13 @ 16:54:27
URL: http://allaboutnovels.blogg.se/
Postat av: ellen

OMGGGGGGGGGGg aaassssbra novell! kollar in på den minst tre gånger i halvtimmen! ni har uppdaterat asbra och såklart förkänar ni en paus men såklart vill man bara ha mer o mer :))

2012-01-13 @ 17:49:17
Postat av: Anonym

Haha vad ät det på gång mellan liam och sanna? ;)

2012-01-13 @ 19:17:20
Postat av: Eve

Meeeeeer!! :) <3

2012-01-13 @ 21:50:04
Postat av: linda

Jättebra! :D

ni behöver inte komma med ursäkter, det är skola och läxor osv.osv. ^^) Vi förstår er :)

2012-01-14 @ 00:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback