Everything about you - del 63

Matildas perspektiv

Han hade tagit en liten paus från att kittla mig men istället satte han sig ovanpå mig, men utan att lägga någon tyngd på mig, med ett ben på varje sida. Han kommer närmre och närmre mitt ansikte och trycker mjölet rakt i ansiktet på mig och ler stolt. 
-Du är fin när du har fullt med mjöl i ansiktet, du är alltid fin, sa han och jag kände hur min kinder blev lite varma.

_____________________________________________________________________________________
Hans ansikte kom närmre och närmre, han kollade rakt in i mina ögon och jag kollade in i hans ögon. Det kändes som han förtrollade mig med sina ögon, det kände som jag var i en annan värld.
Han kom ännu närmre och jag kunde nu känna hur han andades mot mig. Efter bara några sekunder kände jag hans läppar mot mina, jag besvarade hans kyss som var helt underbar. Men jag visste inte om detta var riktigt rätt. Jag drog mig undan, genom att vända mitt huvud åt sidan och Louis kollade besviket på mig, han såg inte alls glad ut så han reste sig upp och det gjorde jag med. Jag gick och satte mig i soffan, då kom det några tårar. Varför vet jag inte, men det kändes så rätt men ändå så fel. Jag gillade verkligen Louis, men det kändes samtidigt så taskigt mot Zayn. Plötsligt kände jag en arm över min axel, men jag kollade inte upp för jag visste att det var Louis.
-Förlåt, det var inte meningen att det skulle bli såhär, sa Louis tyst med sin underbara röst.
-Louis, du ska inte behöva säga förlåt, sa jag och kollade upp mot honom.
-Men det är bara det att jag gillar dig väldigt mycket, alltså jag gillar dig som mer än en vän.
-Jag gillar dig också, väldigt mycket. Fast det känns så taskigt mot Zayn ifall jag blir tillsammans med dig för jag vet att han gillar mig riktigt mycket.
-Matilda, jag har märkt att han gör det. Men på vilket sätt gillar du honom? Frågade Louis och jag visste inte riktigt hur jag skulle svara. Han satte sig tillrätta i soffan, med armen kvar runt om mig.
-Ehm, asså…jag gillar honom, men jag tror det är mer kompiskänslor. Det känns inte riktigt rätt med honom. Jag kände inte dom fjärilarna i magen när Zayn kysste mig, det kändes inte alls så underbart som när jag kysste dig.
-Vänta, va? Har Zayn kysst dig? Sa han förvånat och jag kände hur han tog bort sin arm från mig.
-Ja, på den festen där jag träffade honom, sa jag och tittade ner i soffan.
-Men jag är ändå glad att jag träffade han då, för annars hade jag kanske aldrig träffat dig, fortsatte jag och jag kände hur Louis la tillbaka sin arm runt mig.
-Men är du säker på att du bara gillar Zayn som en kompis?
-Ja, men jag är så rädd för att han ska bli sårad ifall han får reda på att jag gillar dig och du gillar mig, sa jag lite osäkert.
-Men, han behöver inte veta något? Inte än, sa Louis lite tyst och jag suckade och mötte hans blick. Hans fina ögon fick hela mig att smälta.
-Men Louis, jag vill ju kunna träffa dig, utan att behöva hålla det hemlig, sa jag.
-Jag med, sa han tyst och sedan uppstod en tystnad. Ingen pinsam tystnad denna gången. Jag kollade runt mig och såg allt mjöl vi kastat och jag såg att även Louis kollade sig runt. Jag mötte hans blick och båda av oss började skratta.

Efter att vi torkat upp de mesta av mjölet satte vi på en film istället för att fortsätta baka. Vi fortsatte snacka och vi var inte så inne i filmen. Vi hade ju trots allt inte känt varandra så länge, så vi berättade mycket om oss själva, även om jag redan visste mycket om Louis. För varje sak han sa, för varje leende han visade och för varje blick jag fick blev jag som kär på nytt. Jag hade alltid varit kär, i alla killarna. Men detta var speciellt. Jag var inte bara ett fan som var galen i dom. Louis satt hemma hos mig, i min soffa och jag var kär i han. På riktigt.

Alicias perspektiv

”Är du hemma? Ska vi träffas lite?” Skrev jag till Niall och en halv minut senare svarade han ”Ja, du kan komma hit!” skrev han och fem minuter senare stod jag utanför hans dörr och knackade lite lätt på dörren. Jag öppnade och möttes av ett stort, fint leende.
-Hej, sa jag snabbt innan hans läppar mötte mina och jag kramade om honom hårt. Det fanns ingen bättre känsla än att känna hans läppar mot mina och hans armar runt mig. Jag skulle vilja stoppa tiden och bara stå kvar här för en stund.

Klockan var närmre halv åtta på kvällen och vi satt ner i soffan och snackade. Jag fick synd på Niall gitarr.
-Får jag prova? Sa jag och han nickade.
-Kan du spela?
-Ehh, nej, sa jag och skrattade. Jag provade att spela och insåg då att jag förmodligen inte riktigt hängt med på musiklektionerna i Sverige.
-Du får lära mig, sa jag och satte mig i soffan med gitarren. Niall log mot mig och satte sig bredvid mig.
_____________________________________________________________________________________
Inte för att ni var bäst på att kommentera, men för att ni som kommenterade sa så snälla saker! Haha, här har ni lite Niall-Alicia och ja, vi vet att dom inte varit så mycket nu, men vi tycker det är kul att kunna blanda lite!

Vi tänkte ha en lite mini-tävling, läs nu noga!
Vi får ofta kommentarer i form av 'kolla in min nya novellblogg' , eller typ 'jag har startat en novell om killarna, det hade betytt mycket om ni ville kika in där' osv, så nu är det dags att faktiskt länka några novellbloggar! 
Så, om ni nu har en novell ska ni kommentera här varför just NI läser vår novell, vad ni gillar med den osv och även berätta varför just du skriver en egen novell. Vissa av er har ju kommenterat att ni fått inspiration från oss och ja, det finns väl många anledningar till varför man börjar skirva.

Vi kommer gå in och läsa minst en del på varje novellblogg och sedan kommer vi länka några stycken novellbloggar och kanske skriva lite om er novell! (Förmodligen i ett separat inlägg)
Det spelar absolut ingen roll om ni har en nystartad novell eller inte, bara släng in era kommentarer och sedan ska vi se till att hitta några noveller som vi gillar! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

aww så bra!!!! älskar den! looouiiie<3

2012-01-14 @ 22:42:35
Postat av: Josefine

Jag läser eran novell för att den är gryym! jag älskar sättet ni skriver på, den är verklighetstrogen. Jag älskar att ni skriver från flera olika perspektiv, ni lyckas liksom få med alla killarna i en och samma novell. Varje dag klickar jag in på novellen för att kolla om det har kommit upp en ny del flera gånger.

Varför jag skriver en egen novell? asså jag har alltid gillat att skriva berättelser. I skolan så var det alltid jag som skrev längst berättelser, och förra året tvingade min lärare mig att få läsa upp min berättelse för hela klassen, bara min! Sedan började jag gilla 1D, jag började läsa eran novell och blev sugen på att skriva en egen så jag gjorde det. men jag vågade inte visa den för någon annan (rädd för att ingen skulle gilla den.) men när jag hade skrivit 20 sidor eller något så tog jag mod till mig och startade en novellblogg. Har väl inte fått så jättemånga läsare men dom jag har är underbara! Men egentligen spelar det ingen roll, jag skriver för att jag tycker det är kul inte för att jag vill få uppmärksamhet. Inte ens min bästa kompis läser den... haha men det var väl det. jag kommer aldrig sluta läsa eran novell btw, älskar den! <3

2012-01-14 @ 22:48:18
URL: http://directionernovell.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Nu blir det ju inte direkt som ni hade tänkt er, min jag har en kompis som skriver en novellblogg. Både hon och hennes novell är underbar. Hon är väldigt duktig på att skriva, hon hittar på roliga kommentarer från killarna, gör en bra story och får en att bli kär i hennes zayn som hon beskriver honom. Jag vet att hon blev inspirerad av er att börja skriva en egen och det är jag tacksam för, för hennes novell är amazayn! Hon förtjänar oändligt med läsare, därför borde ni länka hennes blogg! beautifulsoul.blogg.se

Tack för att ni inspirerade min bestie till en av världens bästa 1Dbloggar ;)

2012-01-14 @ 22:58:26
URL: http://beautifulsoul.blogg.se/
Postat av: klara

Älskar eran novell! Det är en av dom bästa som jag läser och jag får alltid en känsla som om jag är tjejen ( haha jag tänker mig in i situationen) jag började läsa eran novellblogg när jag precis hade börjat gilla 1D och sen så blev det något fel med min dator så jag satt inte vid den på en rätt lång tid och då glömde jag bort vad alla bloggar som jag följer heter och när jag gick in på en sida (som jag trodde var denna) så var det fel och jag blev ledsen.

jag och en annan tjej startade en novellblogg i december och jag har skrivit nästan alla delar men skit samma.

jag får faktiskt lite inspiration från eran blogg (jag kopierar inte men ah ni fattar) och så.

Kramisar;-)

2012-01-14 @ 23:01:26
URL: http://novellaboutonedirection.blogg.se/
Postat av: Anonym

aa vad bra! men jag vill fortfarande att zayn ska få henne och att louis ska gå tillbaka till eleanor! :)

2012-01-14 @ 23:13:59
Postat av: wilma

meeer!

2012-01-14 @ 23:16:44
Postat av: jenna

jag har ingen egen novellblogg, men jag vill bara nämna att jag fortfarande tycker att er novell och att jag vill ha mer. ifall ni glömt det. ;)

2012-01-14 @ 23:23:10
Postat av: linda

Jättebra igen! :)

Alltid lika kul att se ett nytt inlägg!! :D

2012-01-14 @ 23:23:27
Postat av: Nathalie

Suuper bra!!! En av många saker som jag gillar med eran novell är att ni inte har med bilder till de olika delarna för då får man typ en egen bild i huvudet av hur allt ser ut och så :) x

2012-01-14 @ 23:57:12
Postat av: Anonym

GRYMT KAPITEL! Snälla, kan Sanna och Harry bli tsm? Snälla, snälla, snälla, snälla!!!!

2012-01-15 @ 00:31:50
Postat av: Felizia

SKITBRA! :D

2012-01-15 @ 02:44:51
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Sara

För det första var det här ett grymt inlägg. Jag skriver en novell för jag tyckte alla andra jag hittade var så mesiga( inte er då, annars hade jag inte läst den..) & skrev så korta inlägg & jag älskar själv att skriva så jag bestämde mig för att starta en egen. Tyvärr går jag på gymnasiet & det är sjukt mycket plugg så det blir tyvärr inte så många inlägg men jag gör det så fort jag sitter vid datorn. :')

2012-01-15 @ 10:47:38
URL: http://directionlove.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha hann inte kommentera klart! Jag gillar eran för att sen är så lättläst & enkel och det är roligare att läsa eran än alla andra jag hittat för dom komplicerar allt så mycket att man inte alla förstår nästan vad den handlar om. :)

2012-01-15 @ 10:49:40
URL: http://directionlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag har läst eran novellblogg sen i Juni ungefär, det var den första jag hittade! Och jag läser den fortfarande, den är så bra denna novell och den andra. Jag fastnade direkt. Det jag älskar med eran novell är att man VERKLIGEN kan tänka sig att mab är i tjejens position eller bara något osynlig person som är med och ser allt om ni fattar hehe. Jag börja skriva en novell för att jag läste ganska många noveller sen fick jag idér i huvudet så började jag bara! :)

2012-01-15 @ 10:50:03
URL: http://nevergiveuponlove.blogg.se/
Postat av: Eve

jättejättejättejättejättebra del!!! :) <3

2012-01-15 @ 10:54:35
Postat av: Anonym

Det här inlägget var jätte bra! Louis och Matilda är så söta! Jag hoppas bara att Zayn inte blir för ledsen... Han kanske också hittar en tjej :D

Älskar eran novell!!! <3

2012-01-15 @ 11:38:35
Postat av: Lina

Lika bra som vanligt!! :-)

2012-01-15 @ 11:45:45
Postat av: Olivia

Jag läser eran novell av flera olika anledningar. Ni är såklart riktigt duktiga på att skriva. Sedan så varierar ni era ordval och man får läsa i flera olika personers perspektiv. Ni uppdaterar bra och får fram karaktärernas personligheter. Era miljö och person beskrivningar är också sjukt bra och man kan lätt föreställa sig hur allt ser ut.



Jag vet inte varför jag skriver. Jag vill heller inte säga att jag är duktigt på att göra det men allt handlar om inspiration för mig. Egentligen skulle jag aldrig lagt upp min novell på Internet, utan det var min kompis som övertalade mig. Det är såklart kul att skriva speciellt när man får så många fina kommentarer. Men jag skriver nog mest bara för att det är kul.

2012-01-15 @ 13:05:09
URL: http://momentsintime.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag läser eran blogg för att ni gör så att jag älskar killarna ännu mer. Allt ni skriver kanske inte stämmer, till exempel hur det ser ut i deras lägenhet eller liknande, men ni framhäver ändå hur dom faktiskt betér sig och hur man tror att deras personligheter är!

Ni var den första novellbloggen jag läste om killarna, och jag har läst sen typ andra kapitlet på förra novellen :)

Ni skriver verkligen sjukt bra! Det var ni som fick mig att börja läsa noveller om One Direction! :) Ni skriver verkligen erklighetstroget och allt sånt som en novellblogg ska ha för att bli läsvärd!



Jag skriver för att jag tycker det är roligt att få ner min fantasi på papper (datorn i detta fall), och för att få lite feedback på det jag skriver. Vill liksom veta om det är något jag kan förbättra och så :) (dessutom blir man ju bättre på Svenska språket och får bättre betyg, fast det kom jag på nyss så det är ingen anledning egentligen), men hoppas det räcker som ett svar! Tack för att ni skriver :) Kram!

2012-01-15 @ 18:47:26
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: Ida

spelar det någon roll om det är en novell om killarna eller inte ? :O

2012-01-15 @ 21:07:08
URL: http://allaboutnovels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback