Everything about you - del 67

Alicias perspektiv

När Nialls varma hand kramade om min log jag lite.
-Hej! Sa hans mamma glatt och gav mig en lätt kram.
-Hej! Sa jag och hon log mot mig. Jag gav hans pappa en lätt kram också.
-Gick flygresan bra? Niall nickade och jag gjorde detsamma.
-Jadå, fick jag fram och till min förvåning kände jag mig inte alls nervös längre. Det kändes bra att vara här, och jag visste att detta skulle bli fem roliga dagar.

_____________________________________________________________________________________
När vi kom hem till Niall, efter att ha fått stå i en lång bilkö, var både jag och Niall väldigt trötta. Vi bar in våra väskor och Niall slängde sig i sin säng.
-Trött? Frågade jag och han nickade. Jag satte mig på sängkanten och han log mot mig.
-Känns det bra att vara här?
Jag nickade mot honom.
-Jadå! Sa jag och han drog ner mig mot honom och kysste mig lätt.
-Är glad för att du ville följa med, sa han och jag log stort mot honom. Det kändes så kul att vara här och hans föräldrar verkade jättetrevliga.


När klockan var lite efter sju satt jag, Niall och hans föräldrar framför TV:en och åt middag. Hans mamma hade lagat god mat och alla åt under tystnad.
-Ska du inte ha mer? Frågade Niall och jag skakade på huvudet.
-Det är bra, sa jag och han log.
-Säker?
-Ja!
-Helt säker?
-Jaa, sa jag och skrattade lite. Han log ännu en gång och sedan fortsatte han att äta.
-Du har en syster va? Frågade Nialls mamma och jag nickade.
-Ja! Sanna heter hon.
-Ni har en egen lägenhet i London väl, eller? Jag nickade mot henne igen och log.
-Ja! Sa jag och hon nickade. Hon fortsatte fråga lite saker och hon var verkligen jättetrevlig, och lätt att snacka med.
-Vad jobbar dina föräldrar som? Sa hon och jag fick en klump i magen. Jag såg hur Niall gav henne arg blick och hon kollade först mot Niall och sen mot mig med en ledsen blick.
-Va? Förlåt, jag visst..
-Det är lugnt, sa jag och log.
-Dom dog för inte så länge sedan, sa jag och Nialls föräldrar kollade oroligt på mig. Jag hade faktiskt vant mig och jag hade faktiskt inte tänkt så mycket på dom. Visst, det var mina föräldrar, men jag förtjänade ett bättre liv än vad dom hade gett mig.

Vi satt kvar där ganska länge, vi snackade och sedan spelade vi lite spel. Det hade inte gått så många timmar men jag trivdes verkligen här. Det kändes lite som ett andra hem.

Nialls perspektiv

Det kändes skönt att vara hemma och jag kunde inte låta bli att le lite extra mycket eftersom Alicia hade följt med. Mamma och pappa verkade verkligen gilla henne och vi hade haft en trevlig kväll. Klockan var halv elva och vi bestämde oss för att gå in på mitt rum och vi satte oss med datorn i sängen. Jag loggade in på twitter och skrev en snabb tweet. ”Nice to be back home, loove it”. Några sekunder senare var mina mentions ganska fulla och jag skrattade lite samtidigt som jag loggade in på skype. Jag såg att Darragh var inne och jag skrev till honom.
-Hej! Vad händer?
-Heeeeeeej, är du hemma igen? Skrev han och jag log lite för mig själv.
-Yeah buddie! Alicia är också här!
-Är hon? Trevligt! Har ni lust att träffas imorgon kanske? Jag kollade mot Alicia som jag såg läste och sedan log hon mot mig och nickade.
-Absolut! Svarade jag
-Fotbollsmatch? ;) Vi ses vid fotbollsplanen, var bredd! Skrev han och jag skrattade.
-Alltid! Synd bara att du ska behöva förlora ;)
Alicia skrattade lite åt oss och jag kollade mot henne.
-Du ska också spela, sa jag med en seriöst blick och hon puttade till mig.
-Nej! Utbrast hon och jag började kittla henne.
-Slutaaaaa, pep hon och jag skrattade åt henne och stannade upp.
-Om du är med på fotboll? Hon skakade på huvudet.
-Neeeeej! Jag började kittla henne igen. Hon vände och vred på sig och sedan började hon kittla mig. Det hela slutade med att vi la skrattandes på golvet och jag tog tag i Alicias hand.
-Tack för du ville följa med, sa jag tyst och hon log stort.
-Tack för att jag fick följa med!
_____________________________________________________________________________________
Inte någon händelserik del för just nu är vi båda lite tomma på idéer, så, SLÄNG IN ALLA ERA FÖRSLAG på vad som kan hända. Någon som har något tips på vad som kan hända på Irland? Och vad ska hända i London när Sanna är där själv med William, Jane och Ella? Och, de andra killarna? Vi kan skriva från många olikas perspektiv, så nu är det upp till er. Vi kommer använda oss utav mycket tips. SNÄLLA HJÄLP OSS! :)
Och, om ni inte vet vem 'Darragh' är, så är det en utav Nialls vänner i Mullingar (på riktigt) :)
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: madde

jätte bra! fortsätt med niall-alicia perspektiv :D

2012-01-18 @ 22:35:17
Postat av: Beckis

Jätte bra!! :D <3

2012-01-18 @ 22:59:13
URL: http://beeckiiz.blogg.se/
Postat av: emma

skitbra ! lite med sanna och william! :)

2012-01-18 @ 23:07:56
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Anonym

Kan inte William utnyttnja Sanna eller nåt för att träffa one direction och så tröstar harry sanna och så och sen senare blir dom tillsammans?:)

2012-01-19 @ 00:08:50
Postat av: 1D <3

Hon kan tro att hon är gravid? Det skulle vara kul att läsa om hur alla reagerade! :) bra blogg!! <33

2012-01-19 @ 00:13:24
Postat av: ayla :)

Åhh, kan inte william sova över hos sanna, och de är då dom har första kyssen med varandra.. ? :D <3

2012-01-19 @ 04:35:17
Postat av: Sofia

Ta lite mer om vad som händer med Matilda,Louis o Zayn,kan inte typ Zayn få reda på att dom är tsm,och då blir han arg på Louis osv.? :)

Hoppas ni får några idéer!

Kram :) <3

2012-01-19 @ 07:29:56
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Nora

Meer om det andra killarna!! HARRY och Louis!! :) <3

2012-01-19 @ 09:26:40
Postat av: Josefine

Jag gillar sofias ide! :D

2012-01-19 @ 15:50:47
URL: http://directionernovell.blogg.se/
Postat av: linda

Bra som vanligt :D

Tycker William o Sanna ska bli ihop och typ sova över hos varandra och göra massa romantiska saker :)

Nialls kompis kan väl typ börja gilla Alicia och berättar för Niall. Kompisen ber Niall att göra slut med Alicia så han kan få henne och sedan börjar de typ bråka eller något? :)

2012-01-19 @ 16:04:38
Postat av: Anonym

Dem har varit tsm rätt länge nu så mer romantik tycker jag!! ;))

2012-01-19 @ 16:04:42
Postat av: linda

HAR EN TILL IDÉ :D

Kan inte typ Sanna fylla år typ dagen efter att Niall o Alicia kommit hem? Så kan N & A gå på stan och köpa massa pressenter till henne? :)

Och sen fixar Liam,Zayn,Harry,Louis,Niall o Alicia en fest till henne? :)

2012-01-19 @ 16:15:54
Postat av: Anonym

sanna kan bli våldtagen..

2012-01-19 @ 16:32:15
Postat av: Anonym

Jaaaa ÄNNU mer romantik, niall och alicia är såååå söta!

2012-01-19 @ 17:42:42
Postat av: Anonym

kan inte niall och alicia bli mer närgånga hehe typ att det skulle hetta till lite mer xd

2012-01-19 @ 19:49:12
Postat av: Ida

Jag vill ha mer Sanna och William ! Och de andra killarna , och Niall och Alicia och Nialls vänner i Irland . Haha :)

2012-01-19 @ 20:49:19
URL: http://allaboutnovels.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Sjukt bra kapitel hmmmm några idéer...nae kommer inte på några hehe men ja hoppas att ni får några bra idéer endå :D xx

2012-01-19 @ 21:01:39
Postat av: Nina

Mer liaaaaaam

2012-01-19 @ 22:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback