Everything about you - del 76

Nialls perspektiv

Jag var så rädd. Så rädd för att förlora Alicia. Min mobil pep till och jag tittade på den. Det var et sms från Sean. Jag hade inte sagt något till dom, men dom förstod mig, hoppas jag. "Hoppas allt blir bra, vi tänker på er redan. Vi ses!" stod det och jag log lite, samtidigt som jag hade lite skuldkänslor då jag inte sagt hejdå till dom. "Förlåt för att jag bara stack, men är så rädd. Vi ses!!". Jag la ner mobilen i fickan och kollade ut genom fönstret.

_____________________________________________________________________________________
Tankarna fortsatte snurra och jag ville bara sitta och krama om Alicia. Det som skrämde mig var att jag inte visste exakt vad som hade hänt med Alicia. Någon måste ha tagit sig in och skadat henne, men hur? 

När vi väl var framme på det stora sjukhuset tog personalen snabbt hand om Alicia och jag kollade med tårfyllda ögon mot henne när de rullade in henne. Tjejen som kört ambulansen kom fram till mig.
-Följ med mig, så kommer personalen snacka med dig när dom undersökt Alicia, sa hon och jag nickade, samtidigt som jag svalde och jag började tänka på Sanna. Sanna hade också skadat sig. Båda två skulle just nu behöva deras föräldrar som båda dött. Jag satte mig ner på en stol. Där fanns inga andra människor och det var nästan en läskig tystnad som uppstod. Min mobil vibrerade i fickan. Jag tog upp den och såg att det var ett sms från mamma. ”Vill du att vi kommer?”. Jag ville verkligen att dem skulle komma, då jag kände mig så ensam här och jag ville bara gråta mer och mer, men samtidigt var det ganska skönt att få sitta här, helt själv. Men det skulle ta ett tag för de att komma hit och jag behövde någon som jag kunde snacka med och ens föräldrar var alltid det bästa alternativet. ”Ja, kom ni!” skrev jag och gick sedan in på twitter. Eftersom jag inte skrivit något om det som hänt kändes det skönt att ingen visste, tills jag insåg att alla visste. Hur visste de? Jag visste att Sean och Darragh inte skrivit något och jag hade inte heller det, och inte Alicia heller för hon hade ju inte kunnat skriva något. Jag blev nästan lite orolig. Hur kunde alla veta?

 

Jag hade suttit där i en halvtimme och bara tänkt på allt som hade hänt. Varför skulle allt dåligt hända Alicia och Sanna? Varför? Jag hade för tillfället släppt alla tankarna på hur folk kunde veta vad som hade hänt för det var inte intressant nu. Det enda jag ville veta var hur det skulle bli med Alicia. Mamma och Pappa hade fortfarande inte kommit och jag ville verkligen prata med någon. Tårarna rann fortfarande och jag visste inte vem jag skulle prata med. Jag tog upp mobilen och kollade bland kontakterna, vem kunde jag ringa? Det slutade med att jag ringde Liam, det kändes som han var den jag hade lättast att prata med för tillfället. Jag visste att jag kunde ringa honom även om det var mitt i natten.

-Hej mate, sa Liam som verkade väldigt glad men han lät även väldigt trött. Jag kunde verkligen inte hålla tårarna inne och jag kunde knappt svara. Jag fick inte fram några ord.

-Niall, gråter du? Vad har hänt? Frågade han oroligt.

-Någon kom in i vårt hus och slog ner Alicia, så nu ligger hon på sjukhuset och har inte vaknat, sa jag. Jag fick verklige kämpa för att få fram orden för jag hade själv inte förstått att någon verkligen hade gjort såhär mot min Alicia.

-Men va? Vill du att jag ska komma till Irland? Sa han och jag hörde att han var på väg att resa sig upp.
-Nej, Liam…stanna du hemma med din familj. Jag har mamma och pappa, sa jag lugnt samtidigt som tårarna rann nerför mina kinder. Helst av allt hade jag egentligen velat ha killarna hos mig nu. De var egentligen de enda som verkligen förstod hur mycket Alicia betyder för mig.
-Jag ville liksom bara ha någon att prata med medan jag väntar på mamma och pappa för de kommer snart.

 

Jag och Liam han bara prata några minuter innan jag märkte att han hade somnat med sin mobil i handen för han slutade att svara när jag sa något. Jag bestämde mig för att lägga på och gick in och kollade på twitter.
Jag kollade bland det som trendade och såg att den översta trenden var relaterad till Alicia, det stod ”Get well soon Alicia”. Jag sprack upp i ett leende även om tårarna strömmade ner för mina kinder när jag gick in och kollade på vad alla hade skrivit.
”Thanks for all the nice tweets for Alicia and I’m really worried about her…but I don’t understand how people knows what happend”, skrev jag snabbt och bara några sekunder gick jag in bland trenderna igen och då såg jag en ny trend. ”MollieLeaveNaliciaForanAlone”. Jag fattade ingenting, vem var Mollie? Kan det vara hon som slog ner Alicia? Jag visste inte vad jag skulle ta mig till, jag kände mig helt förvirrad.
_____________________________________________________________________________________
Okej, skratta inte ut oss. Nalicia Foran var det bästa 'par-namnet' vi kunde komma på! (Alicia Fridell + Niall Horan!)
Om ni bara visste hur glada vi är. Vi slog besöksrekord igår och vi har gjort det idag också. Självklart är inte statistiken allt, men det är sååå roligt att se hur många läsare vi har och alla era fina kommentarer. Vi kommer aldrig säga tack för många gånger. NI är bäst ♥
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Anonym

skit bra och grattis till besökrekordet :D x

2012-01-29 @ 22:43:37
Postat av: Liann

HAHAAHAH sorry guys, var tvungen att skratta åt Nalicia Foran, hahaha.

Btw grattis till besöksrekordet, ni förtjänar det för ni är verkligen grymma! xx

2012-01-29 @ 22:55:09
Postat av: Matildalindgren

När man läser blir man liksom besatt och bara : meeeeeeeeer!

2012-01-29 @ 22:57:09
URL: http://matildalindgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åååh tyckte de va gulligt!!:D älskar den! Lika bra som vanligt! Mer snälla? Xxx

2012-01-29 @ 22:57:56
Postat av: Tilda

....... Ååh va kag vill slå den tjejen!



Bra kap! :)

2012-01-29 @ 22:59:48
URL: http://tildalarsson.blogg.se/
Postat av: Ebba :)

Såå grymma ni är på att skriva! Och grattis till besöks rekordet! Kram! :D

2012-01-29 @ 23:15:55
Postat av: Alexandra

MEEEEEEER :D åå är verkligen förälskad i denna novellen ! <3

2012-01-29 @ 23:19:33
URL: http://flos.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hur bra som helst!! Åh, Nalicia, det är ju perfekt!! :D

Postat av: Ida

Nalicia Foran var nog de bästa parnamn hitills XD

2012-01-30 @ 07:58:56
URL: http://allaboutnovels.blogg.se/
Postat av: N

Meermermer!!!

2012-01-30 @ 09:13:36
Postat av: Micha

OMG! Jag dör!! (på ett bra sätt)

Ni är verkligen helt otroligt duktiga! :D

Sitter typ och gråter här för jag tycker så synd om Niall och Alicia :(

LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR till nästa del!!!

Jag älskar verkligen eran novell ^^

Ta hand om er, kram<3

2012-01-30 @ 11:52:52
Postat av: Kitty♪

Skulle gâ och lägga mig lite tidigare igâr, men jag ville läsa lite först. Sâ jag väntade i ca 30 min pâ det här kapitlet,om jag bara hade väntat 6 min till X] Aja, den var asbra ändâ(som vanligt<3)

2012-01-30 @ 15:23:37
Postat av: Sofie

SÅÅ JÄVLA GRYMT! Blir helt beroende av novellen, bääst!

2012-01-30 @ 16:15:47
Postat av: Mirja

Asbra! mer nuuuu.

2012-01-30 @ 16:18:14
URL: http://mirjastylinson.blogg.se/
Postat av: Lovisa :)

åh, satt igår och läste igenom hela denna. riktigt grym måste jag säga :) Skulle vart kul om ni ville kolla in min.

kraaaam

2012-01-30 @ 16:27:34
URL: http://onedirectionforeveryoung.blogg.se/
Postat av: Hajrija

SKIIIIT BRAA!! MEEEEER!!

2012-01-30 @ 16:44:52
URL: http://trefantastiska.blogg.se/
Postat av: Anonym

jävligt bra:)<3

2012-01-30 @ 18:01:35
Postat av: Nathalie

Haha gulligt smeknamn :) Asbra del som vanligt längtar tills nästa!!! Grattis till besöksrekordet oxå det förtjänar ni :D xx

2012-01-30 @ 18:21:40
Postat av: Felizia

Super :) <3

2012-01-30 @ 18:46:02
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Eve

sk*tbra! snälla skriv mer?!?!<3

2012-01-30 @ 18:47:24
Postat av: Josefine

om den tjejen skulle finnas på riktigt skulle hon vart död nu...

2012-01-30 @ 19:24:04
URL: http://directionernovell.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har precis kommit ifatt med läsniningen av alla noveller ni har lagt upp! Jag beundrar erat arbete och Jag längtar varje dag till jag kan läsa dom! Ni skriver sjukt bra och ibland börjar jag gråta för ni skriver så bra och det blir väldigt känslosamt och ibland så sitter jag som ett fån och ler för det är så gulligt!



Tack som bara den för det ni gör!! TACK TACK!!! :D :D :D

2012-01-30 @ 19:49:34
Postat av: Anonym

iiiip vad jag vill ha meeer :D xx

2012-01-30 @ 22:36:07
Postat av: Anonym

Gud va bra! Men kommer det mer ur andras perspektiv snart?;):) och kan inte sanna bli tillsammans med harry???:DDDD

2012-01-30 @ 22:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback