A moment changed everything - Del 26



Melissas perspektiv

-Förresten, Liam har snackat om dig, väldigt mycket. Han tycker du är väldigt söt och snäll. Han snackar om dig hela tiden oc..
-Louis! Utbrast Liam och såg lite besvärad ut.
Jag, Harry, Zayn, Niall och Louis flinade åt honom och Liam skakade på huvudet.
-Vad? Hon är snäll, sa han lite oskyldigt och jag kände hur Harry närmade sig mitt huvud.
-Han har sagt mer än så. Jag ska berätta någon dag, viskade han i mitt öra. 


Liams perspektiv

Vi jobbade i studion hela dagen utan några längre raster. Vi hade varit ute på en balkong för att vinka till lite fans några få gånger. Klockan började närma sig halv sex och vi alla var trötta.
-Killar, ni har jobbat på bra idag, så ni får sluta nu då, sa Carl.
-Jaaaaaaaaaa, utbrast Louis och vi skrattade åt honom.
-Men, killar? Alice frågade om vi skulle äta middag tillsammans någonstans ikväll? Ni, jag, Alice och Daniel.
-Låter trevligt, sa jag och nickade.
-Ja, vart?
-Vi träffas i lobbyn på er hotell om en timme, så bestämmer vi då, sa han och vi nickade.
-Bra!

Inne på hotellrummet satte jag mig i sängen med min dator. Jag loggade in på twitter och skrev en tweet. ”Hej alla, tack alla svenska fans för att ni finns för oss! Trevligt att se er idag! :)” skrev jag och sedan klickade jag mig in på Melissas profil. Hon hade skrivit en tweet för bara några minuter sedan. ”Hårt arbete i studion idag, men det är kuuul!” jag log för mig själv och kom på att jag inte smsat henne på hela dagen. Det var ovanligt, jag brukade skicka iväg minst ett sms till henne under dagarna. Jag tyckte verkligen om henne... fast, på vilket sätt? Jag visste inte ens själv. Hon var så himla snäll och hon betedde sig normalt. Som en vän man känt hela livet och det var nog det som gjorde att jag tyckte så mycket om henne. Vi kunde snacka om bokstavligen allt och hon var en vän jag var rädd om. Hon var otroligt söt. Hennes mellanlånga, ljusbruna hår var alltid lika fint borstat eller uppsatt i en tofs. Hennes blåa, fina ögon fick mig att gilla henne ännu mer. Jag visste inte om jag gillade henne på det sättet. En sån vän som henne var svår att hitta och jag var nog ganska rädd att förlora henne och vänskapen. För mig betydde det mycket. Jag hade vänner, det var inte det, men många jag träffade nu, efter vi blivit kända, utnyttjade mig. De försökte komma närma oss för att själv få mer uppmärksamhet. Melissa hade aldrig frågat efter något. Inte ens om jag kunde följa henne på twitter, eller länka hennes cover igen, eller hjälpa henne att få fler följare på twitter. Det uppskattade jag på något sätt. Inte för jag skulle ha något emot det, men det kändes verkligen som hon ville vara vän med mig på grund av att jag var Liam Payne, en vanlig kille från England, inte en kille i ett känt pojkband. Jag startade hennes cover på min iPod och log för mig själv. Jag älskade verkligen hennes cover och jag bestämde mig för att länka den på twitter en gång till. ”Ni borde verkligen lyssna på Melissas cover, hon är fantastisk!”
skrev jag och klistrade in länken till covern. Jag satte datorn i sängen, skruvade upp volymen lite och gick på toa. 


Klockan var 18.29 när jag gick ut från mitt hotell rum för att gå ner till lobbyn där vi skulle möta upp Alice, Carl och Daniel. De andra killarna kunde jag inte se, så jag gick in i hissen själv och åkte ner till lobbyn. Jag såg att Carl, Daniel och Alice redan stod där.
-Hej! Sa jag glatt och de kollade mot mitt håll.
-Hej! Kommer de andra?
-Jag trodde jag var sen, så jag väntade inte eller något, men dom är nog här snart.
Jag slängde en blick utåt och såg att där stod några få fans.
-Kan inte jag bara gå ut och hälsa på fansen? De är bara några stycken...
-Jo, gör du så, sa Alice uppmanande och jag log.

När jag kom tillbaka insåg jag att de andra killarna också kommit, och Melissa stod där vid Harry och snackade med honom. Jag sprack upp i ett leende.
-Melissa? Är du här? Sa jag förvånat och log.
-Nej, hon är på sitt hotellrum, sa Louis ironiskt och jag skrattade.
-Hej Melissa! Sa jag och kramade om henne. Hon besvarade min kram och log mot mig när jag släppte taget om henne.
-Hej!
-Ska du med oss och äta? Sa jag glatt och Melissa nickade.
-Ja, Alice bjöd in mig! Jag hoppas det är oke...
-Ja, såklart, sa jag innan hon avslutat meningen.
-Så, ska vi gå då? Vi vet en restaurang! Sa Carl och vi nickade.

Melissas perspektiv

Inne på restaurangen satt jag mellan Carl och Liam. Vi alla snackade och hade riktigt trevligt. Jag sneglade lite åt Carls håll när han tog upp sin plånbok för att göra något. På insidan satt ett litet foto och jag reagerade direkt. Nyfiken som jag var så frågade jag honom.
-Vem är det på bilden?
-Det är mina barn och deras kusin, sa han och log. Jag fäste blicken i kortet och funderade.


Hmm.. vad tror ni händer? Vi uppskattar ALLA era kommentarer och det är alltid lika roliga att logga in och se att det finns nya kommentarer att godkänna! Någon undrade om vi inte skulle kunna berätta mer om oss, skulle ni vilja det? I så fall, hur? Ska vi ha en frågestund där ni kan ställa frågor? 

 


Kommentarer
Postat av: lollo

bra del längtar till nästa
jag tycker ni ska ha en frågestund:)

2012-07-10 @ 22:32:28
Postat av: Hanna :)

Super bra :) <3 tror att Melissa känner igen dom på fotot .. :)

2012-07-10 @ 22:43:36
Postat av: Meja

Jätte bra! Kan ni inte skriva en till del nu ikväll? :) Hahah, älskar eran novell såååå mycket!!

2012-07-10 @ 22:44:53
Postat av: 1D Novell

Det är något lurt med dem på fotot. Det känns så.

2012-07-10 @ 22:45:10
URL: http://britishboyband.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbra jag tror emil är på kortet :D

2012-07-10 @ 22:47:40
Postat av: Linnea

Aw, Mer. Hoppas jag hinner läsa något mer innan jag lämnar sverige imon efter middag för jag lskar denna novellen! :)

2012-07-10 @ 22:48:38
Postat av: Anonym

kan ni inte göra en twitcam? Bra kapitel btw! love novellen!

2012-07-10 @ 22:56:58
Postat av: Anonym

novellen har blivit jättebra, fortsätt med de här tempot i handligen, varken för fort eller för långsamt, så är de perfekt! något ni skulle kunna försöka att förbättra är att delarna blir lite längre som ni skriver. Vet att de är svårt men de gör verkligen skrillnad för då hinner man "komma in" i storyn lite mer innan delen är slut. Men annars är de en jätte bra skriven novell och bra uppdatering ( skulle egentligen vilja ha mera kapitel,men vet att de är svårt för de är ju såå mkt lättare att läsa novellen än att komma på och skriva den, så de är bra jobbat!)
Kram till författaren/na och keep up the very good work!!

ps. nu fick ni en kommentar med positiv och även lite negativ kritik som du/ni önska! tyckte du/ni var värda det!

2012-07-10 @ 22:58:02
Postat av: Julia

Ni skriver så himla bra!! Vill ha mer mer mer! Och frågestund låter super!

2012-07-10 @ 23:03:02
Postat av: jossan

Ska åka i väg i tre veckor:( Men om jag ser det possetivt kommer jag ha skit många delar att läsa när jag kommer hem!!! :D

2012-07-10 @ 23:04:11
Postat av: Noa

Mer! :DDDD

2012-07-10 @ 23:05:34
Postat av: Felicia

JaG älskar verkligen era noveller, dom är verkligenbäst!!

2012-07-10 @ 23:09:17
URL: http://minnoveller.blogg.se
Postat av: julia

Har läst alla era noveller och följt er kanske nästan 1 år typ 3-4 veckor mindre

2012-07-10 @ 23:09:43
Postat av: Olivia - Be Yourself

SUPERBRAAAAAAAAAAA :D

2012-07-10 @ 23:11:42
URL: http://messiolivia.blogg.se
Postat av: Julia

Eran novell äger :) längtar till nästa ;)) en frågestund verkar som en bra ide :)

2012-07-10 @ 23:12:46
Postat av: Rebecca

Super bra! :)
Men det är något lurit med det dära kortet c;

2012-07-10 @ 23:15:47
Postat av: Johanna

Jag kan inte fatta att Ni kan skriva såhär bra. Jag är så spänd inför nästa kapitel så att jag dör . Jag älskar värkligen novellen ;)

2012-07-10 @ 23:17:59
Postat av: Bethany

Lika bra som vanligt, Jag älskar er ♥

Hugs, Bethany :)x

2012-07-10 @ 23:29:23
Postat av: Bethany

Lika bra som vanligt, Jag älskar er ♥

Hugs, Bethany :)x

2012-07-10 @ 23:29:24
Postat av: sofia

Guud va bra novellen är!! Är inne minst 10 ggr per dag för att se om det kommit upp en ny del!!! allting är bra med den här novellen!!! :D

2012-07-10 @ 23:31:41
Postat av: Wilma :)

Så grymt grymt bra!! :D

2012-07-10 @ 23:35:02
URL: http://wiillmmaass.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

Ja frågestund! Bra kapitel som vanligt btw;D

2012-07-10 @ 23:52:33
Postat av: Julia :)

Woopwoop vad bra!!!!:)

Läs gärna min novell och kommentera:(

2012-07-10 @ 23:59:58
URL: http://giveyouthisgiveyouthat.blogg.se
Postat av: Julia :)

:)

2012-07-11 @ 00:00:30
URL: http://giveyouthisgiveyouthat.blogg.se
Postat av: lovisa

GAH vad bra du är! Inte konstigt att du får så många kommentarer! Den bästa novell jag någonsin läst!

2012-07-11 @ 01:44:45
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Postat av: ayya

mer jätte bra

2012-07-11 @ 01:58:32
Postat av: Jenny

Jätte bra!! Kan inte du eller ni tala om hur ni gör era bilder? Fotoshoppar ni dom för i så fall hur? Och hur klistrar ni in dom i ett inlägg? Är väldigt ny på de här så skulle inte sitta fel med lite hjälp.. Om ni har tid kan ni gärna maila mig! :) ha de bra och längtar tills nästa! :D

2012-07-11 @ 02:02:24
URL: http://odnovel.blogg.se
Postat av: Mathilda

åhh jag vill veta!! xx

2012-07-11 @ 09:53:45
Postat av: Ida H

Heeeej igen :) Jag vet att jag redan skrivit detta, men det verkar som ni inte såg min kommentar.
Så, men jag undrar bara ifall man kunde få en bild på Melissa? Det skulle vara kul och se hur hon ser ut :)

2012-07-11 @ 10:22:23
Postat av: Vera

Jättebra som vanligt!! Undrar vad som händer..:)
Det skulle vara jättekul med frågestund!:D

2012-07-11 @ 10:46:36
Postat av: emma

så himla bra!!

2012-07-11 @ 11:32:56
Postat av: Dipzi

Jätte bra, som alltid!!:) tycker ni driver världens bästa novell blogg!! Är inne här minst 15 gånger per dag!! Och läser igenom de gammla novellerna igen och igen!!!!! NI ÄR BARA BÄST!!!!<3

2012-07-11 @ 11:50:36
URL: http://dipzi.blogg.se
Postat av: frida

Super underbart bra som vanligt! Meh jag vill att det ska vara Liam & Melissa ju :D Och en frågestund hade varit kul! :)

2012-07-11 @ 12:14:48
Postat av: Ida

Denna novellen är verkligen AWESOME!!! Jag tycker ni kan göra en novell om er själva med one direction i ;) Det skulle vara kul. Längtar SJUUKT mkt till nästa! Kan ni inte typ göra hundra kapitel varje dag?! haha skämta ;)Ni är verkligen bäst på att göra noveller!

2012-07-11 @ 13:46:13
Postat av: madde

sjukt braaa !

2012-07-11 @ 14:04:32
Postat av: Malin

Åååh den är gryyyym!! Allt är så underbart skrivet! Fortsätt så!

2012-07-11 @ 14:54:55
Postat av: Lovisa - Läs, kommentera och följ

GRYM!!!!

2012-07-11 @ 17:54:21
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se
Postat av: bea;)

älskar verkeligen er novell!!!
undra vad det är med kortet uhm.....?

2012-07-11 @ 19:16:55
URL: http://takenbyou.blogg.se
Postat av: miranda

jätte bra ! :D

2012-07-11 @ 19:20:47
URL: http://ourdirection.devote.se
Postat av: Anonym

Jag vet att denna novell är gammal. men jag måste bara säga. f*n var bra den är!!!!!!!!!!! :D

2013-04-15 @ 17:16:15
URL: http://todirectioner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback