A moment changed everything - Del 27



Melissas perspekitv

Inne på restaurangen satt jag mellan Carl och Liam. Vi alla snackade och hade riktigt trevligt. Jag sneglade lite åt Carls håll när han tog upp sin plånbok för att göra något. På insidan satt ett litet foto och jag reagerade direkt. Nyfiken som jag var så frågade jag honom.
-Vem är det på bilden?
-Det är mina barn och deras kusin kusin, sa han och log. Jag fäste blicken i kortet och funderade.


-Vad heter dem? Frågade jag underligt och Carl kollade på mig. Han tyckte nog jag var lite mystisk, men jag ville verkligen veta.
-Mina barn är Hanna och Hampus, i mitten sitter deras kusin, Melissa.
-Heter in bror Johan Falk? Sa jag frågande och Carl nickade.
-Hur vet du det? Va, vänta.. va? Sa han och jag skrattade. Alla hade tystnat och lyssnade på oss.
-Det är jag och dina barn på bilden. Hanna och Hampus, min kusiner. Och du måste vara min... farbror? Sa jag förvånande. Jag hängde inte riktig med själv här.
-Ja, du kommer från Skellefteå väl? Sa han och jag nickade.
-Hur är det med din pappa? Jag har inte snackat med honom på månader!
-Han har flyttat till London, sa jag.
-London!?
-Ja, han fick jobb där och sen har mamma träffat en ny, så det är lite jobbigt nu...
-Jaha, förlåt då. Men, du får hälsa din mamma och din bror när du kommer hem!
-Det är ingen fara, och ja, absolut. Bor Hanna och Hampus här i Stockhom?
-Hampus pluggar i Uppsala, men Hanna bor med mig och min fru, sa han och jag nickade.
-Vad snacka ni ens om? Frågade Zayn när han helt enkelt inte stod ut med att vi snackade svenska. Jag skrattade lite.
-Vi är släkt, sa Carl och alla såg väldigt förvånande ut.
-Jag såg ett foto, det var på mig och Carls barn, mina kusiner, förklarade jag och Zayn nicakde.
-Jag är hennes pappas bror, fortsatte Carl.
-Skål för det då! Utbrast Liam och höjde sitt glas med cola. Jag gjorde likadant och jag mötte Liams blick. Han log mot mig och jag gjorde detsamma mot honom.

Senare på kvällen satt jag inne i mitt hotellrum. Ensam. Jag kände mig väldigt nere, varför visste jag inte. Min mobil vibrerade. Sms från Liam. Jag kunde inte låta bli att le. ”Hej, hur är det? Det var roligt att du hängde med ikväll :)”. Jag knappade snabbt in ett svar. ”Sådär, är lite nere typ... Ja, det var trevligt :)”. Jag satt i sängen och det enda som hördes var fläkten. Tankar flög runt i mitt huvud och jag visste inte riktigt vad jag egentligen tänkte på. Plötsligt knackade det på dörren. Vem kommer hit halv elva på kvällen? Kanske var det Alice som behövde säga något. Jag reste mig upp och gick mot dörren.
-Liam! Sa jag förvånande när jag öppnat dörren.
-Hej..., sa han försiktigt och jag log mot honom.
-Vad gör du här?
-Förlåt, jag kan gå igen om du inte vi...
-Nej, nej, jag bara undrar vad som fick dig att komma hit!
-Ditt sms. Du sa att du var lite nere. Vad har hänt? Sa han oroligt och jag log mot honom. Han var så gullig. Han brydde sig verkligen om mig.
-Aw, Liam, du behövde ju inte komma, sa jag och Liam nickade.
-Jo, du får inte må dåligt. Vill du snacka? Frågade han och jag nickade mot honom
-Kom in, sa jag och Liam gjorde som jag sa.
Jag som hade bytt om till min pyjamas tröja och mina pyjamas byxor skämdes nästan lite.
-Ursäkta mina kläder, men jag förväntade mig inte besök av dig...
-Det är lugnt. Du ser bra ut i allt!
Jag log lite och rodnade.

Vi satt bredvid varandra i min säng, lutade mot väggen. Liam hade på sig ett par mjukisbyxor och en vit T-shirt medan jag satt där i min pyjamas. Fast det spelade inte så stor roll.
-Vad är det som hänt? Frågade Liam tyst.
-Inget speciellt just nu, men när jag snacka med Carl kom jag och tänka så mycket på min pappa. Jag saknar honom, sa jag och tittade ner i mitt knä.
-Kan du inte åka och hälsa på honom? Vart har han flyttat?
-London, sa jag.
-Åk med oss hem! Sa Liam och jag kollade mot honom. Han log stort.
-Jag ska försöka åka dit i sommar.
Det blev tyst. Ingen pinsamt tystnad, bara en skön tystnad. Det kändes skönt att Liam var här så jag slapp sitta lyssna på fläkten helt själv. Jag fick upp massa bilder i huvudet. Jag kom och tänka på massa saker jag gjort tillsammans med pappa. Och saker vi gjort tillsammans hela familjen. Jag saknade honom, väldigt mycket. Jag kände hur mina ögon fylldes med tårar. Jag försökte att inte snyfta till, men jag kunde inte låta bli. Liam kollade på mig.
-Melissa, hur är det? Sa han oroligt.
-Förlåt, jag kan bara inte hjä...
-Melissa, det är okej.
Liam rätade på sig och la sin arm runt om mig. Han drog mig mot honom och jag vilade mitt huvud på hans axel.
-Jag bara... fick upp massa bilder i huvudet på pappa och allt vi gjort. Jag saknar honom. Och, han har knappt hört av sig. Tänk så vill han inte att jag kommer i sommar?
-Melissa, han kanske är upptagen med sitt nya jobb? Klart han vill att du kommer!
-Ja, jag får väl hoppas det.
Jag höll kvar mitt huvud på Liams axel och vi satt där i tystnad. Det kändes...bra.


Satt uppe tills jag nästan somnade framför datorn inatt. Idag åker Johanna till Berlin och imorgon fyller jag (Angelica) år. Uppdateringen blir lite dålig under helgen kanske, men jag ska göra mitt bästa när Johanna är borta. Glöm inte fråga oss något i frågestunden :)

Många undrar om vi inte kan ta med någon läsare i novellen men vi tänker nog inte göra detta då vi efter egna erfarenheter vet är det är sjuk svårt att beskriva andra. Tyvärr! 

 


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Grattis Angelica! (:
Äntligeen kommer Liam & Melissa lite närmre varann!
Höhö, men det var ju iaf bara bra >:c :D
Grattis igen och ha en trevlig resa Johanna! (:

2012-07-12 @ 08:27:12
Postat av: Miranda

Snäälla, kan ni inte göra en fortsättning på The Way To My Life? Snäääälla...

2012-07-12 @ 08:29:45
Postat av: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Grymt bra!! Bara för att ni är bäst på att skriva tänker jag sätta mig och läsa en hel av alla era andra noveller! Hihi

2012-07-12 @ 10:16:03
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se
Postat av: Anonym

Grattis i förskott :) men denna delen va jätte bra som alla andra ;)

2012-07-12 @ 10:35:25
Postat av: miranda

jätte bar ! grattis i förskott :)

2012-07-12 @ 11:47:34
URL: http://ourdirection.devote.se
Postat av: Ida. R

Sötnötarna!!
Hoppas din födelsedag blir bra imorgon och att du inte får otur eftersom det är fredag 13:e imorgon! ;)

2012-07-12 @ 18:12:04
URL: http://loppaaannn.blogg.se/
Postat av: Hanna :)

super bra :) <3

2012-07-12 @ 21:11:38
Postat av: lollo

grattis i förskott
och en till bra del denna gång med:)

2012-07-12 @ 21:11:59
Postat av: Frida

Verkligen jättebra :D Hoppas mer kommer snart<3

2012-07-12 @ 21:52:56
Postat av: lovisa

SÅ HIMLA BRA, åh grymt!!

2012-07-12 @ 22:08:45
Postat av: Bethany

Grattis i förskott! (:
Jättebra som vanligt längtar tills nästa del :D

Hugs Me :)x

2012-07-12 @ 22:36:06
Postat av: Anonym

Jätte bra meeeer:)<3

2012-07-12 @ 23:19:08
Postat av: Anonym

Jättebra, verkligen! Kan inte nästa novell handla om Hary? Snälla? ;) (Ni går gärna svara i den lilla texten efter varje inlägg, så att man inte missar det :))

2012-07-12 @ 23:44:18
Postat av: Emilia

Grattis Anglica! :D

2012-07-13 @ 10:30:09
URL: http://emiliacupcake.blogg.se
Postat av: Emmy

Jätte bra kapitel :)
Grattis på födelsedagen!! :D

2012-07-13 @ 12:34:37
Postat av: Anonym

Wow! Underbart! Hoppas det händer något mera mellan dem :D Och grattis i förskott! :))

2012-07-13 @ 12:39:17
URL: http://lifeisonedirection.blogg.se
Postat av: Hanna ♥○

När kommer del 28 jag Längtar till dess. Denhär novellen är så jäwla bra

2012-07-13 @ 14:09:02
Postat av: frida

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ANGELICA!

2012-07-13 @ 15:39:44
URL: http://fridajosefina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback