A moment changed everything - Del 39



Melissas perspektiv


-Tack, du betyder mer än vad du kan ana, sa jag och jag hade mitt ansikte så nära han så jag kände hans andedräkt mot mig, han böjde sitt ansikte närmre mitt och våra läppar möttes i en kyss. Det kändes helt underbart, jag hade verkligen saknat att ha hans läppar mot mina. Det kändes så rätt, för Liam var verkligen speciell, inte som alla andra killar. Jag ångrade verkligen vad jag hade gjort, och Liam förstod mig, det kändes bara så tryggt och rätt att ha honom in till mig och denna andra chans skulle jag verkligen inte förstöra.

Liam hade släppt greppet om mig lite och hade nu bara sin arm över mina axlar medan vi satt i soffan och tittade lite på tv. Jag hade mitt huvud lutat mot Liam och allt kändes så bra, jag kunde inte bli lyckligare än vad jag var nu. Jag var så himla glad att Liam fortfarande ville vara med mig efter allt jag gjort, för jag ångrade verkligen allt jag hade gjort. Jag var egentligen ingen sån person som bara festar hela tiden.

Försiktigt reste jag mig upp från soffan, men innan jag hann gå någonstans tog Liam ett grepp om min arm.
-Var ska du? Frågade Liam oroligt.
-Tänkte ringa min mamma och säga sanningen, jag har dåligt samvete för att jag stack från henne utan att berätta sanningen, sa jag och tittade ner i golvet. Liam reste sig upp och kramade om mig.
-Gör så, det kanske är bäst, sa Liam och tittade på mig och jag nickade.
-Ja, det kanske det är. För jag har knappt pratat med henne sedan jag åkte iväg, sa jag och tittade ner i golvet igen. Jag skämdes för allt, antagligen skulle mamma vara riktigt arg på mig nu. Så det fanns en röst som sa inom mig att jag inte skulle ringa för då skulle hon bara skälla ut mig.
-Fast jag har inte min mobil här, den är på vandrarhemmet, sa jag och jag tittade fortfarande ner i golvet. Liam satt två fingrar under min haka och drog upp mitt huvud så jag tittade på honom istället.
-Det kommer bli bra, du kan låna min telefon, sa han och pussade mig snabbt på munnen.
-Tack Liam, sa jag och pussade honom snabbt igen. Liam gick ut mot köket och jag följde efter honom. Jag granskade honom noga för varje steg han tog. I mina ögon var han helt perfekt och jag förstod inte hur jag bara kunde göra så som jag gjort, hur jag kunde behandla Liam som jag gjorde. Detta hade gett mig skuldkänslor och dåligt samvete och det kändes som det skulle sitta kvar för alltid oavsett vad som hände.
-Här har du, sa han och räckte fram telefonen till mig.
-Om du vill prata ostört får du gärna gå in i mitt rum, det är den dörren där, sa han och pekade mot en dörr.

Jag gick in i rummet samtidigt som jag tryckte in vårt nummer till hemtelefonen. Nervöst tog jag telefonen mot örat, jag hade ingen aning om hur jag egentligen skulle säga till mamma vad jag hade gjort. Jag ville bara höra hennes röst och förklara för henne, jag kunde inte ljuga för henne.
-Hej, det är Anna, hörde jag mamma säga.
-Hej mamma, sa jag försiktigt.
-Melissa! Skrek nästan mamma, men hon lät glad. Även om hon lät glad så spred sig nervositeten ännu mer i min kropp. Jag ville ha Liam här hos mig, han gjorde mig lugn.
-Ja, det är jag, sa jag och gick ut från Liams rum och ut mot soffan i vardagsrummet där Liam satt. När dörren stängdes igen vände han sig hastigt om och tittade oroligt på mig.
-Vad glad jag blir över att du hör av dig, det var ett tag sedan. Hur har du det i London? Och hur är det med pappa? Sa mamma och jag kände oron komma, vad skulle jag egentligen säga till henne. Snabbt slog jag mig den bredvid Liam och han la snabbt sin ena arm runt mig.
-Du borde inte vara så glad mamma, sa jag snabbt.
-Vad har du gjort då? Frågade min mamma oroligt och jag tvekade ett tag.
-Vad det än är, så säg det. Jag vill bara veta vad du har gjort, fortsatte mamma.
-Jag bor inte hos pappa och har inte gjort det på hela tiden, sa jag snabbt utan att tänka mig för.
-Vad är det du säger Melissa? Men varför sa du då att du skulle bo hos honom?

-Mamma, lugn. Låt mig ta det från början.
-Okej, jag ska låta dig prata, sa mamma lugnt.
-Du vet ju att jag ville till London ett tag för att det inte gick bra alls med min låt. Så jag bestämde mig för att överraska pappa, för jag tänkte att han skulle bli glad om jag kom. Men när jag kom till hans lägenhet så jag honom med en man på en bakgata och jag insåg vad han gjorde. Han sålde droger, så jag sprang därifrån utan något mål. Till sist hittade jag ett skabbigt vandrarhem och bestämde mig för att bo där ett tag, för jag hade ingenstans att ta vägen. Jag började festa varje kväll och jag känner mig helt hemskt, jag drack varje kväll i en hel vecka och blev full. Jag vet att det verkligen inte är likt mig, men allt spårade ur och jag hatar att jag gjorde som jag gjorde. Första kvällen träffade jag en kille och jag vet inte vad som for i mitt huvud, men jag följde med honom hem och ja, vi låg nästan med varandra, men som tur är så gjorde vi inte det. Liam ringde mig väldigt ofta men jag ignorerade alltid hans samtal för jag bestämde mig för att det var mitt nya liv och där skulle han inte vara inblandad. Jag känner mig riktigt dum och ångrar verkligen allt, jag önskar att jag aldrig hade stuckit till London, sa jag och tårarna rann. Även om Liam såg väldigt undrade ut tog han ett hårdare grepp om mig och pussade mig på hjässan.
-Men gumman, vad har du ställt till med? Var är du nu? Du måste hem, du kan ju inte vara i London utan att ha någonstans att bo! Sa mamma snabbt och hon lät väldigt orolig och jag förstod henne verkligen.
-Igår när jag var ute på en nattklubb, så hittade Liam mig vid baren och han tvingade mig att åka med honom hem för han ville inte det skulle kunna hända mig något, sa jag med ett leende.
-Så du är hos Liam nu? Vill han ha dig där efter allt du har gjort? Frågade mamma och det lät på henne som hon tyckte jag var en hemsk människa, vilket jag själv tyckte jag var.
-Ja, jag är hos honom nu och ja han vill ha mig här, och jag kan liksom inte förstå att han vill att jag ska vara här efter allt jag har gjort. Men jag är glad för han bryr sig verkligen om mig.
-Jag förstår dig Melissa, och jag är faktiskt inte arg på dig. Det är din pappa jag är arg på, för hade han aldrig gjort som han gjorde så hade detta antagligen aldrig hänt.
-Tack mamma, tack för att du förstår, men är det okej om jag stannar kvar här ett tag till?
-Ja, det är klart du får det. Men jag vill att du hör av dig till Sony Music och berättar vad som har hänt, för jag är säker på att du inte vill gå miste om din dröm bara sådär, sa mamma och hon hade faktiskt rätt. Jag ville inte gå miste om min dröm, jag skulle inte ge upp. Ända sedan jag var liten hade jag alltid drömt om att jobba med musiken, så varför skulle jag bara ge upp min dröm nu för att inte folk köpte min singel efter en vecka. Jag behövde kanske visa mig lite mer.
-Jag hade tänkt att göra det, för jag vill inte ge upp så enkelt bara för att jag får lite motgångar.
-Vad bra, men du får gärna höra av dig fler gånger och hälsa Liam att jag tackar honom för att han tog hand om dig, han är en bra kille, sa mamma och jag fnissade Liam och han tittade undrande på mig, men jag sa inget. Jag pussade honom på munnen och började prata med mamma igen.
-Ja, jag lovar. Men vi hörs, hejdå. Jag älskar dig, sa jag med ett leende.
-Älskar dig med, sa mamma och sedan la jag på. Jag tittade mot Liam med ett leende.
-Vad sa hon? Frågade Liam nyfiket och jag log bara mot honom.
-Hon är inte arg på mig, hon är arg på pappa, hon är glad över att du tog med mig hem och hon tycker du är en bra kille, sa jag och ett leende spred sig över Liams läppar och hans ögon lös upp.
Här har ni en del, inte så händelserik men det är ändå något. Jag ska göra mitt bästa för att försöka få upp en del varje dag nu när Angelica är på Rhodos och har det bra, önskar lite att jag kunde ha följt med henne för jag vill ju också till värmen.
Men kommentera på nu, så blir jag glad och mer peppad till att skriva :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra bra bra braaaa, mera tack mera tack mera tack meraaaaa taaaack, sjukt beroende blir man av denna novell. :D

2012-07-29 @ 22:56:27
Postat av: Tilda

Meeeera jag vill veta vad som kommer hända!! :D

2012-07-29 @ 23:04:51
URL: http://thosedays.devote.se
Postat av: Madde

Jaaaaaaaaa!!!! braaaaa:))))))

2012-07-29 @ 23:06:57
URL: http://novellonedirectionswe.blogg.se
Postat av: Julia

Längtar tills nästa del:)

2012-07-29 @ 23:14:15
Postat av: Julia

Jag älskar denna novellen jätte mycket vill ha mer! :) du skriver jätte bra kommer det bara handla om Melissa och Liam eller kommer du skriva lite mer om dom andra killarna också :)

2012-07-29 @ 23:17:30
Postat av: lollo

bra del som vanligt längtar till nästa

2012-07-29 @ 23:23:24
Postat av: Anonym

Amazing fantastiskt toppen super underbart! Såååå damn bra är ni

2012-07-29 @ 23:29:17
Postat av: Ida. R

Bra inlägg, nu fick man veta mer detaljerat hur allting låg till, varför hon gjorde som hon gjorde osv :)

2012-07-29 @ 23:30:23
URL: http://loppaaannn.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Superbra del! Älskar att Melissa berättade sanningen för sin mamma c':

2012-07-29 @ 23:37:26
Postat av: Elma

Ja... vad ska man säga? Uberbra as usual! :D

2012-07-29 @ 23:48:29
Postat av: Elin

Jätte bra! :D

2012-07-30 @ 00:10:57
URL: http://ellolavich.devote.se
Postat av: Emilia

Er novell är jättebra och jag vill bara ha mer! Ni skriver på ett väldigt bra sätt och jag älskar hur ni bygger upp er story. Man inspireras mycket utav den också. Jag tycker om den jättemycket iaf och jag hoppas att ni aldrig slutar skriva.

2012-07-30 @ 00:53:49
Postat av: ayya

mer jätte bra kolla in min nya novell

2012-07-30 @ 01:02:56
URL: http://onedirectiontakennovell.blogg.se
Postat av: Linnéa

Vill ha mer!

Postat av: Emmeli

Braaa! :D

2012-07-30 @ 08:52:19
Postat av: Emi

En till del SNÄLLA!

2012-07-30 @ 09:12:24
URL: http://emipedersen.devote.se
Postat av: Johanna

sjukt bra :D

2012-07-30 @ 09:24:59
URL: http://satsanderyttaren.blogg.se
Postat av: Anna

Hej! Jättebra novell dock tycker jag att nu skriver händelsen över detta föööör länge. Lixom det är inte kul om man bara ta den händelsen hela tiden för på de andra inläggen så är det mycket hur hon känner vilket är bra, men man har hört det typ 5 gånger nu så det blir lite uttjatat :/ annars jättebra!:)

2012-07-30 @ 09:53:26
Postat av: Bethany

SUPER DUPER BRA! :DDDDDDD
Älskar kapitlett (: och kan inte vänta inför nästa ^^

Hugs, Bethany :)xx ♥

2012-07-30 @ 10:27:15
Postat av: Jessica

Braaaaa!!!! Jag älskar novellen!!!!

2012-07-30 @ 10:51:01
Postat av: frida

du skriver ju superbra johanna! :D x

2012-07-30 @ 12:00:35
Postat av: Anonym

Skit braaa

2012-07-30 @ 12:18:29
Postat av: Gabriella

Ni är sjukt grymma på att skriva noveller! :) Längtar tills nästa del! :D

2012-07-30 @ 12:37:19
Postat av: Olivia <3

Riktigt bra! Men jag håller med Anna, ni har skrivit om den här saken väldigt länge och man blir lite tröt på det faktiskt. Men annars skit bra <3

2012-07-30 @ 14:13:43
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: YOLOnovell

Hejsan! Har nu kommit en bit på min One Direction novell men har inte dig som läsare! Skulle vara kul om du skulle vilja läsa novellen ändå ;) Louis Tomlinson är huvudrollen och jag hoppas att du kommer att tycka om den! Här är det sista inlägget/delen som har publicerats!:

http://yolonovell.blogg.se/2012/july/from-dream-to-reality-10.html#comment

KRAM!

2012-07-30 @ 15:23:25
URL: http://yolonovell.blogg.se
Postat av: YOLOnovell

Hejsan! Har nu kommit en bit på min One Direction novell men har inte dig som läsare! Skulle vara kul om du skulle vilja läsa novellen ändå ;) Louis Tomlinson är huvudrollen och jag hoppas att du kommer att tycka om den! Här är det sista inlägget/delen som har publicerats!:

http://yolonovell.blogg.se/2012/july/from-dream-to-reality-10.html#comment

KRAM!

2012-07-30 @ 15:23:43
URL: http://yolonovell.blogg.se
Postat av: LULUUUU!<3

Eran blogg e as bra,Ja kollar den 24/7 xD

2012-07-30 @ 18:51:24
URL: http://LOLGAB.BLOGGPLATSEN.SE
Postat av: Matilda

Hejhej! Jag älskar verkligen den här novellen och längtar ihjäl mig till nästa del! Hur gammla är ni som skriver? Kramis! :) <3

Svar: Hej, taaack så mycket! ...nästa del kommer snart! :) Johanna är 17 och Angelica är 15 : )xx
Johanna Malmgren

2012-07-30 @ 19:28:05
URL: http://matildazelahn.devote.se
Postat av: Ngn som kan göra header till mig? <3

Hej, jag undrar om ngn här är bra på att göra header (för jag rent ut sagt suger på det)? Snälla för då kommer jag att läsa dens blogg och kommentera inlägg! Kommentera min blogg om ni kan! Puss ni är bäst! så ni vet så ska jag göra en ny blogg och den som kan kan gärna hjälpa mig med det! Det kommer att bli en novellblogg! Puss o Kram! <3 <3 <3 PS. Snälla kommer det en ny del idag? Älskar denna novell! DS <3 <3 <3

2012-07-30 @ 19:49:19
URL: http://matildazelahn.devote.se
Postat av: Lollo

Det handlar typ bara om henne och Liam. Kan det handla lite om resten av one direction? Skulle bli lite roligare då!
Tack xx

P.S: novellen äger!!!

2012-08-07 @ 21:38:06
URL: http://Www.lollostar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback