A moment changed everything - Del 16

 


Melissas perspektiv

Jag satte mig ner vid ett bord och kom på att jag fått ett sms tidigare idag. Jag tog upp mobil och såg att det var från Vanessa. ”Melissa, VET DU? One Direction kommer till Stockholm PÅ MÅNDAG!!!!!” Jag stannade upp och skrev ett sms till Alice.
”Hur länge ska jag stanna i Stockholm?” och sedan la jag mobilen bredvid mig. Jag ville inte missa killarna denna gången. 


Jag satt fortfarande inne på Subway och åt när jag kände att mobilen vibrerade. Nervöst låste jag upp mobilen för att se vad Alice hade skrivit. Tänk så skulle jag hem imorgon? Om jag skulle det, så visste jag inte vad jag skulle ta mig till. Att missa One Direction bara för man åker hem en dag innan de kommer skulle vara bland de värsta sakerna som kunde hända mig, och jag skulle inte bli förvånad om det hände. Eftersom jag brukar ju alltid ha otur, så varför skulle jag liksom inte ha det nu?
Jag öppnade sms:et och läste igenom det, ”Det vet vi inte riktigt, det beror på när vi är färdiga med dig för denna gången. Men jag hoppas att du inte vill åka hem redan.” Stod det och suck av lättnad hördes från mig. Men den oroliga känslan kom tillbaka, tänk så var vi färdiga imorgon? ”Nej, absolut inte!” svarade jag.
Jag skakade på huvudet för att få bort alla tankar och fortsatte att äta.

Några minuter senare hade jag ätit upp min mat och druckit upp, och det var dags för mig att gå mot Sony Musics kontor igen eftersom klockan började närma sig två. Snön föll och det hade kommit en hel del snö medan jag var inne på Subway och jag gick försiktigt längs de hala trottoarerna. Det var ganska svårt att gå med mina skor på detta underlaget och när jag minst anade det gick jag rakt på en isfläck och halkade. Jag flög upp med benen och landade hårt på rumpan.
-Jävla skor, muttrade jag för mig själv surt samtidigt som jag tittade mig omkring när jag reste mig upp igen. Folk gick förbi och log mot mig, och jag kunde inte låta bli att skratta lite åt vad jag precis hade lyckats med. Ramlat rakt på rumpan i Sveriges största stad, lyckat.

Kvällen kom och Alice hade frågat mig om jag ville hängaz med henne ut och äta på en restaurang. Jag hade tackat ja eftersom jag hellre gjorde det än att sitta på hotellrummet en kväll till. Jag bytte om till ett par vita jeans, en gul stickad tröja, eftersom det var kallt ute, och mina vita converse som förmodligen skulle vara lättare att gå i. Jag tog min skinnjacka och la ner min mobil och mina pengar i fickorna. Jag orkade inte ta någon väska.

-Åh, du har alltid så snygga kläder, utbrast Alice när vi möttes utanför hotellet. Jag skrattade till och log.
-Tack! Vart ska vi äta? Jag är vrålhungrig!
-Bra, kom så går vi!

Vi satt inne på en lugn restaurang och snackade, om allt möjligt. Alice berättade mycket om hennes jobb, om vad hon gör och hur mycket hon älskade sitt jobb.
-Så, hur känns det nu när du fått ett skivkontrakt?
-Helt... galet. Jag ringde mamma och hon blev jätteglad!
-Det förstår jag!
-Så, vad är planerna för imorgon? Frågade jag nyfiket.
-Vi tänkte att du ska få jobba med en låtskrivare. Ni kommer tillsammans skriva en låt och sedan kommer det bli att du spelar in låten och du kommer förmodligen släppa låten som en singel.
-Va? Shit! Åh, hur ska jag någonsin kunna tacka er?
-Tacka dig själv, det är din röst!
-Men, hur fick ni ens syn på min cover? Frågade jag och drack upp det sista av min Cola.
-Ja, du får nog tacka Liam, du vet Liam från One Direction. Jag råkade titta in på hans twitter, och han hade ju länkat den.
-Åh, ja, helt galet. Jag trodde aldrig det skulle hända, sa jag glatt och Alice log.
-Du får tacka honom!
-Ja, om jag nu ens får chansen att träffa honom, sa jag och Alice log.

Hon visste ju förmodligen att killarna skulle komma på måndag, men hon sa ingenting. Det blev tyst i några minuter, men det var ingen pinsamt tystnad. Jag tänkte igenom allt. Så, allt var Liams förtjäns? Utan honom skulle jag sitta hemma i Strömfors och ruttna, som vanligt? Så, det var han som förändrat mitt liv?


Någon undrade över kläderna i collagen, finns en sida, http://www.polyvore.com , där kläderna finns att hitta, och även länk till vart man kan köpa dom.

Ni är jätteduktiga på att kommentera och nu ber vi er att lägga ner kanske en extra minut och skriva en liten längre kommentar, där ni skriver vad som är bra och dåligt med novellen. Var ärliga. Säg gärna vad ni tycker är bra, men också vad som är dåligt/som vi kan förbättra! Igår fick vi besöksrekord, wiho! :D

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan verkligen inte komma på något dåligt?! Den är grym! Jag hoppas bara att den handlar om Harry... Det har ju inte varit någon engelska än, men om det kommer, så snälla. Stava rätt!

2012-06-29 @ 23:24:32
Postat av: Sabine :)

Tycker era noveller är jätte bra! Men de skulle vara enklare om ni skrev det som killarna skriver på engelska så förstår man mke lättare vilket språk som pratas och när dom inte förstår osv :) vet att dom inte kommit in än, men tänkte säga till innan så det inte ändra mitt i :) hoppas ni fattar i alla fall!

2012-06-29 @ 23:27:16
Postat av: lollo

bra del:)
allt är bra med delarna och att ni har börjat med bilder är fett bra asså älskar er novell fett mycket ni bara äger:)

2012-06-29 @ 23:43:01
Postat av: Anonym

Jätte bra Novell verkligen! Det är bra att det tar ett tag innan hon träffar killarna, hoppas ni inte skriver att dem blir kära direkt, jag tror på kärlek vid första ögonkasten ibland, men alla skriver om det, ni har inte kommit dit än men ett tips från vad eb läsare vill ha ;) Och som komementaren innan (tror jag) Kan ni väll skriva der killarna säger på EngelSka? Det är mycket roligare och enklare art komma in i Storyn då :D

2012-06-29 @ 23:44:46
Postat av: Alva

Jag tycker det är jätte bra att ni liksom förklarar grejer om personerna och så men ibland tycker jag att det blir lite konstigt när några personer pratar om någonting och dom går liksom direkt på sak hela tiden. Förstår ni vad jag menar?
Men det är jätte bra och jag tycker ni är jätte duktiga. Men ni skulle kanske kunna försöka liksom förlänga konversationerna mellan personerna så att det inte går direkt på sak varje gång. För det blir lite tråkigt då. :)

2012-06-29 @ 23:46:11
Postat av: bella.

så länge ni fortsätter såhär och att inte hon börjar gråta när hon träffar killarna eller att hon rodnar för varje ord som dem säger så kommer novellen vara grym!

2012-06-29 @ 23:46:19
Postat av: Emelie

Jag älskar hur novellen skrivs men den är lite långtråkig.. Det kanske kan börja hända lite mer & komma lite drama? Annars kan det lätt bli långtråkigt! Men annars är allt jättebra & när killarna kommer in så får det inte va "går in i någon- oj det var Harry Styles- Byter nummer-Blir tillsammans -Drama - och sen lever lyckliga alla sina dagar" men ja, ni förstår
nog! Men älskar novellen för övrigt och ni är verkligen begåvade! Kram på er

2012-06-29 @ 23:49:00
Postat av: Johanna

Jag tycker helt ärligt inte att det finns något att klaga på jag älskar allting med era noveller ;)

2012-06-29 @ 23:51:54
Postat av: Erika Anestedt

skriv mer nuuuu

2012-06-30 @ 00:11:54
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Erika Anestedt

jag älskar din novell sjukt mycket jag kan inte vänta på att få en ny del jag älskar den sjuuukt mycket jag fattar inte vart du får all insperaton från det är sjukt bra funderat på att bli författare? om inte börja fundera på det och om du har funderat på det tycker jag du borde satsa på att bli det för jag vet i alla fall någon som skulle läsa dina böcker jag jag och jag jag skulle göra vad som hälst för att du ska skriva det är underbart

2012-06-30 @ 00:14:16
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: cissi

as bra. snälla skriv det killarna säger på engelska! blir mycket lättare då..

2012-06-30 @ 00:18:39
Postat av: Ella

Som kommentarerna tidigare så tycker jag att 1D ska prata engelska. Skrev själv en Novell/fanfiction på svenska, och det var ganska svårt att tolka dem när de inte pratade engelska och oftast blir det helt fel. KOM IHÅG ATT RÄTTA STAVFELEN. Annars tycker jag att det är ett AmaZayn, FabuLouis, PhenomeNiall, BrilLiam och ExtraordinHarry Novell/Fanfiction. Don't know if that even make sense :) Updatera snart, och om jag inte visste bättre kommer ni para ihop Melissa och Liam, har jag rätt? ;) Iallafall, nu babblar jag. UPDATERA SNART!!! :D

2012-06-30 @ 00:30:52
Postat av: Matildalindgren

Jag älskar att det går långsamt framåt, hatar såna filmer som "hej du är snygg vi blir ihop och gifter oss efter två veckor" . Att eran går långsamt visar att den är genomtänkt och det är bra . En negativare sak som kanske inte har med novellen isig att göra är att ibland är det väldigt långt mellan kapitlen och även om det är det så får man ett kort kapitel, fast jag förstår er , ni har sommarlov och allt ;) men ändå en sak jag tror en del stör sig på :) annars älskar jag den !

Svar: Aaa, men vi har lagt upp två delar per dag, tre dagar i rad nu, så det är ändå bra, många noveller skriver 2 i veckan. :)
Johanna Malmgren

2012-06-30 @ 00:39:27
URL: http://matildalindgren.blogg.se
Postat av: ayya

Snälla skriv på svenska när killarna pratar för annars kommer jag lämna novellen för att jag inte förstår snälla skriv på svenska snälla jag älskar ära noveller jag är 12 år så snälla skriv på svenska

2012-06-30 @ 01:00:11
Postat av: Amanda

Wow jättebra<3
Älskar den.. När kommer killarna in VILL ATT DE SKA KOMMA IN.. Haha :) Kram<3

2012-06-30 @ 01:11:51
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Ella

Glömde och nämna, You make ever Directioners day!! :D

2012-06-30 @ 01:25:20
Postat av: Olivia <3

Jag kan inte komma på en dålig sak, jag tycker ni skriver jätte bra och hoppas att den här novellen blir lång.. Kramisar Olivia <3

2012-06-30 @ 02:15:57
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Anonym läsare

Novellen är väldigt bra! En sak som jag kom att tänka på som respons är att det får för fort fram med slovkontraktet och det. På en dag ska hon snart släppa en singel och det verkar lite overkligt. Men jag gillar novellen iallfall och jag älskar att ni inte går så fort fram med killarna som enkel gör! Kram

2012-06-30 @ 02:33:58
Postat av: Anonym läsare

Novellen är väldigt bra! En sak som jag kom att tänka på som respons är att det får för fort fram med slovkontraktet och det. På en dag ska hon snart släppa en singel och det verkar lite overkligt. Men jag gillar novellen iallfall och jag älskar att ni inte går så fort fram med killarna som enkel gör! Kram

2012-06-30 @ 02:34:13
Postat av: Anonym läsare :)

Novellen är väldigt bra! En sak som jag kom att tänka på som respons är att det får för fort fram med slovkontraktet och det. På en dag ska hon snart släppa en singel och det verkar lite overkligt. Men jag gillar novellen iallfall och jag älskar att ni inte går så fort fram med killarna som enkel gör! Kram

Svar: Hon kommer INTE släppa en låt på en dag, vi lovar dig, hon skulle vara i studion och jobba för att få fram en låt, vilket tar mer än en dag, så var lugn :)
Johanna Malmgren

2012-06-30 @ 02:35:40
Postat av: Niall flickvän<3

hej! vill bara säga att ja verkligen älskar novellen! känns lite som att hon är på väg att falla för liam..hihi :) hoppas hon blir vän igen med sin kompis från skolan elr om ni tänkt er nått annat så e ju det helt OK <3 :) tycker verkligen om att ni inte går för fort fram eller för segt tycker att det går jätte bra ! kram :D xx

2012-06-30 @ 02:50:18
Postat av: sabina

Jag håller med några kommentarer nedanför, ni borde skriva killarnas dialoger på engelska, OM ni är relativt bra på de o kan stava till iaf de enkla orden som tex 'with', för har läst många noveller/Fanfics där de e jätte dålig engelska o då förlorar man läslusten helt!
Annars tycker jag att denna Fanfic'en/novellen är riktigt bra! :))x

2012-06-30 @ 03:01:10
URL: http://sabinaeelise.devote.se
Postat av: Ida

Håller med att ni borde skriva deras dialoger på engelska :)) Annars perfekt!

2012-06-30 @ 07:31:32
Postat av: Victoria

Tycker novellen är super och att man får en liten inledning i början så att killarna inte poffar upp direkt helt random ;).

Dock så slutar den ju inte alltid så spännande, men det är också skönt ibland ahha ;D

2012-06-30 @ 08:33:25
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se
Postat av: vida

Jag tycker att det är bra att hon inte träffar killarna direkt!:)

2012-06-30 @ 09:10:00
Postat av: Jennifer Breitner

Sjuuukt bra, älskar den :D jag tycker det är bra att det tar några kapitel innan dom kommer in o att det handlar om nåt annat i början. Bra inledning :D
Har läst nån novell när killarna kommer in jättefort, typ tre kap, och två kap. senare så kysser dom varandra :/ inte bra så

Får jag barafråga vart ni hittar alla bilder på killarna? :D

Svar: På we heart it finns många bilder! :)
Johanna Malmgren

2012-06-30 @ 09:24:46
Postat av: Izabella

Jättebra, men tycker också ni borde skriva på engelska när killarna pratar.

2012-06-30 @ 09:26:16
URL: http://diaryofbella.blogg.se
Postat av: Jossan sofailed Johansson

Skit bra novell verkligen! Jag läser ett antal olika noveller och då är de att en tjej blir tsm med nån av killarna och då är de bara deras perpektiv.. Jag tycker de vore kul att ha alla killars perpektiv!
Men jättebra novell!;)

2012-06-30 @ 09:28:03
URL: http://sofailed.blogg.se
Postat av: Maja :)

Hej!
Asså jag tycker denna novellen är superbra och ni skrivet extremt bra! Jag älskar att ni inte puttar in killarna sådär och bara hej, jag heter Louis, ska vi gifta oss? Och sen är novellen slut. Och SNÄLLA vad ni än gör, ha inte Harry och Louis som huvudpersoner för nästan inga noveller (va jag vet) handlar om Liam, Niall och Zayn som huvudpersoner :)

2012-06-30 @ 10:05:37
Postat av: Maja :)

Hej!
Asså jag tycker denna novellen är superbra och ni skrivet extremt bra! Jag älskar att ni inte puttar in killarna sådär och bara hej, jag heter Louis, ska vi gifta oss? Och sen är novellen slut. Och SNÄLLA vad ni än gör, ha inte Harry och Louis som huvudpersoner för nästan inga noveller (va jag vet) handlar om Liam, Niall och Zayn som huvudpersoner :)

2012-06-30 @ 10:05:38
Postat av: Ellen

Jag tycker självklart att er novell är jättebra. Men jag skulle gärna se killarna prata på engelska osv.
Med vänlig hälsning, Ellen.

2012-06-30 @ 10:12:56
URL: http://www.systerns.blogspot.se
Postat av: Saga

Den är ju grym. Inget dåligt förutom att ni borde uppdatera mer. Nejmen, jag förstår att ni är upptagna och sånt, men det vore kul om ni kunde slänga in en extra del på kvällen eller något.

2012-06-30 @ 10:27:38
Postat av: Daria

Hej!
Jag gillar att ni har tagit er tid med novellen och det tycker jag är jätte bra fast gillar inte att det bara en person tycker det borde bli 2 senare och tycker att delarna ska bli längre anars är den bäst! :3

2012-06-30 @ 11:59:23
URL: http://directionliife.blogg.se
Postat av: LYDIA

HELT SJUKT VAD BRA DOM ÄR! Skriv oftare det är bara det jag vill säga! :)

2012-06-30 @ 12:31:15
Postat av: Onenovdirection

Denna novell är såååå bra!! Vad ska hända sen? Vill ha meeer!!

2012-06-30 @ 12:45:42
URL: http://Onenovdirection.blogg.se/
Postat av: Onenovdirection

Denna novell är såååå bra!! Vad ska hända sen? Vill ha meeer!!

2012-06-30 @ 12:45:46
URL: http://Onenovdirection.blogg.se/
Postat av: Onenovdirection

Denna novell är såååå bra!! Vad ska hända sen? Vill ha meeer!!

2012-06-30 @ 12:45:49
URL: http://Onenovdirection.blogg.se/
Postat av: Hania

Jag älskar verkligen alla era noveller och jag älskar att ni uppdaterar varje dag med 1 eller 2 kapitel! Det dåliga.. Det finns inget dåligt! Kram

2012-06-30 @ 12:46:58
Postat av: wilma

AHHH! Fortsätt måste veta mer ;) <3
Du är grym!

2012-06-30 @ 12:56:29
URL: http://martinsenz.blogg.se
Postat av: Emilia

Jag älskar denna novell , kan inte komma på något dåligt :D

2012-06-30 @ 13:28:54
Postat av: Frida

Tycker att den är rätt så bra, det går rätt segt fram, men det har jag inget emot! Jag lär gärna känna huvudpersonen innan det börjar på riktigt.
Men sedan när 1D kommer in i bilden, och om hon nu ska bli tillsammans med någon, då skulle det vara bra att dem lärde känna varandra ett tag först. Det är liksom inte realistiskt att två personer faller pladaskt för varandra och nästa dag så är dem såååå kära och älskar varandra. Det är bara inte realistiskt.... så tänk på det!:D

2012-06-30 @ 13:32:05
Postat av: :D

vill ha längre delar för att du skriver inte så ofta men AS GRYMT skrivet :) xx

2012-06-30 @ 13:42:41
Postat av: Ellinor

Det som är riktigt bra är att det känns verkligt och att ni uppdaterar så pass ofta. Bra med bilder också.

Det som är dåligt är att ni inte alltid håller tidsformen genom hela kapitlet. Börjar man skriva i då-tid ska man försöka hålla sig till det! :)

2012-06-30 @ 14:46:18
URL: http://onedshow.blogg.se
Postat av: Ellen

För det första så vill jag bara säga att jag ÄLSKAR den här novellen! Men den förra blev så lång, så den här kanske kan bli lite kortare? Man blir lite trött på slutet. Hoppas ni förstår! Jättekul med bilder i början! Kram :)

2012-06-30 @ 17:08:30
Postat av: Emma

Positiva saker:
Novellen är inte som alla andra, typ "flicka åker till England, möter 1D, blir kär i en av dem osv. osv.". Det är också grym uppdatering, och bra att Melissa bor i en liten stad och har en dröm (som killarna) om att komma därifrån och bara få sjunga. Att ni bygger upp novellen, och ger den lite "kött på benen" innan killarna kommer in. Att hon blev kär i någon annan innan hon träffar killarna så att inte hela novellen bugger på att hon är kär i One Direction. Det handlar också mer om 1D's musik än om dem som personer, vilket är bra. Bilderna till varje kapitel. Desutom är designen på bloggen GRYM!!!
Negativa saker:
....Ehhhhh.....tjaaaa.....hmmmmmhmm...
asså, förlåt men jag kommer seriöst inte på något negativt med eran novell... jag har suttit och tänkt i snart 10 min, men jag kommer helt enkelt inte på något! Ni är för BRA!:D<333

2012-06-30 @ 19:55:19
Postat av: manda

Eran novell äger skiten ur andra noveller! Älskar den! <3

2012-06-30 @ 20:14:02
Postat av: Emmy

Jag bara älskar eran novell blogg! Ni skriver så tydligt så jag kan se allt framför mig!
Och ni går inte för fort fram med novelllen. Det blir som naturligare för hon att möta killarna på något sätt :) Och jag tycker ni har sjukt bra uppdatering! Och att ni har bilder till är jätte kul! Jag tycker bara denna novellblogg är sjukt bäst! :) Saker som inte är bra?: ......? Dålig fråga, allt är bra!! Ingenting är dåligt!
Ha det bra! Kram!

2012-06-30 @ 20:27:11
Postat av: Anonym

Denna novell är helt klart dn bästa !:) ni är så sjukt duktiga på att skriva och jag tycker det är jätte bra att killarna inte är med från början :) Ni äger !!:D jag kollr typ efter nya delar tio gånger om dagen :))

2012-06-30 @ 21:32:56
Postat av: Ollymurssweden None

..Och på en timma har jag läst igenom hela novellen! FY I HELVETE VAD NI ÄR DUKTIGA!

Jag hoppas att skriver så realistiskt som möjligt, typ att de träffas och om hon blir på g med någon av grabbarna att det inte går för snabbt...Men annars, grymt bra skrivet. <3

2012-06-30 @ 23:54:53
URL: http://ollymurssweden.blogg.se/
Postat av: Lisa

Läst igenom hela novellen nu! Älskar att det går söligt fram och är jätte spänd inför nästa kapitel!!!

2012-07-01 @ 02:12:41
Postat av: felicia

det kostar väll inget att bli medlem och göra collage? :)

Svar: nepp :)
Johanna Malmgren

2012-07-01 @ 02:56:14
URL: http://minnoveller.blogg.se
Postat av: Lovisa - Läs, kommentera och följ

S

2012-07-01 @ 14:59:08
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se
Postat av: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Varit borta två veckor och därför missat en del delar. Suttit och läst igenom allt nu och jag kan säga att novellen börjar ta sig till något riktigt bra! I början tyckte jag som flera andra att det var lite tråkigt men jag förstår er fullt ut att ni vill att vi ska lära känna karaktärerna. Längtar tills killarna kommer med, ska bli så spännande!

Hoppas ni tar liite kritik.

Vill passa på att fråga, hur många besäkare hade ni när ni slog besäksrekord? :)

Svar: Tack, vi hade över 900 :)
Johanna Malmgren

2012-07-01 @ 15:02:52
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback