Enchanted by you - del 95

Amandas perspektiv

Jag knackade lite på dörren innan jag öppnade. Jag öppnade dörren försiktigt och såg att Johanna satt i sängen och höll på med sin mobil.
-Hej, sa jag tyst och Johanna kollade upp.
-Hej, sa hon.
-Gråter du? Frågade jag när jag såg att hon var lite röd i sina ögon.
-Nej jag bara... eh...
-Johanna, vad är det? Jag märker att du betett dig annorlunda Berätta.

_________________________________________________________________________________________________________________
-Nej, det är bara... jag vet inte.
-Jo, det vet du.
-Men, Niall bara är med Kayla hela tiden. Jag vet att dom är vänner, men liksom. Han har inte snackat så mycket med mig och jag vet, tänk så vi...
-Johanna, Kayla och Niall har varit vänner sedan de föddes och inte träffats på riktigt länge. Hon ska ju bara vara med tills imorgon middag och du måste förstå att Niall vill snacka lite med henne!
-Ja, men... ja, okej.
Jag log mot henne.
-Kom nu, du måste äta.
-Nej, jag vill inte ha något.
-Men, jo. Du måste äta Johanna!
-Jag har en macka i min väska, jag tar den. Jag lovar.
-Ja, okej. Lova det!
-Ja.

Johannas perspektiv

Amanda gick ut och dörren smällde igen och jag kollade mot min väska som låg på andra sidan sängen. Samtidigt fick jag syn på Niall mobil. Jag tog upp den och kollade vad klockan var. Halv nio. Jag låste upp mobilen, men det kom upp att man behövde en kod. Jag slog in 1309, då jag tänkt att det var hans födelsedag och till min glädje så var det rätt. Jag undrade varför han inte hade den med sig, men det gjorde inte mig något. Det första jag gjorde var att gå in på hans sms. Jag ville egentligen inte, och jag kände mig taskig, men ändå gjorde jag det. Den senaste han smsat med var Kayla Jag tryckte mig in på deras konversation och det senaste smset, som Niall skickat, löd ”ja, vi ses där nere om några minuter. Saknar dig redan! ;)”
Jag suckade för mig själv och låste mobilen. Jag ville inte tro något, men jag kunde inte hjälpa det.

Nialls perspektiv

Klockan var fem över nio, och jag tyckte det var tråkigt att inte Johanna var här. Amanda hade trots allt snackat med henne, men jag kände att jag borde gå upp till henne. Jag hade ju umgåtts med alla nu i några timmar, medan Johanna hade fått vara helt själv.
-Eh, ursäkta mig men jag går upp till Johanna, sa jag och alla nickade. Jag mötte Amandas blick och hon log mot mig.

Jag tog hissen, där jag fick stå tillsammans med en gammal man som luktade rök. Sån tur var så skulle jag av innan honom och jag hostade till när jag kom ur hissen. Jag gick till vårt hotellrum och låste upp. Johanna satt i sängen och hon kollade upp när jag kom in.
-Hej, sa jag och stängde dörren efter mig.
Hon sa inget, så jag satte mig på sängkanten.
-Vad är det? Frågade jag och hon suckade.
-Om du gillar Kayla, varför tar du då med mig på er turné precis som om jag inte ska märka något? Jag fattar du gillar henne.
-Johanna, snälla. Vet du så bra vänner vi är? Jag och Kayla har umgåtts sen vi var riktigt små. Hon är en person som jag alltid litat på, och hon åkte med för att hon skulle ändå hit, så vi ville passa på att träffas lite. Jag gillar henne, som vän. Du är tjejen jag är kär i, lita på mig Johanna.

-Men jag ser ju hur du tittar på henne, sa Johanna tyst och tittade ner i sängen.
-Kom här, sa jag och sträckte fram handen mot henne, för att visa att hon skulle komma upp till mig. Hon tog tag i min hand och jag drog fram henne mot mig. Jag tog tag i båda hennes händer och tittade in i hennes ögon.
-Johanna, jag har inte träffat henne på riktigt länge. Hon har funnits där för mig ända sedan jag var liten, sa jag och Johanna suckade.
-Ja men det kvittar, du tittar ändå på henne väldigt speciellt. Det känns precis som du inte ser mig när hon är i närheten, sa Johanna och släppte mina händer. Hon vände sig om och gick mot dörren. Jag suckade och gick efter. Kunde hon inte bara förstå att Kayla inte var något annat än en vän till mig? Det var Johanna som hade den största platsen i mitt hjärta. Jag tog tag i hennes hand precis innan hon hann till dörren. Hon vände sig om och tittade besviket på mig.
-Vänta, var ska du?
-Vet inte, jag vill hem. Det är ingen bra idé att jag är här, eftersom du inte vill vara med mig, sa hon och en tår rann nerför hennes kind. Försiktigt lyfte jag upp min hand mot hennes ansikte och torkade bort tåren.
-Men snälla, förstod du inte vad jag sa innan? Det är dig jag är kär i, de känslorna jag har för dig har jag absolut inte för Kayla.
Johanna sa inget, hon tittade bara ner i golvet. Jag satte försiktigt två fingrar under hennes haka för att lyfta upp hennes huvud, så jag kunde se in i hennes ögon. Hennes hand som jag höll i kramade jag om hårt, jag ville aldrig släppa henne.
-Johanna, jag kommer alltid att finnas här för dig, jag kommer aldrig lämna dig. Det är du som gör mig lyckligast och gör så jag verkligen mår bra. Ända sedan första gången jag träffade dig, har du varit den enda tjejen i min tankar, den enda tjejen som jag bara vill kunna hålla om och kyssa, ända sedan första gången ville jag att du skulle bli min. Snälla förstå mig, jag älskar dig, sa jag samtidigt som jag tittade rakt in i hennes ögon. Jag kunde se hur det kom tårar från hennes ögon, men vad hade jag gjort? Gjorde jag något fel när jag sa som jag gjorde?
Jag kramade om henne, jag ville aldrig släppa henne för hon var den enda jag ville ha.
-Niall, det är du som gör mig hel lycklig. Jag har mått så mycket bättre sedan jag träffade dig, du gör så jag kan vara mig själv. Jag älskar dig också, sa hon. Att höra de orden från henne var det bästa jag någonsin hört, det kändes nästan som jag svävade på moln.
Jag drog mig sakta ur kramen och la min panna mot henne. Hennes ögon var fyllda av tårar, men jag insåg att det var glädjetårar och jag kunde se ett leende på hennes läppar. Jag kände hennes andetag mot mig, jag kom närmre henne och mötte hennes läppar försiktigt. Jag älskade henne verkligen, hon var det bästa som hade hänt mig och jag menade verkligen allt jag sa till henne.

_________________________________________________________________________________________________________________

What will happen now?.... Fortsätt kommentera :)
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Nikki

Jättebra länta verklilgen till nästa del!! =D

2012-06-14 @ 22:30:42
Postat av: Hanna :)

Sååååå bra ! Vad bra att dom blev vänner :) även fast jag ville ha lite drama , men men :) <3

2012-06-14 @ 22:38:05
Postat av: Ida. R

Nu vill vi ha lite myspys ;) och drama!

2012-06-14 @ 22:44:37
URL: http://loppaaannn.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag vet inte vad som kommer hända!:) hoppas dock att det blir like spänning/hett snart!

2012-06-14 @ 22:49:54
Postat av: Fanny

Jag vet inte vad som kommer hända!:) jag hoppas dock att det kommer bli lite spänning/hett snart!

2012-06-14 @ 22:51:41
Postat av: Anonym

Nu tycker jag det behöver hetta till på flera håll innan denna novellen tar slut!! Lovar att det är det mest naturliga som kan hända nu! Om inte vore det nästan lite konstigt med tanke på deras ålder! Hoppas på att det kommer!! :D

2012-06-14 @ 22:59:46
Postat av: Anonym

Ni äger !!! :D

2012-06-14 @ 23:02:17
Postat av: Mathilda

Spännande :D ingen aning om vad som ska hända! Hoppas ni kommer med en del till jag lever på den här novellen <3

2012-06-14 @ 23:06:13
Postat av: Amanda

Bra! Men gärna lite mer drama osv osv. ;)

2012-06-14 @ 23:11:53
Postat av: Emma

Sååååååååååååååååååååå himla bra! Måste påpeka att eran uppdatering är jätte bra! Vet hur det är, har också en novell och era delar är ju långa också, grymt! Kram :) xx

2012-06-14 @ 23:19:33
URL: http://oneperfectionnovell.blogg.se
Postat av: Amanda

Wow! Wow!
Så hiimmllaa bra vill ha meer

2012-06-14 @ 23:59:47
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Kimberly

Sjukt bra!

2012-06-15 @ 00:58:11
URL: http://holastyles.blogg.se
Postat av: ylva

läääängtar!!!!!!!

2012-06-15 @ 05:26:23
URL: http://ettdhistoria.blogg.se
Postat av: ylva

läääängtar!!!!!!!

2012-06-15 @ 05:31:20
URL: http://ettdhistoria.blogg.se
Postat av: Whilma

Ni Är bäst!

2012-06-15 @ 08:19:38
Postat av: Jessica

Sååååå bra älskar den här novellen!! Snälla kan det handla lite mer om Niall o Johanna!!

2012-06-15 @ 08:46:01
Postat av: Emelie

Asså sättet som ni/du skriver på är ju bara för bra! Nästan för bra!

2012-06-15 @ 10:05:58
Postat av: amanda ;]

suuuper braa ! <3

jag har bara en fråga jo ni som skriver jag har en fråga till johanna : är niall typ din favorit i bandet ? ;D <3

2012-06-15 @ 10:48:57
Postat av: Wilma :)

Så grymt skriv mer nuuuuuu!! :D Hehe älskar den!!<3<3333

2012-06-15 @ 11:26:56
URL: http://wiillmmaass.bloggplatsen.se
Postat av: Frida

Mera Louis och Amanda!! Älskar era noveller!

2012-06-15 @ 13:06:45
Postat av: Alexandra

Ville bara säga att jag ÄLSKAR sättet ni skriver på! Checka gärna in på min novellblogg!

xx Alexandra

2012-06-15 @ 16:59:24
URL: http://vashappeninnoveller.blogg.se
Postat av: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Så himla sjukt bra!!

Bara ett tips, när ni skriver "Dom", skriv "dem" istället, det ser så fult ut med "dom"

2012-06-15 @ 17:51:22
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se
Postat av: Namn

Kommentar:
längtar till nästa del!!:D
P.S ni é gryma!!

2012-06-15 @ 18:15:36
Postat av: Anonym

Skiit bra men ett tips kan inte Niall och Johanna ha sex nuu eller något? Eller kanske den dagen dom hade sex så gick Nialls kondom gick sönder o nu e Johanna gravid ?? bara lite tiips lite hett o spännade!!

2012-06-15 @ 22:59:23
Postat av: Olivia <3

ÄLSKAR ERAN NOVELL.. Vill bara ha mer och mer.. ;D Kram Olivia

2012-06-16 @ 01:25:31
URL: http://lovveonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback