Enchanted by you - del 22

Amandas perspetkiv

-Vad tänker du på? Frågade Louis. Alla mina tankar försvann och jag kollade mot honom.
-Att jag sitter här, med dig, sa jag och han skrattade.
-Bra eller dåligt?
-Bra! Sa jag och vi skrattade lite lätt. Vi hade inte ens kört i fem minuter och jag visste redan nu att denna kvällen skulle bli sommarens bästa.

____________________________________________________________________________________
-Ska vi bowla först och sedan äta något? Frågade Louis en stund senare och jag nickade.
-Det låter bra! Sa jag. Jag tog upp min mobil och såg att jag fått ett sms från Julia. ”Ha så roligt ikväll babe! Smsa när du är hemma och berätta allt!!” stod det. Jag skrattade lite för mig själv och Louis kollade på mig.
-Vad? Sa han och jag skakade på huvudet.
-Det var ett sms från Julia, sa jag och kollade ner på mobilen och började skriva. ”Tack :) Hälsa Johanna, vi hörs, puss” skrev jag och tryckte sedan på skicka.
-Vad skrev hon som var så roligt då? Frågade Louis och jag log mot honom.
-Ingen speciellt, sa jag och han flinade åt mig.

När vi kom fram till bowlinghallen var där fullt med människor och vi blev rädda att där inte skulle finnas någon ledig bana för oss. Jag såg att en bana var ledig, så jag sprang snabbt fram till kvinnan som satt bakom disken och pekade ditåt.
-Kan jag och eh... min vän spela där? Hon nickade mot mig och Louis ställde sig bakom mig.
-Jag betalar, sa han snabbt och jag skakade på huvudet.
-Du behöv..
-Jag vill, sa han snabbt och jag skrattade och lät honom betala. Jag kände att det inte var någon större idé att försöka säga emot.
Vi hämtade vars ett par bowlingskor och gick sedan bort till vår bowlingbana.
-Jag måste ha staket! Sa jag och Louis skrattade åt mig.
-Nej, det får du inte, sa han bestämt och jag gav han en sur blick.
-Men, då kommer du ju vinna!
-Det är väl bra? Sa han och jag slog till honom.
-Ja, för dig! Han skrattade åt mig och vi skrev in våra namn och sedan var det bara att börja spela.

Jag började och såklart lyckades mitt klot hamna i rännan. Louis flinade åt mig och gick sedan fram och slog ett perfekt slag och han fick såklart ner alla käglor.
-Så gör man! Sa han stolt och jag reste på mig för att denna gången försöka lyckas.

Efter tre försökt hade jag inte riktigt lyckas att slå ner så många käglor. Jag kände att Louis ställde sig bakom mig och tog tag i min hand.
-Nu ska jag lära dig hur man gör, sa han bestämt och jag log lite. Han höll sin varma hand över min hand och tillsammans sköt vi iväg klotet. Klotet rullade snabbt fram till käglorna och slog ner alla utom en.
-Wohoo, utbrast jag och vände mig om. Jag mötte Louis blick och han log mot mig.
-Det är så man gör, sa han och jag nickade.
-Tack, sa jag och log mot honom. Hans varma hand nuddade min hand och hans ansikte närmade sig mitt. Va? Vad skulle han göra? Skulle han kyssa mig? Han läppar vara bara några centimeter ifrån mina. Jag kunde in stoppa honom, eller mig själv. Hans läppar nuddade mina och känslan inom mig gick inte att beskriva. Det var som om jag svävade på moln och jag skulle lika bra kunna svimma när jag väl stod här, men jag lyckades att hålla mig vid liv och när vi avslutade kyssen log jag mot honom. För mig var det väl lite oväntat, men jag kunde inte låta bli att le. Jag lutade mot Louis och la mina armar runtom honom. Hans händer hamnade på min rygg och han tryckte mig mot honom.
-Du är så fin, viskade han i mitt öra och när jag släppte taget om honom log jag mot honom.
-Detsamma, sa jag och han log mot mig. Hans fina leende fick mig att smälta, om och om igen.

Vi fortsatte att spela, även om jag hade lite svårt för koncentrera mig efter kyssen så gick det hyfsat bra. Men inom mig snurrade massa tankar. Att han kysst mig. Och för varje leende han gjorde mot mig blev jag allt gladare och gladare. Vid halv åtta hade vi bowlat klart och vi bestämde oss för att hitta någon restaurang där vi kunde äta. Vi lämnade tillbaka våra bowlingskor och gick sedan ut. Det var fortfarande ljust ute, men det hade blivit lite svalare. Jag som inte tänkt så långt började frysa lite lätta om mina armar.
-Fryser du? Sa Louis och jag nickade.
-Lite.
Han la sin arm runtom mig och jag log mot honom.
-Det finns en restaurang bara några meter här ifrån, vi kan äta där, eller? Sa jag och Louis nickade. Bilen som vi åkt i innan stod parkerad på gatan, men vi bestämde oss för att gå till restaurangen, eftersom den la på samma gata och det tog max 2 minuter att gå dit.

Inne på restaurangen var där knappt några människor, vilket var skönt. Vi satte oss ner vid ett av borden. Det var ganska mörk inne på restaurangen, med röda gardiner, röda dukar på borden och små röda ljus som lyste upp lite lätt. Det spelades lugn musik och det kändes som man var med i en romantisk film. Vi beställde mat och medan vi väntade satt vi bara och snacka. Allt kändes så perfekt. Man såg Louis som den mest omogna killen som existerade, men när man satt med honom såhär själv var han allt annat än omogen. Han var sig själv. Han var så himla perfekt. Det var så himla lätt att snacka med honom och jag kände att jag kunde vara mig själv. Det fanns inget att gömma för honom. Tiden sprang iväg och under tiden som vi åt snackade vi hur mycket som helst. Jag var tvungen att erkänna för mig själv. Jag gillade Louis, riktigt mycket. Jag var kär.

När klockan var 11 bestämde vi oss för att resa på oss och åka hemåt men jag hade kunna sitta kvar här hur länge som helst. Vi båda var ganska trötta och eftersom Louis faktiskt hade hållt på att jobba i studion hela dagen så förstod jag honom. Louis envisades ännu en gång om att få betala och jag hade inte så mycket att säga till om. Vi gick ut från restaurangen och nu hade solen gått ner. Stockholm var upplyst av alla gatulyktor, bilarnas lampor och ljus från fönster. Luften var kall och jag kände hur jag rös till. Louis hand nuddade min och bara genom hans närhet blev jag varm. Jag kollade mot honom och han kollade mot mig. Hans fina leende, hans perfekta hår och hans underbara ögon gjorde mig varm. Det kändes som en dröm. Bara några meter framför oss stod bilen parkerad. Vi hoppade in i bilen och utan att säga ett ord till varandra körde vi mot mitt hus. Louis stannade på exakt samma ställe där han tidigare hämtat mig. Att kvällen var över gjorde mig ledsen, men när jag tänkte på vilken underbar kväll det varit kunde jag inte låta bli att le.
-Tack för denna kvällen, sa jag tyst och lutade mig mot Louis för att krama om honom.
-Tack själv, sa han samtidigt som vi kramades. Jag drog in hans doft och jag kände att hans läppar nuddade min kind. Jag släppte taget om honom och hans händer tog tag i mina.
-Det har verkligen varit jättekul, sa han och jag log.
-Det tycker jag med, svarade jag. Han la sin varma hand på min kind och lutade sig mot mig. Våra läppar möttes ännu en gång. Denna gången blev jag inte lika nervös, men jag blev lika glad och varm inombords. Vi avslutade kyssen och jag log mot honom.
-Vi ses, sa jag och han nickade. Jag hoppade ut ur bilen och stängde bildörren. Jag tog upp mina nycklar och låste upp dörren.
-Heeej! Utbrast jag, men ingen svarade. När jag tagit av mig mina skor gick jag in till TV-rummet där både mamma och pappa la i soffan och sov. Jag skrattade lite för mig själv, stängde av TV:n och gick sedan in på mitt rum. Jag satte mig på min säng och tog ett djupt andetag. Hade han kysst mig? På riktigt? Jag nickade för mig själv. Ja, han hade gjort det. Jag tog upp min mobil och skrev ett sms till Johanna och ett sms till Julia. Sedan drog av mig mina kläder och tog på mig min stora pyjamas tröja. Jag hade ingen ork att gå in på toaletten och borsta tänder eller tvätta bort mitt smink. Jag slängde mig i sängen och somnade med ett leende på läpparna.
________________________________________________________________________________________
Förlåt för lite väntan, men här fick ni en ganska lång del!
Vet att det blivit mycket Amanda-Louis nu, men jag gissar på att ni alla ville veta vad som hände på deras 'dejt' ;) Någon undrade vad som hände på Julias & Harrys dejt, men saken är den att dom inte varit på någon dejt. Det kommer kanske i framtiden!
Var är alla kommentarer? Kom igen nuuu, kommentera på så kommer det en del till ikväll!
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Caroline

sjukt bra del, hoppas alla kommenterar nu för jag vill ha en till del ikväll ;)

2012-03-03 @ 17:48:20
Postat av: Malin

Sjukt bra del!! Längtar till nästa :D

2012-03-03 @ 17:50:38
Postat av: Anonym

jätte bra :)<3

2012-03-03 @ 17:51:29
Postat av: elin

MEERRA! ssååå bra! :D

2012-03-03 @ 18:09:19
Postat av: 7BELIEBERS

mera !

fin blogg föresten :D

2012-03-03 @ 18:25:50
URL: http://sevenbeliebers.blogg.se/
Postat av: louise

woop woop! :) jaa en del till, snälla:)

2012-03-03 @ 18:26:09
Postat av: Tilda

GRYMT!!

2012-03-03 @ 18:42:41
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

Älskar novellen :D

2012-03-03 @ 18:43:20
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: ebba

Meeeer! Det är SÅHÄR bra!! :'D

2012-03-03 @ 18:45:10
Postat av: ebba

Meeeer! Det är SÅHÄR bra!! :'D

2012-03-03 @ 18:45:24
Postat av: Nathalie

BRAAAA :)

2012-03-03 @ 18:53:33
URL: http://heartles.blogg.se/
Postat av: Alma

Snälla mer, detta är ju bara såå bra, kan inte beskriva detta! :D :D :D

2012-03-03 @ 18:56:31
Postat av: Malin

Älskar novellen, En till del ikväll så jag har något att läsa när jag ska sova;)

2012-03-03 @ 19:15:33
URL: http://gottabebieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra skrivit! :D

2012-03-03 @ 19:45:21
Postat av: sofia

sjukt bra hoppas ett till kommer ikväll !! :))

2012-03-03 @ 19:48:22
URL: http://sofianathalienilsson.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jätte bra! :D

Hoppas att det kommer mer snart! ;)



"Hoppas att Harry och Julia går på dejt" :D<3

2012-03-03 @ 20:01:30
Postat av: saga

meeeeer! :-)

2012-03-03 @ 20:02:16
Postat av: Lovisa

Älskar eran novell!

2012-03-03 @ 20:14:23
Postat av: Fanny

Shit så bra novell!! Ni äger ju! Jag har läst alla andra som ni har gjort, jag måste bara säga att jag är lite besviken på alla sluten för de har varit så "avklippande"(asså de har varit typ såhär "jag är så lycklig men nu ska jag hem till sverige. Oj en bil kommer BOOM. Han kom till sjukhuset och där låg hon död. Slut..." nu överdrev jag lite men de har varit på TOPP och sedan sjunkit hips vips till botten... Jag hoppas verkligen att det blir ett genomtänkt slut(helst lyckligt) i den här och inte som de andra där ni bara har tröttnat på de(tänk om alla författare gjorde så, då skulle det inte finnas många bra böcker!). Jag ville bara säga det:)

Kram//Fanny

2012-03-03 @ 20:33:31
Postat av: Anonym

er novell är grym! ni med brudar!

2012-03-03 @ 20:35:27
Postat av: Emmy

Ni är så grymt grymt duktiga! :)) Sitter och ler som ett fån när jag läser ;) Hoppas att det ommermer ikväll! :))

2012-03-03 @ 20:49:55
Postat av: Anonym

waaah ni får ju as många kommentarer på varje del (?) aja, de va braa som vanligt :D

2012-03-03 @ 20:50:05
Postat av: Josefine

gryyymt!

2012-03-03 @ 23:51:57
URL: http://directionernovell.blogg.se/
Postat av: alexandra

SÅ JÄVLA BRA!

2012-03-04 @ 19:16:29
URL: http://closetoyou.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback