Enchanted by you - del 29

Amandas perspektiv

Min mobil pep till och jag suckade. Jag tog upp mobilen och till min förvåning var det inte Marcus. Det var Louis. ”Vad heter du på twitter?” stod det. ”Amanda1D” knappade jag in och bara några sekunder senare fick jag en ny följare. Jag log för mig själv och gick sedan in på facebook. Det första jag såg var en bild av Niall och Johanna. En ganska suddig bild, men man kunde ändå se tydlig vem det var på bilden. Där fanns många kommentarer till bilden och jag suckade för mig själv. Det var sånt som vi inte ville skulle hända. Jag tog upp min mobil direkt och ringde Johanna.

____________________________________________________________________________________

Johannas perspektiv

Jag satt på min skrivbordsstol och höll på att starta datorn. Jag hörde att One Thing börjades spelas på mobilen, jag vände mig snabbt om och insåg då att min mobil ringde. Konstigt, jag brukade ju nästan alltid ha mobilen på ljudlöst. Jag hoppade snabbt upp från stolen för att få tag på min mobil och svara.

-Hej, det är Johanna, sa jag snabbt. Jag hade inte tittat på vem det var som ringde.
-Hej, hörde jag hur någon svarade och märkte direkt att det var Amanda som ringde.
-Vill du något speciellt? Frågade jag lite fundersamt.
-Ehm jo…jag tror inte du vill sätta dig vid datorn och gå in på facebook eller twitter, svarade hon. Men varför sa hon så?
-Varför? Frågade jag snabbt och oroligt.
-Där finns bilder på dig och Niall från idag, när ni sitter i soffan och Niall har sin arm runtom dig. Då när Louis, Harry och Zayn var ute hos fansen, sa hon lite osäkert. Av ren chock ramlade jag ner i min säng så jag satt ner.
-Skojar du? Hur har någon kunnat ta bilder på oss? Frågade jag förvånat. Jag fattade bara inte hur någon hade kunnat se oss där inne.
-Killarna hade glömt att stänga dörren, det ser man på bilden, svarade Amanda försiktigt. Vad skulle jag göra nu? Tänk så ville Niall inte vara med mig nu för det hade kommit ut bilder? Han kanske inte skulle vilja vara med mig för att jag får hat? Han får inte lämna mig på grund av detta, för då vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Han är en av de som betyder allra mest för mig och ett liv utan honom finns inte i mina tankar längre.

Undra vad folka hade skrivit om mig, hur hårt hatet var? Jag ville så gärna veta men ändå inte. Jag ville inte bryta ihop på grund av hat för att jag var med någon jag gillade. Jag ville inte veta vad det stod för att då skulle antagligen mitt självförtroende gå ner igen, känna mig äcklig och ful. Känna mig exakt så som alla skriver om mig.
-Johanna, du borde kanske ringa och prata med Niall, sa Amanda efter vi hade varit tysta ett tag och avbröt mina tankar.
-Ja, det borde jag nog…men jag måste veta vad folk har skrivit, sa jag. Jag ville veta vad de hade skrivit även om jag antagligen skulle bryta ihop totalt och mitt självförtroende skulle försvinna igen. Självförtroendet som jag sakta har byggt upp under fyra år nu, efter att jag var ganska utfryst i skolan och fick ta emot en massa taskiga kommentarer dag efter dag. Höra att man var tjock, ful och sjön som en kråka. Att ens ”kompisar” sprang iväg om gömde sig för mig för att undvika mig på grund av att de skämdes för att vara med mig gjorde att mitt självförtroende sänktes rejält. Stod lutad mot väggen varje rast och ville bara in och börja lektionen igen. De enda som fanns för mig då var Amanda och Julia, men tyvärr gick de inte på samma skola som mig då, när allt var ett rent helvete för mig.
-Du vill inte veta vad de har skrivit, sa Amanda och jag suckade tungt. Jag ville ju, men ändå inte. Jag var tvungen att veta för att kunna prata om det med Niall.
-Men jag måste veta vad folk har skrivit, sa jag lite bestämt och nu var det Amanda som suckade.
-Jaja, gör som du vill…men kolla själv och ring Niall sen, sa hon med en suck.
-Okej, hejdå, sa jag och la sedan på. Jag ville egentligen inte läsa vad folk hade kommenterat om mig men jag kände att jag var tvungen.

Jag reste mig upp från sängen och gick och satte mig vid skrivbordet istället där datorn stod. Jag loggade in på facebook men tvekade lite innan jag faktiskt tryckte på ”logga in”, men till slut gjorde jag det. Så fort jag hade loggat in såg jag att uppdateringssidor hade lagt upp en bild. Det var bilden på mig och Niall. Varför skulle detta hända? Detta kanske skulle förstöra det jag och Niall hade?

Jag klickade på bilden och såg massa kommentarer, ”Den bitchen borde lämna Niall ifred, han är min”, ”fy vad ful hon är, fattar inte hur Niall kan ha sin arm om henne” och ”Jag fattar inte vad hon gör där, jag fattar inte hur hon kan få vara med killarna, det borde vara olagligt att vara så ful som hon är. Jag ska döda henne för hon får inte röra någon utav mina killar”, där stod mycket mer, men jag orkade inte läsa mer. Tårarna rann nerför mina kinder, jag kunde inte hindra dem. Jag klarade inte av detta. Skulle detta vara slutet för mig och Niall på grund av hat från fans? Nej, fansen skulle inte hindra mig. Om jag hade varit starkare. Jag ville snacka med Niall, men ändå inte. Tänk så skulle han bara säga att det inte skulle funka. Tårarna fortsatte rinna. Jag hade ingen aning om hur detta skulle sluta.

____________________________________________________________________________________
En efterlängtad del va? ...förlåt för att vi inte uppdaterade igår. Vi har faktikt ingen anledning till varför.
Men här kom en del i alla fall, hoppas ni gillar den och kommentera mycket! :)
Vi blir riktigt glada för varje liten kommentar! Kommentera bra så kommer det fler delar idag!
/Angelica & Johanna

Min mobil pep till och jag suckade. Jag tog upp mobilen och till min förvåning var det inte Marcus. Det var Louis. ”Vad heter du på twitter?” stod det. ”Amanda1D” knappade jag in och bara några sekunder senare fick jag en ny följare. Jag log för mig själv och gick sedan in på facebook. Det första jag såg var en bild av Niall och Johanna. En ganska suddig bild, men man kunde ändå se tydlig vem det var på bilden. Där fanns många kommentarer till bilden och jag suckade för mig själv. Det var sånt som vi inte ville skulle hända. Jag tog upp min mobil direkt och ringde Johanna.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åhhhh, jag vill ha mer!!! :D

2012-03-11 @ 11:40:39
URL: http://sweetmissamanda.blogg.se/
Postat av: Felicia

älskar novellen! :D x

2012-03-11 @ 11:42:08
URL: http://feliciafolvik.blogg.se/
Postat av: Anonym

älskaälskaälska!!

2012-03-11 @ 11:51:01
Postat av: Alexandra

Nästa del nu tack :D älskar novellen!!

2012-03-11 @ 11:56:03
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: Emmy

MER!:) stackars Johanna :(

2012-03-11 @ 12:01:07
Postat av: cornelia

Den här novellen asså :)finns det bättre?;) Ni är jätte duktiga

2012-03-11 @ 12:13:46
Postat av: Anna

jätte braa!

2012-03-11 @ 12:55:37
Postat av: Alicia

Those bitches aint gonna mess with her,hehe.Go Johanna! ;D

2012-03-11 @ 13:18:08
URL: http://lastresort.blogg.se/
Postat av: EBBA

ÅH MMEEEEER! :) ♥

2012-03-11 @ 13:32:27
Postat av: @jennahloves1D

love iiiit! xx

2012-03-11 @ 13:32:37
Postat av: destiny styles

skit bra! meer! :) ♥

2012-03-11 @ 13:36:39
Postat av: sofie

MÅSTE VETA VAD HON SKA SÄGA TILL NIALL OCH VAD HAN KOMMER ATT SÄGA TILL HENNE! MEEEEEEEEEEEER :D :D :D :D :D btw, ni är gryyymmmmaaa på att skriva noveller! Så sjukt jävla bra är dom :D xx

2012-03-11 @ 13:50:55
URL: http://jjohanssons.devote.se
Postat av: Alma

SNÄLLA MER, jag kommer inte kunna sova om det inte kommer en till del idag! stackars Johanna.. :/ <3

2012-03-11 @ 13:58:36
Postat av: Emma

Åååh, vad bra! Skriv meeeeeeeer! :D

2012-03-11 @ 14:11:27
Postat av: Victoria

Grym del! Skriv mer fooort! Hhihi ;D

2012-03-11 @ 14:22:41
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se/
Postat av: Jessica

Så himla bra!! :D Ni är jätteduktiga verkligen!! :D



2012-03-11 @ 14:40:19
URL: http://https://twitter.com/JessicaNiall1D
Postat av: Lina

Åhh ni skriver med son inlevelse i alla era noveller, satt och läste hela "everything about you" igår (tog sin lilla tid) och när jag läste sista delen börjadde jag gråta.

Ni är bäst!

2012-03-11 @ 15:27:43
Postat av: Anonym

Ni är jätte duktiga och skriver heeelt awesomee !! <3

2012-03-11 @ 16:14:58
Postat av: malin

mar!!! Hur bara som hälst!!

2012-03-11 @ 16:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback