Enchanted by you - del 67

Harrys perspektiv

Det var som om en sten ramlade ner från magen. En stor klump som bara försvann. Efter all väntan kunde vi äntligen glädja oss åt att han hade klarat sig.
-Men, Zayn hade tur. Han var, eller är, allvarligt skadad, så vi får vara glada.
Vi alla nickade och jag som satt bredvid Julia kramade om hennes hand. Hon kollade på mig och kysste mig snabbt. 
-Ja, vi vill gärna träffa honom, sa Paul och sköterskan nickade.
-Följ med här!

_________________________________________________________________________________________________________________

Louis perspektiv

Jag var glad och lättad över att operationen hade gått bra, att Zayn hade klarat sig. Vi alla reste oss upp och gick försiktigt efter sköterskan. Precis innan vi svängde in till Zayns rum så tvekade jag. Vill jag verkligen se honom när han var så trött? Det kanske var bäst att han fick vila? Eller ville han träffa oss nu?
-Louis, kom! Du kan inte stå där hela dagen, sa Harry och skrattade till.
-Men Zayn behöver kanske vila, sa jag försiktigt. Men det var inte bara det jag hade i tankarna. Jag ville inte se en Zayn som mådde dåligt och var helt slut. Det var ju liksom inte den glada och pigga Zayn jag skulle träffa nu.
-Klart han vill träffa oss, sa Harry med ett leende. Jag nickade och gick efter. Jag gick genom dörren och jag kunde knappt se Zayn eftersom Liam, Niall, Harry Johanna, Julia, Amanda och Amanda stod runt sängen och bara kollade på honom. Jag gick fram och ställde mig på en plats vid sängen. Zayn gjorde ett försök till att vända sitt huvud mot mig, men han lyckades inte så bra. Jag såg hur han fick fram ett litet leende på läpparna. Kanske var det för att vi var här?
-Hur mår du? Fick Liam fram från sin mun och Zayn riktade blicken mot honom.
-Jag har mått bättre, sa Zayn tröttsamt.


Johannas perspektiv

När vi hade varit inne hos Zayn ett tag, kom sjuksköterskan och sa att vi inte fick vara där inne längre eftersom Zayn behövde ta det lugnt. Vi sa hejdå till Zayn och det tog emot. Vi ville inte lämna honom där. Det kändes inte rätt att lämna honom där. Vi gick motvilligt ut i korridoren och sattes oss ner på sofforna. Men där hann vi inte sitta så länge förrän Paul kom.
-Killar och tjejer, det är nog bäst att ni åker hem till lägenheterna nu eftersom klockan börjar närma sig 12, sa han samtidigt som han tittade ner på sin klocka som satt på hans vänstra arm.
-Men kan vi inte stanna här? Jag vill inte lämna Zayn, sa Louis och alla killarna nickade instämmande. Jag kunde inte låta bli att le. Killarna brydde sig verkligen om varandra.
-Nej, besökstiden har egentligen gått ut för längesedan och Zayn måste sova. Ni kan ju komma hit och hälsa på honom imorgon, sa Paul och tittade strängt mot oss. Vi nickade och reste oss upp med besvikna miner.
När vi hade gått en liten bit blev vi stoppade av Paul.
-Hey, jag vet att ni verkligen vill stanna här med Zayn och jag tycker det är helt underbart att ni bryr er så mycket om varandra. Men tyvärr så måste ni åka hem. Det lät på Paul som han var lite nedstämd, precis som han också egentligen ville stanna där. Vi nickade och sa hejdå, sedan åkte vi ned med hissen. Niall hade flätat ihop sin hand med min och jag gäspade stort. Niall flinade lite och jag kunde inte låta bli att le. Hans leende var så himla vackert.
När vi kom till bilen, hoppade jag in och satte mig bredvid Niall. Han satt tätt intill mig och hade lagt sin arm om mig. Jag gäspade stort. Att bara sitta och vänta spänt på ett sjukhus i flera timmar ta hårt på krafterna. Det dröjde inte länge till jag gäspade igen och lutade mitt huvud på Nialls axel. Han pussade mig i håret och kort därefter föll mina ögonlock ihop, jag klarade inte av att vara vaken längre.
_________________________________________________________________________________________________________________
Förlåt så hemskt mycket för den superdåliga uppdateringen, vi har dåligt samvete på grund av det. Och nu har jag dåligt samvete eftersom denna delen blev riktigt kort.
Men jag hoppas ni tycker det är bättre än inget.
Jag ska försöka fortsätta på nästa del nu, så kommer den kanske imorgon innan jag ska iväg på Angelicas konfirmation.
Men kommentera en massa nu, så blir vi glada! :) 
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Linn

Det är lungt delen var perfekt vad jag är glad att Zayn mår lite bättre iallafall längtar redan till nästa del och Johanna hoppas att du kommer ha roligt på Angelicas konfirmation och Amgelica lycka till med konfirmationen POK Linn <3 PS. POK betyder puss och kram för den som inte vet det DS.

2012-05-05 @ 00:08:52
Postat av: Emma

Jättebra!!! Men vill veta vem som nästan dödade Zayn!

Men en sak, ni skriver ibland att ni har dålig uppdatering och får dåligt samvete över det, ha inte det! Ni skriver väl för att ni tycker det är kul? och iallafall jag läser för jag tycker ni skriver bra och gör grymma noveller. Kvalitet, inte kvantitet ;). + er uppdatering är jättebra om man jämför med många andra. Ha inte dåligt samvete för ni är bättre än många andra, bra uppdatering på en bra novell - ni är alla läsares dröm ;D

2012-05-05 @ 00:09:28
Postat av: Tilde

Ni är bäst, längtar tills nästa del!

2012-05-05 @ 00:18:32
URL: http://theonedirectionstory.webblogg.se/
Postat av: emma

riktigt riktigt bra!

2012-05-05 @ 01:40:38
Postat av: Anonym

Bra! Det gör inget med en kort del, krävs för sådana också! :)

2012-05-05 @ 09:22:37
URL: http://onenovdirection.bloo
Postat av: Anonym

Bra! Det gör inget med en kort del, krävs för sådana också! :)

2012-05-05 @ 09:23:13
URL: http://onenovdirection.bloo
Postat av: Anonym

Det gör inget med en kort del , den var ju bra!! :)

2012-05-05 @ 09:24:51
URL: http://onenovdirection.blogg.se/
Postat av: Ylva

Ni skriver helt fantastiskt bra och man vill lixom veta vem som sköt Zayn nu!!!



Ni gör ett bra jobb<3

2012-05-05 @ 10:26:25
Postat av: Malin

Så jäkla bra!!!!

2012-05-05 @ 10:33:18
Postat av: Sama

Jag älsker er novell den är bäst jag längtar till nästa del

2012-05-05 @ 11:42:36
URL: http://bloglovin.com
Postat av: Josefine

ha inte dåligt samvete över det! man kan inte alltid ha tid eller lust att skriva, folk borde respektera det! Ni skriver jättebra och man kan aldrig vänta för länga på något :D

2012-05-05 @ 11:44:37
URL: http://directionernovell.blogg.se/
Postat av: elleni

ni behöver verkligen inte ha dåligt samvete!!!!

det gör ingenting så länge delarna är bra och det är det alltid!!!!<33

2012-05-05 @ 14:05:09
Postat av: Anonym

Meeeeeeeen ååååååhh , så liteen deel faaaaan!!!!!

2012-05-05 @ 14:32:42
Postat av: Daniela Payne

jättefin design! och blogg! :D

2012-05-05 @ 16:10:49
URL: http://medryttaresfavorit.blogg.se/
Postat av: Elina

Bra även fast den var kort.. Dock så kanske det borde hända något snart.. Asså det där med Zayn var inte så stor eller jo men varade inte så länga liksom.. Men annars jätte bra!

2012-05-05 @ 18:30:12
Postat av: Bella

Jag tycker ni uppdaterar precis lagom. Jag orkar inte läsa noveller som bombar med kapitel. För då hinner man inte med. Nu hinner man längta tills nästa, fortsätt så :D

2012-05-05 @ 20:11:19
Postat av: stefanie

Bättre något än inget! ;) Jättebra del!



Har lagt upp nya och ovanligt långa ( med mycket drama, temat är ''ni bråkade'' ) på min blogg! kika gärna in :) http://1Dimagen.devote.se

2012-05-05 @ 20:14:07
URL: http://1Dimagen.devote.se
Postat av: karro

bra skrivet!

skulle ni kunna tipsa om min novell blogg som handlar om en massa olika kändisar.

2012-05-05 @ 21:07:08
URL: http://teenageidolnovell.blogg.se/
Postat av: karro

min blogg adress blev fel i förra komentare den här är rätt!

2012-05-05 @ 21:09:04
URL: http://www.teenageidolnoveller.se
Postat av: Sofia

Jätte bra!!:D längtar till nästa del :D

2012-05-06 @ 16:42:27
Postat av: Anna

Ahhh jag e helt galen i er blogg har last alal kapitel nuu och kan inte vanta till nasta!! <3 <3 lovee itt!!

2012-05-07 @ 00:26:12
Postat av: Ebba

OMG SÅÅ BRAA! LÄNGTAR TILL NÄSTA!

2012-05-07 @ 16:22:08
Postat av: Emma Stylinson

fy vem har försökt skjuta Zayn!? :'(

Älskar novellerna men försök gärna uppdatera minst varannan dag ( står inte ut med att veta att Zayn kan dö närsomhällst^^)

2012-05-07 @ 18:33:14
Postat av: Alva

När kommer nästa?

2012-05-07 @ 19:18:27
URL: http://doyoucare.blogg.se/
Postat av: Bella

Förlåt, ni gör ett jätte bra jobb. Älskar novellen men uppdatering är faktiskt inte den bästa men, jag förstår. Det är inte så lätt när man inte har tid/lust eller helt enkelt inte orkar eller vill. Men som sagt ni bord öka uppdateringen innan folk glömmer att ens kolla in novellen.

2012-05-07 @ 19:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback