Enchanted by you - del 69

Louis perspektiv


Båda två vaknade med en gång och jag möttes av två sura miner.
-Godmorgon på dig med, sa Julia trött och jag flinade mot henne.
-Nej, men seriöst. Amanda har gjort frukost, så kom upp!
Jag lämnade Harrys rum och gick ut i köket för att hämta en bricka med massa saker på. Jag bar in brickan till soffbordet och satte mig sedan i soffan. Bara en halv minut efter mig kom Amanda och satte sig bredvid mig. Jag la min arm om henne och drog henne mot mig. Jag kysste henne lätt i håret och sedan längst ansiktet tills våra läppar möttes.
-Jag älskar dig, sa jag och hon log.
-Jag älskar dig med!

_________________________________________________________________________________________________________________

Harrys perspektiv

Det var fredag eftermiddag. Zayn hade fått komma hem från sjukhuset och han mådde väl ganska bra. Det skulle ta tid innan han var helt återställd, men han var på bättringsvägen.
Jag, Louis, Niall, Julia, Amanda och Johanna hade bestämt oss för att gå ut på en fest denna fredag. Hela veckan hade vi gjort lite småsaker, som att varit och shoppat, gått runt i stan och massa annat. Alla vi sex var taggade för en partykväll, medan Liam och Zayn hade bestämt sig för att ta det lugnt och spela lite TV spel eller annat en fredagskväll som denna.

Johannas perspektiv

Jag, Julia och Amanda stod inne i badrummet i Nialls lägenhet och kollade oss själv i spegeln. Vi hade fixat oss och vi var redo för en kväll ute i Londons nattliv. Eftersom vi bara var 16 år fick det bli ett ställe där man faktiskt kom in även om man var 16. Det var kanske inte killarnas favoritställe, men vad gjorde dom inte för oss?
-Nu ska vi ha riktigt kul tjejer! Utbrast Julia och vi nickade instämmande. Det var verkligen vad vi skulle ha. Kul. Jag tog upp min mobil och gick in på Instagram. Favorit appen.
-Måste lägga upp på Instagram, sa jag. Nörden som jag var. Tjejerna nickade och vi tryckte ihop oss för att alla skulle komma med på bilden.
”Party time with my giiirls” skrev jag och sedan tryckte jag på ”Upload”.

När klockan var halv åtta mötte vi upp killarna utanför lägenheterna för att först besöka en restaurang. Var det fest på gång så skulle det vara ordentligt. Det var lite synd att Liam och Zayn inte skulle med, men vi förstod såklart att Zayn inte orkade, eller kunde för den delen.

Väl inne på restaurangen beställde vi mat och dricka. Alla var på bra humör och allt kändes så himla bra. Kvällen hade precis börjat och vi hade redan kul. Vi var på sådant humör när vi skrattade åt det mesta och jag bara njöt av sällskapet. Jag visste att jag inte skulle kunna stanna här för alltid, så det gällde att ta vara på stunden.

-Ska vi ge oss iväg? Frågade Harry, som verkade vara mest taggad på att festa. Vi alla nickade och reste på oss. Vi gick ut från restaurangen och Niall tog tag i min hand.
-Lova nu att inte dricka för mycket, sa jag skämtsamt och Niall nickade.
-Jag lovar! Sa han och jag log stolt. Jag kände mig som en mamma, men jag ville faktiskt inte att ha skulle dricka sig helt full.

Vi kom in på nattklubben utan några större problem. Där hade kommit en hel del människor och det fullt ös när vi kom in, och sämre blev det verkligen inte. Det kom fler och fler människor och musiken spelades högt ur högtalarna. Vi alla hade riktigt roligt. Vi hoppade, dansade, sjöng, skrek och bara hade allmänt kul. Killarna försökte många gånger få i oss lite alkohol, men vi tackade nej. Inte för att vi va rädda för att dricka, men vi visste att man faktiskt kunde ha roligt utan alkohol.

-Var är Harry och Julia? Frågade jag Amanda. Det var svårt att överrösta musiken.
-Jag har ingen aning.
Jag orkade inte göra någon större ansträngning för att hitta henne. Här var gott om folk och vi skulle förmodligen stöta på henne senare. Plötsligt kände jag några händer på min midja och jag vände på huvudet. Där stod Niall, lika snygg som vanlig. Jag log mot han och vände sen på hela min kropp. Han la sin ena hand på min kind och våra läppar möttes. Han luktade ganska mycket alkohol, men det var omöjligt att motstå honom. Han var så snygg. Vår kyss blev allt mer passionerad och jag kände hans kropp tätt intill min. Allt kändes så perfekt. Som om jag svävade på moln. Även om Niall var lite full. Det gjorde ingenting. Hans närhet gjorde mig glad, och varm inombords. Han var den mest perfekta killen på denna jord. Vi avslutade vår kyss och plötsligt såg jag hur Julia nästan kom springande. Hon försvann lika snabbt och jag såg hur hon sprang mot utgången. Jag suckade för mig själv. Vad hade hänt? Juste. Där fanns toaletter där. Hon kanske hade druckit lite och behövde kräkas? Jag mötte Nialls blick och han log mot mig. ”Starships” av Nicki Minaj började spelas och alla som var där inne började hoppa i takt och man kunde tro att golvet skulle gå i sönder. Det var sånt tryck och jag log för mig själv. Detta var nog en av de roligaste kvällarna på länge.
Jag kände en hand på min axel. Jag vände mig om och såg Amanda.
-Du, såg du Julia? Hon sprang iväg..
-Ja, men där finns toaletter där ju, hon kanske har druckit lite eller något, skrek jag som svar.
-Men, tänk så har det hänt något?
-Nej, hon är med Harry. Jag tror allt är bra!
_________________________________________________________________________________________________________________
Hoppade fram lite, annars blir det lite långtråkigt.
Inte världens bästa del, men vi har lite tankar på vad som ska hända! (Tack för alla era tips!)
Jag hinner inte med att fixa några länkbyten idag, men ska fixa det imorgon :) 
Fick nästan precis en kommentar om att vi blivit nominerade på blog awards på loveoned.blogg.se , så om ni vill rösta på oss så får ni gärna göra det :) HÄR röstar ni!
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jättebra! Ni e sp duktiga!! :D

2012-05-08 @ 22:35:32
Postat av: L

Skönt med sådana här inlägg ibland!

2012-05-08 @ 23:22:11
URL: http://lillanovellen.blogg.se/
Postat av: ANna

Jätttee braaa! jag älskar era noveller! en liten fråga bara på eran föra novell hur dog alisia och sanna? läste precis klart den och typp är i chok och den slutaaade såå hemskt I LOVE YOU ALISIA! jag sitter seriöst och gråter just nu?! lol men älskar verkligen era noveller

2012-05-09 @ 00:01:16
Postat av: Johanna <33

Jättebra :)x älskar eran novell

2012-05-09 @ 01:36:25
Postat av: Izabella

Undrar vad som kommer hända, Harry har säkertgjort något mot henne...

2012-05-09 @ 08:52:23
URL: http://diaryofbella.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jättebra!! Längtar till nästa

2012-05-09 @ 08:53:11
Postat av: stefanie

Jättebra del! LÄNGTAR SOM VANLIGT TILLS NÄSTA! :) xx



Nya imagines på min blogg! :) skulle betyda otroligt mycket om du kikade in! xx

2012-05-09 @ 17:22:29
URL: http://1Dimagen.devote.se
Postat av: One Direction Tought

Yay,ni är tillagda! (:

2012-05-09 @ 17:22:41
URL: http://onedtought.blogg.se/
Postat av: Nikki

Guuuuud vad bra denna novellen är. Googlade de bara för att ha något att göra och läsa lite men har läst sedan halv 2 nu, i nästan 5 timmar i sträck för att läsa hela denna 'berättelsen'.

Härliiigt!

2012-05-09 @ 18:16:28
URL: http://www.estauro.tumblr.com
Postat av: Anna Carlsson

När kommer nästa kapitel?! <3 läst alla noveller och är jätte taggad till nästa kapitel!

2012-05-09 @ 18:41:04
Postat av: Wilma

Meeera, fatta va jag älskar er novell! :D

2012-05-09 @ 20:01:09
Postat av: Fanfic1d

Vi har länkat till er nu :)

2012-05-09 @ 20:16:49
URL: http://directionfanfics.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer!8D

2012-05-10 @ 08:56:56
Postat av: M

Älskar denna novell. Kolla jättegärna in min oxå <3 Du kanske kan hjälpa min statestik uppåt om du gillar min novell? :)<3

2012-05-10 @ 20:49:24
URL: http://onednovelll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback