Enchanted by you - del 76

Harrys perspektiv

-Tror du inte jag har känslor? Tror du inte du sårar mig när du gör såhär? Jag trodde verkligen inte såhär om dig, skrek hon.
-Harry, jag är grymt besviken på dig, fortsatte hon. Denna gången i en lägre ton, men jag kunde höra gråten i rösten.
-Och att du kommer hem här och spelar som om ingenting har hänt. Fyfan. Fyfan för dig Harry, skrek hon.

_________________________________________________________________________________________________________________
Louis perspektiv

Vi gick hand i hand runt i affären och visste inte riktigt vad vi skulle ha. Eller vi visste att vi skulle ha mat till kvällen, men inte riktigt vad. Tankarna på Harry och Julia kom upp i min hjärna igen. Jag ville att det skulle vara bra mellan dem, jag visste ju att de gjorde varandra lyckliga och jag klarade inte av att se de såhär. Även om det Harry hade gjort var riktigt fel så ville jag på något sätt hjälpa dem.
-Amanda, sa jag och jag märkte hur hon ryckte till lite.
-Ja, vad är det? Undrade hon och tittade upp mot mig med sina blåa ögon.
-Vad tycker du om...
-Om vad?
-Det... Harry gjorde..
-Det var väl.. dumt.
Hon tog en paus och jag väntade på att hon skulle fortsätta. Hon brukade alltid ha egna tankar och funderingar om saker som hänt, så varför skulle hon inte ha det nu?
-Han var visserligen full och jag tror nog att han ångrar det, men den ursäkten funkar inte. Han har verkligen sårat Julia, sa hon tyst och jag nickade mot henne. Jag gillade verkligen att jag och Amanda tyckte så lika om saker. Vi kom så lätt överens och vi kunde lätt dela våra tankar med varandra.
-Jag vet inte varför han gjorde så. Han har aldrig gjort så förut. Han älskar verkligen Julia, det vet jag...
-Louis, det låter som du ska ta ansvar för honom. Det ska du inte. Det enda vi kan göra är att snacka med dom och kanske lyckas få dom att bli vänner...
Amanda hade nog rätt. Jag försökte på något sätt ta ansvar för honom. Som om han var min lillebror. Men, han var ju nästan det. Han var ju typ min bror, men inget sa att jag skulle ta ansvar för honom. Det var som om jag på något sätt skämdes för det han gjort. Jag visste ju också att all media skulle skriva om detta.
-Jag vet... men. Jag fattar inte varför han gjorde så.
Jag kände hur min mobil vibrerade i fickan. Jag tog snabbt upp den och såg att det var ett sms från Harry. ”Var är ni? Jag skulle behöva snacka med dig... om du vill.. och har tid.”
Jag suckade och jag kunde nästan se Harry framför mig. Hur han satt där hemma själv och nästintill grät för att han ångrade det han gjort. ”Vi är och handlar. Harry, jag har alltid tid, det vet du. Vi ses senare!”. Även om jag var lite sur på honom för det han gjort mot Julia, så skulle jag inte agera som en dålig vän. Behövde han snacka, då skulle jag finnas där för honom.
-Harry smsade. Han ville snacka... ska vi handla lite fort så vi kommer hem? Amanda nickade mot mig och jag log.

Exakt 26 minuter senare gick vi ut ur affären men två fulla kassar. Läsk, hamburgare, bröd, godis och allt som behövdes för en grillkväll hemma. Vi hade snackat lite allmänt om vad som hänt, men också om annat för att kunna tänka på något mer än det dåliga. När vi gick hemåt igen kom jag och tänka på att tjejerna snart skulle åka hem. De skulle åka hem på måndag, och det var lördag idag. Det kändes verkligen inte kul.
-Jag vill inte att ni ska åka hem... sa jag tyst och Amanda kollade mot mig och log. Hennes hand kramade om min och jag log mot henne också.
-Jag vill inte åka hem. Men, vi kommer träffas igen, ellerhur? Och även om det är långt mellan oss, så finns vi där.
Hennes ord gjorde mig lugn. Hon hade rätt. Det var långt, men ändå inte. Det var bara ett telefonsamtal bort.

Harrys perspektiv

Vid halv sju satt vi alla samlade på uteplatsen som tillhörde lägenheterna där vi bodde. Stämningen var ganska spänd, fast Niall och Amanda verkade vara på riktigt bra humör. Tidigare under dagen hade jag snackat med Louis. Med bara honom. Jag litade verkligen på honom och det hade känts bra att snacka med honom. Även om han inte sa så mycket. Bara genom att lyssna så fick han mig att må bättre. Han kunde ju inte säg vad Julia tyckte och tänkte, men han kunde säga vad han tyckte. Louis var verkligen som en storebror, även om jag var några centimeter längre.

-Varsågoda och börja ät! Utbrast Liam och alla högg in på hamburgarna som Liam och Zayn grillat. På ett bord bredvid stod bröd, grönsaker och alla tillbehör man kunde tänka sig.

Vi alla satt samlade runt bordet och det var maten som gjorde att vi va tysta. Jag kände att jag vill bryta den ganska pinsamma tystnaden som uppstått.
-Jag vet att jag gjorde fel, och jag vet att... du hatar mig Julia.
Jag kollade mot henne och våra blickar möttes. Hon rörde inte en min.
-Men jag vill att ni ska veta att jag ångrar allt. Och Julia, jag älskar dig. Mer än något annat.
_________________________________________________________________________________________________________________
Tror ni Julia kommer förlåta honom? 
Förlåt för det bara kom en del idag, men Johanna fyller faktiskt år, så vi får önska henne grattis :) 
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Alva

Grattis Johanna! Och jag vill bara säga att ni skriver riktigt bra! Jag älskar att läsa och varje kväll kollar jag om något nytt kommit. Om det inte har det kollar jag sen på morgonen för att ni kanske uppdaterat sent. Men jag vill bara säga att ni är skit bra och att jag älskar eran blogg. JAg har läst varenda inlägg! <3

2012-05-19 @ 23:24:25
URL: http://doyoucare.blogg.se/
Postat av: Liam lover

Grattis! Hoppas att du haft en bra födelsedag Johanna:) Älskar era noveller, ni skulle kunna ge ut en bok! Vill ha fleer delar men förstår att ni inte kan skriva allt på en gång:D

2012-05-19 @ 23:30:16
Postat av: Bea

Grattis till Johanna! Hoppas du fått en bra dag.



Jag undrar om vi skulle kunna göra ett länk byte?



Kram!

2012-05-19 @ 23:41:22
URL: http://novellerna1d.devote.se
Postat av: Amanda

Grattis Johanna!



Btw, grymt kapitel även fast det var kort :)

2012-05-19 @ 23:53:06
Postat av: felicia

NEEEEEEEEEEJ sluta inte sådär, sitter och gråter ju. Ni är så dukitgt.



Btw: grattis Johanna :)

2012-05-19 @ 23:58:09
URL: http://minnoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis !

Riktigt snyggt namn har du iaf :) Nee men hoppas att du har haft en rigtigt bra dag men många roliga minnen :)

Jag bara älskar eran novell !

2012-05-19 @ 23:58:23
Postat av: Elise

Jätte bra del och Grattis Johanna!!:)

2012-05-20 @ 00:06:02
Postat av: Nellie!!

Grattis Johanna!! Hoppas att du har haft en grym dag!!! Ni är så jekla duktiga på att skriva, helt klart min favoritnovell!! Jag känner inte er tjejer, men jag älskar er ändå!!! LOVE TO YOU<3

2012-05-20 @ 00:15:37
Postat av: felicia

Grattis til Johanna! x



Jag hoppas verkligen att Julia förlåter honom, fast det Harry gjorde är ganska..oförlåtligt. Längtar till nästa del! :D

2012-05-20 @ 00:28:18
URL: http://feliciafolvik.blogg.se/
Postat av: Claralovesyou

Hälsa grattis! Och alltså omg va bra den är!! Jah upptäcker alltid att jag sitter och ler när jag läser här!

Jag kommer kolla bloggen var femte minut för att det var så spännande, herre Jesus vad jag längtar till nästa del!!

2012-05-20 @ 00:31:05
Postat av: L

MER. NU

2012-05-20 @ 00:32:45
URL: http://lillanovellen.blogg.se/
Postat av: Amanda

STORT GRATTIS JOHANNA :)<3



Jag började faktiskt gråta när jag läste delen.. för jag tycker så synd på Harry ;DD Töntig jag är.. xD

2012-05-20 @ 00:40:26
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Anonym

Men det räcker väl med en del varje dag elr ? , älskar er novell min favorit novell , puss på er sötnosar fortsätt så ! <3

2012-05-20 @ 00:43:54
Postat av: Anonym

Men det räcker väl med en del varje dag elr ? , älskar er novell min favorit novell , puss på er sötnosar fortsätt så ! <3

Och Johanna grattis hoppas du har haft det bästa ! <3

2012-05-20 @ 00:44:40
Postat av: Cornelia

Grattis i efterskott johanna många kramar;)

2012-05-20 @ 00:52:22
Postat av: Hanna

Grattis Johanna ! :)



Jag började läsa eran novellblogg för ungefär 4-5 dagar sen och jag kan inte sluta!

Nu ikväll kom jag ikapp :)

Det ändå dåliga med eran novell är att den är så bra att man inte kan sluta läsa och ligger uppe hela natten ;) <3

Fortsätt såhär! :)

Kram en ny läsare ;) <3

2012-05-20 @ 01:02:54
Postat av: Anonym

grattis Johanna

2012-05-20 @ 01:18:20
Postat av: Hanna

Herregud jag gråter!! :'( shit asså!! Nytt inlägg nu! Jag klarar inte det här! Det är allt jag tänker på !

Grattis!!

2012-05-20 @ 01:22:39
Postat av: Victoria

Grattis Johanna!



Grym del, hoppas de löser sig :).

2012-05-20 @ 08:20:05
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se/
Postat av: Izabella

Asså jag fattar inte riktigt varför Harry gjorde så även fast han var full.. Men längtar till nästa!

2012-05-20 @ 08:32:46
URL: http://diaryofbella.blogg.se/
Postat av: Sofia

Grattis Johanna!! hoppas du får världens bästaste födelsedag :)

Asbra skrivet,meeer!!! :]

2012-05-20 @ 10:43:55
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Onenovdirection.blogg.se

Grattis! Hoppas hon förlåter!! :)

2012-05-20 @ 11:00:28
URL: http://onenovdirection.blogg.se/
Postat av: IKA

grattis johanna hoppas du har en bra dag:)



sjuuukt bra novell

2012-05-20 @ 11:14:31
URL: http://baramunthernovell.blogg.se/
Postat av: jessa :)

Grattis Johanna :)



jag tycker att hon ska inte förlåta harry.. inte än iallafall :)

2012-05-20 @ 12:38:31
Postat av: Anonym

Stort grattis Johanna !

2012-05-20 @ 12:44:40
Postat av: Ellen

Grattis! Längtar efter nästa :)

ps. JAG ÄLSKAR ER c:

2012-05-20 @ 13:52:03
Postat av: Anna

Grattis Johanna!

jätte bra kapitel, hoppas det löser sig mellan Harry & Julia!

2012-05-20 @ 14:17:25
Postat av: amanda

mera, den är så bra! :D

Vet inte om har sakt men kolla gärna in min blogg! :D

Den är ganska ny! :D

2012-05-20 @ 14:32:29
URL: http://myonednovell.devote.se
Postat av: CamillaLundqvist

Grattis Johanna! :)

2012-05-20 @ 15:41:10
URL: http://cluu.blogg.se/
Postat av: Frida

Åhh jag älskar den här novellen kollar minst 20 gånger per dag!!! Varför skriver ni så sent?? Jag tror att många inte är uppe 11/12 på kvällen när det är skola;D

2012-05-20 @ 15:57:27
Postat av: hanna

Gattis! den här novellen är klart min favorit! längtar sååå till nästa del! :D

2012-05-20 @ 17:50:02
Postat av: Daniella

Ett stort grattis Johanna!

2012-05-20 @ 19:29:24
URL: http://onedirectionworld.blogg.se/
Postat av: johanna

grattis johanna! hoppas att hon förlåter harry! :)

2012-05-20 @ 20:07:25
Postat av: Hanna :)

Åhh såå sööt Harry !! <3 åh så bra kapitel btw , längtar till nästa kapitel ! :) <3

2012-05-20 @ 20:13:43
Postat av: sofia

grattis!!!!



åh va spännande! läängtar till nästa :D

2012-05-20 @ 20:16:39
Postat av: Emma och Amanda på myonedirectiondiary

Hej.

Nytt kapitel är nu uppe på bloggen, vår uppdatering har varit ganska dålig, men nu är vi igång igen.

Kolla gärna in vår novell, än så länge är vi inne på kapitel 31 :)



Puss och kram Emma & Amanda

2012-05-20 @ 20:22:29
URL: http://myonedirectiondiary.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej :)

Grattis Johanna om jag visste din adress så skulle jag skickat ett paket till dig för eran novell är såååååååååå bra!!

2012-05-20 @ 22:28:40
URL: http://erlina.rothservice.se
Postat av: Tilda

GRATTISSS!! More! :)

2012-05-21 @ 09:39:02
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Alice! :P

Grattis!

Hon kan förlåta honom, men inte med en gång.. Han måste bevisa att han älskar henne först!! ;D

2012-05-21 @ 12:19:09
Postat av: Alice! :P

Grattis! :D

jag tycker att han ska bevisa att han älskar henne. Och sen kan hon förlåta honom! ;)

2012-05-21 @ 17:25:12
Postat av: Nikki XD

när kommer nästa kapitel??

jag tittar hela tiden om det kommer ett nytt kapitel och jag orkar inte vänta längre så snälla lägg upp ett kapitel snart!!!.....SNÄLLA!! :D

2012-05-21 @ 19:22:14
Postat av: Elleni

jättebra!!! meer!!

2012-05-21 @ 19:55:35
URL: http://ellenronnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback