A moment changed everything - Del 56

Melissas perspektiv

-Jasså. Vart ska ni åka?
-Mallorca, svarade jag och kände att jag inte riktigt trivdes i tjejens närhet. Det var något skumt med henne.
-Jag med. Jag beställde en resa helt själv i hopp om att hitta någon jag kunde umgås med där, och nu har ag hittat er! Perfekt alltså!
Åh nej, tänkte jag för mig själv men trängde fram ett leende. Det skulle vara vår semester. Bara Liam och jag. Inte någon skum tjej som jag inte ens visste namnet på. 


Gaten öppnade och det var äntligen dags att gå på planet. Jag höll i Liams hand och tittade lyckligt upp mot honom och han tittade samtidigt ner mot mig och kysste mig lite snabbt innan vi var tvungna att gå vidare i kön. Som tur var hade den skumma tjejen, som jag fortfarande inte visste namnet på, försvunnit lite spårlöst innan. Hon sa att hon skulle gå på toa, men hon hade inte kommit tillbaka. Inte till oss i alla fall, vilket jag tyckte kändes bra. För jag ville ha Liam för mig själv nu och resten av veckan. Den tjejen skulle inte få förstöra min och Liams vecka.
Mannen bakom disken tog mitt boardingpass tittade på det och rev av ena biten. Han nickade och gav det till mig igen. Jag tittade mot Liam som kom efter mig och vi gick ut i gången som var vägen till flygplanet. När jag svängde runt hörnet möttes jag utav ett stort, vitt leende från en flygvärdinna. Jag förstod mig inte riktigt på hur flygvärdinnor alltid kunde vara så glada, men jag antar att det tillhör deras jobb.

-Men hej! Jag bytte med killen som skulle sitta här, så jag fick hans plats, så nu får jag trevlig sällskap under resan! Sa tjejen som dykt upp från ingenstans.
Jag satt närmast fönstret och Liam i mitten, så jag slapp ha henne intill mig, men hon verkade vara väldigt social av sig och det betydde väl att hon skulle prata hela resan. Vi skulle landa först i Madrid och sedan flyga till Palma. Jag kände hur jag bara ville stanna hemma med Liam och slippa den där tjejen.
-Vad bra då! Sa Liam och det lät verkligen som han menade. Jag suckade för mig själv.

Plötslig kände jag hur någon ruskade om mig.
-Melissa! Melissa, vakna!
Jag satte mig yrvaket upp och log när jag såg Liam som satt sig på sängkanten.
-Det är dags att vakna. Flyget går ju om några timmar!
Jag nickade och tänkte igenom det jag drömt. Jag skrattade till och Liam kollade fundersamt på mig.
-Vad? Sa han och jag bara skakade på huvudet.
-Jag drömde något helt konstigt. Men, jag ska nog gå upp nu, sa jag och Liam nickade.
-Vi kommer ha så roligt på den här resan, sa han och log sitt söta leende. Jag nickade mot honom.
-Bara du och jag, sa jag och kände mig lättad över att det som hände bara var en dröm.
-Jag älskar dig Melissa, sa Liam och jag log mot honom.
-Jag älskar dig också, svarade jag innan våra läppar möttes i en perfekt godmorgon kyss.


 

Detta är sista delen av denna novellen, we are sorry but yeah.

Vi känner att den har blivit tråkigare och tråkigare allt eftersom, kanske inte världens bästa slut men nu blir det så! Tack till alla er som läser och kommenterar. Ni är så fina och söta allihop!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Meh.. Den kan inte sluta sÅdära!! Ni måste fortsätta snälllaaaaaa!! Vill veta innan jag tar livet av mig! Ni är bäst! <3

2012-09-08 @ 23:49:03
URL: http://Matildazelahn.devote.se
Postat av: Lollo <3

Synd att den slutar, Men det blir ju spännande med den nya noveller också :)

2012-09-09 @ 08:09:13
Postat av: Abby

Ni ska väl göra en ny va? snälla?

2012-09-09 @ 08:49:39
Postat av: Elin

Heej :-)
Jättebra del :)

2012-09-09 @ 09:46:34
Postat av: Directioner

NEJ! Jag vill veta hur dom har det på semestern!...:( Den får inte vara slut redan, nu blir jag ledsen:(

2012-09-09 @ 09:51:37
Postat av: Frida

Den här resan har varit väldigt kul. Novellen har varit väldigt bra och jag har alltid längtat efter ett nytt kapitel. Jag vill bara tacka er för att ni lägger ner så mycket tid på oss läsare. Slutet var sött men oväntat :) Hoppas er nya novell med Elin blir lika bra, men det tror jag! :)

2012-09-09 @ 10:02:12
URL: http://onedirectionstories.devote.se
Postat av: Anonym

Åh nej :/ den var så bra älskade denna novellen

2012-09-09 @ 11:33:24
Postat av: Linnea

Superbra slut till en Superbra novell <3

2012-09-09 @ 11:46:20
URL: http://brunette.devote.se
Postat av: isabelle

synd att den slutade nu för den va jätte bra tycker jag men ska ni gära en ny? det skulle vara roligt :)

2012-09-09 @ 14:10:37
Postat av: Hanna :)

åhh vad synd att den slutade. det känndes som bara sådär mitt i. ni kanske kan fortsätta på den senare :)

2012-09-10 @ 17:14:10
Postat av: Linn och Daria

Vill absout inte att ni ska sluta men sånt är livet, det blir aldrig som man har tänkt sig... Men det är synd att ni ska sluta :(

Svar: Vi tar en paus, vi slutar inte!!
Johanna Malmgren

2012-09-12 @ 18:55:43
URL: http://letmelove.blogg.se
Postat av: Sofia Lindström

Hur kan man hitta till de första delarna av alla noveller, hittar ingen "äldre inlägg" knapp så kan inte läsa någon av de gamla novellerna från början!

Hittade precis till er blogg och skulle vilja läsa de missade novellerna oxå! :)

Svar: Hejsan! Nu äntligen har vi lyckats att få in en kod, så om du trycker på de olika kategorierna så kan du längst ner hitta en knapp med "äldre inlägg" :)
Johanna Malmgren

2012-11-25 @ 16:35:44
URL: http://sofialiiindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback