Let me be your last first kiss - del 20

Detta har hänt:
 
Bethanys perspektiv
”Du är också underbar” hörde jag Harry svara och mina tårar var nu glädjetårar. Att det fanns så fina människor på denna värld. Det gav mig hopp om mänskligheten. ”Men du?”. Jag suckade. Ett ”men” var alltid en dåligt fortsättning på något bra. ”Mm?” sa jag och kände hur jag egentligen inte alls ville höra vad han hade att säga. Trodde jag i alla fall. ”Jag kommer hem till Holmes Chapel på fredag. Kan inte du komma hem till mig, så kan vi umgås i helgen?” frågade han och jag log som ett fån. ”Jaaaaaa” utbrast jag och hörde hur Harry skratta lite lätt. ”Jag hör av mig om vilken tid jag är hemma, men vi ses på fredag” sa han och innan jag hann svara hade han lagt på. Nu kändes allt så mycket bättre, men jag var fortfarande rätt för vad fansen skulle tycka om mig och Harry tillsammans. 

När jag låg i min säng senare på kvällen kom jag att tänka på samtalet mellan mig och Louis. Jag hade inte hunnit träffa honom under helgen och han var förmodligen sur på mig. Han hade ju bara lagt på. Jag vågade inte riktigt skicka ett sms till Harry och fråga, det kändes som det var en riskfylld sak att göra. Vi hade precis löst allting och det kändes dumt att fråga honom om Louis var sur på mig. Men, skulle jag våga skicka ett sms till Louis? Han skulle säkert inte svara och vår vänskap var säkert förstörd.

Louis perspektiv

”Hejsan Louis, hur är det? Jag är ledsen att jag inte hann träffa dig i helgen, förlåt. Jag vill inte att vi ska vara ovänner eller något! xx Beth.”

Jag läste meddelandet från Bethany några gånger om. Jag suckade och intalade mig själv att inte vara sur. Jag gillade ju henne. Hon var så snäll, roligt, söt, fin och så... så perfekt. Jag log lite åt tanken att hon tänkt på mig och skickat ett meddelande. Harry hade inte varit lika upptagen denna vecka med sin mobil som han hade varit veckorna innan. Kanske snackade Beth och Harry inte så mycket nu längre? Kanske hade jag en chans nu, att vinna hennes hjärta. 
”Hej Beth, jo det är bra med mig, hur är det själv? Det är lugnt, vi får träffas nästa gång vi är i samma stad. Vi är inte ovänner, jag lovar! xx Louis.”

Jag klickade på skicka, och i samma sekund kom jag på att jag skulle hem till Doncaster till helgen. Perfekt. Då skulle jag kunna umgås med henne hela helgen, helt själv. Jag skrev snabbt ett nytt sms. 
”Du, förresten, jag kommer hem till Doncaster på fredag, och stannar till söndag, så vi kan träffas till helgen! :)”

Jag gick till mitt badrum, borstade mina tänder och gick på toa, sen var jag redo att hoppa i säng. Jag kände mig trött men samtidigt glad jag skulle få chansen att träffa Bethany till helgen. Jag lade mig ner i min säng och såg att Bethany svarat. 
”Jag kan inte. Jag är riktigt, riktigt ledsen. Ska till Holmes Chapel, till Harry. Vi bestämde det nu ikväll...” stod det i meddelandet och den lyckliga känslan inom mig försvann. Fan. Om vi pratat några timmar tidigare hade det gått. Fan. Varför? Och varför kunde det inte bara vara mig hon gillade? Fan, fan, fan. Jag orkade inte ens svara och jag kände att en tår rann ner för kinden. Kanske jag var löjlig, men jag kände mig värdelös. Hon valde Harry och inte mig, men jag kunde inte ge upp.

Bethanys perspektiv

Jag mådde så dåligt. Jag ville träffa Louis och snacka med honom. Det kändes dumt att säga nej till honom, men nu hade jag ju faktiskt bestämt med Harry. Klockan tickade iväg och jag låg i min säng. Jag vände och vred på mig. Att somna skulle bli en utmaning denna natt.

När jag vaknade på torsdagsmorgonen mådde jag ju inte direkt bättre. Inte för att jag hade ont i halsen, kände mig febrig eller liknande, jag mådde dåligt för att kände mig taskig mot Louis. Jag var inte så pigg på att dra mig mot skolan och för en sekund kände jag för att stanna hemma, men sedan kom jag på att William skulle komma tillbaka till skolan idag. William hade varit iväg över helgen och även varit borta måndag, tisdag och onsdag, så han hade jag inte träffat på några dagar för mycket. Jag drog mig upp ur sängen och gick direkt till badrummet.

”Heeej” ropade jag glatt när jag fick syn på William. Jag hade verkligen saknat honom. Han tittade upp och när han fick syn på mig spred sig ett leende på hans läppar. ”Heeeej! Hur är det?” frågade han och vi kramade om varandra. Jag hade vant mig att ha blickar i ryggen i Williams sällskap. Han var snygg, snäll, rolig och vem skulle inte vilja ha honom som pojkvän? Alla ville det, alla förutom jag. Jag och William var vänner.

Det var dags för lunch och jag mötte upp William vid skåpen, då vi hade olika lektioner precis innan lunch. Runt hörnan skymtade jag en liten bit av William och jag log lite smått. Han kom mot mig och gav mig en kram när han kom tillräckligt nära mig. ”Hej, taggad för lunch?” frågade han glatt och jag skakade bara på huvudet. ”Men Beth, du måste ju äta” sa William medan han höll i mina axlar och skakade mig. Precis som han försökte skaka vett i mig. ”Jag har bara ingen aptit till att äta, okej!?” svarade jag irriterat, men det var absolut inte meningen. ”Du följer med mig till matsalen ändå, eller?” frågade han osäkert. ”Jaja, självklart!” svarade jag och jag såg ett leende som smög sig fram bakom Williams lite oroliga min.

”Beth, kan du berätta nu vad som står på?” Frågade William när vi var på väg hem till mig efter skolan. Jag suckade och tittade försiktigt mot William. ”Du kanske har märkt att jag har varit lite annorlunda på sistone?” sa jag och han nickade sakta och tittade oroligt mot mig. ”Det är för jag inte mår bra, då menar jag inte fysiskt utan psykiskt” sa jag och tittade ner på mina fötter samtidigt som vi gick. ”Hur menar du Beth?” Frågade han och la armen om mig och tittade förvirrat och nu ännu oroligare på mig. Jag var tvungen att berätta för honom, men jag visste bara inte riktigt hur jag skulle säga vad som gjorde att jag mådde såhär.
Roligt att ni gillade vår design! Visst är den fin? Det ger oss lite mer motivation till att skriva också! Tack för alla fina och söta kommentarer, de värmer verkligen våra hjärtan! Nu är det en ny månad och nya tag, och en ny del! Hoppas ni alla där ute har det bra! 

Kommentarer
Postat av: Emma

Heeeeej!! Skit så bra denna del var!! Asså jag förstår inte hur ni har blivit så bra på att skriva?! Jaja det var rkt bra (som vanligt) blev jätte glad när jag såg att det kommit upp ett nytt kapitel! Längtar tills nästa :)

2013-03-05 @ 21:43:03
Postat av: Your biggest fan!

VILL HA WILLIAM SOM BFF. ÅH. OCH LILLA LOULOU.

Bra skrivet, vill ha mycket om Harold och hans tankar i nästa kap!! PUSS MINA FINA SKÅNINGAR

2013-03-05 @ 21:46:17
URL: http://sabinakjellhard.blogg.se
Postat av: cissi

jätte bra som vanligt!Xx

2013-03-05 @ 22:23:33
Postat av: Frida

Jättebra!! :D
Jag tycker verkligen synd om Louis! :(
Väldigt snygg design också!! :Dxxx

2013-03-05 @ 22:27:37
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Anonym

Skitbra! :)

2013-03-05 @ 22:43:40
Postat av: Aggi xx

:( jag som ville att hon och lou skulle bli tillsammans ;( men men... jätte bra kapitel! mer!

2013-03-05 @ 23:17:41
URL: http://onedforever.blo.gg/
Postat av: Victoria

Jättebra kapitel :)
Men jag ville att hon och Louis skulle bli tillsammans

2013-03-06 @ 06:44:06
Postat av: Elin

Varför skriver ni så himla bra? Blir avis :(
:)

2013-03-06 @ 07:38:53
URL: http://OneDiiiirection.devote.se
Postat av: matilda

Grym, men tycker synd om Louis!! kan han inte få vara glad :D

2013-03-06 @ 17:07:32
Postat av: Kajsa :)

Designen är jättefin verkligen! Och det här kapitlet var också jättebra!

2013-03-06 @ 19:45:10
URL: http://www.kajsaviolas.blogg.se
Postat av: Julia

Åhh, superbraaa!

2013-03-06 @ 21:21:46
Postat av: Matilda

Gaaaaah så ba, mer tack ;)

2013-03-07 @ 09:26:42
Postat av: Sanna

Sååå sjuuuukt bra som vanligt! Men om nu Lou är ledsen kan ni inte dra in att han träffar en annan tjej som han gillar mega mycket och hon honom med! för man vill inte att han ska vara ensam :(( <3

2013-03-07 @ 15:48:57
Postat av: Ida

Jättebra del. Började läsa nu och det går inte att sluta! Kram xx

2013-03-07 @ 22:31:37
URL: http://Idiiisen.blogg.se
Postat av: jessica

hhej! jag började läsa imorse och blev jätte ledsen när jag såg att inte mer än del 20 hade kommit ut! snälla skriv mer :) xx

2013-03-09 @ 12:16:59
Postat av: marrie

Hej på er angelica bad mig och titta in på eran novell blogg som jag läser och jag ville ha ett länkbyte med er skulle bli grymmt! kram

2013-03-09 @ 19:26:38
URL: http://onednovelll.webblogg.se
Postat av: Ida

Meer!
När kommer nästa del?

Kram xx

2013-03-10 @ 17:55:20
URL: http://thelovestorie.bloggplatsen.se
Postat av: Cody Simpson Novell

grymmt kapitel! Läs min Cody novell om ni vill, kram xx

2013-03-11 @ 08:26:29
URL: http://codysnovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback