The way to my life - del 1

Tåget kom inrullande på Stockholms Central. Jag hade tillbringat helgen med mina två bästa kompisar Evelina och Amanda. De skulle åka hem till Helsingborg och jag skulle inte få träffa de på hela sommaren. Jag kramade om de båda och sa hejdå, samtidigt som en tår föll ner för kinden.
-Jag kommer sakna dig med, sa de samtidigt.
-Men du får komma ner till Skåne i höst, ha de så bra i sommar, sa Evelina och försökte låta glad.
-Såklart jag kommer men sommaren kommer inte bli så bra utan er, sa jag med en ledsen röst.
-Tåget har stannat tjejer, ni måste gå på, sa mamma och pekade på tåget.
Jag gav de varsin sista kram och sedan gick de på tåget.
De satt sig ner och vinkade genom fönstret när tåget rullade iväg. Jag stod kvar på perrongen tills jag inte kunde se tåget mer, sedan gick jag med tunga steg mot bilen. 

-Vad blir det för mat ikväll? Frågade jag mamma och tog ett glas vatten.
-Det blir spaghetti med köttfärssås, går de bra? Frågade mamma och kollade på mig.
-Ja, du vet att jag älskar de, sa jag och log.

Jag hjälpte mamma med maten sedan satt vi oss framför teven och åt samtidigt som vi kollade nyheterna. 
-Ska det bli skönt med sommarlov? Frågade mamma och jag nickade.
-Ja, såklart och att få träffa pappa!
-Ja, har du börjat packa än?
-Japp, det mesta är nerpackat!
-Så bra, har du förresten bestämt vad du ska ha för kläder på skolavslutning på onsdag? 
-Jag och Julia hade tänkt att gå till stan efter skolan imorgon och köpa något nytt, om det är okej? Sa jag och log lite smått.
-Ja, gör ni så!

Jag gick upp till mitt rum och loggade in på facebook, twitter och msn. Det hände inget roligt, så jag bytte om till pyjamas, borstade tänderna, satt på en film och kröp ner i sängen.
-Dags att vakna Sophie, det är måndag! 
Jag öppnade ögonen och mamma satte sig på sängkanten.
-God morgon, sa jag trött.
Jag öppnade ögonen och mamma satte sig på sängkanten.
-God morgon, sa jag trött.
-God morgon, där står frukost klart i köket, jag måste åka till jobbet. Klockan är kvart över sju, så somna inte om.
-Okej, sa jag tröttsamt, jag vände på mig och drog täcket upp till huvudet.
-Sophie, kom igen. Om du inte går upp innan jag kör kommer du somna om. 
Mot min vilja satte jag mig upp och drog av täcket och med tunga steg gick jag in i badrummet och tog en varm dusch. 
-Hejdå, jag kör nu, ha en bra dag gumman! Sa mamma högt utanför badrumsdörren.
-Mm, hejdå, detsamma! Sa jag, fast inte lika högt.

Jag gick ut ur duschen, jag tog på mig ett par jeansshorts, ett vitt linne och en ljusrosa tröja över. Jag borstade igenom håret och gick sedan mot köket för att äta frukost. 
En halvtimme senare var jag klar, jag knöt mina vita converse och tog min svarta skinnjacka, sedan hoppade jag på cykeln och cyklade iväg mot skolan.
_______________________________________________________________________________________________
Första delen av våran novell, vad tycker ni? Tror ni den kommer bli bra? Kommentera gärna vad ni tycker!

/Angelica & Johanna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den verkar bli bra. Har precis börjat läsa. Men kommer forsätta att göra det.

2011-09-30 @ 10:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback