The way to my life - del 12

Jag startade spelet men jag lät Zayn och Liam börja. Sedan var de min tur… undra om de verkligen kommer tycka att jag sjunger bra?
_________________________________________________________________________________________________
Jag tryckte på starta och kände att jag blev lite röd i huvudet. Niall hade ju sagt att han tyckte det lät bra, men han kanske sa så för att vara snäll? Jag sjöng låten When you say nothing at all, samma som jag sjöng på skolavslutningen.

-Vadå inte duktig? Frågade Louis mig efter att jag sjungit klart och log.
-Ja, ellerhur? Du är sjukt duktig ju! Sa Harry och alla de andra instämde.
-Tack… eller vad man nu säger! Jag skrattade till och sedan började Niall och Louis sjunga en låt.

Efter att de sjungit klart så visade jag alla killarna runt i huset. När vi gick ut i trädgården hörde jag att ytterdörren öppnades.
-Vänta här, jag kommer snart, sa jag snabbt och gick mot dörren.

-Hej gumman, är det bara du här? Frågade mamma och tog av sina skor.
-Nej… Zayn, Harry, Louis, Niall och Liam är också här, jag har visat de runt lite.
-Jaha, okej.

Jag gick tillbaka ut i trädgården.
-Vad vill ni hitta på nu då? 
-Vi kan bada?...om det är okej.
-Ja, men har ni badkläder?... jag har inga badbyxor att låna ut.
Harry skrattade till och log ett gulligt leende mot mig.
-Ja, vi kan gå hem i blöta shorts, sa Liam och de andra killarna nickade.
-Okej då, jag går upp och bytar om då.

När jag kom tillbaka igen hade killarna redan hoppat i men när de såg mig gick de upp och tog tag i mig, sedan kastade de ner mig och jag skrek.
-De är kallt! Utbrast jag högt och alla bara skratta åt mig.

Klockan var ungefär halv 8 när vi gick upp ur poolen, vi satte oss vid ett bord och började snacka lite. Jag kom på att jag inte hade presenterat killarna för mina föräldrar när jag såg att mamma kom ut med lite dricka.
-Hejsan killar, er har jag ju inte träffat, bara dig Niall, sa mamma och satte ner drickan på bordet.
Jag presenterade killarna för mamma och sedan gick hon iväg samtidigt som pappa kom ut och jag fick presentera alla en gång till.

-Så snälla föräldrar du verkar ha! Sa Louis och kollade på mig.
-Ja, de är dom väl, fast lite jobbiga ibland… som alla andra föräldrar. De skrattade åt vad jag sagt och sedan fortsatte vi att snacka.

-Jag måste nog gå hem nu, sa Liam och reste på sig. 
-Jag med, sa Zayn, Louis och Niall samtidigt.
-Okej, kul att ni ville komma!  Jag gav de varsin kram och sedan gick de hemåt.

Jag och Harry satte oss vi bordet och fortsatte att snacka.

Harrys perspektiv

Jag hade tänkt säga att jag också var tvungen att gå, men jag ville snacka lite med Sophie själv. Hon verkade var en jättesnäll och trevlig tjej som jag gärna skulle vilja lära känna bättre.

-Så, berätta lite mer om dig själv Sophie, snälla!
-Okej… men vad? Kan inte du ställa frågor istället. 
-Visst! Vad heter dina bästavän? Frågade jag, jag kom inte på något annat att fråga men hon verkade inte ha något emot att svara.
-Jag har två bästavänner, Amanda och Evelina. Vi gick i samma klass när vi var små, men sedan flyttade jag upp till Stockholm. Och de är stora fans av er, haha!
-Aha, okej… har du något djur? 
-När jag var liten hade jag en hund, fast nu har jag inget djur alls.

Frågorna fortsatte och Sophie ställde även lite frågor till mig. Vi skrattade och hade hur kul som helst. När jag kollade på klockan såg jag att den redan var kvart i 11. 

-Jag ska bara ringa hem och se om någon är hemma! Sa jag och tog upp min mobil.
Det kom inget svar så jag la på igen. Jag provade att ringa till min mammas mobil där hon svarade.
De var tyvärr inte hemma, så jag skulle gå hem.

-Jag tror jag ska gå hem nu, men tack för dagen, de var superskoj.
-Ska du gå hem? 
-Ja… ingen var hemma!
-Men min mamma kan säkert skjutsa hem dig.
-Men nej… började jag men Sophie hade redan sprungit iväg.

En minut senare kom hon tillbaka med sin mamma efter sig.
-Såklart jag skjutsar hem dig! Sa hennes mamma.
-Jaha, okej… sa jag och sedan gick jag, Sophie och hennes mamma ut mot bilen.
_______________________________________________________________________________________________
Del 12 ute, vad tycker ni? Förlåt för att de har blivit lite sent.
Men kommentera!
/Angelica & Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback