The way to my life - del 13

Harrys perspektiv
En minut senare kom hon tillbaka med sin mamma efter sig.
-Såklart jag skjutsar hem dig! Sa hennes mamma.
-Jaha, okej… sa jag och sedan gick jag, Sophie och hennes mamma ut mot bilen
.
_________________________________________________________________________________________________
Sophies perspektiv

När vi kom hem igen satte jag mig vid datorn och loggade in på twitter. Jag skrev ”I like summer, i like London, i like new friends”. Jag tryckte på tweet och samtidigt hörde jag min sms-signal från mobilen. Jag tog upp mobilen som låg i sängen och såg att de var från Harry, jag öppnade meddelandet och läste ”Tack för en rolig dag, super kul att få snacka lite med dig. Vad hittar du på imorgon?” Jag log för mig själv. Jag blev så glad att han skickade sms, utan någon större anledning. ”Tack detsamma, inget speciellt vad jag vet, själv?” svarade jag, sedan la jag ner mobilen i sängen igen och gick bort mot datorn. Jag loggade in på MSN och såg att Evelina var inne och jag kände hur glad jag blev.

”Hej sötis!” skrev jag snabbt på tangenterna.
”Hej gumman, hur är det?”
”Bra, själv?”
”De är bra, fast jag saknar dig… vad har du hittat på idag?”
”Aww, jag saknar dig och Amanda också! Hmm… jag var på ett museum med mamma och pappa och ikväll har jag bowlat med mina nya vänner, sedan var vi här och bada lite!”
”Killarna? Vem? One direction?” 
”Haha, jaa!”
”Du vet inte så avundsjuka jag och Amanda är… måste sova nu, godnatt!”
”Haha, godnatt! Saknar er för mycket!! Puss”
Evelina loggade ut och så gjorde även jag.

Jag satte vid datorn ett litet tag till men jag kände att jag nästan somnade så jag gick in i badrummet och gjorde mig klar för att sova. Jag gick ner för att säga godnatt till mamma och pappa som satt i soffan. Jag såg att mamma hade somnat så jag gick tyst fram till pappa och gav ha en kram sedan gick jag upp mot mitt rum och släckte lampan. Jag tog upp min mobil från sängen. Jag hade inte fått något sms från Harry. Jag la mobilen bredvid sängen sedan kröp jag ner och somnade fort. 

När jag vaknade nästa morgon kände jag mig jättevarm och trött. Jag kollade på klockan som hunnit bli tio över 10. Jag gick ner i köket och såg en lapp på bordet. ”God morgon gumman, vi har åkt iväg och handlat. Jag vet inte när vi är hemma, men det finns frukost i kylen, kram!”. Jag gick upp för trappan och in i badrummet. Jag tog en skön dusch och satte sedan på mig ett par svarta höga short med ett pösigt ljusblått linne.

När jag några minuter senare gick ner för att ta fram lite frukost ur kylen knackade på dörren. Jag öppnade dörren och där stod Harry.

-Hej, sa jag förvånande och gav han en lätt kram.
-Hej, hoppas de var okej att jag kom…
-Ja, såklart. Var det därför du inte svarade på mitt sms igårkväll?
-Haha, ja! Vi båda skrattade till och sedan gick jag in i köket med Harry bakom mig.

-Säkert att du inte vill ha något att äta? Frågade jag och hällde upp mjölk i ett glas.
-Helt säker! 
-Okej… men var är de andra förresten? 
-Niall skulle åka hem till Irland och de andra åkte också hem. Så nu blev jag lämnad kvar är helt ensam… tur att jag träffat dig! Han log sitt super gulliga leende mot mig.
-Jaha, okej! Hur länge är de borta?
-Bara tills på fredag! Hoppas du inte har något emot att jag kom hit idag bara…
-Men nej, såklart inte! 
Jag hade verkligen inget emot att spendera lite tid med Harry, han var så snäll och söt.

När jag hade ätit upp mina två mackor och plockat undan allt gick jag in i badrummet för att borsta tänderna. När jag var klar gick jag mot soffan där Harry satt och kollade på TV. 
-Så vad ska vi hitta på? 
Harry tittade upp på mig men verkade inte ha något bra svar.
-Jag vet inte riktigt… vad tycker du?
-Vi kan väl hyra film och köpa lite godis!? 
-Ja godis är alltid gott och jag tackar inte nej till att titta på film tillsammans med dig, sa Harry och blinkade med ena ögat.
-Aww vad gulligt av dig sa jag och slog till han lite lätt på axeln.
-Jaså det är så du vill ha det? Samtidigt som han sa det började han kittla mig och en kort stund därefter låg jag på golvet och kunde knappt andas men Harry fortsatte att kittla mig.
-Snälla sluta, jag får ingen luft, pressade jag fram.
-Bara om du säger att Harry Styles är snällast i hela världen.
-Harry Styles är snällast i hela världen, sa jag och han slutade äntligen att kittla mig och hjälpte mig upp. Samtidigt som han hjälte mig upp sa jag,
-Tack du är dum.
Då började han skratta och släppte taget om min hand så jag ramlade rakt ner på rumpan.
-Aj!
-Oj förlåt, hur gick det? Det var verkligen inte meningen, sa han och drog upp mig igen. 
-Det är lugnt, svarade jag och kollade in i hans ögon.
-Men förlåt igen det var verkligen inte meningen, sa han samtidigt som han drog in mig i en mysig kram. Jag lutade mitt huvud mot hans bröst och han luktade så gott. Denna kram var inte som alla andra jag fått av honom. Denna var mer speciell.
-Det är lugnt och det gjorde inte ens ont. Jag ville bara se hur du reagerade, sa jag när han hade släppt mig.

Vi tog på oss våra skor och gick mot stället där man kunde hyra film och köpa godis. När vi kom fram bestämde vi oss för att hyra en komedifilm som jag inte vet vad den heter. 
Sedan gick vi mot godiset och när jag kollade mot Harry såg det ut som han var i himlen. Han tog en påse och en godisspade och plockade allt möjligt med ögon stora som golfbollar och med ett leende som gick nästan upp till hans öron.

-Harry ta det lite lugnt, det är bara godis!
-Vadå bara godis? Det är ju det bästa som finns. Sa han och jag bara skakade på huvudet och skrattade åt hans beteende.

När vi var färdiga gick vi mot kassan för att betala sedan gav vi hos hemåt mig. Vi gick och pratade och skrattade hela vägen hem till mig. 
Precis när vi kom innanför dörren hör jag mammas röst. 
-Mamma och pappa är hemma, så vi kan väll kolla film på mitt rum? Frågade jag Harry samtidigt som jag tog av mig mina skor.
-Jaja, de är lugnt!
Vi hälsade och gick upp mot mitt rum, startade filmen och satte oss i min säng med godispåsen i mellan oss.
_______________________________________________________________________________________________
Skulle vara kul med lite fler kommentarer, är det ens någon som läser? Vi ser ju att de tittar in folk här, men ni läser kanske inte? Kommentera gärna vad som är bra/dåligt!
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: nellie

hej, har nyligen börjat läsa eran blogg & ÄLSKAR den!

2012-04-13 @ 01:10:19
URL: http://nellan123.bloggplatsen.se/
Postat av: alva

har nyss börjat läsa och är helt fast:)Novellen är verkligen sjukt bra:)
Kram

2012-07-27 @ 21:24:12
Postat av: judith

älskar novellerna. dom är gryma!<3

2012-09-30 @ 09:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback