The way to my life - del 18

Harrys perspektiv

- Harry, vi får åka hem och laga mat nu för Sophie, Marie och Will ska äta med oss ikväll.
-Okej, men Sophie kan väll åka med oss. Snälla, sa jag.
-Ja det är klart hon kan.
-Men då ses vi klockan sju ikväll, sa min mamma.
De sa hejdå, vi gick ut till bilen, satte oss och åkte hem till mig. Jag höll såklart Sophies underbara hand. Hela hon var underbar.
_________________________________________________________________________________________________
När vi kom hem till vårt hus gick jag och Sophie direkt upp för trappan. Jag gick in på mitt rum medan Sophie gick på toa. Jag satte mig i min säng och väntade på Sophie. När hon kom tillbaka satte hon sig bredvid mig och jag la min arm om henne. Hon kollade på mig och lutade sitt huvud på min axel. Vi flätade ihop våra fingrar och jag pussade henne på huvudet. Vi satt där och snackade tills min mamma ropade på mig.
-Harry! Kan du komma ner? 
-Ja, jag kommer! Ropade jag tillbaka och vi gick ner.

-Jag tänkte att vi kunde grilla ikväll, kan du fixa de?
-Jag? Grilla?... Visst, sa jag och kände hur Sophie skrattade åt mig lite tyst.
-Okej, vad bra. Jag kör och handlar nu då, så vid halv sju får ni vara hemma så du kan börja grilla!

-Vad ska vi göra tills halv sju? De är tre timmar kvar! Frågade Sophie och satte sig i soffan.
-Vill du möta mig i fotboll? 
-Visst, fast jag är inte så bra…
-Jodå, kom igen!

Vi gick ut i min trädgård och jag hämtade en fotboll.

Sophie perspektiv

Harry tog bollen och fintade av mig. Han gjorde mål mellan skorna vi hade satt ut som skulle föreställa mål. 
-Men kunde inte jag fått börja i alla fall?
-Haha, nej… han passade mig bollen och jag försökte finta honom. Såklart tog han bollen och gjorde mål igen. 
Jag tog bollen och sprang mot Harry men när jag var tillräckligt nära lyfte Harry upp mig och sköt bollen in i mål. Sedan brottade han ner mig och började kittla mig. 
-Varför ska du alltid kittla mig? Frågade jag skrattandes.
-För att du skrattar så gulligt! Han log sitt super söta leende mot mig och böjde sig ner och gav mig en kyss, lika perfekt som alla andra kyssar.
När klockan var kvart över 6 startade Harry grillen medan jag gick in till hans mamma och hjälpte henne lite. 
-Jag ska bara gå ut och se hur det går för Harry… så han inte har bränt köttet eller så!
-Gör du så! Hon skrattade till och jag gick ut.

-Hur går de? 
-Det går bra, ser det inte gott ut?
-Jo, såklart! 
-Fast du är godare, han blinkade till och gav mig en puss på min mun.

Jag gick in till Anne i köket igen. Klockan var kvart i sju.
-Är det något mer jag kan hjälpa till med? Frågade jag och hon kollade upp på mig.
-Om du vill kan du få duka! Jag tänkte att vi kunde sitta på vår uteplats!
Jag nickade och tog fram tallrikar, sedan gick jag ut och började duka.

Cirka en kvart senare ringde det på dörren. Jag hörde att Anne öppnade dörren och några minuter senare kom de alla tre ut där jag och Harry satt. 
-Hejsan på er! Är du grillmästare Harry?
-Hej, sa vi samtidigt och Harry fortsatte,
-Kanske inte mästare, men bättre än mamma!  Vi alla skrattade till.
-Är köttet färdigt Harry?
-Jadå!
-Okej, vad bra! Varsågoda, sätt er ner så kommer jag med maten! Sa Anne och gick in. Jag gick efter henne och hjälpte till att bära ut allt.

-Gud vad gott det var! Utbrast mamma efter att smakat en liten bit på köttet.
-Ja, de var super gott! Instämde jag, pappa och Anne.
-Vad bra att de var gott då! Sa Harry och drack lite utav sin cola.

-Tack för maten, det var super gott! Sa jag innan jag och Harry gick ifrån.
-Tack för all hjälp Sophie! Sa Anne och jag log mot henne.
-Ingen fara, någon nytta får jag väll göra! Vi skrattade till sedan gick jag och Harry upp på hans rum.

Harry startade sin dator och loggade in på twitter. Sedan gick han iväg mot toaletten och jag tog chansen att skriva lite på hans twitter. ”Dinner with mum, sophie and her parents! :)” hade han skrivit och jag skrev något nytt. ”everybody should follow @sophiewinston , she is the BEST!”. När han några minuter senare kom tillbaka såg han att jag hade datorn i mitt knä. Han tog datorn ifrån mig och kollade på mig med en ond blick. Vi båda började skratta och sedan tog han datorn och satte sig i sängen. Jag satte mig bredvid han och såg vad han skrev. ”pranked by @sophiewinston , but still follow her!” Jag log mot honom och la mig ner i sängen.
-Jag är helt mätt, är inte du de?
-Jo, ganska! Svarade Harry och fortsatte,
-Du vet att det är mysdags ikväll va? Han blinkade och även han la sig ner i sängen.
Jag la upp mitt huvud på hans bröst och kände hans andetag. 
-Jag vet, men vi kan väll kolla på en film lite senare då?
-Det låter bra, ska vi gå ner och vara lite sociala?
-Det gör vi!

När klockan hunnit blivit halv 10 kom Anne ut med en hallonpaj hon hade bakat. Vi satt och snackade samtidigt som vi åt. 
-Tack för pajen, vi går upp och kollar på en film.
-Varsågoda!

-Vilken film ska vi se?
Jag gick fram dit Harry hade alla sina filmer. Jag hittade en romantisk komedi som jag aldrig sett.
-Kan vi inte se denna? 
-Visst, allt för dig sötnos!

Jag förberedde filmen medan Harry gick ner för att hämta lite chips. Några minuter senare kom han upp igen och vi startade filmen.

När filmen var slut bestämde vi oss för att titta på ytterligare en film. Klockan var halv tolv när vi satte på filmen, som denna gång var en sorglig kärleksfilm. Jag satt tätt intill Harry som höll om mig med hans varma händer. En halvtimme senare knackade på dörren och in kom mamma och pappa.
-Vi hade tänkt att gå hem nu, ska du följa med eller?
-Men vi vill ju kolla klart på filmen! 
-Men om du vill kan du ju sova över här, sa Harry och jag kollade på mamma.
-Ja, det går väll bra…
Anne kom upp för trappan och ställde sig vid mamma och pappa.
-Sophie kan väll sova här i natt?
-Ja, det går bra!

Jag reste mig från sängen och gav både mamma och pappa varsin kram, sedan gick det ner och vi fortsatte att kolla på filmen. Jag tog upp min mobil och kollade på klockan. 00.27. Jag kollade på Harry som hade somnat med huvudet på min axel. Jag såg även att jag hade fått ett nytt sms. Jag pausade filmen och läste ”Hejsan Sophie, de är jag, Jake. Hur är det? Vi kan väll träffas någon dag?” Jag svarade ”Hej, de är bra med mig. Klart vi kan träffas, hör av dig när du kan!” sedan la jag ner mobilen i sängen och reste mig försiktigt för att gå på toa.

Harrys perspektiv

Jag vaknade till av att Sophie reste sig. 
-Var ska du?
-Ska bara på toa, jag kommer snart!

Jag reste på mig och drack lite av glaset som stod intill sängen. Jag såg hur skärmen på Sophies mobil lös till. Det var från Jake. ”Jag kan när som helst! <3 När ka…” läste jag och kände hur det högg till i hjärtat. Var det något mellan hon och den där Jake? De hade väll knappt träffats? Jag försökte att slå bort tanken när Sophie kom tillbaka.
-Ska vi lägga oss? Du verkar vara lite trött sötnos! Sa Sophie och kramade om mig.
-Mhm, det gör vi!

-Du, jag har ingen tandborste, kan jag låna en eller?
-Ja, här har du en! Jag gav henne en röd tandborste och började borsta mina egna tänder.

Efter att vi båda fixat oss för att sova la vi oss i sängen. Hon kollade på mig och pussade mig lätt på munnen.
-Vad är det? Du verkar inte så glad? Hon kollade med en liten ledsen blick på mig.
-Jag är trött, godnatt! Sa jag och trängde fram ett leende!
-Godnatt, sov gott sötnos!  Hon gav mig en lätt puss på kinden, sedan vände jag mig om.
Jag märkte några minuter senare att hon somnat men jag kunde inte släppa tanken. Vad var på gång mellan Sophie och Jake?
_______________________________________________________________________________________________
Vad tror ni? Kommer Sophie börja gilla Jake?
Kommentera på!!
/Angelica & Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback